Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

25 okt 2024, 12:50

Oorlog tussen Rusland en Oekraïne: 'Poetins handlangers' bedreigen VK, Britten gewaarschuwd; Moskouse troepen bereiken belangrijke Oekraïense stad

Russische troepen hebben de Oekraïense stad Toretsk bereikt, een ankerpunt van Kievs verdediging in de oostelijke Donetsk-regio. De inname ervan zou het vooruitzicht dichterbij kunnen brengen dat Moskou de hele Donbas veiligstelt. Ondertussen heeft de MI5-baas gewaarschuwd dat Rusland "chaos" wil creëren op de Britse straten.
Dat de Britten dan maar oppassen dat de handlangers van Poetin de stop niet uit hun eilandje trekken en ze dezelfde weg opgaan als Atlantis.

Fred1950

25 okt 2024, 13:32

:lol:

Toretsk is al voor helft in handen van de Russen. Petrivka dat er vlak naast ligt gaat er binnenkort ook aan.

In het zuiden zijn Selidove , Hyrnik , Kurakhivka quasi omsingeld. Als ze de frontlijn kunnen recht trekken wordt het een makkie om Pokrovsk binnen te halen.

p.s. zijn "onze" veiligheidsdiensten er zich ook al van bewust dat er op Sennet ook "chaos" verspreiders actief zijn ( maar dan wel pro-Oekraïnse ultra-nationalistische propagandisten :mrgreen: )

Fazal

25 okt 2024, 14:43

Het begint hier meer en meer op supporteren bij een of andere voetbalmatch te lijken. :P

Wil.

25 okt 2024, 15:46

image.png
De interesten van het geblokkeerd geld van Poetin (300 miljard) worden gebruikt om UA te ondersteunen in de strijd tegen de bezetter.

Russisch geld om tegen Rusland te vechten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

25 okt 2024, 16:06

Wil. schreef:
25 okt 2024, 15:46
.....
De interesten van het geblokkeerd geld van Poetin (300 miljard) worden gebruikt om UA te ondersteunen in de strijd tegen de bezetter.
....
En daar speelt Belgie ( me o.a. De Croo ) een grote rol in. Gaan ze die interesten wel los krijgen denk je ? Wat zegt Euroclear in Brussel daarover ? Belgie kan de belastingen op die interesten doorstorten , maar ik denk dat die beter gebruikt zouden worden om de begroting een beetje plezier te doen.

Zowel de interesten als het kapitaal zelf confisqueren is diefstal , dat lijkt me geen goed idee. Het schept een precedent , en dan kunnen andere landen ( zoals China ) ook wel eens op dat idee komen. Het begint met geld en het eindigt met ... confisqueren van buitenlandse vestigingen , ook Amerikaanse dus.

Biden ? Wat kan die nog beslissen , zeg. Binnen een paar maand worden al zijn "beslissingen" teruggeschroefd :D

( lees https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/08 ... opese-uni/ )

Fred1950

26 okt 2024, 18:00

De https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375 site toont nu blijkbaar ook "Claimed Ukrainian Counteroffensives" -- lichtblauwe vlekjes in de buurt van Toretsk en een grote vlek in een stad/dorp met de klinkende naam "Niu-York" ten zuiden ervan. Dat doen ze waarschijnlijk om Biden te plezieren. :D

Dicksy

28 okt 2024, 12:36

image.png
image.png
image.png
image.png (708.73 KiB) 858 keer bekeken
image.png
image.png

Sport verbindt en verbroedert.

Fred1950

28 okt 2024, 17:09

Dicksy schreef:
28 okt 2024, 12:36
....

Sport verbindt en verbroedert.
Een sportief boxmatchke organiseren tussen Poetin en Zelensky ? :lol: ( allebei niet groot en gelijk in gewichtsklasse )

----------------------------------------

Als ge de https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375 map moogt geloven steken de N.-Koreanen in Kursk toch ook niet veel uit. De toestand is er al dagen ongewijzigd ... En in de Donbas maken de Russen ook geen vooruitgang meer. :roll:

Wil.

30 okt 2024, 09:57

Afbeelding

Dat is wat er gebeurt wanneer de Russen een land innemen. Ze vorderen alle jonge mannen op en die moeten vervolgens vechten tegen de nog te veroveren landen -- in dit geval tegen de Oekraïners in het nog niet veroverde deel.

Een tijdje later alle Oekraïense mannen tegen de Baltische staten enz.

Ze zullen daar in de Donbas wel blij zijn met hun voormalige 'voorkeur voor Rusland'.

Fred1950

30 okt 2024, 16:19

Selydove en Hyrnik zijn eraan voor de moeite. Nog een geluk dat de Russen steeds een vluchtweg open houden.

Untitled464.png
Untitled464.png (229.13 KiB) 794 keer bekeken

Dicksy

30 okt 2024, 18:11

Zelenskyy bekritiseert Witte Huis voor het lekken van geheim raketplan aan The New York Times

"Dus dat betekent dat er tussen partners niets vertrouwelijks is?" vraagt ​​de Oekraïense leider zich af bij zijn Amerikaanse bondgenoten.

https://www.politico.eu/article/volodym ... -war-leak/
Zelensky begrijpt het nog altijd niet. De belangen van de VS liggen in het Midden-Oosten en Zelensky heeft de pech dat Hamas op 7/10/2023 Israël binnenviel.
Oekraïne is het kind van de rekening van het Buitenlandbeleid van de VS ten aanzien van Rusland.
De VS geen Tomahawk, de Duitsers geen Taurus raketten aan Oekraïne. Rusland economisch en militair terug naar het stenentijdperk sturen maar niet het land vernielen, dat is/was de opzet voor de VS.

Wil.

30 okt 2024, 19:07

De toestand wordt onhoudbaar: de interest die de Centrale bank nu stelt op leningen beloopt zomaar eventjes 21%. Ze doet dat om de inflatie in toom te houden. Die hakt er sterk in. Zo wordt in warenhuizen al veel te veel boter gestolen, met als gevolg dat dit product in afgesloten koeltogen ligt. Die kunnen enkel worden geopend door een winkelbediende die de sleutel heeft. Afrekenen ter plaatse.

Voor het bedrijfsleven stellen zich nog grotere problemen. Wanneer een onderneming een bestelling krijgt uit China bv, dan krijgt het een voorschot van 30%. De rest moet geleend worden aan 21%. Dan blijft er geen winst over en gaat het bedrijf op termijn failliet.

Afbeelding

Dicksy

30 okt 2024, 19:59

Zelenskyy: Russische Noord-Koreaanse troepen moeten een sterkere westerse reactie op gang brengen

"De stem van de Verenigde Staten, de stem van de NAVO, de stem van westerse partners, de stem van het Globale Zuiden en China, is niet zo luid als het nu zou moeten zijn over Noord-Koreaanse contingenten op het grondgebied van Rusland," vertelde Zelenskyy woensdag aan verslaggevers op de top van de Noordse Raad in Reykjavik. "Ik denk dat het erg gevaarlijk is. Het heeft een nieuwe pagina in deze oorlog geopend.

https://www.politico.eu/article/volodym ... -response/
Nuttige idioot

Het begrip nuttige idioot verwijst naar het gebruiken van (voornamelijk) publieke figuren voor propagandadoeleinden, zonder dat die persoon zich daarvan bewust is
.

Zelensky, de nuttige idioot van een wereldmacht zonder scrupules (zalige beschrijving van de VS :lol: ). Hij zal het nog merken als het al niet te laat is als men de terreinwinst van de Russen in Oekraïne bekijkt.

boeffer

30 okt 2024, 21:59

Die nogal ook grote landen naast Rusland maken ook gebruik van die goedkope grondstoffen en brandstoffen om veel te produceren tijdens deze oorlog. Al goed zit er nu extra taks op die e-auto's en volgen er mss nog wat producten.
Afzet mss de USSR dan zodat de spaarpot leeg geraakt.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

31 okt 2024, 10:01

Dicksy schreef:
30 okt 2024, 19:59

Zelensky, de nuttige idioot van een wereldmacht zonder scrupules (zalige beschrijving van de VS :lol: ). Hij zal het nog merken als het al niet te laat is als men de terreinwinst van de Russen in Oekraïne bekijkt.
Zelensky is manisch ziekelijk .... :cry: Hoeveel cocaïne zou al hij niet gesnoven hebben om rechtop te kunnen blijven staan ... :roll: