Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

21 jun 2024, 16:58

Voeten waren wel eerst met Westerse Detol behandeld. 8O
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

werewoef

23 jun 2024, 22:30

Hier wordt gezegd , wat het begin van een derde wereldoorlog betreft, " Het is 5 voor 12 of het is 5 na 12 "
Ik word er zich meer en meer bewust van ; dat Europa zich bevindt in de , wat ik noem , de aanloop periode van een derde wereldbrand . Die doffe ellende blijft immers maar duren in de wereld . Kan daar nog iets goed van komen ? Ik vraag het jullie ? :(

werewoef
AMEN en AUM

socrates

23 jun 2024, 23:00

werewoef schreef:
23 jun 2024, 22:30
Hier wordt gezegd , wat het begin van een derde wereldoorlog betreft, " Het is 5 voor 12 of het is 5 na 12 "
Ik word er zich meer en meer bewust van ; dat Europa zich bevindt in de , wat ik noem , de aanloop periode van een derde wereldbrand . Die doffe ellende blijft immers maar duren in de wereld . Kan daar nog iets goed van komen ? Ik vraag het jullie ? :(

werewoef
Tuurlijk vermits volgens jouw prognose niets goed meer kan komen zou de oorlog dan toch wel :D iets goed zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

24 jun 2024, 15:30

Analyse: Oekraïne de schuld geven van de aanval op Dagestan past in het bredere verhaal van Rusland

Er is veel dat we nog steeds niet weten over de aanslagen in Dagestan.
Het is niet duidelijk wie de schutters waren of wat hun bredere banden zouden kunnen zijn. Er is geen onmiddellijke aanspraak op verantwoordelijkheid gemaakt.
Er zijn ook vragen over hoeveel aanvallers er waren en hoeveel mensen er in totaal zijn omgekomen.
Maar ondanks die onzekerheid worden er conclusies getrokken, sommige verrassender dan andere.
Volgens het lokale lid van het Russische parlement, Abdulkhakim Gadzhiyev, bestaat er “geen twijfel over” dat de aanslagen verband houden met “de inlichtingendiensten van Oekraïne en de NAVO-landen”.
Echt? Er lijkt geen enkel bewijs te zijn.
Maar het is niet de eerste keer dat een binnenlandse aanval aanleiding geeft tot claims van westerse en Oekraïense betrokkenheid.
(Bron: SkyNews - 24/06/2024 - 13.12 uur)
Sloeg Poetin toe in Berlijn? “Russische saboteurs achter brandstichting in Duitse fabriek”

Volgens westerse veiligheidsfunctionarissen zitten Russische saboteurs achter een brandstichting in een grote fabriek in Duitsland. Dat hebben ze gezegd aan de Amerikaanse zakenkrant ‘The Wall Street Journal’.

Sabotage
Duitse onderzoekers zeggen intussen dat de oorzaak van de brand bij Diehl Metal “vermoedelijk accidenteel” was. Diehl Metal zelf verwijst naar een verslag van de verzekeringsmaatschappij, dat spreekt over “een technisch probleem”. Volgens een woordvoerder kan dat “in theorie” echter wel nog altijd veroorzaakt zijn door sabotage. “Geen enkele mogelijke oorzaak, ook sabotage, kan worden uitgesloten”, aldus de interne veiligheidsdienst.
Het vuur startte op een plaats waar maar een beperkt aantal mensen toegang toe hadden, zegt een functionaris die meer weet over het onderzoek. Alle beelden van veiligheidscamera’s gingen echter verloren in de brand.
De fabriek kon intussen wel weer opnieuw opstarten.
(Bron: HLN - 24/06/2024 - 12.24 uur)
Beperkt aantal mensen hebben toegang? Wie, wat, waar..... :roll: Jammer dat de beelden van de veiligheidscamera's (toevallig) verloren gegaan zijn in de brand? :roll: :cry:

Analyse: Rusland de schuld geven van de brand in Berlijn past in het bredere verhaal van het Westen.

En zo blijven we bezig in dit welles/nietes spel.

Wil.

24 jun 2024, 16:39

Na de aanslag op het Crocus City Hall in Moskou had president Vladimir Poetin met nadruk gesteld dat "Rusland niet het doelwit kan zijn van terroristische aanslagen door islamitische fundamentalisten" omdat Rusland "een uniek voorbeeld van interreligieuze harmonie en interreligieuze en interetnische eenheid is".

Drie maanden geleden, echter, meldde de Russische binnenlandse veiligheidsdienst, de FSB, dat het een IS-complot om een ​​synagoge in Moskou aan te vallen, had verijdeld.

De daders van de Crocus City Hall hadden nog een islamitisch eitje te pellen met Poetin.
Dagestan heeft een bevolking die voor 85% uit moslims bestaat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

25 jun 2024, 09:28

Op de officiële staatszender:

Afbeelding

Wil.

26 jun 2024, 19:05

Op de Russische staatstelevisie stelt een lid van de Doema, Svintsov, voor om het belastingtarief te verhogen naar 95% voor alle artiesten die dingen zeggen als “de belangrijkste waarden zijn menselijk leven, waardigheid en vrijheid” en andere zaken zoals hieronder.
Svintsov wil deze mensen “in het openbaar twintig zweepslagen geven op het Rode Plein”.

