In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Lekker die jostabes. Heeft een hele speciale smaak.
Ons dochter heeft die in de tuin staan.
Naast frambozen, rood en oranje, aalbessen wit en rood en kruisbessen, aardbeien.
En blauwe bessen heeft ze ook staan.
Ik ga de frambozen uitdoen denk ik.
Ze groeien weelderig in de tuin van de buurman.
Is ook niet de bedoeling denk ik.
Ons dochter heeft die in de tuin staan.
Naast frambozen, rood en oranje, aalbessen wit en rood en kruisbessen, aardbeien.
En blauwe bessen heeft ze ook staan.
Ik ga de frambozen uitdoen denk ik.
Ze groeien weelderig in de tuin van de buurman.
Is ook niet de bedoeling denk ik.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeienavond allen,
Zo'n mooie lentedag, jammer dat het maar één dag is (voorlopig)
Heerlijk, ik heb boodschappen gedaan, kan er weer tegen
wat een mens allemaal nodig heeft,
soms is het niet veel
maar deze keer was het meer, dingen die je niet elke week koopt
Met de apotheek gebeld voor de nieuwe insulinespuiten....
Die waren "nog niet beschikbaar", heel vervelend is dat
en de vorige soort spuiten waren niet meer beschikbaar
Ik hoop dat deze soort wat langer beschikbaar zullen zijn
Voor allen een rustige nacht straks en tot morgen
Zo'n mooie lentedag, jammer dat het maar één dag is (voorlopig)
Heerlijk, ik heb boodschappen gedaan, kan er weer tegen
wat een mens allemaal nodig heeft,
maar deze keer was het meer, dingen die je niet elke week koopt
Met de apotheek gebeld voor de nieuwe insulinespuiten....
Die waren "nog niet beschikbaar", heel vervelend is dat
en de vorige soort spuiten waren niet meer beschikbaar
Ik hoop dat deze soort wat langer beschikbaar zullen zijn
Voor allen een rustige nacht straks en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vandaag regen maar morgen zou dat opnieuw gedaan zijn.
omdat zijn zus naar de kapper moet zaterdag is het dan te laat om nog te beginnen vond ventje. dat moet rond 10 u zijn vond hij.
er is een knobbeltje op zijn zus haar schildklier gevonden ( vandaar die extreme vermoeidheid) maar het zou goedaardig zijn. na mijn behandeling zijn we naar huis gereden en gestopt aan de carrf. express in St-Pieters om een broodje. het was het laatste. het was wel lekker brood. kan vandaag ook nog gegeten worden door te roosteren voor mij. ik eet niet graag oud brood
We gaan vandaag wok maken. ginder lagen kippenblokjes gemarineerd aan 30% korting. wat noedels erbij en we hebben ook eten. zonder wokgroenten maar omdat ventje vandaag ook langs een carref. moet passeren kan hij die meebrengen. wat we over hebben maken we klaar en vriezen we in. normaal gingen we langs de buurtgemeente gaan naar de ldl en de ambacht maar ik denk niet dat het er van gaat komen.
vrijdag wil ventje scampi diaboloque. dat valt te regelen. jammer dat ik de rode ui eruit moet laten want ventje lust geen ui. en we hebben jammer genoeg geen cognac volgens mijn recept ventje is geen cognac liefhebber. we gaan het dan aanpassen. ik heb wel room nodig.
en daarbij een knapperig gebakken afbakbrood om in de saus de dopen. ventje heeft zelf nog nooit scampi diabolique gemaakt dus vrijdag zijn eerste les.
er is een beetje kritiek gekomen op de paaseirenraap dit jaar. we hebben dat te danken aan onze schepen van geen cultuur en geen ambiance. Bjorn Anseeuw. vroeger was er een fotozoektocht en kon je de eendjes voeren in het Verleye park waar een riviertje was en een vijver maar heel het park is dichtgesmeten. geen eendjes meer.en ook de speeltoestellen zouden verdwenen zijn. schande. het gaat nu door in het wijkgebouw 'de ballon' en daar is het niet gezellig vond een ouder. dat zal ook weer iets zijn dat verdwijnt. dat wijkcentrum daar zit om de 14 dagen een wijkagent die je klacht neerpent en meeneeemt. de sociale dienst van stad zou daar ook zitten. en we hebben natuurlijk onze gemeentewachters die komen briefjes in de bus steken als je onkruid te hoog staat.
en dan komen ze nog eens kijken en staat het er nog: boete. ( is overbuurvrouw overkomen en dat stond natuurlijk in het groot op Fb)
verder niet veel te vertellen. ik ga koffie zetten en mijn bonussen ophalen.
