In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen een fijne zonnige dag.......
Mijn vrees is dat het niet lang gaat duren, volgens de berichten .....
Maak de dag zo goed als jullie kunnen.... er is geen andere keuze, vrees ik.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Mijn vrees is dat het niet lang gaat duren, volgens de berichten .....
Maak de dag zo goed als jullie kunnen.... er is geen andere keuze, vrees ik.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Een heel toffe zondag gehad met de vriendin.
Eerst naar de tentoonstelling"Wij zijn Europa"
Dan lekker gaan eten in "De Witten Vos"
Daarna in de Begijnhofkerk naar een heel speciale tentoonstelling van Jo Cuypers.
Dan iets gaan drinken in de Kuub.
Daarna naar de vespers in de kathedraal. Gregoriaans, lang geleden zo mooi gehoord. Orgel gespeeld door Pieter Pieters.
Vriendin mee naar station gedaan.
Om dan te ontdekken dat de boord computer van mijne fiets gepikt is.
Eigen schuld, dikke bult. Ik had hem eraf moeten nemen, maar vergeten vanmorgen.
Onderweg vanmorgen een zwaluw op het voetpad gevonden.
Geprobeerd om het diertje terug te laten vliegen.
Hij klampte zich aan mij vast, tja, ik heb hem in een perkje met planten gezet.
Ik hoop dat iemand hem geholpen heeft die hem wel de lucht in kreeg.
Het diertje nestelde zich zo vol vertrouwen in mijn hand.
Geniet nog van jullie avond.
Eerst naar de tentoonstelling"Wij zijn Europa"
Dan lekker gaan eten in "De Witten Vos"
Daarna in de Begijnhofkerk naar een heel speciale tentoonstelling van Jo Cuypers.
Dan iets gaan drinken in de Kuub.
Daarna naar de vespers in de kathedraal. Gregoriaans, lang geleden zo mooi gehoord. Orgel gespeeld door Pieter Pieters.
Vriendin mee naar station gedaan.
Om dan te ontdekken dat de boord computer van mijne fiets gepikt is.
Eigen schuld, dikke bult. Ik had hem eraf moeten nemen, maar vergeten vanmorgen.
Onderweg vanmorgen een zwaluw op het voetpad gevonden.
Geprobeerd om het diertje terug te laten vliegen.
Hij klampte zich aan mij vast, tja, ik heb hem in een perkje met planten gezet.
Ik hoop dat iemand hem geholpen heeft die hem wel de lucht in kreeg.
Het diertje nestelde zich zo vol vertrouwen in mijn hand.
Geniet nog van jullie avond.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
hier kermis en markt, maar is was niks te zien
dus weeral eens geen jaarlijks markt,
vroeger was hier grote markt wat er schilt weet ik niet,
sinds we bij Heist horen gaat hier alles bergaf, triestig ,
drie gehuchtjes voelen zich verstoten door Heist zelf,
daar moet alles piekfijn zijn, hier is maar een boerendorp,
zo heeft ieder boerendorpje zijn of haar problemen die niet opgelost word,
grtjs van krakje,

dus weeral eens geen jaarlijks markt,
vroeger was hier grote markt wat er schilt weet ik niet,
sinds we bij Heist horen gaat hier alles bergaf, triestig ,
drie gehuchtjes voelen zich verstoten door Heist zelf,
daar moet alles piekfijn zijn, hier is maar een boerendorp,
zo heeft ieder boerendorpje zijn of haar problemen die niet opgelost word,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede avond iedereen,
Een stralende dag met veel zon,
heerlijk is dat toch
De hele was droog gekregen buiten
en de strijk is ook gedaan....
Seffens Duitse voetbal kijken... hopelijk een mooie match...
Beterschap en sterkte aan onze zieken en een fijne vakantie
in Texel voor clive
Slaapwel voor later op de avond en tot morgen.....
Een stralende dag met veel zon,
heerlijk is dat toch
De hele was droog gekregen buiten
en de strijk is ook gedaan....
Seffens Duitse voetbal kijken... hopelijk een mooie match...
Beterschap en sterkte aan onze zieken en een fijne vakantie
in Texel voor clive
Slaapwel voor later op de avond en tot morgen.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Het is nu 07.12 en ik ben juist beneden gekomen waar Rika lustig stond te branden. Ik heb eerst in de badkamer een reining van mijn gezicht gedaan met schuim. Ben dan wel vergeten mijn dagcreme aan te brengen. ( plus ook de bijhorende lotion van het schuim)Een mens wil dan een routine in zijn leven inbouwen. Er liggen hier nog genoeg staaltjes. boven in een schuif liggen er tientallen. zou daar ook eens moeten kijken wat er nu bij mijn gezicht past. Na mijn facial zei Tieneke dat we op 'verstevigen' moeten. Conclusie: ik heb een heel droge huid die moet verstevigd worden. En dat is de juiste producten vinden.
