Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Is Volt hetzelfde als Watt?
Blijf bij je leest, batterijman.
Er is in de economie een hemelsbreed verschil tussen consumptie en investeringen. Die laatste zullen bovendien door de overheid moeten gebeuren. Daarvoor gaan ze het geld komen halen bij de burgers, die het dan niet meer kunnen uitgeven aan vrij gekozen consumptie.
Het is dát grote spel waar jij blind in meeloopt.
Een voorbeeld: de overheden verbieden verbrandingsmotoren tegen jaar XXXX. Voor wie is dat goed? Voor de fabrikanten van de wagens en voor de overheid die er belastingen op heft.
Vergeet ook niet de leveranciers van de elektriciteit: Engie en co.
Voor wie is dat slecht? Voor de burgers die 'moeten' betalen als ze zich nog willen verplaatsen. Net zoals ze nu al moeten betalen in de LEZone.
En jij juicht dat toe door mee te lopen met de klimaatalarmisten. Het grote geld lacht in zijn vuistje en zegt 'goed zo, Fred!'
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 mar 2024, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De burger gaat de opgelopen schade aan zijn eigen woning moeten betalen. Als een verzekering die betaalt komt het geld ten allerlaatste ook van de burger zijn verhoogde verzekeringspremies ( en die zullen stijgen naarmate er zich meer rampen zullen voordoen ).Wil. schreef: ↑06 mar 2024, 16:32.....
Er is in de economie een hemelsbreed verschil tussen consumptie en investeringen. Die laatste zullen bovendien door de overheid moeten gebeuren. Daarvoor gaan ze het geld komen halen bij de burgers, die het dan niet meer kunnen uitgeven aan vrij gekozen consumptie.
....
Maak uw keuze : minder vrij gekozen consumptie wegens investeringen , of dwangmatige consumptie aan herstellingen. Ik kies voor het eerste , dat spaart me op zijn minst het leed dat een verwoesting veroorzaakt.
-
Net zoals de overheid je verplicht - voor jouw eigen welzijn, natuurlijk - om je pas gekochte woning te isoleren, op straf van zware boetes.
Voor wie is dat goed? Alweer zijn er grote bedrijven zoals BASF, Owens Corning en co. die zich in de handen wrijven. Ze applaudisseren wanneer Fred weer eens iets post dat in hun graaierskraam past.
' Go Fred, go'
Voor wie is dat goed? Alweer zijn er grote bedrijven zoals BASF, Owens Corning en co. die zich in de handen wrijven. Ze applaudisseren wanneer Fred weer eens iets post dat in hun graaierskraam past.
' Go Fred, go'

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De waterkerings muur in Antwerpen is gebouwd in 1970. En was vaststaande
Om bij springtij en tegelijk westerstorm heeft men geopteerd voor een nieuwe die kan verdwijnen in de grond over een lengte van 1km.
Een beetje mooier dan de bestaande muur en wat hoger.
Om bij springtij en tegelijk westerstorm heeft men geopteerd voor een nieuwe die kan verdwijnen in de grond over een lengte van 1km.
Een beetje mooier dan de bestaande muur en wat hoger.
-
Klimaatalarmisten worden geleid door mensen als Al Gore, J. Kerry en consorten.
Al Gore werd aangesproken op zijn 'carbon footprint'.
Gore's response was "Well, I don't have a private jet. And what carbon emissions come from my trips on Southwest Airlines are offset. I live a carbon-free lifestyle, to the maximum extent possible."
The maximum extent possible? Really? Then how does Gore explain the rather large amounts of electricity he uses to power his 10,000-plus-square-foot home.
A new analysis by the National Center for Public Policy Research found that Gore's Tennessee home "guzzles more electricity in one year than the average American family uses in 21 years."
Vertaling van dit laatste stuk:
Uit een nieuwe analyse van het National Center for Public Policy Research blijkt dat Gore’s huis in Tennessee in één jaar meer elektriciteit verbruikt dan het gemiddelde Amerikaanse gezin in 21 jaar verbruikt.
Die gasten houden de druk op de ketel door overal op de aardbol hun 'boodschap' te gaan verspreiden. Slimme mensen in Davos en op de COP-vergaderingen duwen mee aan die kar. En het gepeupel laat zijn brain wassen en juicht het toe.
Al Gore werd aangesproken op zijn 'carbon footprint'.
Gore's response was "Well, I don't have a private jet. And what carbon emissions come from my trips on Southwest Airlines are offset. I live a carbon-free lifestyle, to the maximum extent possible."
The maximum extent possible? Really? Then how does Gore explain the rather large amounts of electricity he uses to power his 10,000-plus-square-foot home.
A new analysis by the National Center for Public Policy Research found that Gore's Tennessee home "guzzles more electricity in one year than the average American family uses in 21 years."
Vertaling van dit laatste stuk:
Uit een nieuwe analyse van het National Center for Public Policy Research blijkt dat Gore’s huis in Tennessee in één jaar meer elektriciteit verbruikt dan het gemiddelde Amerikaanse gezin in 21 jaar verbruikt.
Die gasten houden de druk op de ketel door overal op de aardbol hun 'boodschap' te gaan verspreiden. Slimme mensen in Davos en op de COP-vergaderingen duwen mee aan die kar. En het gepeupel laat zijn brain wassen en juicht het toe.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Gelukkig zijn we er niet allemaal gerust in ...Het masterplan kustveiligheid
In 2011 stelde de Vlaamse overheid het masterplan kustveiligheid voor. Het masterplan kustveiligheid beschrijft hoe de Vlaamse kust de nodige bescherming kan krijgen op korte termijn, hoe de kust onderhouden wordt en welke aanvullende maatregelen nodig zullen zijn tot 2050. Het masterplan kustveiligheid gaat uit van een gematigd scenario tot 2100 met een zeespiegelstijging met 80 cm bij hoogwater.
Project Kustvisie
Kustvisie Vlaanderen streeft ernaar om een duurzame langetermijnvisie voor onze kustzone te ontwikkelen, met de blik richting 2100. We willen voorbereid zijn op de uitdagingen waar de klimaatverandering ons voor stelt en tegelijkertijd de verscheidene functies van de kustzone versterken. De snel evoluerende klimaatrealiteit werd aangegrepen om na te denken over hoe we de bestaande activiteiten verder kunnen uitbouwen en integreren, en bovenal hoe we de veiligheid en leefbaarheid van onze kustzone ook op lange termijn kunnen garanderen. Eén van de grootste uitdagingen die ons de komende decennia te wachten staat, is de zeespiegelstijging. Om ervoor te zorgen dat de kustzone, en bij uitbreiding heel Vlaanderen, op lange termijn veilig blijft, wordt in het kader van Kustvisie Vlaanderen bekeken hoe deze problematiek opgevangen kan worden.
https://www.vlaanderen.be/departement-m ... /kustvisie
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat isoleren zie ik nog veranderen naar de verkoper. De koper heeft zijn laatste cent uitgegeven omwille van (fake) bieders.
De verkoper zal € ook dra ontvangen. De bank kan dan een lening uitschrijven voor koper en verkoper.
De verkoper zal € ook dra ontvangen. De bank kan dan een lening uitschrijven voor koper en verkoper.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Het is belangrijk om vooruitziend te zijn. Zoals de Nederlanders al bewezen hebben, is het onderhoud en aanpassen van dijken en duinen belangrijk en dat ook zonder klimaatwijziging.

Dat het klimaatspel héél veel met geld te maken heeft, blijkt nog maar eens in het VK.
In de begroting werd £1,4 miljard toegevoegd aan de energierekeningen als gevolg van de enorme stijging van de subsidies voor hernieuwbare energiebronnen, waaronder £800 miljoen voor offshore windenergie.
Als windenergie zo goedkoop is, waarom is er dan zoveel subsidie nodig?
De Britten gaan dus met z'n allen £1,4 miljard ophoesten via hun belastingbrief 'om de klimaatopwarming te bestrijden' .
Ook hier heb je lieden die juichen om het streven naar net zero.
'Vader vergeef het hen want ... '
In de begroting werd £1,4 miljard toegevoegd aan de energierekeningen als gevolg van de enorme stijging van de subsidies voor hernieuwbare energiebronnen, waaronder £800 miljoen voor offshore windenergie.
Als windenergie zo goedkoop is, waarom is er dan zoveel subsidie nodig?
De Britten gaan dus met z'n allen £1,4 miljard ophoesten via hun belastingbrief 'om de klimaatopwarming te bestrijden' .
Ook hier heb je lieden die juichen om het streven naar net zero.
'Vader vergeef het hen want ... '

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Juist, de EU wilt zijn dictatuur uitbreiden, dat brengt meer geld op,de onzin die ze parabelen is om hun m&acht (boeten) te tonen,maar de natuur kan men niet "commanderen" die luistert niet ,niet naar onzin,het is al eeuwen lang zo, opstoten van warme tijden, of ijstijden,
Dit was 50 miljoen jaar geleden...
Klimaat verandering is van alle tijden.De CO2-concentratie in de atmosfeer was rond 50 miljoen jaar geleden maar liefst circa 1500 deeltjes per miljoen (ppm) om daarna langzaam te dalen naar de ongeveer 180-300 ppm tijdens de periode van de ijstijden in het Pleistoceen.15 jun 2021
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dan-anders
https://scientias.nl/veel-minder-co2-da ... -zijn-kop/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Klimaatwijziging en zeeniveau: die twee worden in één adem genoemd.
Hoe is de situatie in Stockholm (ligt aan de Baltische Zee, die verbonden is met de oceaan)?
Over een periode van 100 jaar (tot 1991) is dit de trend:

Het is natuurlijk best mogelijk dat het land oprijst uit de zee aan een ritme dat groter is dan het stijgen van het zeeniveau. Wat denk je?
Hoe is de situatie in Stockholm (ligt aan de Baltische Zee, die verbonden is met de oceaan)?
Over een periode van 100 jaar (tot 1991) is dit de trend:

Het is natuurlijk best mogelijk dat het land oprijst uit de zee aan een ritme dat groter is dan het stijgen van het zeeniveau. Wat denk je?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.