Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Onlangs werd het budget voor '25 voorgesteld door de bazin van de Centrale Bank van Rusland.
Zomaar even 40% van het totale budget gaat naar het leger! Vorig jaar was nochtans gezegd dat de hoge uitgaven voor '24 eenmalig zouden zijn. Niets daarvan.
Dus minder voor al de rest.
Die 40% wordt gebruikt voor al het tot nu toe verloren materiaal:

Zomaar even 40% van het totale budget gaat naar het leger! Vorig jaar was nochtans gezegd dat de hoge uitgaven voor '24 eenmalig zouden zijn. Niets daarvan.
Dus minder voor al de rest.
Die 40% wordt gebruikt voor al het tot nu toe verloren materiaal:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Bij gebrek aan manschappen is iedereen welkom. Dat het erg gesteld was dat was geweten, maar zo erg.Amerikaanse burger pleit schuldig in Rusland
Een man heeft bij een rechtbank in Moskou schuld bekend aan de aanklacht dat hij als huurling heeft gevochten tegen Rusland tijdens het conflict, zo meldt het staatsnieuwsagentschap RIA.
De 72-jarige Amerikaanse burger Stephen James Hubbard gaf toe geld te hebben ontvangen om voor Oekraïne te vechten.
Als hij schuldig wordt bevonden, riskeert hij een gevangenisstraf van zeven tot vijftien jaar.
(Bron: Sky News - 01/10/2024)
-
De dwaas op de foto hieronder dacht dat het een goed idee was te gaan vechten aan de zijde van de Russische beer.
Een beer valt nooit te vertrouwen, zelfs als je hem dagelijks eten geeft, zal hij op een dag proberen jou op zijn menu te zetten.
Deze kerel van 63 jaar werd door de Russen - zijn zogezegde kameraden - doodgemarteld. Mooie opkuising.

Een beer valt nooit te vertrouwen, zelfs als je hem dagelijks eten geeft, zal hij op een dag proberen jou op zijn menu te zetten.
Deze kerel van 63 jaar werd door de Russen - zijn zogezegde kameraden - doodgemarteld. Mooie opkuising.

Oekraïne: toenemende impact op burgers door Russische aanval, marteling van krijgsgevangenen
https://www.ohchr.org/en/press-briefing ... -prisoners
Wat betreft krijgsgevangenen beschrijft het rapport, gebaseerd op honderden interviews, hoe Russische autoriteiten Oekraïense krijgsgevangenen hebben onderworpen aan wijdverbreide en systematische martelingen en mishandelingen. Een reeks factoren geeft aan dat toezichthouders in de detentiefaciliteiten op de hoogte waren van deze behandeling en de mogelijkheid hadden om deze te voorkomen. Sommige publieke figuren in de Russische Federatie hebben expliciet onmenselijke behandeling en zelfs moord op Oekraïense krijgsgevangenen aangemoedigd.
Het rapport stelt ook dat Russische krijgsgevangenen tijdens de eerste fasen van hun gevangenschap werden gemarteld of mishandeld door Oekraïense troepen.
-
Pokrovsk op 7 km.Hoe belangrijk is de verovering van de Oekraïense stad Vuhledar door Rusland?
HOE HEEFT RUSLAND DE CONTROLE OVER VUHLEDAR OVERGENOMEN?
Russische troepen sloten Oekraïense soldaten op in de stad in wat zij een mini-ketel noemden. Ze omsingelden de stad geleidelijk aan alle kanten. Hierdoor werd het steeds moeilijker voor Oekraïense troepen om voorraden aan te leggen of de stad in en uit te lopen.
Als zo'n heksenketel sluit, iets wat volgens Russische militaire bloggers al is gebeurd, is er geen uitweg meer voor de verdedigers. In dit geval werden ze bestookt met vernietigende zweefbommen.
Russische troepen hadden eerder al minstens vier grote pogingen ondernomen om Vuhledar in te nemen, maar deze werden afgeslagen door de 72ste Gemechaniseerde Brigade van Oekraïne, die hevige tegenstand bood.
Geen van beide partijen maakt verliezen bekend, maar Oekraïense functionarissen zeiden dat de Russische verliezen die werden geleden tijdens eerdere mislukte pogingen om de stad in te nemen, aanzienlijk waren. Moskou zegt dat Oekraïne ook een hoge menselijke prijs heeft betaald toen het probeerde Vuhledar te behouden.
https://www.reuters.com/world/europe/ho ... 024-10-01/
Ondanks het trauma dat Poetin heeft opgelopen bij de inval in Koersk blijkt ook hier zich de situatie te keren. Het gevolg hiervan is dat Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk weer het sturen van westerse grondtroepen van onder het stof halen. Het ziet er dus niet goed uit voor Oekraïne en men ziet de bui al hangen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Russen hebben toch nog veel "werk" vooraleer ze Pokrovsk in handen zullen krijgen.
Blijkbaar vechten ze op heel wat fronten terzeldertijd. Elk stukje donker rood is gedurende de laatste 24 uur veroverd geweest. Ik kan best geloven dat de Oekraïners niet meer weten waar hun kop staat ( en Zelensky al evenmin ).
Blijkbaar vechten ze op heel wat fronten terzeldertijd. Elk stukje donker rood is gedurende de laatste 24 uur veroverd geweest. Ik kan best geloven dat de Oekraïners niet meer weten waar hun kop staat ( en Zelensky al evenmin ).
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Rusland trekt defensiebudget fors op naar hoogste niveau ooit en dat baart het Westen grote zorgen
Rusland gaat fors meer uitgeven aan defensie - namelijk 30 procent meer - en trekt het budget op naar het hoogste bedrag ooit: 13,5 biljoen roebel of omgerekend 131 miljard euro. De stijging illustreert de vastberadenheid van Moskou om zijn offensief in Oekraïne voort te zetten, ondanks de menselijke en economische kosten. De plannen baren Europese defensiefunctionarissen zorgen. De Russen zelf reageren verdeeld op het nieuws.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-t ... ~a5ac8d29/
Rusland trekt defensiebudget fors op naar hoogste niveau ooit en dat baart het Westen grote zorgen
Rusland gaat fors meer uitgeven aan defensie - namelijk 30 procent meer - en trekt het budget op naar het hoogste bedrag ooit: 13,5 biljoen roebel of omgerekend 131 miljard euro. De stijging illustreert de vastberadenheid van Moskou om zijn offensief in Oekraïne voort te zetten, ondanks de menselijke en economische kosten. De plannen baren Europese defensiefunctionarissen zorgen. De Russen zelf reageren verdeeld op het nieuws.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Uit het artikel:
Duitsland had 100 miljard € opzij gezet maar moest dit bedrag drastisch verminderen om andere sectoren te kunnen blijven financieren.
Daar zullen keuzes moeten gemaakt worden, Coca-Cola, River-cola of Herchi-cola .
Het Westen maakt zich terecht grote zorgen. Dat wat Rusland aan de kant schuift probeert het Westen vast te houden.De massale Russische investeringen in het leger baren Europese defensiefunctionarissen grote zorgen. Ze zeggen dat de NAVO het vermogen van Rusland om een lange oorlog te voeren heeft onderschat. Ondertussen bestaat er onzekerheid over hoeveel steun Oekraïne in de toekomst nog zal krijgen van zijn bondgenoten.
Duitsland had 100 miljard € opzij gezet maar moest dit bedrag drastisch verminderen om andere sectoren te kunnen blijven financieren.
Daar zullen keuzes moeten gemaakt worden, Coca-Cola, River-cola of Herchi-cola .
-
Hoeveel miljarden Euro heeft de VS en Europa tezamen al in Oekraïne gepompt ? Zou het niet meer zijn dan 131 miljard.Charlie Maru schreef: ↑02 okt 2024, 16:05HLN:
-
Zou het niet meer zijn dan 131 miljard.
Hoeveel miljarden heeft de 2e wereldoorlog gekost aan de geallieerden? Waarschijnlijk nog een stuk meer dan 500 miljard dollar in dollars van toen.
Om dat om te zetten in getallen van vandaag, moet je met ongeveer 16 vermenigvuldigen. Dus $8.000 miljard.
De oorlog in UA is een zeer goedkope oorlog, bovendien zonder verlies van Amerikaanse soldaten.
Irak heeft Amerika ± $4.500 miljard gekost.
Afghanistan heeft $2.500 miljard gekost.
Vietnam: $1.000 miljard
Wie klaagt er over enkele honderden miljarden voor UA?

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik vind dat als wapenfabrikant veel te weinig, gelukkig zijn er nu toch nog wat nieuwe oorlogen.Wil. schreef: ↑02 okt 2024, 19:58Zou het niet meer zijn dan 131 miljard.![]()
Hoeveel miljarden heeft de 2e wereldoorlog gekost aan de geallieerden? Waarschijnlijk nog een stuk meer dan 500 miljard dollar in dollars van toen.
Om dat om te zetten in getallen van vandaag, moet je met ongeveer 16 vermenigvuldigen. Dus $8.000 miljard.
De oorlog in UA is een zeer goedkope oorlog, bovendien zonder verlies van Amerikaanse soldaten.
Irak heeft Amerika ± $4.500 miljard gekost.
Afghanistan heeft $2.500 miljard gekost.
Vietnam: $1.000 miljard
Wie klaagt er over enkele honderden miljarden voor UA?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Als wapenfabrikant zou ik nog wat gewacht hebben alvorens mee te doen met WW2 in Europa. Dan was de nood hoger geweest en had ik meer kunnen aanrekenen.
Die Europeanen waren dan dubbel blij geweest met een bevrijding die een paar maanden later kwam, nietwaar?
Misschien hebben ze die les wel geleerd en laten ze nu UA niet toe om die oorlog rap te winnen door hen langeafstandraketten te laten gebruiken. De vis een paar keer wat meer lijn geven en hem dan gemakkelijker binnenhalen. Zoiets?
Die Europeanen waren dan dubbel blij geweest met een bevrijding die een paar maanden later kwam, nietwaar?
Misschien hebben ze die les wel geleerd en laten ze nu UA niet toe om die oorlog rap te winnen door hen langeafstandraketten te laten gebruiken. De vis een paar keer wat meer lijn geven en hem dan gemakkelijker binnenhalen. Zoiets?

Misschien de Trumpisten ? Al de oorlogen die ik hier van jou quote heeft de VS "verloren" als je de gevolgen ervan in die landen gaat bekijken. Die landen zitten ook niet meer in hun invloedssfeer. Waar bemoeien die zich eigenlijk steeds mee , en waarom ?????
-
Vraag dat aan je vader. Die stond waarschijnlijk te juichen toen de Amerikaanse en Britse bommenwerpers naar Duitsland vlogen.
Wat zeg je? Hij deed dat niet? Was hij misschien een aanhanger van het Duitse regime? Zoals er nu Vatniks rondlopen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.