Vandaag gaat ventje volgens zijn planning schilderen. Eeerst moet hij om verf en de verfbakjes. Nu kan er een raam open want ik heb hoofdpijn van de schilderlucht. Ik zou me boven moeten bezig houden met het verder legen van mijn kleerkast en de halfopen curverbakken en de twee lades in de Antieke kleerkast op zolder. Toen ventje het had over die curverbakken, had ik geen enkel idee waar hij het over had.Blijkbaar heb ik in de tijd curverbewaarbakken voor groenten en aardappelen gekocht en daar kleren in gestoken. 1 van die bakken staat in een kast in de keuken en daar zitten de keukenrollen in. voor die keukenrollen staat het natvoer in dozen en pakjes. Sheba pouches en dozen coshida. plus een blikje tonijn. vroeger lagen op die keukenrollen kartonnen borden. nu eten de katten van stenen teljoren. wat er blijft liggen gaat in de mulch en de teljoor gaat in een sopje. Gisteren merkte ventje op dat ze allebei hun natvoer laten staan. ze eten nu voornamelijk korrels. en hij maakt zich zorgen over het feit dat Lilly zo weinig natvoer eet. Gimly pakt alles af.
Gimly is nu teruggekeerd naar zijn zetel. ( hij was nergens te bespeuren toen ik hier beneden kwam) Lilly wilde gisteren dat iemand mee ging naar de koer. ik ben dan meegeweest en heb haar gevraagd wat ze wilde tonen. Ze heeft getoond hoe ze door het gras en het onkruid springt. en nadat ze dat gedaan had, was het wel. Een tijdje nadien is ze op de groen/wit geblokte doos gaan liggen en is gaan dutten. om 20 u sprong Rika in gang. Lilly werd even wakker en keek even naar de vlam en sliep verder. ventje zegt dat we deze "zomer" haar op manuele bediening gaan zetten.( ja, ventje zegt veel)
Vandaag gaat hij dus de muur ( en een deel plafond) achter mij, waar de zetel staat en er een gravure hangt van een "Balrog" die ingekaderd is, schilderen. Dus moet de zetel weg, de staande lamp en de uplighter en mijn tafeltjes met medicijnen. Ik ben benieuwd wat we achter de zetel zullen vinden. Er gaat dus een grijze zak paraat moeten staan.
Straks moet ventje naar de Brico om die verf. is vooraf besteld en betaald en hij moet er maar omkomen want het staat klaar. Het zou zonde en gek zijn als hij halverwege de muur en het plafond ineens zonder lichtgrijze verf komt te zitten. daar komen scheldwoorden aan te pas.
ik heb zonet mijn papieren agenda opengelegd en mijn gsm erop. Dinsdag om 11 u moet ik naar de kapster om mijn haar te laten wassen, brushen en stylen. Woensdag komt de diepvriesman. Tussen 11 en 14 u. ik weet niet of we iets nodig hebben. er staat in elk geval niets in mijn agenda buiten die uren. Er komen ook pakjes toe. er komt een pakje van een chinese wenswebsite met daarin groene clip oorbellen. en bij de shop van een krant heb ik een draadloze staande tafellamp besteld. Die zou dus theoretisch op dat marmeren salontafeltje komen te staan. werkt op usb. dat tafellampje kan ook nu voorlopig in de gang staan in de plaats van het niet zo veel licht gevend tafellampje met dieren op, dat werkt op batterijen en een fietslampje. Waarom hoor ik denken? Omdat dit een oud huis is en donker.
Ha, ik krijg zonet een melding dat het pakje van de krant onderweg is. ventje weet van niets. Het pakje van de chinese wenswebwinkel is waarschijnlijk nog onderweg. Ik ga dan manueel die melding van de krant op geleverd moeten zetten.
Wat ga ik vandaag nog doen? Eerst mijn zichtrekening openen en kijken wat de balans is. Die wordt in de papieren agenda in een rode pen geschreven.
@Krakje: wij behoren ook tot een fusie. wij zijn de Wijk Opex en bijgevoegd aan de stad Oostende. De wijk Opex is een armenwijk. En er wordt niet heel veel bij ons gedaan. Als er eens iets gedaan wordt, dan is dat bijvoorbeeld de wekelijkse markt op vrijdag en dat kwam van de handelaarsbond waar buurman de voorzitter is. ( denk ik) Bu zitten we volop in de Jaarlijkse wijkfeesten. De jaarlijkse braderie en rommelmarkt zijn al gedaan en de kermis stond op het kerkplein. Die kermis is nu weg. Wij zijn niet naar de kermis geweest. Die stond er tot 19 juni ( ventjes verjaardag) en die kermis bestaat uit: een smouten/oliebollenkraam waar je ook frieten en hamburgers kan krijgen. er is een trekspelletje, een kinderdraaimolen, een eendjesspel. om de hoek is er de botsauto's. Het lunapark, het schietkraam Gunsmoke van Bjorn en Linda en dat is het zo ongeveer. Soms staat er een bollo-smittokraam naast Bjorn en Linda of ballon doorprikken met een dartspijl.