Fijne dag verder seizoentjes
vandaag regen maar morgen zou dat opnieuw gedaan zijn.
omdat zijn zus naar de kapper moet zaterdag is het dan te laat om nog te beginnen vond ventje. dat moet rond 10 u zijn vond hij.
er is een knobbeltje op zijn zus haar schildklier gevonden ( vandaar die extreme vermoeidheid) maar het zou goedaardig zijn. na mijn behandeling zijn we naar huis gereden en gestopt aan de carrf. express in St-Pieters om een broodje. het was het laatste. het was wel lekker brood. kan vandaag ook nog gegeten worden door te roosteren voor mij. ik eet niet graag oud brood
We gaan vandaag wok maken. ginder lagen kippenblokjes gemarineerd aan 30% korting. wat noedels erbij en we hebben ook eten. zonder wokgroenten maar omdat ventje vandaag ook langs een carref. moet passeren kan hij die meebrengen. wat we over hebben maken we klaar en vriezen we in. normaal gingen we langs de buurtgemeente gaan naar de ldl en de ambacht maar ik denk niet dat het er van gaat komen.
vrijdag wil ventje scampi diaboloque. dat valt te regelen. jammer dat ik de rode ui eruit moet laten want ventje lust geen ui. en we hebben jammer genoeg geen cognac volgens mijn recept ventje is geen cognac liefhebber. we gaan het dan aanpassen. ik heb wel room nodig.
en daarbij een knapperig gebakken afbakbrood om in de saus de dopen. ventje heeft zelf nog nooit scampi diabolique gemaakt dus vrijdag zijn eerste les.
er is een beetje kritiek gekomen op de paaseirenraap dit jaar. we hebben dat te danken aan onze schepen van geen cultuur en geen ambiance. Bjorn Anseeuw. vroeger was er een fotozoektocht en kon je de eendjes voeren in het Verleye park waar een riviertje was en een vijver maar heel het park is dichtgesmeten. geen eendjes meer.en ook de speeltoestellen zouden verdwenen zijn. schande. het gaat nu door in het wijkgebouw 'de ballon' en daar is het niet gezellig vond een ouder. dat zal ook weer iets zijn dat verdwijnt. dat wijkcentrum daar zit om de 14 dagen een wijkagent die je klacht neerpent en meeneeemt. de sociale dienst van stad zou daar ook zitten. en we hebben natuurlijk onze gemeentewachters die komen briefjes in de bus steken als je onkruid te hoog staat.
verder niet veel te vertellen. ik ga koffie zetten en mijn bonussen ophalen.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!
-
Jammer maar helaas, oma-C
Maar morgen is het beter weer.
En dat zou toch even aanhouden.
Vandaag verjaart jongste kleindochter.
Ik zal haar geschenkje seffens eens gaan inpakken.
Ze wordt negen jaar en had graag een uurwerk gehad.
Nu bestaan er schattige uurwerkjes voor kleine meisjes.
Die tegen een stoot kunnen vroeg haar vader.
Schijnt dat ze nogal avontuurlijk aangelegd is.
Heb ik een dochter en twee kleindochters die alle drie alles behalve ladylike zijn.
Ze hebben de aard naar hun (over)grootmoeder.
Begane paadjes waren niet de weg die ons moeder nam.
Seffens heerlijk genieten bij de gelaatsverzorging en pedicure.
Aan huis gehaald en terug gebracht door een chique Mercedes!
Dames maak er hoe dan ook een mooie dag van!
Maar morgen is het beter weer.
En dat zou toch even aanhouden.
Vandaag verjaart jongste kleindochter.
Ik zal haar geschenkje seffens eens gaan inpakken.
Ze wordt negen jaar en had graag een uurwerk gehad.
Nu bestaan er schattige uurwerkjes voor kleine meisjes.
Die tegen een stoot kunnen vroeg haar vader.
Schijnt dat ze nogal avontuurlijk aangelegd is.
Heb ik een dochter en twee kleindochters die alle drie alles behalve ladylike zijn.
