Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

21 nov 2024, 10:52

Wil, het engelse werkwoord
Will betekend 'gewoon' zullen ...

Fred1950

21 nov 2024, 11:13

Er komt schot ( letterlijk :mrgreen: ) in de Kursk zaak , de Russen zijn vanaf links de Oekraïners aan het wegjagen. Voordien was er een bijna omsingeld gebied in het noorden te zien , dat is nu volledig terug Russisch.

Untitled475.png
Untitled475.png (301.92 KiB) 558 keer bekeken

Zelensky zijn pasmunt voor onderhandelingen is aan het devalueren. 8)

De Russen beweren dat ze 5 van de 6 lange afstandsraketten waavoor Biden toestemming gaf hebben neergehaald. Op een Nederlandse zender beweerde iemand dat alleen Amerikanen met hun apparatuur die raketten kunnen programmeren om naar hun doel te leiden ( dat heb je met die overgesofisticeerde spullen met al zijn bellen en toeters ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 nov 2024, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

21 nov 2024, 11:20

Fred1950 Gisteren, 10:33
Blijkbaar gaat men nu ook antipersoonsmijnen aan Oekraïne leveren "in uitzonderlijke omstandigheden" . Antipersoonsmijnen zijn net zoals chemische wapens internationaal niet aanvaardt. Het "Westen" begaat hiermee oorlogsmisdaden.
Oekraïense burgers zullen betalen voor Bidens landmijn-flip-flop
De bewering van minister van Defensie Austin dat deze explosieven veilig zijn, is volkomen onjuist
https://responsiblestatecraft.org/urkraine-landmines/

Toen president Trump in 2020 voor het eerst de beperkingen op landmijnen uit het Obama-tijdperk terugdraaide , erkende Joe Biden zelf de stap voor wat het was: "nog een roekeloze daad" die "meer burgers het risico zou opleveren om gewond te raken door niet-ontplofte mijnen." Biden maakte zijn campagnebelofte waar om Trumps stap op het gebied van landmijnen in 2022 "snel terug te draaien", maar hij draaide zijn eigen standpunt terug toen hij het Witte Huis verliet.

Dicksy

21 nov 2024, 11:26

door Fred1950 » 9 minuten geleden
Er komt schot ( letterlijk :mrgreen: ) in de Kursk zaak , de Russen zijn vanaf links de Oekraïners aan het wegjagen. Voordien was er een bijna omsingeld gebied in het noorden te zien , dat is nu volledig terug Russisch.
Zelensky zijn pasmunt voor onderhandelingen is aan het devalueren. 8)
image.png
image.png (144.79 KiB) 548 keer bekeken

En waar het op 19/11/2025 nog 5,5 km was voor de deur gesloten wordt is het nu nog 4 km.

Wil.

21 nov 2024, 12:18

Fred1950 schreef:
21 nov 2024, 10:47
Dicksy schreef:
20 nov 2024, 18:06
Rusland rekruteert meer Oekraïners uit bezette gebieden om tegen hun eigen land te vechten

https://www.politico.eu/article/russia- ... in-regime/
.....

Wil-punteke , ge gaat de schrijver van dat artikel naar de engelse les moeten sturen. :lol: Ik heb dat letterlijk daaruit gekopieerd , en zeg dus ook maar aan Google Translate dat ze bij u les moeten komen volgen. :lol:

( en ik ben nog een stuk verder geraakt dan het hoger middelbaar , kadeeke :D )

"will" is niet persé dwingend. "ge zult uw soep eten" is dwingend , "ge zult dood gaan" is niet dwingend maar een feit. In beide gevallen wordt in het engels ook dat "will" gebruikt zoals in "you will die" - waartoe ge helemaal niet gedwongen wordt.
Fred, je redenering zijn idioot. Google translate slaat de bal héél vaak mis; haal dat alstublieft niet aan als een argument.

Jouw verzinsel past niet in de rest van de context, zoals ik aangetoond heb.

Misschien eens het moment om het te vragen aan MichelN "zijn jongste" zoals hij geregeld zegt, die germaniste is. MichelN weet ook wel raad met jouw waanideeën in deze zaak.

Een Engelse grammatica zou ook uitkomst kunnen brengen, maar aangezien je basiskennis zo summier is, zet dat geen zoden aan de dijk voor jou. Jouw leraar Engels was een man met goed inzicht in je capaciteiten. (maar hij wist jammer genoeg niets af van jouw batterijkennis - 12 Volt, hé)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

21 nov 2024, 13:58

Allé , iemand die alles beter weet dan ChatGPT en Google translate , waar gaan we dat schrijven. :lol: Mijn engels zit daar voor niets tussen , beste man. In jouw "context redenering" ga je ervan uit dat "Moscow has been accused of forcing Ukrainians to join its army and fight against their own country" een bewezen feit is. Het is "maar" een beschuldiging , nietwaar ....die jij slikt als peperkoek.

-------------------------------------------

De Russen steken een waarschuwend vingertje op en "testen" meteen ook hun intercontinentale raketten. :D . Al hun intercontinentale raketten zijn kernwapens. Die bevatten al een kop met klassieke springstof om de echte kernreactie in gang te steken. De kernsplijtstof wordt steeds op het allerlaatste moment , net voor de lancering erin gebracht , en zonder die splijtstof is die raket een geval dat niet meer dan een "gewone" raket schade kan aanrichten. Zo werkt dat ....