Nu op 2 juli is het hier avondmarkt maar ik zou moeten kijken op Fb waar die doorgaat.
@Helena: dat uitje dat je gedaan heb, klinkt gezellig. en je hebt een zwaluwjong gered. een tamme zwaluw dus die waarschijnlijk nog niet goed kon vliegen. Ik hoop dat je je geamuseerd hebt. Het was gisteren een goede dag. De zon scheen.
Nu is het hier 15° en zonnig. Het zou 18° worden met een ONO wind van 2 km per uur. De luchtvochtigheid is 80%. Ten minste dat zegt mijn weerapp op mijn gsm. Om 10 u is er een andere voorspelling. Het gaat vandaag niet regenen. Komt er vandaag bij jou een poetshulp?
Hier komt er niemand en ga ik straks misschien rondlopen met de swiffer 3D waar ons Lilly door gefasioneerd is. Dat had ventje nog niet gezien. Ze loopt mij achterna met die swiffer. Dus zeg ik dan: Kom Lilly, we gaan swifferen. En dan volgt haar achtervolging van de swiffer en mama.
Ok. mijne parley is gedaan.
Ik wens iedereen een fijne dag toe en doe wat je moet doen.
Fijne dag seizoentjes.
Het is nu 07.12 en ik ben juist beneden gekomen waar Rika lustig stond te branden. Ik heb eerst in de badkamer een reining van mijn gezicht gedaan met schuim. Ben dan wel vergeten mijn dagcreme aan te brengen. ( plus ook de bijhorende lotion van het schuim)Een mens wil dan een routine in zijn leven inbouwen. Er liggen hier nog genoeg staaltjes. boven in een schuif liggen er tientallen. zou daar ook eens moeten kijken wat er nu bij mijn gezicht past. Na mijn facial zei Tieneke dat we op 'verstevigen' moeten. Conclusie: ik heb een heel droge huid die moet verstevigd worden. En dat is de juiste producten vinden.
Vandaag gaat ventje volgens zijn planning schilderen. Eeerst moet hij om verf en de verfbakjes. Nu kan er een raam open want ik heb hoofdpijn van de schilderlucht. Ik zou me boven moeten bezig houden met het verder legen van mijn kleerkast en de halfopen curverbakken en de twee lades in de Antieke kleerkast op zolder. Toen ventje het had over die curverbakken, had ik geen enkel idee waar hij het over had.Blijkbaar heb ik in de tijd curverbewaarbakken voor groenten en aardappelen gekocht en daar kleren in gestoken. 1 van die bakken staat in een kast in de keuken en daar zitten de keukenrollen in. voor die keukenrollen staat het natvoer in dozen en pakjes. Sheba pouches en dozen coshida. plus een blikje tonijn. vroeger lagen op die keukenrollen kartonnen borden. nu eten de katten van stenen teljoren. wat er blijft liggen gaat in de mulch en de teljoor gaat in een sopje. Gisteren merkte ventje op dat ze allebei hun natvoer laten staan. ze eten nu voornamelijk korrels. en hij maakt zich zorgen over het feit dat Lilly zo weinig natvoer eet. Gimly pakt alles af.
Gimly is nu teruggekeerd naar zijn zetel. ( hij was nergens te bespeuren toen ik hier beneden kwam) Lilly wilde gisteren dat iemand mee ging naar de koer. ik ben dan meegeweest en heb haar gevraagd wat ze wilde tonen. Ze heeft getoond hoe ze door het gras en het onkruid springt. en nadat ze dat gedaan had, was het wel. Een tijdje nadien is ze op de groen/wit geblokte doos gaan liggen en is gaan dutten. om 20 u sprong Rika in gang. Lilly werd even wakker en keek even naar de vlam en sliep verder. ventje zegt dat we deze "zomer" haar op manuele bediening gaan zetten.( ja, ventje zegt veel)
Vandaag gaat hij dus de muur ( en een deel plafond) achter mij, waar de zetel staat en er een gravure hangt van een "Balrog" die ingekaderd is, schilderen. Dus moet de zetel weg, de staande lamp en de uplighter en mijn tafeltjes met medicijnen. Ik ben benieuwd wat we achter de zetel zullen vinden. Er gaat dus een grijze zak paraat moeten staan.
Straks moet ventje naar de Brico om die verf. is vooraf besteld en betaald en hij moet er maar omkomen want het staat klaar. Het zou zonde en gek zijn als hij halverwege de muur en het plafond ineens zonder lichtgrijze verf komt te zitten. daar komen scheldwoorden aan te pas.
ik heb zonet mijn papieren agenda opengelegd en mijn gsm erop. Dinsdag om 11 u moet ik naar de kapster om mijn haar te laten wassen, brushen en stylen. Woensdag komt de diepvriesman. Tussen 11 en 14 u. ik weet niet of we iets nodig hebben. er staat in elk geval niets in mijn agenda buiten die uren. Er komen ook pakjes toe. er komt een pakje van een chinese wenswebsite met daarin groene clip oorbellen. en bij de shop van een krant heb ik een draadloze staande tafellamp besteld. Die zou dus theoretisch op dat marmeren salontafeltje komen te staan. werkt op usb. dat tafellampje kan ook nu voorlopig in de gang staan in de plaats van het niet zo veel licht gevend tafellampje met dieren op, dat werkt op batterijen en een fietslampje. Waarom hoor ik denken? Omdat dit een oud huis is en donker.
Ha, ik krijg zonet een melding dat het pakje van de krant onderweg is. ventje weet van niets. Het pakje van de chinese wenswebwinkel is waarschijnlijk nog onderweg. Ik ga dan manueel die melding van de krant op geleverd moeten zetten.
Wat ga ik vandaag nog doen? Eerst mijn zichtrekening openen en kijken wat de balans is. Die wordt in de papieren agenda in een rode pen geschreven.
@Krakje: wij behoren ook tot een fusie. wij zijn de Wijk Opex en bijgevoegd aan de stad Oostende. De wijk Opex is een armenwijk. En er wordt niet heel veel bij ons gedaan. Als er eens iets gedaan wordt, dan is dat bijvoorbeeld de wekelijkse markt op vrijdag en dat kwam van de handelaarsbond waar buurman de voorzitter is. ( denk ik) Bu zitten we volop in de Jaarlijkse wijkfeesten. De jaarlijkse braderie en rommelmarkt zijn al gedaan en de kermis stond op het kerkplein. Die kermis is nu weg. Wij zijn niet naar de kermis geweest. Die stond er tot 19 juni ( ventjes verjaardag) en die kermis bestaat uit: een smouten/oliebollenkraam waar je ook frieten en hamburgers kan krijgen. er is een trekspelletje, een kinderdraaimolen, een eendjesspel. om de hoek is er de botsauto's. Het lunapark, het schietkraam Gunsmoke van Bjorn en Linda en dat is het zo ongeveer. Soms staat er een bollo-smittokraam naast Bjorn en Linda of ballon doorprikken met een dartspijl.
Nu op 2 juli is het hier avondmarkt maar ik zou moeten kijken op Fb waar die doorgaat.
@Helena: dat uitje dat je gedaan heb, klinkt gezellig. en je hebt een zwaluwjong gered. een tamme zwaluw dus die waarschijnlijk nog niet goed kon vliegen. Ik hoop dat je je geamuseerd hebt. Het was gisteren een goede dag. De zon scheen.
Nu is het hier 15° en zonnig. Het zou 18° worden met een ONO wind van 2 km per uur. De luchtvochtigheid is 80%. Ten minste dat zegt mijn weerapp op mijn gsm. Om 10 u is er een andere voorspelling. Het gaat vandaag niet regenen. Komt er vandaag bij jou een poetshulp?
Hier komt er niemand en ga ik straks misschien rondlopen met de swiffer 3D waar ons Lilly door gefasioneerd is. Dat had ventje nog niet gezien. Ze loopt mij achterna met die swiffer. Dus zeg ik dan: Kom Lilly, we gaan swifferen. En dan volgt haar achtervolging van de swiffer en mama.
Ok. mijne parley is gedaan.
Ik wens iedereen een fijne dag toe en doe wat je moet doen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Een zonnige dag laat ons ervan genieten
als het kan...
Maak het beste van deze dag, elke dag is er een
Ik ga naar de apotheek en even bij Lidl binnen
omdat ik er passeer.....
Veel sterkte aan wie het nodig heeft en dank
aan bekske voor de mooie spreuk!!
Een zonnige dag laat ons ervan genieten
als het kan...
Maak het beste van deze dag, elke dag is er een
Ik ga naar de apotheek en even bij Lidl binnen
omdat ik er passeer.....
Veel sterkte aan wie het nodig heeft en dank
aan bekske voor de mooie spreuk!!
-
Goede morgen.
Poetsdag vandaag.
Lakens wassen en ophangen.
Bed verschonen.
Brood halen en naar de kine gaan.
Dacht te voet, want de fietsenwinkel is dicht vandaag.
Dus nog geen nieuwe fietscomputer.
Ik verwens die smerige dief nog eens vanuit het diepste van mijn hart en ik wens hem zoveel onheil als mogelijk. Jeukende en brandende handen vol huiduitslag. Overal jeuk en zijn handen vastgebonden dat hij er niet kan aan krabben. Né. Ik ben kwaad en gefrustreerd.
Verder, geniet allemaal van de zonnige dag vandaag.
Poetsdag vandaag.
Lakens wassen en ophangen.
Bed verschonen.
Brood halen en naar de kine gaan.
Dacht te voet, want de fietsenwinkel is dicht vandaag.
Dus nog geen nieuwe fietscomputer.
Ik verwens die smerige dief nog eens vanuit het diepste van mijn hart en ik wens hem zoveel onheil als mogelijk. Jeukende en brandende handen vol huiduitslag. Overal jeuk en zijn handen vastgebonden dat hij er niet kan aan krabben. Né. Ik ben kwaad en gefrustreerd.
Verder, geniet allemaal van de zonnige dag vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: kan me best voorstellen dat je kwaad bent, ik zou het ook zijn. Naar het schijnt wordt dat veel gestolen. Toen wij enkele jaren geleden onze elektrische fietsen kochten, was het het eerste wat die verkoper zei: vergeet zeker niet de fietscomputer eraf te nemen. En ja, je moet er steeds aan denken.
Deze voormiddag wat in de voortuin gedaan, vooral gesnoeid , want met die regen groeit alles weelderig.
Manlief is naar de kapper, die had deze voormiddag een afspraak gemaakt, en hij mocht nu gaan. Heb de indruk dat daar minder volk komt. Vroeger kon je nooit op dezelfde dag gaan.
Het is de tijd van de (vliegende) mieren. Buiten aan de garagepoort krioelde het ervan, zolang het buiten is , heeft dat niet. Vele jaren geleden hadden we dat binnen , in onze living. Plots kwamen die met honderden uit de spouwmuur, niet te doen. Vind dat ook vies. Manlief heeft het dan dichtgespoten met siliconen en sindsdien hebben we er geen last van.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Ventje heeft een heel deel van zijn "to do" lijst gedaan gisteren. Hij is om een brood gegaan, is centjes gaan storten in het cashpoint in onze buurtgemeente. ( de onze is nog niet klaar
) is zijn bestelde verf en verfbakjes gaan halen, heeft chinees eten gehaald en heeft in de namiddag verder geschilderd achter de zetel waarop in nu zit. ( inclusief het plafond) we zijn dus een stukje dichterbij.
Toen de zetel verzet werd, lag er daarachter stof en foldertjes van de diepvries. Heb ik al gezegd dat er stof lag? hele fakken! iets wat ooit iemand een stofwat noemde. die zat bij ons op de retraite van school bij de zusters Maricolen en zei dat ze pas poetste als ze stofwatten zag. Dan pas vloog ze erin. Kan je nagaan hoe proper het bij haar was.
Maar wie zijn wij om te oordelen zei de pastoor die ons les in seksuele opvoeding gaf en ja, er waren naaktdia's bij! ( en hij heeft niets verteld dat ik al niet wist.
)
Vandaag moet ik om 11 u naar de kapster. Ventje moet vandaag terug naar het AZO Damiaan bellen naar de dienst waar de oogspecialisten zitten. Dat secretariaat is pas vandaag open. De dokter die ik via de website gevonden had, kon een afspraak geven pas volgend jaar!. ( ook rond deze tijd: week van 24 tot 30 juni). Gisteren heeft hij ook een afspraak gemaakt om Lilly te laten vaccineren. Ik heb daarvan een bevesting per mail ontvangen en dat staat ook in de papieren agenda. Op 2 Juli zal ze gevaccineerd worden in de praktijk in de spoorwegstraat om 18 u 30. Ventje gaat niet graag naar de praktijk op de Nieuwpoortse steenweg. Er is nooit parking. Het vaccinatieboekje zit al in mijn trouwe schoudertas, alias toolbox.
Met de zetel te verzetten hebben we ook de staande led lamp met leesarm op de juiste plaats gezet. En er moet natuurlijk nog eens voortgeschilderd worden. Het gaat hier in stukjes. en dat gaat ook. ventje moet nog naar zijn zus bellen om te weten welke dag hij naar brugge moet komen in verband met het ouderlijk huis. Dan belt hij mijn moeder om te vragen of ze niets nodig heeft ( bijvoorbeeld centen)
Dan rijdt hij eerst naar haar, alvorens naar Kristus Koning te rijden. Mijn moeder woont op st-Andries. In brugge spreken ze van deelgemeentes, hier van wijken. Hier is het de Opex alias de Vuurtorenwijk. Als je hier tegen iemand zegt: ik woon in de vuurtorenwijk dan kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt.
Zeg je "Den Opex" dan weet iedereen waar je het over hebt.
Ik heb Gimly net wat natvoer gegeven en Lilly kwam naar benden gerend. Die zit nu buiten. Haar teljoor is ook buiten maar daar liggen de restjes van gisteren in. Ik heb wel hun korrelpotje opgeschud want er zat een gaatje in en volgens de logica van Gimly is dat leeg. Ventje moet Lilly dan maar natvoer geven en buiten want daar eet ze het liefst. ( en dan hopen dat Gimly dit niet opeet) Ventje bekeek gisteren de toestand van de koer en zag enkele haarballen liggen. Die zijn van Lilly die gras eet en daar dan haar haarbal uitspuwd. Gimly vreet zich vol en doet het binnen. Ventje zou vandaag een beetje willen "tunieren". De koer zal het laatste zijn dat onder handen wordt genomen. Nu is dat een wildernis. Vergeleken bij die van buurman is de onze nog redelijk "proper". Buurman heeft een XL koer omdat hij de koer geannexeerd heeft van het huis ernaast die van hem is. Beneden is dus zijn garage. Daar staat de zwarte bestelwagen.
En buurman V heeft bekend aan ventje dat hij nog niets aan zijn koer gedaan had.
Rika staat lustig te branden. ventje wil het huis doorverwarmen en omdat warmte stijgt en de zon op het eind van de avond in de badkamer schijnt, was het daar aangenaam warm vanmorgen toen ik mijn gezichtsroutine deed. Alleen de achterdeur staat open en de deur naar de gang. Ik ben ook al gewassen en moet alleen nog kleren aandoen voor ik naar de kapper ga. Ik weet alleen niet wat ik ga aandoen. zeker een jeans. Van jas weet ik het ook nog niet. Het kan die lange openvallende jas zijn die in Lavendelkleur is en geen knopen heeft. Ik zal wel zien.
Gisteren zijn er twee pakjes toegekomen. Via B-post. een plastiek zak met mijn bestelling van Bonpri* en dat tafellampje van de shop van een krant. Ik heb alles gepast en alles past. mijn zwarte jurk met vetersluiting en mijn petrolblauwe trui liggen in de wasmand evenals de sneakersokken. en ik heb mijn sneakers in Lilla/roze ruitjes al aangedaan. Die passen ook maar zijn nu omdat ze nieuw zijn een beetje stug om aan te doen. En als ik me moet haasten....
Het tafellampje hebt ik zelf in elkaar gedraaid. Het is 30 cm hoog en je hebt er een koordje aan. Trek je eenmaal dan heb je koud wit licht wat ik het liefste heb. Bij de tweede trek aan dat koordje, krijg je warmwit ligt en nummer 3 zijn wisselende kleuren. Het staat voorlopig op de eettafel waar er rommel op ligt en wij aan eten. Gisteren hebben we dus Chinees gegeten. Runderlapjes in look met rijst. 's Avonds hebben we dan een kom haaienvinnensoep gegeten.
@Anjelier: ooit was er op weg naar de stad Brugge zo'n vliegende mierenplaag. mijn vader stampte ze dood en ondertussen heel de weg: 't is een plaag te zeggen. mijn moeder werd horendol.
Dit is mijne Parley voor vandaag.
Fijne dag seizoentjes!
Ventje heeft een heel deel van zijn "to do" lijst gedaan gisteren. Hij is om een brood gegaan, is centjes gaan storten in het cashpoint in onze buurtgemeente. ( de onze is nog niet klaar
Toen de zetel verzet werd, lag er daarachter stof en foldertjes van de diepvries. Heb ik al gezegd dat er stof lag? hele fakken! iets wat ooit iemand een stofwat noemde. die zat bij ons op de retraite van school bij de zusters Maricolen en zei dat ze pas poetste als ze stofwatten zag. Dan pas vloog ze erin. Kan je nagaan hoe proper het bij haar was.
Vandaag moet ik om 11 u naar de kapster. Ventje moet vandaag terug naar het AZO Damiaan bellen naar de dienst waar de oogspecialisten zitten. Dat secretariaat is pas vandaag open. De dokter die ik via de website gevonden had, kon een afspraak geven pas volgend jaar!. ( ook rond deze tijd: week van 24 tot 30 juni). Gisteren heeft hij ook een afspraak gemaakt om Lilly te laten vaccineren. Ik heb daarvan een bevesting per mail ontvangen en dat staat ook in de papieren agenda. Op 2 Juli zal ze gevaccineerd worden in de praktijk in de spoorwegstraat om 18 u 30. Ventje gaat niet graag naar de praktijk op de Nieuwpoortse steenweg. Er is nooit parking. Het vaccinatieboekje zit al in mijn trouwe schoudertas, alias toolbox.
Met de zetel te verzetten hebben we ook de staande led lamp met leesarm op de juiste plaats gezet. En er moet natuurlijk nog eens voortgeschilderd worden. Het gaat hier in stukjes. en dat gaat ook. ventje moet nog naar zijn zus bellen om te weten welke dag hij naar brugge moet komen in verband met het ouderlijk huis. Dan belt hij mijn moeder om te vragen of ze niets nodig heeft ( bijvoorbeeld centen)
Dan rijdt hij eerst naar haar, alvorens naar Kristus Koning te rijden. Mijn moeder woont op st-Andries. In brugge spreken ze van deelgemeentes, hier van wijken. Hier is het de Opex alias de Vuurtorenwijk. Als je hier tegen iemand zegt: ik woon in de vuurtorenwijk dan kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt.
Ik heb Gimly net wat natvoer gegeven en Lilly kwam naar benden gerend. Die zit nu buiten. Haar teljoor is ook buiten maar daar liggen de restjes van gisteren in. Ik heb wel hun korrelpotje opgeschud want er zat een gaatje in en volgens de logica van Gimly is dat leeg. Ventje moet Lilly dan maar natvoer geven en buiten want daar eet ze het liefst. ( en dan hopen dat Gimly dit niet opeet) Ventje bekeek gisteren de toestand van de koer en zag enkele haarballen liggen. Die zijn van Lilly die gras eet en daar dan haar haarbal uitspuwd. Gimly vreet zich vol en doet het binnen. Ventje zou vandaag een beetje willen "tunieren". De koer zal het laatste zijn dat onder handen wordt genomen. Nu is dat een wildernis. Vergeleken bij die van buurman is de onze nog redelijk "proper". Buurman heeft een XL koer omdat hij de koer geannexeerd heeft van het huis ernaast die van hem is. Beneden is dus zijn garage. Daar staat de zwarte bestelwagen.
En buurman V heeft bekend aan ventje dat hij nog niets aan zijn koer gedaan had.
Rika staat lustig te branden. ventje wil het huis doorverwarmen en omdat warmte stijgt en de zon op het eind van de avond in de badkamer schijnt, was het daar aangenaam warm vanmorgen toen ik mijn gezichtsroutine deed. Alleen de achterdeur staat open en de deur naar de gang. Ik ben ook al gewassen en moet alleen nog kleren aandoen voor ik naar de kapper ga. Ik weet alleen niet wat ik ga aandoen. zeker een jeans. Van jas weet ik het ook nog niet. Het kan die lange openvallende jas zijn die in Lavendelkleur is en geen knopen heeft. Ik zal wel zien.
Gisteren zijn er twee pakjes toegekomen. Via B-post. een plastiek zak met mijn bestelling van Bonpri* en dat tafellampje van de shop van een krant. Ik heb alles gepast en alles past. mijn zwarte jurk met vetersluiting en mijn petrolblauwe trui liggen in de wasmand evenals de sneakersokken. en ik heb mijn sneakers in Lilla/roze ruitjes al aangedaan. Die passen ook maar zijn nu omdat ze nieuw zijn een beetje stug om aan te doen. En als ik me moet haasten....
Het tafellampje hebt ik zelf in elkaar gedraaid. Het is 30 cm hoog en je hebt er een koordje aan. Trek je eenmaal dan heb je koud wit licht wat ik het liefste heb. Bij de tweede trek aan dat koordje, krijg je warmwit ligt en nummer 3 zijn wisselende kleuren. Het staat voorlopig op de eettafel waar er rommel op ligt en wij aan eten. Gisteren hebben we dus Chinees gegeten. Runderlapjes in look met rijst. 's Avonds hebben we dan een kom haaienvinnensoep gegeten.
@Anjelier: ooit was er op weg naar de stad Brugge zo'n vliegende mierenplaag. mijn vader stampte ze dood en ondertussen heel de weg: 't is een plaag te zeggen. mijn moeder werd horendol.
Dit is mijne Parley voor vandaag.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, daar zou ik ook boos om zijn. Ik kan de mijne niet afnemen wat aan de ene kant goed is maar aan de andere kant zou een notoir fietsendief er hem heel vlug eraf hebben. Feit is wel dat je met de computer alleen helemaal niets mee kunt aanvangen. Fijn dat je samen met jouw vriendin zo'n leuke dag hebt gehad.
MM, welke kleuren ga je gebruiken, jou een beetje kennende zal het een grijstint zijn met misschien een bordeaux accent
Oma-C, hoe gaat het nu met jouw gezondheid. Denk daar veel aan. Wat leuk dat dochter en schoonzoon overlaatst bij jou op bezoek zijn geweest, is toch wel een stukje rijden. Jullie zullen heel wat te vertellen hebben gehad.
Bekske, dank je wel voor die mooie plaatjes altijd en ik wens jou veel beterschap.
Krakje, hoe is het afgelopen met jouw bloeddruk ? Hopelijk alles ok.
MJ, jij bent altijd druk bezig. Ik vind het spijtig dat jouw manlief zo sukkelt met zijn tanden. Wens hem veel sterkte.
Anjelier, hoe gaat het met de ukjes en in het verlengde met Spaanse Woef ? Is hij nog steeds boos op andere honden als je gaat wandelen met hem ? En heeft hij nog last gehad van zijn keel ?
Wilde eend, dank je wel voor de kaars. Hopelijk is alles ok met jouw gezondheid, want jij hebt ook wel jouw portie gehad. Ga je nog veel wandelen ?
Wingerd, dank je wel voor de beterschapswensen. Vond ik heel lief van jou.
Ze komen om 09:00H de nieuwe TV voor in de living brengen, hem op het draaisysteem hangen en hem aansluiten. De onze in de living begon heel raar kuren te hebben. Best normaal als je weet dat hij 14 jaar oud is. Het is het moederbord dat aan het begeven is en dat is te gek om nog te laten maken. Dat is de tweede TV die we op een goede 3 maanden tijd moeten vervangen. Die van de slaapkamer was ook volledig stuk.
Als die mensen geweest zijn, ga ik de koffers inpakken. Dat gaat relatief vlot door het lijstje(s) die ik gemaakt heb en waar werkelijk alles opstaat. Manlief hoopt dat het naar Texel gaan, mijn herstel wat bespoedigd. Dokters hadden gezegd dat het een maand of 2 zou duren eer dat ik volledig hersteld zou zijn, maar voel me nu al goed, buiten het feit dat ik na een inspanning vlug moe ben, maar ook dat zal wel beteren met de tijd.
Ik heb er alleszins goede moed in. Voor manlief is het allemaal ook heel heftig geweest.
Met zijn verjaardag zitten we in Texel. Ik moet zijn geschenkje proberen ongezien in de bagage te stoppen. Ik had hem een radio gekocht voor boven in mijn hobbykamer die hij ingenomen heeft om thuis te werken. Heb er een goede genomen, want niets is zo vervelend als constant geruis op de radio. Heb een witte genomen, dat past overal bij. Deze keer weet hij echt niet wat zijn geschenkje gaat zijn.
Zo lieve Seizoentjes , ik hoop dat ik niemand vergeten ben, als dat wel zo is, dan bied ik nu al mijn excuses aan. Geniet van de zonnige dag. Morgen kom ik niet want we vertrekken vrij vroeg naar Texel. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

oeps ben te laat om clive een fijne vakantie te wensen .Sorry voor de andere geniet maar ik moet binnen blijven niet alleen door de ademnood maar ook omdat ik geen licht kan verdragen de zon is voor mij te sterk .Ik kom savonds even buiten met de honden en de persoon die dehonden aan de riem houd .Ik kan het niet doordat de linker kant bijna krachtloos is .Als ik een tijdje stap begint mijn voetzelfs de sleuren enz de huisarts is op de hoogte maar ik moet leren geduld hebbenvolgenshem .Afijn ja de kinesist vind datdat geen antwoord want die vind dat ik heel veel geduld heb .Die zeg ook je bent met van alles bezig omdat je niet stil kunt zitten je moet iets om handen hebben .Ja ik ben nu aan mijn 14 sjaal begonnen die ikaan een of ander geef gratis eentje heeft me daar eens goed mee gekwetst .Was volgens haar maar een stuk vod het zijn gewone rechte sjaals deandere personen vonden het mooi .Ik gebruik nooit de zelfde wijze om eensjaal te breien wissel af zoik ga nu eerst even rusten want na mijn ontijt ben ik aldoodop groetje
-
Goedemorgen allemaal
Een stralende dag vandaag weerom
Dit is wat ze zomer noemen, ja.....
Geniet er maar allemaal van,
eender wat de plannen zijn....
Sterkte aan wie het nodig heeft
en tot later...
Een stralende dag vandaag weerom
Dit is wat ze zomer noemen, ja.....
Geniet er maar allemaal van,
eender wat de plannen zijn....
Sterkte aan wie het nodig heeft
en tot later...
-
Zo, dat dak is ook weeral hersteld.
Ik vrees dat ik de uitbouw in glas ook zal moeten laten nakijken.
Altijd wat aan een huis.
Zelfs aan een nieuw huis.
Dat hoor ik van mijn zus en van mijn jongste.
Behalve dat een en ander daar nog onder garantie staat.
Na veertig jaar kan je dat niet meer inbrengen.
Tja ik was ervan overtuigd dat ik al lang niet meer zou hier zijn.
Zal het nog maar wat aanzien.
Met wat jullie ook doen en kunnen maak er een fijne dag van.
Ook al te laat voor Clive om ze een aangenaam verblijf op Texel te wensen.
Ik vrees dat ik de uitbouw in glas ook zal moeten laten nakijken.
Altijd wat aan een huis.
Zelfs aan een nieuw huis.
Dat hoor ik van mijn zus en van mijn jongste.
Behalve dat een en ander daar nog onder garantie staat.
Na veertig jaar kan je dat niet meer inbrengen.
Tja ik was ervan overtuigd dat ik al lang niet meer zou hier zijn.
Zal het nog maar wat aanzien.
Met wat jullie ook doen en kunnen maak er een fijne dag van.
Ook al te laat voor Clive om ze een aangenaam verblijf op Texel te wensen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Clive: geniet van je reis.
Met kids en Spaanse woef alles oké.
Onlangs is hij bij DA geweest voor de jaarlijkse vaccinaties, en deze keer heeft ze de inenting in zijn bil gegeven
( op mijn aanraden).Maar we merken toch dat hij daar niet goed tegen kan, want in de volgende 2 weken heeft hij heel weinig gegeten. Ik dacht eerst dat het aan het voer lag, omdat ik net een nieuwe zak was begonnen. Maar na die 2 weken was dat over, en was hij terug oké.
Als avondmaal vis in de oven met tagliatelle , prei en tomaatjes.
De luiken zijn dicht voor de zon, ook boven is alles afgesloten. Boven blijft het de ganse zomer dicht.
Dames, tot morgen allemaal.