Ze hebben de aard naar hun (over)grootmoeder.
Begane paadjes waren niet de weg die ons moeder nam.
Seffens heerlijk genieten bij de gelaatsverzorging en pedicure.
Aan huis gehaald en terug gebracht door een chique Mercedes!
Dames maak er hoe dan ook een mooie dag van!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Heel ander weer dan gisteren.
Ben nog niet buiten geweest.
Ons middagmaal zit al achter de kiezen. Manlief was deze voormiddag 2 belegde broodjes gaan halen, is eens iets anders en lekker. Ik had een broodje soleil, dat is met rauwe groentjes, mozzarella en tomaatjes in een speciaal sausje, lekker. Dochter neemt dat ook altijd. Bij manlief is het steeds met kaas en hesp.
Zus belde daarstraks , die was vergeten dat we komende zondag gingen "eten". Het is te zeggen hapjes proeven. 4 à 5 restaurants doen daar aan mee. Heb al gelezen dat dat nog hier en daar wordt gedaan. Om de plaatselijke gastronomie in de kijker te zetten.
Dames, tot morgen allemaal.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
gisteren mooi weertje, vandaag nog geen regen maar wel bewolkt,
kan maar even op pc zitten, daar zoon binnen is,
als hij weg is gaat niet meer onze hond wil hier niet in mijn plaatje zijn,
fijne dag verder geniet van ieder moment, grtjs van krakje,

kan maar even op pc zitten, daar zoon binnen is,
als hij weg is gaat niet meer onze hond wil hier niet in mijn plaatje zijn,
fijne dag verder geniet van ieder moment, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Goeienavond allemaal,
regen na de middag,
niks aan te doen verder een grijze dag....
Morgen de nieuwe medicatie afhalen bij de
apotheek, die belden dat het binnen was
Dan moet ik niet voor niks lopen
:oops
Nog een fijne avond en straks een rustige nacht
aan iedereen, slaapwel en tot morgen
niks aan te doen verder een grijze dag....
Morgen de nieuwe medicatie afhalen bij de
apotheek, die belden dat het binnen was
Dan moet ik niet voor niks lopen
Nog een fijne avond en straks een rustige nacht
aan iedereen, slaapwel en tot morgen
-
Goeiemorgen alle seizoentjes
Ik kom mezelf elke dag weer tegen
't Ziet er een mooie dag uit als het blijft zoals het begon,
Hier een zonnetje na de vele regen van vannacht
Voor allen een fijne dag, geniet van wat kan en
veel sterkte voor de zieken onder ons
Ik kom mezelf elke dag weer tegen
't Ziet er een mooie dag uit als het blijft zoals het begon,
Hier een zonnetje na de vele regen van vannacht
Voor allen een fijne dag, geniet van wat kan en
veel sterkte voor de zieken onder ons
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Mistig buiten. heel veel.
Sorry Oma C, ik ben vanmorgen niet al te vroeg opgestaan. anders was ik je voor geweest.
Gisterenavond begint ventje aan de wok wordt er op het raam geklopt. ik doe open en onze buren V staan voor de deur. buurman vroeg wat zijn dakwerker mocht doen met een van die schouwen op hun dak die niet meer gebruikt wordt. ik haal ventje uit de keuken. en ze beginnen hun "parley" zij gaan volgend jaar ( voorjaar) een nieuw dak leggen. het schijnt dat het er al 80 jaar op ligt en zij hebben vocht. wat een toeval zegt ventje: ik ging dat ook doen! dat werd plots intressant. er gaat dus gevraagd worden aan 3 firma's voor offertes voor 2 daken tegelijk.
dan sluiten die aan elkaar aan. die firma gaat dus 1 nooit meer gebruikte schouw wegens geen aangesloten toestel afbreken en dichtdoen. en bij ons gaat er een soort "pot' op de voorste schouw gezet worden met het oog op de pelletkachel die ventje op het oog heeft. nu kan die "pot" ook nog dienst doen zolang ons stoofje nog dienst doet. maar het is dan technisch al in orde.
