Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

28 aug 2024, 09:35

UA heeft een eigen ballistische raket ontworpen. Doelen die verder in RU gelegen zijn, zullen nu ook op het verlanglijstje van de Oekraïners staan.

In veel olieopslagplaatsen voorziet men best al extra brandblussers. Mogelijk komen zelfs de oliebronnen in het noorden, zoals Indiga, in het vizier. Of zou dat een rode lijn zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

28 aug 2024, 11:51

Wil. schreef:
28 aug 2024, 09:35
UA heeft een eigen ballistische raket ontworpen. .....
Serieus ? :lol:

Dicksy

28 aug 2024, 12:03

door Fred1950 » 9 minuten geleden
Wil. schreef: ↑Vandaag, 09:35
Nee, nee dat is serieus. Het enige probleem is dat de wapenlobby in het Westen, en dan vooral de VS, het niet graag zullen lezen of nog niet gelezen hebben.
Oekraïne die de westerse wapenindustrie een hak gaat zetten = :x .Sancties zullen volgen... :lol:

Dicksy

28 aug 2024, 12:29

Oekraïne zegt dat het een Russisch vliegtuig heeft neergeschoten boven Donetsk
Oekraïense troepen beweren een Russisch Su-25 straalvliegtuig te hebben neergeschoten in de regio Donetsk.
Volgens berichten hebben luchtafweereenheden het vliegtuig neergehaald met behulp van een draagbaar luchtafweersysteem terwijl het vliegtuig probeerde te schieten op Oekraïense troepen.
De Oekraïense brigade die de verantwoordelijkheid voor het neerschieten van de straaljager opeiste, schreef in een bericht op Telegram: "Het lot van de bemanning is nog onbekend, maar we weten zeker dat het een probleem minder is voor onze infanterie."
Bij de verklaring werd een video gevoegd waarop in de verte twee vliegtuigen te zien zijn, waarvan er één in de lucht wordt neergeschoten.
(Bron: SkyNews: 28/08/2024 - 09.54 uur)
En hier dan de bewuste video die SkyNews natuurlijk niet publiceert. Men zou maar eens eens een ander gedacht kunnen krijgen in het Westen. Zoals men ook terecht hier de vraag stelt waarom de inslag van die neergehaald SU-25 niet gefilmd werd. Propaganda pffff

https://t.me/s/RVvoenkor/75828

De Oekraïense strijdkrachten hebben opnieuw een Su-25-aanvalsvliegtuig “neergeschoten” met behulp van een aanval op Telegram: er werden hittevallen uitgegeven voor een explosie

De beelden werden gepubliceerd door clowns van de 28e afzonderlijke gemechaniseerde brigade van de Oekraïense strijdkrachten, die dagelijks posities in het Toretsk-gebied overgeeft aan strijders van de Centrumgroep.
De video laat zien hoe ons aanvalsvliegtuig hittevallen lanceert, wat door het Oekraïense leger werd voorgesteld als de vernietiging van het vliegtuig. Daarom wordt de video onderbroken, omdat er niets op staat.

Fred1950

28 aug 2024, 13:05

Dicksy schreef:
28 aug 2024, 12:03
door Fred1950 » 9 minuten geleden
Wil. schreef: ↑Vandaag, 09:35
Nee, nee dat is serieus. Het enige probleem is dat de wapenlobby in het Westen, en dan vooral de VS, het niet graag zullen lezen of nog niet gelezen hebben.
Oekraïne die de westerse wapenindustrie een hak gaat zetten = :x .Sancties zullen volgen... :lol:
En vliegen ze al ? Hoeveel "prototypes" zijn al op hun lanceerplatform ontploft ? :)

Dicksy

28 aug 2024, 13:24

door Fred1950 » 16 minuten geleden
En vliegen ze al ? Hoeveel "prototypes" zijn al op hun lanceerplatform ontploft ? :)
Ze 'zien ze vliegen', dat is al voldoende om euforie te kraaien. :lol:

Fred1950

28 aug 2024, 15:02

Dicksy schreef:
28 aug 2024, 13:24
door Fred1950 » 16 minuten geleden
Ze 'zien ze vliegen', dat is al voldoende om euforie te kraaien. :lol:
De raketten van Hammas en Hezbollah zijn blijkbaar ook van eigen makelij. Of ge die "ballistisch" kunt noemen is een andere zaak. Een ballistische raket gaat per definitie tot in de ruimte ( boven de atmosfeer ).

Dicksy

28 aug 2024, 20:20

image.png

Eerst moet de volgende president van VS dan wel de sancties op het financieel verkeer van Rusland opheffen. Biden kan anders fluiten naar zijn royalties, zijn enige inkomsten nog na januari 2025.
Op zijn memoires moeten hij niet teveel hoop leggen, hij is al vergeten waar hij de laatste 5 minuten was laat staan wat hij de afgelopen 4 jaar gedaan heeft of was. Zn lezingen geven, ze zullen zcih rot betalen om eens goed te lachen. :lol:

Dicksy

28 aug 2024, 20:30

Hoe is de situatie in Pokrovsk?
Russische troepen boeken aanzienlijke vorderingen in de richting van de belangrijke mijnstad Pokrovsk.
Moskou ziet de overname van de stad als een belangrijke stap op weg naar annexatie van de gehele Donbas-regio.
Net ten westen van de stad ligt een kolenmijn. Dit is de enige plek in Oekraïne waar hoogwaardige cokeskolen worden geproduceerd, die van groot belang zijn voor de staalindustrie en de oorlogsvoering.
Pokrovsk ligt ook aan een belangrijke weg die door het Oekraïense leger wordt gebruikt om andere belegerde buitenposten te bevoorraden.
Tijdens het eerste jaar van de oorlog werd de stad beschouwd als de veiligste plek in de Donbas, aangezien de frontlinie toen 48 kilometer verderop lag.
De Russische opmars betekent dat er, als het zo doorgaat, grote angst bestaat dat de stad in de komende weken kan vallen.
Oekraïense autoriteiten hebben de inwoners twee weken de tijd gegeven om te evacueren. Mensen worden in hun koffers gestopt en op treinen gezet die hen uit de regio wegvoeren. (*)
(Bron: SkyNews - 28/08/2024 - 17.11)
Zou dit geen inbreuk tegen de menselijkheid zijn, mensen behandelen als stukgoed? :roll: :lol:

(*) Even ter verduidelijking voor diegenen die de clou niet snappen:
('Ukrainian officials have given residents two weeks to evacuate, with lives bundled into suitcases and people placed on trains heading away from the region'.)

Wil.

28 aug 2024, 20:36

"why sanctions aren't working" ?????

Facts:

Afbeelding

Dicksy

28 aug 2024, 20:52

Deze 12 overheden doen iets met bitcoin
Soms lijkt het alsof overheden en bitcoin met elkaar op gespannen voet staan. Toch geldt dat lang niet voor alle overheden. Dit zijn 12 voorbeelden van landen en regio's die op overheidsniveau iets met bitcoin doen.
El Salvador
Bhutan
Laos
Ethiopië.
Oman
Venezuela
Iran
Rusland
Ook Rusland lijkt potentieel te zien in bitcoin en cryptovaluta voor internationale handel. Een hoge overheidsfunctionaris zei in 2022 zelfs dat 'vriendelijke landen' olie en gas in bitcoin mogen afrekenen.
Guatemala
Oekraïne
Hoewel het bankensysteem tijdens de Russische invasie faalde, werkte de bitcoin blockchain onverminderd door. Oekraïne ontving miljoenen aan bitcoindonaties die direct aankwamen en besteed konden worden aan hulpgoederen, want veel leveranciers bleken bitcoin als betaalmiddel te accepteren.
Madeira
Texas
Ook Texas is geen land, al is de economie van de Amerikaanse staat vergelijkbaar met Duitsland. In Texas werken bitcoinminers samen met de stroomnetbeheerder ERCOT om het stroomnet uit te balanceren, door de aanzienlijke duurzame stroomoverschotten op te slokken of bij stroomtekorten stroom vrij te maken. Gouverneur Greg Abbott sprak het streven uit om met Texas een voortrekkersrol in te nemen.

Ook diverse gemeentelijke overheden zijn geïnteresseerd in bitcoin, zoals Lugano, Miami, New York, Rio de Janeiro, Forth Worth en Jackson.

Fred1950

28 aug 2024, 21:02

Ik zie toch liever de Euro's op mijn bankrekening staan dan bitcoins ergens in de "cloud" ... 8)

Wil.

28 aug 2024, 21:36

Fred1950 schreef:
Ik zie toch liever de Euro's op mijn bankrekening staan dan bitcoins ergens in de "cloud" ... 8)
Je toont dat je bitcoin niet begrijpt (net zoals ik niets snap van Ohm, Ampère, Volt ...)

Ofwel heb je je bitcoin op een rekening staan bij een broker, zoals jij nu je euro's bij een bank kunt parkeren, ofwel heb je die bitcoin in een eigen, fysiek draagbare 'wallet' waar niemand erbij kan.
Van de cloud is nooit sprake.

Fred1950

28 aug 2024, 21:46

Wil. schreef:
28 aug 2024, 21:36
Fred1950 schreef:
Je toont dat je bitcoin niet begrijpt (net zoals ik niets snap van Ohm, Ampère, Volt ...)

Ofwel heb je je bitcoin op een rekening staan bij een broker, zoals jij nu je euro's bij een bank kunt parkeren, ofwel heb je die bitcoin in een eigen, fysiek draagbare 'wallet' waar niemand erbij kan.
Van de cloud is nooit sprake.
Er waar bevindt zich de "wallet" van de broker ? En wat is fysiek die "wallet" waar ik mijn bitcoins bewaar ? Een zakje waar men vroeger knikkers in stopte ? :D

Ik zou wel eens willen weten of jij snapt hoe gans dat bitcoin gedoe in mekaar zit.

Wil.

28 aug 2024, 22:15

Fred1950 schreef:
28 aug 2024, 21:46
Er waar bevindt zich de "wallet" van de broker ?
Op een gelijkaardige plaats als waar zich jouw rekening van de bank bevindt. Die heeft tastbare hardware om alles te stockeren en te beveiligen.

En wat is fysiek die "wallet" waar ik mijn bitcoins bewaar ? Een zakje waar men vroeger knikkers in stopte ? :D
Voorbeeldje:
image.png
image.png (77.82 KiB) 1637 keer bekeken
Ik zou wel eens willen weten of jij snapt hoe gans dat bitcoin gedoe in mekaar zit.
Neem een maand om alles erover te lezen en te beluisteren wat je maar onder ogen krijgt. Dat heb ik ook gedaan. Dan pas zul je voor 90% beseffen hoe fenomenaal bitcoin gecreëerd is.