Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De grootste raffinaderij in Rusland (Omsk) is in brand geschoten en ontploft. Het vermoeden is dat UA er de hand in heeft.
Ondertussen is een brandstofopslagplaats in het zuid-westen van Rusland getroffen door drones. Al 10 dagen lang brandt die opslagplaats.
De prijzen voor Super benzine zijn sinds begin juli met 25% gestegen ...
Ondertussen is een brandstofopslagplaats in het zuid-westen van Rusland getroffen door drones. Al 10 dagen lang brandt die opslagplaats.
De prijzen voor Super benzine zijn sinds begin juli met 25% gestegen ...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Met dit https://bitcoin.org/nl/hoe-het-werkt heb je voldoende om het begrijpen. Je bitcoins staan nergens en overal , en dat is ook het geval met bvb. OneDrive van Microsoft of Google Drive. De "verzameling" van systemen waarbij meerdere computers wereldwijd met mekaar communiceren krijgt het etiket "cloud" opgeplakt. Het is dus totaal iets anders dan een rekening op een bank waar je gegevens gecentraliseerd op een aantal servers staan.
Ik vraag me af hoe gemakkelijk het is om je bitcoins terug te halen als je "wallet" ( je PC of USB stick ) crasht en je er dus geen gebruik meer kunt van maken. Als het Internet "plat" ligt ben je ook de sigaar ...
-
Het antwoord hoort hier niet thuis, dus heb ik het verplaatst naar dit topic.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De VS kan dit zeker versnellen maar niet door santies op te leggen. Hand en spandiensten leveren en deze pijpleing de lucht injagen. Dan kan men de schuld in de schoenen van de Russen schuiven tot er zes (Turkse?) dronkaards gevonden zijn, onder leiding van een misnoegde Turkse generaal, die men het in de schoenen kan schuiven. Iedereen happy.De achterdeur sluiten: de nieuwe TurkStream is er. Kan het Westen het stoppen?
Volgens de minister van Energie van het land, Alparslan Bayraktar, zou het staatsgasmonopolie BOTAŞ nu ongeveer 7 tot 8 miljard kubieke meter (bcm) aardgas via Bulgarije naar Centraal-Europa kunnen exporteren onder een nieuw merk genaamd "Turkish Blend", waarbij gas uit verschillende bronnen wordt gemengd.
Rusland zal naar verwachting een aandeel van 40 procent in deze mix hebben, maar het werkelijke aandeel kan nog wel eens hoger liggen. Gazprom en BOTAŞ werken namelijk al sinds begin 2023 aan de details van een Russisch gasknooppunt in Turkije.
......
De VS zou dit kunnen versnellen door het door Gazprom geleide project en alle bedrijven die betrokken zijn bij de aan TurkStream gekoppelde infrastructuur te sanctioneren. Tegelijkertijd zou het stoppen van de gasdoorvoer door Oekraïne en TurkStream Europese klanten van Russisch gas in staat stellen hun langetermijncontracten met Gazprom op te schorten of opnieuw te onderhandelen.
https://www.politico.eu/article/turkstr ... sanctions/
-
Alle pistes openhouden.Oekraïense F-16-piloot gedood door eigen vuur, beweert parlementslid
De Oekraïense piloot die maandag omkwam toen zijn F-16 straaljager neerstortte, werd neergeschoten door het eigen Oekraïense luchtafweerraketsysteem, zo meldde een functionaris in Kiev.
Luitenant-kolonel Oleksiy Mes werd gedood toen hij begin deze week het Oekraïense luchtruim verdedigde tegen een enorme Russische luchtaanval.
Het Oekraïense parlementslid Mariana Bezuhla schreef op X dat het vliegtuig was neergeschoten door een door de VS geleverde Patriot-raket.
"Oorlog is oorlog, zulke incidenten zijn mogelijk", zei ze, eraan toevoegend dat er "een gebrek aan coördinatie tussen de eenheden" was.
Ze beschuldigde de Oekraïense luchtmacht er ook van een 'cultuur van leugens' te hebben.
De commandant van de Oekraïense luchtmacht zei in een reactie dat de opmerkingen van mevrouw Bezuhla een "instrument waren om de hoogste militaire leiding in diskrediet te brengen".
Mykola Oleschuk schreef op Telegram: "Mariana, er komt een moment dat je je excuses aanbiedt aan het hele leger voor wat je hebt gedaan, ik hoop in de rechtbank!"
Hij voegde eraan toe dat er een onderzoek gaande is naar de dood van luitenant-kolonel Mes en dat de VS de situatie ook bekijkt.
Voor de context: mevrouw Bezuhla heeft herhaaldelijk de krantenkoppen gehaald met haar kritiek op de voormalige en huidige Oekraïense militaire leiders.
Eerder bekritiseerde ze commandant Oleshchuk vanwege een vermeend gebrek aan voorbereidingen voor de ontvangst van F-16's van westerse partners.
(Bron: SkyNews - 30/08/2024 - 12.15 uur)
-
( of hoe men in een leger , eender welk , te werk gaat ..... geen coordinatie tussen legergroepen )
Men heeft niet alleen een Patriot verloren , maar ook nog eens de F16 met "zijn" anti raket missielen. Waarschijnlijk wordt de F16 bewapend met Sidewinder raketten tegen de Russische raketten. Hoeveel F16's heeft Oekraïne nu voor het ogenblik over ? Ze hadden er nu nog maar twee gekregen als ik me niet vergis.
Zonder "wing man" is een eenzame F16 ook een vogel voor de kat voor vijandelijk jagers.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 aug 2024, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dan toch een eigen patriot-raket.Zelenskyy ontslaat commandant van Oekraïense luchtmacht
De Oekraïense president Volodymyr Zelenskiy heeft de commandant van de luchtmacht van het land, Mykola Oleshchuk, ontslagen.
Het ontslag werd vrijdag aangekondigd in een presidentieel decreet.
De heer Zelenskyy gaf geen directe uitleg voor zijn besluit, maar het komt enkele dagen nadat een Oekraïense piloot om het leven kwam toen zijn F-16-straaljager maandag neerstortte.
Luitenant-kolonel Oleksiy Mes werd gedood terwijl hij het Oekraïense luchtruim verdedigde in een door het Westen gedoneerd gevechtsvliegtuig.
Het Oekraïense parlementslid Mariana Bezuhla beweert dat het vliegtuig werd neergeschoten door het eigen luchtafweerraketsysteem van het land.
Luitenant-generaal Oleshchuk reageerde op mevrouw Bezuhla voordat hij werd ontslagen en zei dat haar opmerkingen een "instrument waren om de hoogste militaire leiding in diskrediet te brengen".
"Mariana, er komt een moment dat je je excuses aanbiedt aan het hele leger voor wat je hebt gedaan, ik hoop in de rechtbank!", voegde hij toe.
(Bron: SkyNews - 30/08/2024 - 19.07 uur)
-
Wat ik mij nu afvraag is tot wie moet zich die bediener van dat patriot-systeem wenden om die 15 miljoen roebel te kunnen innen.door Fred1950 » 28 minuten geleden
Zo gaat dat nu eenmaal bij de Russen , pardon de Oekraïnse broeders. Men laat er geen gras over groeien.![]()
Als Oekraïne zo verder doet zal Poetin niet teveel in zijn zakken moeten tasten.
-
Belgorod is door de Oekraïners met "verboden" clusterbommen aangevallen geweest , en met heel wat doden en gewonden tot gevolg. Men gaat hiermee doelbewust de bevolking vizeren , geen militaire doelen. Voer voor oorlogsmisdaden en tribunalen voor het Internationaal Gerechtshof.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/31 ... -gewonden/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/31 ... -gewonden/
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 aug 2024, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dan krijgen ze daar een koekje van eigen deeg.
Wat er voor de Russen nog op het menu staat: de tapijtbommen, de vacuümbommen en dan natuurlijk het dreigen met atoomwapens.

In UA werd een generaal ontslagen. Die zal maar sip kijken.
In RU werd alweer een generaal in de gevangenis gegooid. Dit keer was het Pavel Popov. Wat wordt hem aangewreven? Verduistering van overheidsgeld. Dat is gewone kost in RU.
Komaan zeg, als dát al niet meer mag!
't Is allemaal niet eerlijk: in UA gewoon ontslag; in RU in de bak (en dat is zonder TV of internet).
In RU werd alweer een generaal in de gevangenis gegooid. Dit keer was het Pavel Popov. Wat wordt hem aangewreven? Verduistering van overheidsgeld. Dat is gewone kost in RU.
Komaan zeg, als dát al niet meer mag!
't Is allemaal niet eerlijk: in UA gewoon ontslag; in RU in de bak (en dat is zonder TV of internet).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.