dus is buurman V blij dat we het samen kunnen doen ( misschien geeft de firma nog korting
) en hij was weer als des doods dat we gingen verhuizen. ( pas volgend jaar heeft buurman de financiën rond om dat te laten doen) wij hebben het al ( pas als de erfenis erdoor komt)
als gevolg van die "parley" is onze wok niet 100% gelukt. maar ja, hij kon ook niet weten dat hij toen gestoord ging worden in zijn koken. vandaag eitjes met frietjes. dat zal een veiliger optie zijn en buurman V gaat ventje op de hoogte houden via mail. zo hoeft hij niet om de haverklap aan onze deur hangen want dat zal vragen oproepen bij de anderen.
en buurman V kent de gereputeerde bedrijven die hij moet aanschrijven. dat die daken al 80 jaar oud zijn verwonderde me tot buurman v zei dat tijdens de 2 de wereldoorlog de hele straat hier platgebombardeerd was en ze pas in de jaren 50 dit hier heropgebouwd hebben.
Dus toen buurman V zei dat hij blij was dat we hier bleven wonen heb ik hem verteld dat ondanks mijn aandoening ook eens wil genieten, zolang het gaat. eens gaan eten naar Julia, de blauwe sluis waar ik als kind herinneringen aan heb van na de paardenkoers enz. en dat als ik de trap niet meer op kan, we een traplift zetten. wel, ik denk dat hij vannacht goed geslapen heeft. en ook als ze 2 daken tegelijk doen is dat maar 1 keer lawaai voor een goei week. Gimly geraakt dan minder gestrest. Lilly zal zich daar niet van aan trekken, die zal wel op de koer ( die we ook nog moeten heraanleggen) blijven tot de werkmensen weg zijn.
ventje zal vandaag een tandje bij moeten leggen als hij de was uit de droger wil halen want we hebben geen wasmanden meer die vrij zijn.
met de werken aan het ouderlijk huis is dat erin geschoten. misschien heeft de A. er in reclame. zo van die plooibare. misschien moeten we toch eens tot ginder rijden en gaan kijken. de grote lila wasmand is totaal kapot en we zijn dus toe aan nieuwe wasmanden. ( en eigenlijk een nieuw rekje voor de delicate spullen te drogen)
Ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Mistig buiten. heel veel.
Sorry Oma C, ik ben vanmorgen niet al te vroeg opgestaan. anders was ik je voor geweest.
Gisterenavond begint ventje aan de wok wordt er op het raam geklopt. ik doe open en onze buren V staan voor de deur. buurman vroeg wat zijn dakwerker mocht doen met een van die schouwen op hun dak die niet meer gebruikt wordt. ik haal ventje uit de keuken. en ze beginnen hun "parley" zij gaan volgend jaar ( voorjaar) een nieuw dak leggen. het schijnt dat het er al 80 jaar op ligt en zij hebben vocht. wat een toeval zegt ventje: ik ging dat ook doen! dat werd plots intressant. er gaat dus gevraagd worden aan 3 firma's voor offertes voor 2 daken tegelijk.
dan sluiten die aan elkaar aan. die firma gaat dus 1 nooit meer gebruikte schouw wegens geen aangesloten toestel afbreken en dichtdoen. en bij ons gaat er een soort "pot' op de voorste schouw gezet worden met het oog op de pelletkachel die ventje op het oog heeft. nu kan die "pot" ook nog dienst doen zolang ons stoofje nog dienst doet. maar het is dan technisch al in orde.
dus is buurman V blij dat we het samen kunnen doen ( misschien geeft de firma nog korting
als gevolg van die "parley" is onze wok niet 100% gelukt. maar ja, hij kon ook niet weten dat hij toen gestoord ging worden in zijn koken. vandaag eitjes met frietjes. dat zal een veiliger optie zijn en buurman V gaat ventje op de hoogte houden via mail. zo hoeft hij niet om de haverklap aan onze deur hangen want dat zal vragen oproepen bij de anderen.