Afbeelding

Wil.

27 jun 2024, 18:54

Een paar postings hogerop kon je al lezen dat Solovyov opriep tot genocide op het volk van UA. Is hij een buitenbeentje? Neen, deze kerel is behoorlijk bekend als voorstander van het afmaken van de Oekraïners. Hier zie je hem de stelling verdedigen om 10% van de broederbevolking uit te moorden.

Afbeelding

URSULAMI

27 jun 2024, 21:17

De Bank of Russia smeekt de regering om manieren te vinden voor internationale regelingen. Eerste vice-voorzitter van de Centrale Bank Vladimir Chistyukhin:

"Wat ons gisteren impopulair leek - swaps, clearingsystemen, het gebruik van crypto - alles moet worden geprobeerd en zo snel mogelijk. Als er geen normale betalingen zijn voor producten in buitenlandse economische activiteit, is dit de dood voor ons land, zowel exportafhankelijk als importafhankelijk."

De problemen met buitenlandse betalingen begonnen een paar maanden geleden. Maar de situatie is sterk verslechterd na de volgende Amerikaanse sancties. China weigert handel te drijven met Rusland - iedereen is bang dat de Amerikanen een "demonstratieve geseling" zullen regelen van een groot Chinees of Europees bedrijf of bank wegens het schenden van sancties. Dan zullen zelfs degenen die vandaag de dag nog steeds bereid zijn om met Rusland samen te werken, bang zijn.

De roebel wordt sterker, niet vanwege een goed leven - er is gewoon niets om de valuta aan uit te geven. De invoer naar Rusland daalde in de loop van het jaar met 28%. Economen schrijven dat de Centrale Bank een "wanhoopskreet" laat horen

VAN DEZE BLOGGER

https://www.voanews.com/a/popular-russi ... 06012.html

https://www.israelhayom.com/2022/03/27/ ... xist-soon/

Wil.

28 jun 2024, 00:07

Vroeg of laat komt boontje om zijn loontje. De Russen moeten ook bedenken dat die toestand de eerste 10 jaar niet zal verbeteren. Zelfs zonder Poetin niet.

Dicksy

01 jul 2024, 10:28

Procureur-generaal Oekraïne: "Groep plande coup in Kiev"

In Oekraïne zijn zondag vier mannen in verdenking gesteld van het beramen van een staatsgreep. Dat meldt de procureur-generaal maandag.

Ze zouden een "zogenaamd feest" plannen in de hoofdstad Kiev. Daar zouden de deelnemers volgens de procureur-generaal "een tijdelijke regering kiezen", het Oekraïense parlement "betreden" en "de staatsleiding ontslaan van hun taken". De organisator had een zaal gehuurd met plaats voor 2.000 mensen. Er zou gezocht worden naar militairen en gewapende bewakers die wilden helpen met de staatsgreep.
Men moet wachten op de commentaar van Zelensky op deze gebeurtenis want in dit (voorlopig?) artikel wordt nergens melding gemaakt van de betrokkenheid Russen. Alle Oekraïners saan namelijk als één blok achter Zelensky.

Fred1950

01 jul 2024, 11:50

Dicksy schreef:
01 jul 2024, 10:28

Alle Oekraïners staan namelijk als één blok achter Zelensky.
Blijkbaar niet. En als je gemerkt hebt in het VRT verslag hoeveel er aan de dans naar het front willen ontsnappen zou ik toch sterk beginnen te twijfelen aan hun patriotisme ...

Dicksy

01 jul 2024, 12:31

Oekraïense gevangenen - waaronder moordenaars - krijgen vrijlating aangeboden om tegen Rusland te vechten

Oekraïense gevangenen krijgen hun vrijheid aangeboden in ruil voor hun diensten in de oorlog tegen Russische indringers - inclusief moordenaars.

Personen die veroordeeld zijn voor verkrachting, aanranding, moord op twee of meer personen of misdaden tegen de nationale veiligheid van Oekraïne, komen niet in aanmerking.
Als je één moord pleegt dan ben je nog geen moordenaar maar twee is een brug te ver. Je moet dus bevestigen of je een moordenaar bent of niet, en zo ook wilt genoemd worden, en dat is het geval vanaf twee. Rare redenering hebben die Oekraïners. :roll:
Het kan verkeren zei eens een wijs man.

Fred1950

01 jul 2024, 12:44

Dicksy schreef:
01 jul 2024, 12:31
.....
Als je één moord pleegt dan ben je nog geen moordenaar maar twee is een brug te ver. Je moet dus bevestigen of je een moordenaar bent of niet, en zo ook wilt genoemd worden, en dat is het geval vanaf twee. Rare redenering hebben die Oekraïners. :roll:
Het kan verkeren zei eens een wijs man.
Kom zeg , gasten die graag moorden ( seriemoordenaars ) zijn toch de geknipte personen om Russen af te knallen. Een gemiste kans ... :D

Wil.

01 jul 2024, 13:46

Die houden ze achter de hand voor wanneer het écht moeilijk wordt 8)