Klimaat
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De lemen boerderijtjes werden beschilderd met witte kalk + een beetje blauwzel ... dit hielp uitstekend tegen vliegen en insecten
Het blauwd poeder kwam van kobalthoudende smalt en later synthetisch ultramarijnblauw wat kon worden geproduceerd uit kaolien, soda, zwavel en pek of houtskool.
PS 't zou ook helpen tegen "'t kwade oog" en ... bliksem
Het blauwd poeder kwam van kobalthoudende smalt en later synthetisch ultramarijnblauw wat kon worden geproduceerd uit kaolien, soda, zwavel en pek of houtskool.
PS 't zou ook helpen tegen "'t kwade oog" en ... bliksem
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wie laaft er zich aan rioolwater ... Je zou beter de "wijsheid" halen waar er over echte wijsheid wordt geschreven , en propageer eens JOUW zelfgevonden wijsheid ( uit eigen studies/redenering of ondervinding ) in plaats van plagiaat te plegen met wat je van het internet haalt. Dan pas ga je bij mij als "intelligent" overkomen , idioten en politiekers papegaaien al genoeg.
-
Zijn windmolens 'groen' ? Hoeveel energie kruipt erin voordat ze iets produceren?
Bekijk de fundering van een stevige windmolen. Daar moet nog een massa beton worden over uitgestort. Het maken van cement is een heel energie-intensief werkje.

Bekijk de fundering van een stevige windmolen. Daar moet nog een massa beton worden over uitgestort. Het maken van cement is een heel energie-intensief werkje.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
In Texas hebben ze een serieuze brand te blussen. Vanzelfsprekend het gevolg van klimaatopwarming
Uit de beelden die we op tv te zien krijgen, moeten we wel opmaken dat de totale vernieling van de aarde er zit aan te komen.
Tijd voor enkele feiten: een 100-jarig overzicht van hoe groot de oppervlakte is die afbrandt

Uit de beelden die we op tv te zien krijgen, moeten we wel opmaken dat de totale vernieling van de aarde er zit aan te komen.
Tijd voor enkele feiten: een 100-jarig overzicht van hoe groot de oppervlakte is die afbrandt

Ge valt in herhaling , en ik heb al geschreven dat dit een éénmalige kost op minstens 10 jaar is , als ge aanneemt dat de molen ( slechts ) 10 jaar meegaat. Reken eens uit wat de bijkomende dagelijkse kost van de ontginning van aardolie / uranium en de verwerking ervan tot "brandstof" is . Die kost , plus het transport van de grondstof , moet ge dagelijks tellen bij de oorspronkelijke kost van de bouw van een raffinaderij / nucleaire centrale. De transport van windmolen "energie" gaat over koperdraden , en de productie/aanleg ervan is ook maar eenmalig ( of voor minstens 10 jaar bruikbaar ).
-
Naast de vraag hoe groen windmolens zijn, is er nog een even groot probleem: winstgevendheid.
Wind Power heeft een probleem om winstgevend te zijn
Bron
Ondanks de sterke drang om over te schakelen naar groen door meer capaciteit voor hernieuwbare energie te installeren, vragen velen zich af of de windenergie-industrie snel zal kunnen herstellen van de enorme verliezen van vorig jaar om de windenergie te ontwikkelen die nodig is om de groene transitie te voeden.
In 2022 rapporteerden verschillende grote windenergiebedrijven miljarden aan verliezen als gevolg van een overvloed aan uitdagingen die het moeilijker hebben gemaakt om wereldwijd nieuwe windparken te ontwikkelen. Nu bestaat de angst dat bedrijven over de hele wereld misschien niet bereid zijn te investeren in de windprojecten die nodig zijn om de beweging van fossiele brandstoffen naar groene alternatieven te versnellen als ze het winstpotentieel niet zien.
Wind Power heeft een probleem om winstgevend te zijn
Bron
Ondanks de sterke drang om over te schakelen naar groen door meer capaciteit voor hernieuwbare energie te installeren, vragen velen zich af of de windenergie-industrie snel zal kunnen herstellen van de enorme verliezen van vorig jaar om de windenergie te ontwikkelen die nodig is om de groene transitie te voeden.
In 2022 rapporteerden verschillende grote windenergiebedrijven miljarden aan verliezen als gevolg van een overvloed aan uitdagingen die het moeilijker hebben gemaakt om wereldwijd nieuwe windparken te ontwikkelen. Nu bestaat de angst dat bedrijven over de hele wereld misschien niet bereid zijn te investeren in de windprojecten die nodig zijn om de beweging van fossiele brandstoffen naar groene alternatieven te versnellen als ze het winstpotentieel niet zien.

En wat waren of zijn die uitdagingingen ? Iedereen kan zoiets beweren , en al zeker als erbij niet vermeld wordt welk bedrijf verlies maakte ( en waardoor ) .
-
Ik weet dat het moeilijk voor jou is, want het is weer in het Engels. De bron stond erbij en daaruit citeer ik deze zin:
By November 2022, GE was predicting $2 billion in losses in its renewable energy division, largely due to inflation and supply chain challenges.
Ter info: GE is General Electric.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Energiebedrijven dachten vorige jaren dat ze de pot met goud gevonden hadden ... nu krijgen ze hun stroom niet aan de straatstenen verkocht. Als dan ook nog de subsidiekraan een beetje dicht gaat.
Je zou voor minder gaan klagen.
EN KLAGERS HEBBEN GEEN NOOD

Je zou voor minder gaan klagen.
EN KLAGERS HEBBEN GEEN NOOD

-
Alle batterijopslag in de wereld, kan voor 5 minuten elektrische energie bufferen.
Als we geheel naar zon- en windenergie willen gaan, dan hebben we 3 maanden opslag nodig. Dat is ruwweg 2600 keer meer batterijbuffer.
Daar zitten we nog een eindje vandaan.

Als we geheel naar zon- en windenergie willen gaan, dan hebben we 3 maanden opslag nodig. Dat is ruwweg 2600 keer meer batterijbuffer.
Daar zitten we nog een eindje vandaan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.