Dus toen buurman V zei dat hij blij was dat we hier bleven wonen heb ik hem verteld dat ondanks mijn aandoening ook eens wil genieten, zolang het gaat. eens gaan eten naar Julia, de blauwe sluis waar ik als kind herinneringen aan heb van na de paardenkoers enz. en dat als ik de trap niet meer op kan, we een traplift zetten. wel, ik denk dat hij vannacht goed geslapen heeft. en ook als ze 2 daken tegelijk doen is dat maar 1 keer lawaai voor een goei week. Gimly geraakt dan minder gestrest. Lilly zal zich daar niet van aan trekken, die zal wel op de koer ( die we ook nog moeten heraanleggen) blijven tot de werkmensen weg zijn.
ventje zal vandaag een tandje bij moeten leggen als hij de was uit de droger wil halen want we hebben geen wasmanden meer die vrij zijn.
met de werken aan het ouderlijk huis is dat erin geschoten. misschien heeft de A. er in reclame. zo van die plooibare. misschien moeten we toch eens tot ginder rijden en gaan kijken. de grote lila wasmand is totaal kapot en we zijn dus toe aan nieuwe wasmanden. ( en eigenlijk een nieuw rekje voor de delicate spullen te drogen)
Ik ga een kopje koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Oma-C op dat uur was ik nog bezig in de badkamer...
Ik kan daar toch zo van genieten dat ik me 's morgens geen ongeluk meer moet haasten.
Om acht uur loopt de wekker af.
Voor negen uur geraak ik nooit beneden.
Badkamer en slaapkamer moeten in orde zijn.
De ene keer gaat aankleden vlotjes.
De andere keer maken we ruzie met de broekspijpen.
Of stroppen de sokken of wil de bh niet dicht omdat de handen in protest zijn.
Met een beetje geduld is alles op te lossen dus...
En dan rustig ontbijten, beetje lezen, beetje computeren en dan rustig in gang schieten.
Vandaag al naar de kapper geweest.
Vlees gehaald dat seffens moet klaar gemaakt en/of ingevroren.
Brood had ik al in huis.
Morgen wil ik niet weg moeten.
Er is van alles te doen in en rond het huis.
Geniet van de zon nu ze wil schijnen!
Ik kan daar toch zo van genieten dat ik me 's morgens geen ongeluk meer moet haasten.
Om acht uur loopt de wekker af.
Voor negen uur geraak ik nooit beneden.
Badkamer en slaapkamer moeten in orde zijn.
De ene keer gaat aankleden vlotjes.
De andere keer maken we ruzie met de broekspijpen.
Of stroppen de sokken of wil de bh niet dicht omdat de handen in protest zijn.
Met een beetje geduld is alles op te lossen dus...
En dan rustig ontbijten, beetje lezen, beetje computeren en dan rustig in gang schieten.
Vandaag al naar de kapper geweest.
Vlees gehaald dat seffens moet klaar gemaakt en/of ingevroren.
Brood had ik al in huis.
Morgen wil ik niet weg moeten.
Er is van alles te doen in en rond het huis.
Geniet van de zon nu ze wil schijnen!
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
zon en wolken wisselen elkaar af,
naar ziekenhuis geweest samen met zoon ,
sensor weer de brui aan gegeven op 5 dagen, normaal moet 14 dagen zijn,
was het moe, hoofdverpleegster van diabetes heeft nagekeken,
vond niks en toch werkte het niet, heeft gebeld vanwaar het komt,
ze heeft alles gedaan wat ze zegde en noppens bleef zwijgen,
conclusie ligt aan meet machientje
ze zullen een ander opsturen en afwachten wanneer ik dit ontvang,
en hopen dat het dan werkt, was blij dat het niet aan mij lag, grtjs krakje,

naar ziekenhuis geweest samen met zoon ,
sensor weer de brui aan gegeven op 5 dagen, normaal moet 14 dagen zijn,
was het moe, hoofdverpleegster van diabetes heeft nagekeken,
vond niks en toch werkte het niet, heeft gebeld vanwaar het komt,
ze heeft alles gedaan wat ze zegde en noppens bleef zwijgen,
conclusie ligt aan meet machientje
ze zullen een ander opsturen en afwachten wanneer ik dit ontvang,
en hopen dat het dan werkt, was blij dat het niet aan mij lag, grtjs krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Goeiemorgen alle maatjes
Ziet eruit alsof we een mooie dag gaan krijgen, dat is fijn....
Vanmiddag op controle bij de cardioloog
Ik begin dat geloop zo stilaan beu te worden
maar ja.... wat moet... dat moet!
Fijne dag allemaal en sterkte aan de zieken
Ziet eruit alsof we een mooie dag gaan krijgen, dat is fijn....
Vanmiddag op controle bij de cardioloog
Ik begin dat geloop zo stilaan beu te worden
maar ja.... wat moet... dat moet!
Fijne dag allemaal en sterkte aan de zieken