Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

18 okt 2024, 12:01

UA moet het nu al opnemen tegen 2 kernmachten: RU en N.-Korea.
De balans moet een beetje in evenwicht komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

18 okt 2024, 12:52

Volgens Zelensky tegen 3 landen. Iran heeft hij ook al vermeld, een toekomstige kernmacht.

Dicksy

18 okt 2024, 17:29

Noord-Koreaanse troepen die Poetin helpen vormen een 'ernstige' bedreiging voor de wereld, zegt Seoul

De Noord-Koreaanse troepen zullen Russische uitrusting en munitie gebruiken, zei Budanov. Het eerste kader van 2.600 troepen zal naar Koersk in Rusland gaan, waar Oekraïne in de late zomer een verrassingsinval begon, maar het is onduidelijk waar de resterende Noord-Koreaanse troepen zullen worden gestationeerd, voegde hij toe.

https://www.politico.eu/article/north-k ... -suk-yeol/
Ik zal Budanov eens helpen wat ik met die N-Koreanen zou doen :lol: :

- De Russische troepen in de heroverde delen van Koersk en in de reeds bezette gebieden (Donbass en elders) vervangen. De hierdoor vrijgekomen Russische soldaten worden dan verder ingezet bij het offensief in de Koersk- en Donbassregio.
Dat de Noord-Koreaanse troepen Russische uitrusting en munitie gaan gebruiken is de logica zelve. Russische militaire kleding om enigszins te beletten dat ze zouden worden beschoten door de Russen uit onwetendheid en het gebruik van de munitie.....ze zijn er tenslotte mee vertrouwd, het komt van hen.

- Zo hebben de N-Koreanen een (wel ongewisse) zekerheid dat ze niet betrokken worden in rechtstreekse gevechten met Oekraïnse militairen, het is tenslotte een oorlog tussen Oekraïne en Rusland, en in hun thuisland heeft hun familie goede hoop ze levend terug te zien.

Zo Budanov hopelijk ben je iets met deze uitleg, iets om over na te denken misschien. :roll: :lol:

Fazal

18 okt 2024, 18:00

Komaan hé Dicksy, alsof die N-Koreanen 'met hun spleetogen' niet zouden opvallen zekerst!? :roll:

E.T.

18 okt 2024, 18:09

Hold Your Fire!
... tot je het wit van hun ogen ziet

Dicksy

18 okt 2024, 18:20

door Fazal » 17 minuten geleden
Komaan hé Dicksy, alsof die N-Koreanen 'met hun spleetogen' niet zouden opvallen zekerst!? :roll:
image.png
image.png (346.99 KiB) 481 keer bekeken

Noord-Koreanen of Russen? :roll:

Fazal

18 okt 2024, 18:45

'k Weet niet, het kunnen ook Chinezen, of zelfs Bolivianen zijn, maar Russen zie ik niet.
Mijn buurman heeft ook spleetogen, maar dat komt omdat hij nooit een zonnebril heeft willen dragen. :D

Dicksy

18 okt 2024, 18:55

:lol: :lol:

Het zijn inwoners van Vladivostok, een stad in Rusland.

image.png
image.png (265.11 KiB) 471 keer bekeken
Ik zou denken aan een Aziatisch land maar is van geboorte Amerikaan net zoals zijn moeder. Van zijn vader blijkbaar niet veel geweten.

Zo, einde klein intermezzo. :lol:

Dicksy

18 okt 2024, 20:32

Rusland 'wordt zwakker', zegt Starmer van het Verenigd Koninkrijk na gesprekken met Biden, Scholz en Macron

"Nu Oekraïne een zware winter tegemoet gaat, is het belangrijk om te zeggen dat we achter jullie staan", zei Starmer tijdens zijn reis naar Berlijn.

Starmer was in Berlijn voor gesprekken met de Amerikaanse president Joe Biden, de Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de Franse president Emmanuel Macron

Starmer zei in een toespraak bij de Britse ambassade dat de leiders bespraken hoe "we onze steun aan Oekraïne kunnen versnellen". "Nu Oekraïne een moeilijke winter ingaat, is het belangrijk om te zeggen dat we bij jullie zijn," zei Starmer.

https://www.politico.eu/article/russia- ... el-macron/
4 wereldleiders naar mijn hart. Alle vier gaan ze de wintermaanden doorbrengen in Oekraïne en ruilen ze de gezellige warmte van hun ambts(privé)woning voor de Oekraïnse koude (kan tot -20° oplopen) in de bunker van Zelensky.
Van zoveel opoffering krijg ik tranen in mijn ogen, Zelensky waarschijnlijk ook. :(

Fred1950

18 okt 2024, 20:51

Dicksy schreef:
18 okt 2024, 17:29
Noord-Koreaanse troepen die Poetin helpen vormen een 'ernstige' bedreiging voor de wereld, zegt Seoul

De Noord-Koreaanse troepen zullen Russische uitrusting en munitie gebruiken, zei Budanov. Het eerste kader van 2.600 troepen zal naar Koersk in Rusland gaan, waar Oekraïne in de late zomer een verrassingsinval begon, maar het is onduidelijk waar de resterende Noord-Koreaanse troepen zullen worden gestationeerd, voegde hij toe.

https://www.politico.eu/article/north-k ... -suk-yeol/
Ik zal Budanov eens helpen wat ik met die N-Koreanen zou doen :lol: :

- De Russische troepen in de heroverde delen van Koersk en in de reeds bezette gebieden (Donbass en elders) vervangen. De hierdoor vrijgekomen Russische soldaten worden dan verder ingezet bij het offensief in de Koersk- en Donbassregio.
Dat de Noord-Koreaanse troepen Russische uitrusting en munitie gaan gebruiken is de logica zelve. Russische militaire kleding om enigszins te beletten dat ze zouden worden beschoten door de Russen uit onwetendheid en het gebruik van de munitie.....ze zijn er tenslotte mee vertrouwd, het komt van hen.

- Zo hebben de N-Koreanen een (wel ongewisse) zekerheid dat ze niet betrokken worden in rechtstreekse gevechten met Oekraïnse militairen, het is tenslotte een oorlog tussen Oekraïne en Rusland, en in hun thuisland heeft hun familie goede hoop ze levend terug te zien.

Zo Budanov hopelijk ben je iets met deze uitleg, iets om over na te denken misschien. :roll: :lol:
ZIe-ne-keer , er zitten zelfs betere strategen in Vlaanderen verborgen dan wat Zelensky ooit zou kunnen vermoeden. :wink: :D
Dicksy schreef:
18 okt 2024, 20:32
...
4 wereldleiders naar mijn hart. Alle vier gaan ze de wintermaanden doorbrengen in Oekraïne en ruilen ze de gezellige warmte van hun ambts(privé)woning voor de Oekraïnse koude (kan tot -20° oplopen) in de bunker van Zelensky.
Van zoveel opoffering krijg ik tranen in mijn ogen, Zelensky waarschijnlijk ook. :(
Letterlijk Zelensky ruggesteun geven ... dat wel ... sommigen gaan zich wel een beetje moeten bukken om uit het schootsveld te blijven.

Dicksy

18 okt 2024, 21:09

door Fred1950 » 14 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑33 minuten geleden
...
Letterlijk Zelensky ruggesteun geven ... dat wel ... sommigen gaan zich wel een beetje moeten bukken om uit het schootsveld te blijven.
Zelensky heeft al herhaalde malen te kennen gegeven dat het Westen hem in steek laat. Ik heb enkel willen aantonen dat hij het hier verkeerd ziet en te pessimistisch is:
"Nu Oekraïne een moeilijke winter ingaat, is het belangrijk om te zeggen dat we bij jullie zijn," zei Starmer.
:lol:

boeffer

18 okt 2024, 21:30

Als ik hier een UA auto zie rondrijden dan geraakt dat hier niet door de keuring. Zou het ginds ook zo'n toestanden zijn?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

18 okt 2024, 22:45

boeffer schreef:
18 okt 2024, 21:30
Als ik hier een UA auto zie rondrijden dan geraakt dat hier niet door de keuring. Zou het ginds ook zo'n toestanden zijn?
Daar wordt geld onder tafel geschoven om gekeurd te geraken .... Corruptie is er een heel normale ingeburgerde gewoonte ...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Oekraïners ten oosten van die rivier zullen mogen pootje baden als ze nog weg willen geraken

Untitled458.png

Zouden de N-Koreanen in Kursk echt voor dat "zwaard" door de linie gezorgd hebben ? :D

Untitled459.png
Untitled459.png (287.98 KiB) 431 keer bekeken

Dicksy

19 okt 2024, 19:19

image.png
image.png (313.29 KiB) 371 keer bekeken

Uit men zo zijn protest tegen de gedwongen mobilisatie of is het een afrekening om een andere reden. :roll:

Fred1950

19 okt 2024, 22:00

Een Tesla ? En dan zouden wij van Von der Leyen onze stroom aan Oekraïne moeten geven ? 8O