Wil.

21 nov 2024, 17:58

Fred1950 schreef:
21 nov 2024, 13:58
Allé , iemand die alles beter weet dan ChatGPT en Google translate , waar gaan we dat schrijven. :lol: Mijn engels zit daar voor niets tussen , beste man. In jouw "context redenering" ga je ervan uit dat "Moscow has been accused of forcing Ukrainians to join its army and fight against their own country" een bewezen feit is. Het is "maar" een beschuldiging , nietwaar ....die jij slikt als peperkoek.
Jouw Engels is al meerdere keren dik onvoldoende gebleken. Nu weer.

Bovendien etaleer je hier een meervoudige logische denkfout.

1. Je gaat ervan uit dat ik die 'beschuldiging' slik als koek. Dat hoeft niet eens het geval te zijn, maar erger is:
2. Zelfs als ik het niet voor een feit aanvaardt, dan blijft nog altijd bestaan dat jouw 'vrijwilligheid' die je afleidt uit het Engelse woord 'will' , niet past in de zin en in tegenstelling is met wat de auteur beweert, nl. dat Oekraïners gedwongen worden om te vechten tegen hun landgenoten. Dat is niet eens mijn bewering. Het is die van de schrijver en hij is wél consequent in zijn zinsbouw en de betekenis ervan.

Maar voor 12-V-batterijen is er maar één: SOF.

Fred1950

21 nov 2024, 18:04

Wil. schreef:
21 nov 2024, 17:58
..... met wat de auteur beweert, nl. dat Oekraïners gedwongen worden om te vechten tegen hun landgenoten. Dat is niet eens mijn bewering. Het is die van de schrijver en hij is wél consequent in zijn zinsbouw en de betekenis ervan.
....
Ben je daar zo zeker van ? Herlees en knabbel nog een paar keer op die tekst.

Wil.

21 nov 2024, 19:24

Freddie, toch ... als je in de put zit: stop met graven. :roll:

Dicksy

21 nov 2024, 21:23

De Derde Wereldoorlog is officieel begonnen, zegt de voormalige oppergeneraal van Oekraïne
De voormalige opperbevelhebber van het Oekraïense leger heeft een sombere kijk op de staat van de oorlog.
"Omdat Oekraïne in 2024 niet langer tegenover Rusland staat. Soldaten uit Noord-Korea staan ​​voor Oekraïne.

Laten we eerlijk zijn. In Oekraïne vermoorden de Iraanse 'Shahedis' burgers openlijk, zonder enige schaamte," zei Zaluzhny, eraan toevoegend dat Noord-Koreaanse en Chinese wapens Oekraïne binnenvliegen.
Zaluzhny drong er bij de bondgenoten van Oekraïne op aan de juiste conclusies te trekken.

"Het is nog steeds mogelijk om het hier te stoppen, op het grondgebied van Oekraïne. Maar om een ​​of andere reden willen onze partners dit niet begrijpen. Het is duidelijk dat Oekraïne al te veel vijanden heeft. Oekraïne zal overleven met technologie, maar het is niet duidelijk of het deze strijd alleen kan winnen," zei hij.

https://www.politico.eu/article/ww3-off ... -zaluzhny/
Heeft Poetin er een bondgenoot bij of begint het ook bij hem te dagen dat Oekraïne ge(mis)bruikt werd voor andere doeleinden? Hoe dan ook, Poetin zal het graag lezen.

boeffer

21 nov 2024, 23:33

Als ik Edge opstart dan staat het vol nieuws. Wanneer die oorlog in UA stopt staat er nooit bij.
Die Kim Jong-un heeft nabij Bern gestudeerd, kan Engels, Frans en Duits. Die zou toch meer verstand moeten hebben of vinden slechteriken steeds mekaar?-De soldaten zullen toch niet gratis zijn?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

21 nov 2024, 23:40

Dicksy schreef:
21 nov 2024, 21:23
De Derde Wereldoorlog is officieel begonnen, zegt de voormalige oppergeneraal van Oekraïne
....
Die derde wereldoorlog is dan al lang bezig als de US en de EU wapens leveren , Amerikanen als adviseur zich aan het front bevinden om o.a. "hun" raketten te bedienen , dat piloten in het Westen opgeleid worden om met F16 te vliegen , en ga zo maar door. Dat Noord-Koreanen in Kursk vechten is niets meer dan hun "artikel 4" , de tegenhanger van het NAVO artikel 5 waarbij bondgenoten mekaar ter hulp snellen als hun land aangevallen wordt. De Noord-Koreanen zullen niet in de Donbas gaan vechten , dat is immers ( nog ) geen Russisch gebied dat aangevallen wordt.

Wil.

22 nov 2024, 14:26

Voor wie het belang hiervan begrijpt: 102 roebel moeten de Russen geven voor 1 dollar

Afbeelding

Charlie Maru

22 nov 2024, 15:08

1 January 2020 $1 USD = ₽61.8659

Een cake bakken met wat goei boter en koppel eieren kost tegenwoordig geld......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

22 nov 2024, 15:39

Huisproducten kopen en geen merkproducten meer wegens te duur. Dus geen dollars meer kopen. :lol: