Nieuws

Klimaat

Gestart door Noriem op 29 jan 2019, 20:03 5249 berichten 358.566 keer gelezen Reageer
Wil. 19 jun 2024, 09:37 24.095 berichten
voorn schreef: ↑
19 jun 2024, 04:11
Daarom is die tabel zinloos
Wat zou dan de invloed kunnen zijn van een opwarmend klimaat? Moeten we ons daartegen verzetten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
    Citeer
    Fred1950 19 jun 2024, 16:34 14.343 berichten
    Wil. schreef: ↑
    19 jun 2024, 09:37
    voorn schreef: ↑
    19 jun 2024, 04:11
    Daarom is die tabel zinloos
    Wat zou dan de invloed kunnen zijn van een opwarmend klimaat? Moeten we ons daartegen verzetten?
    Omdat geen kat die opwarming als een gevaar ziet en er niets tegen begint gaan we ons dus moeten aanpassen ... ( en ervan dood gaan , oververhiiten , verdrinken , enzovoort :mrgreen: )
      Citeer
      Wil. 19 jun 2024, 16:40 24.095 berichten
      Oververhitten? Dan gaan er dus minder mensen sterven van de koude en dat zijn er nu véél meer dan er sterven van de hitte.
        Citeer
        E.T. 19 jun 2024, 17:02 29.360 berichten
        Drogredenering! Waarom zouden er veel minder mensen sterven van de koude? Omdat het wereldwijd 2°C opwarmt? Nee toch.

Niet de opwarming opzich is het probleem wel de klimaatveranderingen ... en ons onvermogen (wegens te duur) om ons daaraan (snel genoeg) aan te passen.
          Citeer
          Wil. 19 jun 2024, 17:33 24.095 berichten
          Als er nu heel veel mensen zijn die sterven t.g.v. de koude en het klimaat warmt op (temperatuur hoger), wat zou dat dan betekenen voor 'sterven van de koude' ?
            Citeer
            Wil. 19 jun 2024, 19:01 24.095 berichten
            Laat maar komen: goeie winters en goeie zomers. :D
              Citeer
              Wil. 19 jun 2024, 20:16 24.095 berichten
              Ja, dat komt al eens voor, he? De lente van 1983 was nog natter bij ons en in Nederland.
              Voor Duitsland was het de 3e natste lente.

Volgens mij niets om paniekerig over te doen want dat is precies wat de klimaatalarmisten willen bereiken. Laat je niet voor hun kar spannen.
                Citeer
                Fred1950 19 jun 2024, 20:25 14.343 berichten
                Wil. schreef: ↑
                19 jun 2024, 20:16
                ...
                Volgens mij niets om paniekerig over te doen want dat is precies wat de klimaatalarmisten willen bereiken. Laat je niet voor hun kar spannen.
                Gij woont gij zeker op een appartementje op het 10-de verdiep ? :lol: Wacht maar af tot ze je met een bootje moeten komen redden. :twisted:
                  Citeer
                  Wil. 19 jun 2024, 22:06 24.095 berichten
                  De grote graaiers zijn tevreden over jou, Fred. Blijf gerust hun werk doen.
                    Citeer
                    Wil. 20 jun 2024, 21:24 24.095 berichten
                    Dit zijn de hoogste temperaturen die dagelijks werden gemeten voor NY City.
                    Bemerk dat slechts 3 daarvan in de 21e eeuw te vinden zijn hoewel ons dagelijks gezegd wordt dat de temperatuurrecords allemaal in de laatste 2 decennia werden genoteerd.

image.png
                      Citeer
                      Wil. 24 jun 2024, 17:20 24.095 berichten
                      Dit zijn de mensen die 'het volk leiden' en hen verplichten om zware investeringen te doen om te beantwoorden aan de eisen van de klimaatnazi's.

Afbeelding
                        Citeer
                        Dicksy 24 jun 2024, 17:25 8.385 berichten
                        Een boiler en centrale verwarmingsinstallatie gaan gemiddeld zo'n 15 tot 25 jaar mee, afhankelijk van de fabrikant en de kwaliteit van het aangeschafte toestel.

Afhankelijk van hoe oud haar boiler is zal ze tegen 2040 hem wel vervangen hebben. :roll: Geen reden tot paniek.
                          Citeer
                          Wil. 24 jun 2024, 17:33 24.095 berichten
                          Toch pijnlijk :

Twee jaar geleden zei ze dat ‘hernieuwbare energiebronnen, isolatie en warmtepompen’ ‘op dit moment’ noodzakelijk waren als onderdeel van het ‘noodplan’ van de Groene Partij om de energiecrisis aan te pakken en de klimaatverandering te beperken.
                            Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.