Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

03 mar 2024, 15:45

De poppenspelers van het hyper-kapitaal trekken geregeld aan een touwtje en heel wat 'believers' komen in actie

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

03 mar 2024, 17:16

[/quoteHet gat in de ozon laag is de oorzaak van meer UV straling , maar NIET van de hogere temperaturen. Daar is de CO2 de oorzaak van ( van de hogere temperaturen ) . Dat het ozongat of UV de oorzaak is van hogere temperaturen heb ik nooit geschreven. ]

Het is de "zon" Fred, dat is de kachel,en de straal en golfstroom de regelaars,dat de Co2 en de broeikasgassen hebben er wel een heel kleine invloed op, maar verwaarloosbaar.
verschillende kan het of warmer ,kouder of natter zijn,kan niemand iets aan doen , de natuur is baas, de regeringen ,en de EU willen er alleen maar geld mee verdienen,zoals Wil al aangaf, daar draait het om.
(Het Middeleeuws klimaatoptimum is een periode in de middeleeuwen met een significant hogere temperatuur dan omringende perioden. Het klimaatoptimum duurde grofweg van 800 tot 1300. Het warme klimaat kwam vooral voor op het noordelijk halfrond, op andere plaatsen op de wereld (zoals Antarctica) vond juist in die periode een kleine ijstijd plaats. Na de dertiende eeuw koelde het klimaat af en zou leiden tot de kleine ijstijd die in de zestiende eeuw begon. Deze warme periode wordt vaak aangehaald als bewijs dat de mens niet per se verantwoordelijk is voor de huidige opwarming van de Aarde.)

https://kathedralenbouwers.clubs.nl/nie ... mer-dan-nu
Er is altijd al klimaat verandering geweest..
Maar nooit te oud om te leren...
https://klimaatbrigade.be/admin/storage ... et-oef.pdf
:D
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klimaatverandering
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

03 mar 2024, 18:23

Wil. schreef:
03 mar 2024, 15:31
Fred1950 schreef:
03 mar 2024, 14:09
@Wil.
Ge begrijpt zelfs niet eens meer wat ik schrijf
Hoe zou dát komen? :lol:
Ge blijft maar rondjes draaien , nietwaar. Woont ge in Antwerpen of in Hawaï ? Verhuis naar Hawaï , daar denken ze met
....een geavanceerd theoretisch raamwerk voor het testen van causaliteit, gebaseerd op de stochastische evaluatie van een potentieel causaal verband tussen twee processen via de notie van de impuls-respons functie. ... :lol:

Hyperkapitaal ? Dat zijn de petrolliers , en dat zijn net DE negationisten van de klimaatwijziging. Ge vloekt blijkbaar tegen uw medestanders.

Wil.

03 mar 2024, 18:58

Dit zijn de types die willen dat er véél geld naar 'de bestrijding van de door mensen veroorzaakte klimaatopwarming' gaat:

Bill Gates

Afbeelding

G. Soros

Afbeelding

Ch. Lagarde

Afbeelding

J. Bezos

Afbeelding

Wil.

03 mar 2024, 19:04

Maar wie slim is, schaart zich aan de kant van de puppet masters die de onwetenden laten dansen wanneer ze aan het koordje trekken.

Fred1950

03 mar 2024, 19:16

Tegen dat Uw "opwarmend stralingseffect" ( als dat ooit zou bestaan ) tot uiting komt en het CO2 gehalte het dubbele wordt van het huidige , is 1/4 van de wereldbevolking al omgekomen door honger en dorst , 1/4 gestorven door klmaatrampen zoals overstromingen en hittegolven , 1/4 door mekaar uit te moorden voor hetgeen nog als leefbaar oord kan dienen , en de overige 1/4 ... wel , dat zullen Chinezen zijn. :mrgreen:

Wil.

03 mar 2024, 19:29

Omkomen van honger en dorst? Er zijn steeds minder 'klimaatdoden' .
De oogsten worden op wereldschaal steeds groter. Daar zit technologische vooruitgang ook voor een goed deel tussen, maar dank zij de CO2 in de lucht groeien planten beter. :D

Je raaskalt maar wat en ik begrijp dat: de media hebben je denkvermogen compleet van de kaart geveegd. Je doet en zegt nu nog enkel wat de puppet masters je doen denken en doen.

Fred1950

03 mar 2024, 19:53

Wil. schreef:
03 mar 2024, 19:29
.....
De oogsten worden op wereldschaal steeds groter. Daar zit technologische vooruitgang ook voor een goed deel tussen, maar dank zij de CO2 in de lucht groeien planten beter. :D
....
Zelfs al zou Oekraïne 10 x meer graan produceren , Afrika zou sterven .... Gij hebt geen besef van wat je uitkraamt. Wat ik hiervoor schreef over 1/4 , 1/4 , etc. en Uw "opwarmend stralingseffect" is cynisch bedoelt , en ik neem aan dat het nooit zover zal komen.

Het is pas de laatste jaren dat extreme weersituaties meer en meer voorkomen , dus op het moment dat we die 1,5 graden hebben bereikt. Klimatologen en weervoorpellers hebben zelfs dat niet voorspeld of zien aankomen.

Wil.

03 mar 2024, 20:48

Je springt nu al zonder dat er iemand aan het touwtje trekt.
Opdracht geslaagd.

E.T.

03 mar 2024, 21:29

■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■

Wil, en "wetenschappers" die de opwarming door CO² ontkennen ... in 't rood

De 97 anderen onderzoeksinstituten weten wel beter!

Wil.

04 mar 2024, 00:31

Gelukkig wordt wetenschappelijke juistheid niet bij meerderheid beslist, anders zou Galileo Galilei nog altijd een onbekende "draaiende zon ontkenner" zijn.

Ter info: ik ontken niet dat het klimaat wijzigt. Dat doet het al vanaf dag 1 van het bestaan van de aarde. Ik ben echter niet overtuigd van het 'crisis karakter' ervan.

voorn

04 mar 2024, 08:41

En toch zijn er onverklaarbare fenomenen.
Ondanks warmeperiodes de laatste jaren; hebben we op de visput al enkele jaren geen botulisme.
Al is het water warmer en is er weinig aan de zuurstof produktie veranderd.

Fred1950

04 mar 2024, 09:53

voorn schreef:
04 mar 2024, 08:41
En toch zijn er onverklaarbare fenomenen.
Ondanks warmeperiodes de laatste jaren; hebben we op de visput al enkele jaren geen botulisme.
Al is het water warmer en is er weinig aan de zuurstof produktie veranderd.
Misschien is er door de opwarming één of ander diertje of plantje actief geworden dat die foute bacterie ( Clostridium botulinum ) opeet. :) In een "Earth" aflevering op Canvas beweerde men dat alle zuurstof in de atmosfeer uit de oceanen kwam en door een oer diertje/plantje werd geproduceerd.

Wil.

04 mar 2024, 10:21

Tijd voor enkele 'inconvenient facts' .

Bekijk het erg korte filmpje dat een aanloop vormt naar een langere documentaire: 'A Very Convenient Warming'

Afbeelding

voorn

04 mar 2024, 10:39

Enkele jaren geleden was de Aalscholver een ware pest op de vijvers;
Deze normaal zeevogel trok bij gebrek aan voedsel het land in.
Die zien we ook niet meer.