Goede morgen seizoentjes,
Mistig buiten. heel veel.
Sorry Oma C, ik ben vanmorgen niet al te vroeg opgestaan. anders was ik je voor geweest.
Gisterenavond begint ventje aan de wok wordt er op het raam geklopt. ik doe open en onze buren V staan voor de deur. buurman vroeg wat zijn dakwerker mocht doen met een van die schouwen op hun dak die niet meer gebruikt wordt. ik haal ventje uit de keuken. en ze beginnen hun "parley" zij gaan volgend jaar ( voorjaar) een nieuw dak leggen. het schijnt dat het er al 80 jaar op ligt en zij hebben vocht. wat een toeval zegt ventje: ik ging dat ook doen! dat werd plots intressant. er gaat dus gevraagd worden aan 3 firma's voor offertes voor 2 daken tegelijk.
dan sluiten die aan elkaar aan. die firma gaat dus 1 nooit meer gebruikte schouw wegens geen aangesloten toestel afbreken en dichtdoen. en bij ons gaat er een soort "pot' op de voorste schouw gezet worden met het oog op de pelletkachel die ventje op het oog heeft. nu kan die "pot" ook nog dienst doen zolang ons stoofje nog dienst doet. maar het is dan technisch al in orde.
dus is buurman V blij dat we het samen kunnen doen ( misschien geeft de firma nog korting

) en hij was weer als des doods dat we gingen verhuizen. ( pas volgend jaar heeft buurman de financiën rond om dat te laten doen) wij hebben het al ( pas als de erfenis erdoor komt)
als gevolg van die "parley" is onze wok niet 100% gelukt. maar ja, hij kon ook niet weten dat hij toen gestoord ging worden in zijn koken. vandaag eitjes met frietjes. dat zal een veiliger optie zijn en buurman V gaat ventje op de hoogte houden via mail. zo hoeft hij niet om de haverklap aan onze deur hangen want dat zal vragen oproepen bij de anderen.

en buurman V kent de gereputeerde bedrijven die hij moet aanschrijven. dat die daken al 80 jaar oud zijn verwonderde me tot buurman v zei dat tijdens de 2 de wereldoorlog de hele straat hier platgebombardeerd was en ze pas in de jaren 50 dit hier heropgebouwd hebben.
Dus toen buurman V zei dat hij blij was dat we hier bleven wonen heb ik hem verteld dat ondanks mijn aandoening ook eens wil genieten, zolang het gaat. eens gaan eten naar Julia, de blauwe sluis waar ik als kind herinneringen aan heb van na de paardenkoers enz. en dat als ik de trap niet meer op kan, we een traplift zetten. wel, ik denk dat hij vannacht goed geslapen heeft. en ook als ze 2 daken tegelijk doen is dat maar 1 keer lawaai voor een goei week. Gimly geraakt dan minder gestrest. Lilly zal zich daar niet van aan trekken, die zal wel op de koer ( die we ook nog moeten heraanleggen) blijven tot de werkmensen weg zijn.
ventje zal vandaag een tandje bij moeten leggen als hij de was uit de droger wil halen want we hebben geen wasmanden meer die vrij zijn.
met de werken aan het ouderlijk huis is dat erin geschoten. misschien heeft de A. er in reclame. zo van die plooibare. misschien moeten we toch eens tot ginder rijden en gaan kijken. de grote lila wasmand is totaal kapot en we zijn dus toe aan nieuwe wasmanden. ( en eigenlijk een nieuw rekje voor de delicate spullen te drogen)
Ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes