Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

24 jul 2024, 12:58

Deze beslissing zal Poetin zich zeker beklagen

Door het INF-verdrag over intermediaire nucleaire strijdkrachten te schenden, waaruit de Verenigde Staten zich in 2019 hebben teruggetrokken, heeft Poetin de deur naar escalatie opengezet.

Jeffrey Lewis, nucleaire proliferatie-expert en professor aan het Middlebury Institute of International Studies in Monterey, Californië, verkondigde op X: "Ik heb lang gezegd dat de Russen spijt zullen krijgen van de schending door Vladimir Poetin van het INF-verdrag uit 1987. Het heeft de deur geopend voor een aanzienlijke plaatsing van nauwkeurige conventionele langeafstandsraketten in Duitsland en elders."

Hoewel deze raketten niet nucleair zijn en slechts een antwoord zijn op het brutale en expansionistische gedrag van Rusland, is er een reëel risico op escalatie. De directeur van het Nuclear Information Project bij de Federation of American Scientists, Hans Moller Kristensen, waarschuwt: "Er zit een element van automatische piloot in deze dynamiek, omdat beide partijen de acties van de ander gebruiken om steeds meer maatregelen te rechtvaardigen om hun militaire capaciteiten te versterken."
Omdat de Verenigde Staten onlangs de plaatsing van langeafstandsraketten in Duitsland hebben aangekondigd, zal wraak van Russische kant waarschijnlijk komen met langeafstandsraketten die op Europa zijn gericht.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 3709&ei=12
'Ook Rusland trekt zich terug uit het Amerikaans-Russische ontwapeningsverdrag. President Vladimir Poetin heeft dit zaterdag bekendgemaakt, een dag nadat de Verenigde Staten zeiden het INF-verdrag op te schorten'.

Een verdrag dat eenzijdig wordt opgezegd door een oorlogszuchtig land net alsof zij niet wisten welke gevolgen dit zou hebben. Logisch dat Rusland dit niet over hunne rug konden laten gaan. Alle raketten op Westers grondgebied gericht op Rusland en Rusland zou haar raketten moeten richten op Siberië of op stal houden door zich aan dit verdrag te houden? :roll:
Europa zal zich deze stap van de VS pas echt beklagen maar van schoothondjes kan men niet anders verwachten dan dat ze hun meester nalopen.

Dicksy

24 jul 2024, 13:29

"Het einde van de oorlog is nabij"

Onlangs verklaarde de Oekraïense president Volodymyr Zelensky dat het mogelijk was om "een einde te maken aan de heetste fase van de oorlog".

In een interview met de Britse nieuwszender BBC zei Zelensky dat het mogelijk was om tegen het einde van 2024 een einde te maken aan deze bijzonder gespannen fase van het conflict, op voorwaarde dat we eensgezind zijn en "het format van de vredestop" volgen.

Volodymyr Zelensky hoopt dat op een volgende top Rusland deelneemt aan de onderhandelingen over een mogelijk vredesakkoord tussen Kiev en Moskou. Hij zegt dat hij "gelooft in de kracht van diplomatie". "Het einde van de oorlog", aldus Zelensky, "betekent niet dat alle gebieden [Oekraïens grondgebied bezet door het Russische leger, nvdr] met geweld heroverd moeten worden. Ik geloof dat de kracht van diplomatie hieraan kan bijdragen".

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 3709&ei=13
Lees ik hier nu dat de Russen mogen blijven in de veroverde gebieden en dat hij ze via diplomatie (lees: bij verandering van het Russische regime) gaat terugeisen en krijgen. :roll: Slaap verder Zelenski.

Wil.

24 jul 2024, 13:33

Omdat de Verenigde Staten onlangs de plaatsing van langeafstandsraketten in Duitsland hebben aangekondigd, zal wraak van Russische kant waarschijnlijk komen met langeafstandsraketten die op Europa zijn gericht.
Kaliningrad → Berlijn: ±680 km
Kaliningrad → Praag: ±750 km
Kaliningrad → Bratislava: ±800 km

Middle range afstandsraketten beginnen vanaf 1000 km range.

Vandaag al staan er voldoende RU raketten op westerse steden gericht. Maak je dus geen zorgen over 'bijkomende raketten'. Of één bandiet je bedreigt met een geweer of er staan 3 bandieten met een geweer op jou gericht, dat is echt geen verschil qua bedreiging voor je leven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

25 jul 2024, 13:39

https://www.rtbf.be/article/battez-vous ... a-11409058

In mei heeft Oekraïne een wet aangenomen om de tientallen, zelfs honderdduizenden rekruten te mobiliseren die het nodig heeft om de gelederen aan te vullen van een leger dat is gedecimeerd door twee en een half jaar strijd tegen de Russen, dat talrijker en beter bewapend is.

Sindsdien zijn jongeren opgeroepen of gearresteerd om naar mobilisatiecentra te worden gestuurd.

Brigadeleiders, zoals Vassilina Nakonetchna, communicatieofficier van het 49e, toeren vervolgens door deze kazernes om “ nieuw bloed ”, de sterkste en meest gemotiveerde mannen, te vinden.
Zou een premie van 20.000 euro, zoals de Russen doen, de motivatie van deze chinese vrijwilligers kunnen aanwakkeren? :roll:

Fred1950

25 jul 2024, 15:23

Dicksy schreef:
24 jul 2024, 13:29
....
Lees ik hier nu dat de Russen mogen blijven in de veroverde gebieden en dat hij ze via diplomatie (lees: bij verandering van het Russische regime) gaat terugeisen en krijgen. :roll: Slaap verder Zelenski.
Poetin heeft eigenlijk nog steeds niet de Donbas gebieden tot eigen grondgebied verklaard , dat deed hij alleen nog maar voor de Krim. Volgens mij gaan die vier zich onafhankelijk verklaarde Oblasten dat ook blijven , weliswaar met nog jaren lang een Russische bezettingsmacht als "bescherming" tegen de neo-nazi's :mrgreen:
tot dat er een vriendelijkere regering in Kiev gaat zetelen .... Als de oorlog eindigt *moet* Zelenskey de Staat van Beleg opheffen en moeten er verkiezingen komen. Dat zou nog wel eens voor een verassing kunnen zorgen ... 8)

Wil.

25 jul 2024, 15:32

Afbeelding

Dicksy

25 jul 2024, 16:35

Ik zou dat ook zeggen en waarom niet.

Rusland liegt, Oekraïne liegt (het Westen liegt). De stand is dus 1 - 1 tussen Rusland en Oekraïne, gelijkspel. We vechten door tot er iemand de handdoek in de ring werpt en dat bewijst het gelijk van de andere.

Dicksy

25 jul 2024, 17:10

Nederlanders en Denen gaan meer tanks leveren aan Oekraïne

Nederland en Denemarken gaan 14 opgeknapte Leopard 2-tanks leveren aan Oekraïne, zo heeft het Nederlandse ministerie van Defensie bekendgemaakt.
Beide landen lieten in april vorig jaar weten dat ze de tanks van een derde partij zouden kopen en gereed zouden maken voor de strijd in Oekraïne.
De tanks zijn door de Duitse wapenfabrikant Rheinmetall na maandenlange tests volledig op slagveldniveau gebracht.
Volgens het ministerie worden ze voor het einde van de zomer geleverd.
"De Leopard 2A4-tanks kunnen Oekraïne helpen de overhand te krijgen op het slagveld", aldus een verklaring.
(Bron: SkyNews - 25/07/2024 - 14.21 hr)
:roll: :roll:

Wil.

29 jul 2024, 15:53

De RU nationale bank trekt de rentevoet op tot 18% !
Het doel is om de inflatie naar beneden te krijgen. Die is voelbaar voor alle burgers met een gewoon inkomen.

Wat betekent 18% voor bedrijven die willen lenen? Voor burgers die een hypothecaire lening willen aangaan?
Het gevolg laat zich raden: de economie valt stil.

boeffer

29 jul 2024, 23:34

Soms heb je zoveel blikken in je rug dat je de track krijgt, tijd brengt raad of boort je de grond in. Oftewel wordt hij goed beschermd zodat hij zich veilig voelt/beweegt.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

30 jul 2024, 18:21

“Belastingen moeten omhoog”: elke oorlogsdag kost Oekraïne 120 miljoen euro

Elke dag oorlog kost Oekraïne 120 miljoen euro. Dat heeft de Oekraïense minister van Financiën, Serhi Martsjenko, gezegd. De belastingen moeten worden verhoogd om al die extra kosten te blijven dekken.

Martsjenko schat de maandelijkse kosten voor de veiligheids- en defensiesector op 3,7 miljard euro. In de begroting van 2024 zit momenteel een gat van ruim 11 miljard euro.
De regering heeft daarvoor onlangs een wetsontwerp voorgesteld. De zogenaamde militaire heffing zou daarbij verhoogd worden van 1,5 naar 5 procent. Bovendien zouden aankopen van auto’s en sieraden onderworpen worden aan een militaire belastingen van respectievelijk 15 en 30 procent.
Aankopen van auto's en sieraden! Het zal voor velen eerder het verkopen van auto's en sieraden zijn om aan die militaire heffing te kunnen voldoen of om het hoofd nog boven water te kunnen houden. :roll:

socrates

30 jul 2024, 20:12

Als die Staat miljoen per dag uitgeeft aan oorlog, dan is er toch ergens wel iemand die dat geld opstrijkt of wordt dat allemaal verdampt ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

30 jul 2024, 20:16

Een kogel die je wegschiet heeft geld gekost en is voor eeuwig weg.

Voldoende als antwoord?

socrates

30 jul 2024, 20:19

Wil. schreef:
30 jul 2024, 20:16
Een kogel die je wegschiet heeft geld gekost en is voor eeuwig weg.

Voldoende als antwoord?
Er is dan minder koper en andere stoffen in de mijnen maar de leverancier van de kogel heeft daar toch wat aan verdiend ? Dat geld wordt toch niet verschoten het komt in iemands zakken terecht.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

31 jul 2024, 00:14

Door wie wordt de leverancier van de kogels betaald? Door de overheid natuurlijk. Waar haalt die overheid haar geld? Bij dat bedrijf en bij de burgers. Welk positief rendement komt er voort van een verschoten kogel? Geen, behalve dat de vijand kan neergeschoten worden zodat de vrijheid behouden blijft.

Als eens overwogen hoe nuttig het zou zijn als we allemaal het vensterglas van al onze ramen zouden inslaan? De glasleveranciers zouden enorm veel werk hebben, niet? Het geld komt tóch bij iemand terecht, hé? Zodra die glazen dan vervangen zijn, doen we het nog eens over...

De oorlogseconomie van Poetin werkt ook zo: hij heeft een enorme spaarpot aangelegd, die voortgekomen is uit de verkoop van gas en petroleum. Nu betaalt hij bedrijven om kogels, kanonnen, tanks, vliegtuigen te maken. De fabrikanten worden betaald uit die spaarpot. De tanks worden een week later kapot geschoten op het slagveld. Dan worden er nieuwe tanks en kanonnen gemaakt.

Die spaarpot had ook van het belastinggeld van de burgers en bedrijven kunnen komen. Het resultaat zou hetzelfde geweest zijn: geld dat nuttig kon aangewend worden (bruggen, dammen en elektriciteitscentrales bouwen) wordt nu vernietigd nadat het eerst even voor korte tijd is omgezet in kogels, kanonnen etc.