Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

21 sep 2024, 22:33

Fred1950 schreef:
21 sep 2024, 21:49

'k Zal eens verkondigen dat Hitler drie teelballen had. Wedden dat ChatGPT daarin trapt ? :roll:
Ja, Fredje, je niveau komt weer tot uiting. Jouw idiotieën worden door Cgpt weggefilterd omdat ze ranzige randverschijnselen zijn die nergens bevestigd worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

22 sep 2024, 09:36

Wil. schreef:
21 sep 2024, 22:33
Fred1950 schreef:
21 sep 2024, 21:49

'k Zal eens verkondigen dat Hitler drie teelballen had. Wedden dat ChatGPT daarin trapt ? :roll:
Ja, Fredje, je niveau komt weer tot uiting. Jouw idiotieën worden door Cgpt weggefilterd omdat ze ranzige randverschijnselen zijn die nergens bevestigd worden.
Uiteraard is dat een idiotie , maar ge snapt blijkbaar niet eens wat ik daarmee wil bedoelen. :roll: Uw IQ zit waarschijnlijk in zo'n derde teelbal. :lol:

socrates

22 sep 2024, 09:51

Hitler had wel meer ongewone fysieke en psychische "kenmerken"; het zou dus niet moeten verbazen dat hij een geval van triorchisme was. LOL
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

E.T.

22 sep 2024, 10:12

Effe terug "on topic" hoeveel hij (Poetin) er heeft weet ik niet maar 't zijn wel dikke!

Fred1950

22 sep 2024, 10:34

socrates schreef:
22 sep 2024, 09:51
Hitler had wel meer ongewone fysieke en psychische "kenmerken"; het zou dus niet moeten verbazen dat hij een geval van triorchisme was. LOL
:D Er staat wel ergens geschreven dat Hitler er maar ene had. :D

Wil.

22 sep 2024, 15:37

Op één week tijd zijn twee reusachtige munitieopslagplaatsen de lucht ingegaan in Rusland. De eerste keer in de provincie Tver. Die dreun was op de schaal van Richter af te lezen.
Een paar dagen later in de regio Krasnodar, en ook daar ging het om duizenden kg springstof.

De Russen zijn nog niet klaar met de drone aanvallen van UA.

Wil.

22 sep 2024, 16:09

22/9/1939: de nazi's en de Sovjets organiseren een 'overwinningsoptocht' in Brest omdat ze Polen bevrijd hebben van de Polen.

Inspiratie voor Poetin, denk ik.

Afbeelding

Charlie Maru

22 sep 2024, 16:14

Niet dat het iets te maken heeft met die munitiedepots...maar.... :roll:

HLN:
Test met ‘Satan 2'-kernraket in Rusland gaat helemaal fout: satellietbeeld toont gigantische krater, testsite volledig weggevaagd

Gegevens uit openbaar beschikbare bronnen wijzen erop dat een test met de ‘Satan 2'-kernraket op een militaire basis in Rusland gisteren helemaal misgegaan is. Satellietbeelden tonen een gigantische krater en laten zien dat de testsite volledig is weggevaagd.

https://www.hln.be/buitenland/test-met- ... ~afb668bd/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

23 sep 2024, 16:08

Rusland zal vredesbesprekingen niet bijwonen op Kiev's voorwaarden

Rusland zal niet deelnemen aan de komende vredestop die dit jaar wordt georganiseerd door Oekraïne en haar westerse bondgenoten. Het is de eerste keer in zijn soort dat vertegenwoordigers van het Kremlin worden uitgenodigd.

Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat alle gesprekken die gebaseerd zijn op de ' Vredeformule ' van president Zelensky, die het herstel van de volledige territoriale integriteit van Oekraïne omvat, neerkomen op 'fraude' en niet de moeite waard zijn om voort te zetten.

“Dit proces zelf heeft niets te maken met een regeling,” zei Maria Zakharova, woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken , op een officiële Telegram-pagina op zaterdag 21 september. “Het is een nieuwe manifestatie van fraude door de Angelsaksen en hun Oekraïense marionetten.”

De volgende Oekraïne Vredestop is bedoeld als vervolg op de vorige, door Zwitserland georganiseerde bijeenkomst in juni , die werd bijgewoond door vertegenwoordigers van meer dan 90 landen, maar niet Rusland . Het ontbreken van een uitnodiging van Moskou werd geprotesteerd door verschillende grote delegaties, waarbij India weigerde de definitieve resolutie te ondertekenen en China het evenement helemaal boycotte.

https://europeanconservative.com/articl ... ivs-terms/
Een vredestop organiseren met 90 landen (zie eerste vredestop), ngo's en landen die nog niet eens weten waar Oekraïne ligt kan men enkel maar beschouwen als een groots opgezette mediashow.
Als het beide partijen echt gemeend is organiseerd men een top met enkel die landen rechtstreeks betrokken in het conflict (Oekraïne en Rusland) en de wereldspelers die er mondiaal echt toe doen. Het heeft geen enkel nut om bv Papoea-Nieuw-Guinea uit te nodigen enkel en alleen omdat dit land sympathie heeft met Oekraine om de hoop te vergroten.

Wil.

23 sep 2024, 17:18

Een derde grote munitiedepot is de voorbij dagen met een grote 'Ka-boom!' de lucht in gegaan.

Vóór en na filmpje

Dicksy

24 sep 2024, 13:00

Duitsland geeft Oekraïne stevige klap in het gezicht

“Nu niet en nooit”. En daarmee lijkt het er sterk op dat Oekraïne meteen alle hoop mag opbergen.

Bondskanselier Olaf Scholz heeft voorafgaand aan een ontmoeting met de Oekraïense president Volodimir Zelenski in New York duidelijk gemaakt dat zijn land absoluut geen langeafstandswapens zal geven aan Oekraïne.

Scholz en Zelenski ontmoetten elkaar in de marge van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties, en van dat moment heeft de Duitse bondskanselier dus gebruik gemaakt om meteen de puntjes op de i te zetten. Het is een besluit van de Duitse regering, benadrukte Scholz. "We doen het niet en hebben daar goede redenen voor." Ook in de toekomst krijgt Oekraïne van Duitsland geen toestemming, zelfs als bondgenoten die wel geven.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 6b65&ei=12
Scholz en zijn regering voelen duidelijk de hete adem in de nek van het AFD (Alternative für Deutschland) en BSW (Bündnis Sahra Wagenknecht). Rechts en Links die gelijklopende standpunten hebben als het om steun aan Oekraïne geven is.
Op 28 september 2025 zijn er nationale verkiezingen in Duitsland en Scholz, die graag opnieuw kanselier wil worden, moet vrezen voor zijn jobke. Zelensky zal dus nog even geduld moeten hebben.

Wil.

24 sep 2024, 13:21

Hij doet gewoon 'een Chamberlaineke': de beer op voorhand al vertellen dat hij vanuit de Duitse hoek niets te vrezen heeft, in de hoop dan ook niet op het menu van dat beest te staan. Peace in our time.

Dat is duidelijk een slecht idee gebleken. Een dictator stop enkel als hij een grotere macht tegenover zich krijgt.

Dicksy

24 sep 2024, 13:58

Poetin zal waarschijnlijk een deel van Oekraïne controleren als de oorlog voorbij is, zegt de Tsjechische president

Maar Petr Pavel, een fervent voorstander van Oekraïne, benadrukt dat noch Moskou noch Kiev een totale overwinning kunnen verwachten.

Kiev moet accepteren dat een deel van het Oekraïense grondgebied tijdelijk onder Russische bezetting zal vallen, zelfs als de oorlog ten einde komt, zei de Tsjechische president Petr Pavel.
"De meest waarschijnlijke uitkomst van de oorlog zal zijn dat een deel van het Oekraïense grondgebied tijdelijk onder Russische bezetting zal vallen," zei hij in een interview met The New York Times dat maandag werd gepubliceerd, eraan toevoegend dat "tijdelijk" eigenlijk jaren kan betekenen.
"Om te praten over een nederlaag van Oekraïne of een nederlaag van Rusland, het zal gewoon niet gebeuren," zei Pavel, eraan toevoegend dat noch Oekraïne noch Rusland kunnen verwachten hun maximalistische oorlogsdoelen veilig te stellen.

https://www.politico.eu/article/ukraine ... etr-pavel/
Als Rusland die delen kan inlijven die het nu bezet heeft en altijd gewild heeft dan is het wel degelijk een totale overwinning voor Rusland. Wil Oekraïne de Russen volledig uit Oekraïne weg dan zal dit een totale nederlaag worden (verlies van de bezette delen) voor Zelensky, Oekraïne in het algemeen, betekenen.
Eerst Duitsland, nu de Tsjechen, van de week Macron nog die een idem ballonnetje liet opgaan en dit allemaal nog vóór aanvang van de VN-vergadering in New-York. Gaat men proberen Zelensky diets te maken dat zijn zaak een verloren zaak is en/of is het westen oorlogsmoe geworden?
Zelensky gaat zijn overredingskunst hard nodig hebben wil hij niet dat zijn reis naar New-York een maat voor niets was. :roll:

Fred1950

25 sep 2024, 12:53

Volgens mij gaat Rusland de Donbas gebieden een eigen statuut geven en niet inlijven....

E.T.

25 sep 2024, 15:50

Zo'n beetje als Brussel, op papier 2-talig.