Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Moskou en omgeving heeft zich een grote stroomonderbreking voorgedaan en dit bij zomertemperaturen van meer dan 35 graden.
De burgers vragen zich af hoe ze zich best voorbereiden op de komende winter qua verwarming. Deze volksvertegenwoordiger, militair en losgeslagen haatzaaier op de staatszender, raadt de mensen aan om voldoende stookhout en kolen in huis te halen. Ook in de appartementen.
Zoals de smog bij ons thuis, in Moskou, hangt, hangt hij nergens

De burgers vragen zich af hoe ze zich best voorbereiden op de komende winter qua verwarming. Deze volksvertegenwoordiger, militair en losgeslagen haatzaaier op de staatszender, raadt de mensen aan om voldoende stookhout en kolen in huis te halen. Ook in de appartementen.
Zoals de smog bij ons thuis, in Moskou, hangt, hangt hij nergens

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Russisch leger hopeloos op zoek naar soldaten: Moskou biedt inwoners 20.000 euro om te gaan vechten in Oekraïne
Het Russisch leger zet in op financiële lokmiddelen: de stad Moskou biedt een recordbonus aan nieuwe rekruten om te gaan vechten in Oekraïne. Dit financiële ‘extraatje’ komt op een moment waarop president Poetin moeite heeft om soldaten te werven voor zijn leger.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a93526a2/
Russisch leger hopeloos op zoek naar soldaten: Moskou biedt inwoners 20.000 euro om te gaan vechten in Oekraïne
Het Russisch leger zet in op financiële lokmiddelen: de stad Moskou biedt een recordbonus aan nieuwe rekruten om te gaan vechten in Oekraïne. Dit financiële ‘extraatje’ komt op een moment waarop president Poetin moeite heeft om soldaten te werven voor zijn leger.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zolang hij zijn rekruten (soldaten) nog niet naar de aanwervingsbureau's moet sleuren zoals in Oekraïne vind ik dit nog een humane oplossing.door Charlie Maru » 44 minuten geleden
HLN:
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Voor "slaven" werd ook geld gegeven maar slavernij vonden wij toch inhumaan. In het RU-geval gaat het bovendien om een haast zekere dood van de "huursoldaten".Dicksy schreef: ↑24 jul 2024, 10:00Zolang hij zijn rekruten (soldaten) nog niet naar de aanwervingsbureau's moet sleuren zoals in Oekraïne vind ik dit nog een humane oplossing.door Charlie Maru » 44 minuten geleden
HLN:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Eveneens van toepassing op die verplichte rekrutering van die Oekraïnse soldaten, zij gaan ook haast een zekere dood tegemoet. Maar zij geven hun leven voor onze vrijheid....laat me niet lachen a.u.b.door socrates » 1 minuut geleden
Voor "slaven" werd ook geld gegeven maar slavernij vonden wij toch inhumaan. In het RU-geval gaat het bovendien om een haast zekere dood van de "huursoldaten".
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik laat u niet lachen want je hebt natuurlijk gelijk, toch zie ik een kleine nuance, de mannen van Oekraïne vechten voor een land dat aangevallen werd, de Russen vechten voor een aanvalsleger.Dicksy schreef: ↑24 jul 2024, 10:11Eveneens van toepassing op die verplichte rekrutering van die Oekraïnse soldaten, zij gaan ook haast een zekere dood tegemoet. Maar zij geven hun leven voor onze vrijheid....laat me niet lachen a.u.b.door socrates » 1 minuut geleden
Voor "slaven" werd ook geld gegeven maar slavernij vonden wij toch inhumaan. In het RU-geval gaat het bovendien om een haast zekere dood van de "huursoldaten".
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Daar waar Rusland het nodig vond om zijn eigen pijplijn Nord Stream in de lucht te jagen (EU 'klaar' voor onderhandelingen nu olieruzie Hongarije-Oekraïne oplaait
De Europese Commissie zei ook dat zij geen 'directe' risico's voor de olievoorziening ziet, nadat Oekraïne de Russische olie-export naar Europa gedeeltelijk heeft verboden.
BRUSSEL — De Europese Unie heeft dinsdag gezegd dat ze zal ingrijpen nadat Hongarije en Slowakije Oekraïne ervan beschuldigden hun olievoorraden te bedreigen met het gedeeltelijke verbod op de export van Russische ruwe olie via het land.
Kiev heeft vorige maand sancties aangenomen die de doorvoer van ruwe olie via pijpleidingen, verkocht door Moskou's grootste particuliere oliebedrijf Lukoil, naar Centraal-Europa blokkeren. Hierdoor ontstond angst voor tekorten in Boedapest en Bratislava.
https://www.politico.eu/article/europea ... -slovakia/
-
door socrates » 8 minuten geleden
Zelensky moet er eens aan denken om het systeem van de Russen toe te passen en ook 20.000 euro bieden (of eender welke som) aan hen die willen gaan vechten tegen Rusland net zoals zij het systeem hebben overgenomen om gevangenen te gebruiken in hun recruteringsprogramma.
Ik denk dat Oekraïne zich geen zorgen moet maken over het financiële plaatje van deze oorlog. Geld vloeit er genoeg hun richting uit.Dicksy 19 jul 2024, 18:10Ik laat u niet lachen want je hebt natuurlijk gelijk, toch zie ik een kleine nuance, de mannen van Oekraïne vechten voor een land dat aangevallen werd, de Russen vechten voor een aanvalsleger.Uit het artikel:
Geregistreerd om hun voorzieningen (woning, blokkeren van rekeningen, enz......) niet te verliezen en gerust gelaten te worden in Oekraïne en het buitenland. Als de dag van hun oproeping komt om te gaan vechten zullen deze in het buitenland kun kat sturen en deze in Oekraïne onderduiken of proberen te vluchten naar het buitenland.'Er staan nu meer dan 4 miljoen Oekraïners geregistreerd die mogelijk willen dienen, zei de Oekraïense minister van Defensie Rustem Umerov donderdag in een online toespraak in Aspen'.
Misschien moet Zelensky, wegens zijn voortdurend tekort aan manschappen, deze 4 miljoen Oekraïners toch mobiliseren. Zij willen mogelijks toch dienen maar wachten op hun oproepingsbrief.
4 miljoen bijkomende krachten (soldaten?) die ingezet kunnen worden aan het front is geen kattepis.
Zelensky moet er eens aan denken om het systeem van de Russen toe te passen en ook 20.000 euro bieden (of eender welke som) aan hen die willen gaan vechten tegen Rusland net zoals zij het systeem hebben overgenomen om gevangenen te gebruiken in hun recruteringsprogramma.
4 miljoen bijkomende krachten (soldaten?) die ingezet kunnen worden aan het front is geen kattepis.
-
Het waren ook 'zogezegde plannen' van Hitler om heel West-Europa tot één groot rijk te maken. Enkele jaren later wist men wel beter.socrates schreef: ↑24 jul 2024, 10:17Ik laat u niet lachen want je hebt natuurlijk gelijkDicksy schreef: ↑24 jul 2024, 10:11Eveneens van toepassing op die verplichte rekrutering van die Oekraïnse soldaten, zij gaan ook haast een zekere dood tegemoet. Maar zij geven hun leven voor onze vrijheid....laat me niet lachen a.u.b.door socrates » 1 minuut geleden
Putler zegt zélf dat het zijn plan is, maar de beste stuurlui weten het beter dan degene die aan het roer staat.
Tja ...
Ze vechten er niet voor; ze zijn het. En daarop komt geen reactie. Het is echter de kern van de zaak: een soeverein land wordt aangevallen door een imperialistisch land. Wat is de houding die een democratisch burger daartegenover inneemt? Ik zeg duidelijk: ik veroordeel die inval en ik probeer - binnen mijn mogelijkheden - de intenties van dat land duidelijk te maken., toch zie ik een kleine nuance, de mannen van Oekraïne vechten voor een land dat aangevallen werd, de Russen vechten voor een aanvalsleger.
Van mij ga je dus nooit horen "laat me niet lachen".

En ik probeer nog altijd een antwoord te vinden op de vraag waarom de toetredingsvoorwaarden tot de NAVO nooit eerder werden opgestart door Oekraïne na de val van de USSR. Had Oekraïne dan niet geleden onder de USSR-dictatuur?Ik zeg duidelijk: ik veroordeel die inval en ik probeer - binnen mijn mogelijkheden - de intenties van dat land duidelijk te maken.
Zij hebben het allemaal gekregen want ze hebben het gevraagd. Oekraïne zal het 'zeker vergeten' hebben te vragen.Na het einde van de Koude Oorlog sloten Tsjechië, Polen en Hongarije zich aan (12 maart 1999), evenals Estland, Letland, Litouwen, Slowakije, Slovenië, Roemenië en Bulgarije (29 maart 2004), Kroatië en Albanië (april 2009), Montenegro (5 juni 2017) en Noord-Macedonië (27 maart 2020).
-
Als Rusland een aanval van de NAVO, of van westerse landen, verwacht is het de meest logische reactie dat men zijn troepen concentreert richting Westen.Duitse stafchef waarschuwt: “We zien dat Russisch leger zijn troepen richting het Westen oriënteert: tot 1.500 tanks per jaar extra”
De Duitse legerchef Carsten Breuer heeft gezegd dat hij een groeiend gevaar ziet in de militaire opbouw van Rusland. “We zien dat het Russische leger zich op het Westen richt”, zo verklaarde hij aan de Duitse krant ‘Sächsische Zeitung’.
Breuer zei dat de Russische strijdkrachten binnen vijf tot acht jaar zouden zijn uitgerust met voldoende materieel en personeel om een aanval op NAVO-grondgebied mogelijk te maken. “Het Russische leger oriënteert zijn troepen richting het Westen.”
Voor deze inschatting baseerde Breuer zich op zijn eigen analyses, rapporten van inlichtingendiensten en verklaringen van geallieerde strijdkrachten, evenals opmerkingen van de Russische president Vladimir Poetin.
“Het Russische leger verhoogt het aantal tanks elk jaar met 1.000 tot 1.500 eenheden. De vijf grootste Europese NAVO-lidstaten hebben samen slechts de helft daarvan in hun inventaris”, legde Breuer uit.
Voor deze inschatting baseerde Breuer zich op zijn eigen analyses, rapporten van inlichtingendiensten en verklaringen van geallieerde strijdkrachten, evenals opmerkingen van de Russische president Vladimir Poetin.
https://www.hln.be/buitenland/duitse-st ... ~a6ff78a0/
En ik baseer mij op de uitspraken van Macron en leiders van de Baltische staten over het inzetten van hun troepen in dit conflict.Voor deze inschatting baseerde Breuer zich op zijn eigen analyses, rapporten van inlichtingendiensten en verklaringen van geallieerde strijdkrachten, evenals opmerkingen van de Russische president Vladimir Poetin.
-
Dat is hier al eerder uitgelegd.Dicksy schreef: ↑24 jul 2024, 11:15En ik probeer nog altijd een antwoord te vinden op de vraag waarom de toetredingsvoorwaarden tot de NAVO nooit eerder werden opgestart door Oekraïne na de val van de USSR. Had Oekraïne dan niet geleden onder de USSR-dictatuur?Ik zeg duidelijk: ik veroordeel die inval en ik probeer - binnen mijn mogelijkheden - de intenties van dat land duidelijk te maken.
Zij hebben het allemaal gekregen want ze hebben het gevraagd. Oekraïne zal het 'zeker vergeten' hebben te vragen.Na het einde van de Koude Oorlog sloten Tsjechië, Polen en Hongarije zich aan (12 maart 1999), evenals Estland, Letland, Litouwen, Slowakije, Slovenië, Roemenië en Bulgarije (29 maart 2004), Kroatië en Albanië (april 2009), Montenegro (5 juni 2017) en Noord-Macedonië (27 maart 2020).![]()
In essentie is de reden dezelfde waarom de VS nu niet toelaten dat UA de verdedigingswapens gebruikt tot ver in Russisch gebied: het zou Poetin kunnen 'provoceren'.
Ik hoop dat je het nu zult onthouden en niet (zoals Fred) om de maand met dezelfde reactie voor de dag komt.
Herhaling:
Wanneer de bedreigde groep niet toont dat er een krachtdadig antwoord zal volgen, dan blijft de bedreiger voortgaan op het pad dat hem winst oplevert.
Zoals:
- Hitler na zijn 'overeenkomst' met Chamberlain
- Poetin na de annexatie van de Krim

Reductio ad Hitlerum (ook: argumentum ad Hitlerum) is een drogreden, voor het eerst naam gegeven door de ethicus Leo Strauss. Het is een woordspeling op reductio ad absurdum. Een reductio ad Hitlerum is een redenering in deze vorm: "Adolf Hitler was (of de nazi's waren) X, dus X is slecht".Zoals:
- Hitler na zijn 'overeenkomst' met Chamberlain
Ik hoop dat je het nu zult onthouden en niet meer elke posting met je hitler-argument afkomt.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Men zou alles moeten melden of wist ik niet: Ukraine het 2° armste land van de EU, hier krijgt men met een gezin met 2 of 3 kinderen 2.500 euro en meer netto. Het gemiddeld inkomen in Oekraïne is 377 euro.
Hoe dat in Oekraine zelf zit, bij de EU of bij de RU, vrede en (eerlijk) zaken doen?
Hoe dat in Oekraine zelf zit, bij de EU of bij de RU, vrede en (eerlijk) zaken doen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk