Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

16 okt 2024, 13:30

Fred1950 schreef:
16 okt 2024, 12:07
Wil. schreef:
16 okt 2024, 10:53
Rusland zit op termijn met een probleem van een afnemend bevolkingsaantal (dat is een bijkomende reden om UA in te nemen). ....
Simpele ....
Ook al blijven er maar 5 miljoen Oekraïners over, dan zullen die moeten bijdragen om de oorlogsmachine en de staatskas (=Poetins kas) te vullen.
De Romeinen pasten dat principe ook al toe.

De bevolkingspiramide van RU stelt grote problemen in het vooruitzicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

16 okt 2024, 13:33

Wil. schreef:
16 okt 2024, 13:26
:lol: :lol:

Wat is 't Fred? Kon je 't niet meer uithouden? En zelfs geen eigen vlag om achter te staan, maar achter die van de Chinese dictator?
Of is het de bedoeling om als je "outing" te fungeren? :lol:

Afbeelding

Daar wat na-aperij word je nooit zo goed als het origineel, dat zou je al moeten weten. :wink:
Ik bewonder de kunde van de Chinezen en hun Confucianisme. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Wil. schreef:
16 okt 2024, 13:30
....
Ook al blijven er maar 5 miljoen Oekraïners over, dan zullen die moeten bijdragen om de oorlogsmachine en de staatskas (=Poetins kas) te vullen.
....
Wat ga je nog kunnen aanvangen met 5 miljoen kreupelen en ouder dan 70 jaar ?

Wil.

16 okt 2024, 13:49

Daarom zijn ze alvast begonnen met duizenden kinderen te ontvoeren, wat - zoals je moet weten - een oorlogsmisdrijf is.

Fred1950

16 okt 2024, 14:07

Wil. schreef:
16 okt 2024, 13:49
Daarom zijn ze alvast begonnen met duizenden kinderen te ontvoeren, wat - zoals je moet weten - een oorlogsmisdrijf is.
Het ware al een grotere oorlogsmisdaad geweest om die (wees)kinderen in het puin te laten ronddolen .....

Wil.

16 okt 2024, 15:00

Ik schreef 'kinderen'. Niet 'weeskinderen'. :twisted:

Dicksy

16 okt 2024, 15:07

Poetin verzamelt Noord-Koreanen om tegen Oekraïne te vechten, zegt Kiev

Rusland is bezig een “coalitie van criminelen” samen te stellen, aldus de Oekraïense leider Volodymyr Zelensky.
Kiev — Rusland verzamelt grote aantallen Noord-Koreanen om in Oekraïne te vechten, zo vertelde een hoge Oekraïense militaire inlichtingenfunctionaris aan POLITICO.
"Ze heten het Boerjatische Bataljon ... er zijn ongeveer 3.000 Noord-Koreanen daar," zei de functionaris, toen hem anonimiteit werd verleend om openhartig over het gevoelige onderwerp te praten.
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zei woensdag dat Oekraïne nu tegen twee staten vecht.

https://www.politico.eu/article/russia- ... zelenskyy/
Misschien zijn het wel N-Koreaanse vrijwilligers die Rusland genegen zijn net zoals er ook in dienst zijn van verschillende landen in Oekraïne die Oekraïne genegen zijn.
Als volgens Zelensky Oekraïne nu vecht tegen twee staten zouden de Russen ook kunnen aanhalen dat ze tegen meer dan twee staten vechten. :roll:

Dicksy

16 okt 2024, 16:15

Zelenskyy presenteert overwinningsplan aan Oekraïens parlement

Kiev — De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft woensdag zijn zogenaamde overwinningsplan gepresenteerd aan het Oekraïense parlement . Het plan is gericht op het nastreven van een rechtvaardige vrede in de oorlog met Rusland dankzij hulp en garanties van zijn bondgenoten.

Het plan bestaat uit vijf hoofdlijnen en drie geheime bijlagen.

"Het overwinningsplan van Oekraïne is een plan om onze staat te versterken en onze posities te versterken. Om sterk genoeg te zijn om de oorlog te beëindigen," zei Zelenskyy, en voegde toe: "Als we nu met dit concrete overwinningsplan beginnen, kunnen we de oorlog uiterlijk volgend jaar beëindigen."

https://www.politico.eu/article/volodym ... mir-putin/
Het zal wel ooit ergens in de tijd eindigen. Eerst was het eind dit jaar, nu is het uiterlijk volgend jaar, Ergens dan tussen 01/01/2025 en 31/12/2025.
Zoals het al in het Westen werd becommentarieert na kennisname in de VS en zijn Europese toer: "oude wijn in nieuwe zakken".

https://europeanconservative.com/articl ... -setbacks/

Dicksy

16 okt 2024, 16:44

image.png
image.png (508.89 KiB) 448 keer bekeken

Fred1950

16 okt 2024, 16:59

Heeft Zelensky zijn "overwinningsplan" ook al aan Trumpie voorgesteld ? :lol: :twisted:

"Onze" stroom beperken om aan Oekraïne te geven ? Daar zal bij ons veel volk komen naar kijken ... :lol: Is dat met akkoord van Bart De Wever zijn "stroomverbruikers" in de haven ? :lol:

Wil.

16 okt 2024, 17:15

Misschien zijn het wel N-Koreaanse vrijwilligers
Noord-Koreanen met een vrije wil ??? :lol: :lol: :lol: :lol:

Dicksy

16 okt 2024, 17:24

Ik spreek geregeld Z-Koreanen die zeggen dat de mentaliteit in N-Korea er een is van genegenheid tov Rusland. Ze willen allemaal naar Rusland gaan om te vechten maar het verboden is omdat ze een confrontatie met Z-Korea verwachten. Het thuisland moet ook verdedigd worden. :P :P :P

Wil.

16 okt 2024, 18:44

Hier een filmpje van een Noord-Koreaan (zoon van een hoge militair btw) die op de vlucht slaat en door de gedemilitariseerde zone rijdt met een jeep. Zijn landgenoten komen hem achterna en schieten op hem. Hij geraakt toch over de grens, niettegenstaande hij een aantal kogels in zijn lijf heeft.

Wat hij het meest verlangde toen hij in het hospitaal was? Koekjes met chocolade :lol: want die zijn onbestaande buiten het paleis van Kim.
Die was nog niet genoeg geïndoctrineerd en had nog wel een vrije wil 8)

Hij werkt nu in een batterijenfabriek (12-volt batterijen).

Dicksy

16 okt 2024, 19:32

Zal aan zijn Oekraïnse leeftijdgenoten gedacht hebben die aan de verschillende costa's op het strand liggen en ook niet in de Oekraïnse vleesmolens willen gegooid worden, zo hij ook niet.

Fred1950

16 okt 2024, 21:03

Dicksy schreef:
16 okt 2024, 19:32
Zal aan zijn Oekraïnse leeftijdgenoten gedacht hebben die aan de verschillende costa's op het strand liggen en ook niet in de Oekraïnse vleesmolens willen gegooid worden, zo hij ook niet.
... of liever al vapend een Delhaize leeghalen. :twisted:

Fred1950

18 okt 2024, 11:36

Zo te zien maken de Russen ook niet veel vorderingen. Als Poetin zijn positie voor onderhandelingen wil versterken zal hij toch ook een tandje moeten bijsteken

... en wat hoor ik van onze vriend Zelensky ? Die zou in staat zijn om op een paar weken tijd een kernbom in mekaar te prutsen ? Daarvoor had hij dus die F16's nodig. De man leeft in een eigen fantasie schijnwereld .... en is dus ook bijzonder gevaarlijk voor de wereldvrede.