Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

22 nov 2024, 19:41

Vandaag nog eens een stuk extra eraf!

Afbeelding

De RU economie zit met diarree op de pot. De roebel staat nu op het laagste niveau in 25 jaar indien we de uitzonderlijke maar korte piek bij het begin van de oorlog buiten beschouwing laten.
De RU centrale bank zit zonder geldmiddelen om de koers te ondersteunen.

De inflatie zal nog omhoog gaan en wellicht ook de interestvoet waaraan bedrijven kunnen lenen (nu al minstens 21%!).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

22 nov 2024, 20:17

Vandaag nog eens een stuk extra eraf!
Hier ook:

image.png
image.png (239.53 KiB) 612 keer bekeken

en niet alleen hier maar veel te veel om allemaal te plaatsen.

Fred1950

22 nov 2024, 22:14

De dreiging van Poetin vind ik "leuk" . :D Zouden ze al niet beter raket afweer systemen in Herstal installeren ? :mrgreen:

Dicksy

23 nov 2024, 08:58

door Fred1950 » Gisteren, 22:14

De dreiging van Poetin vind ik "leuk" . :D Zouden ze al niet beter raket afweer systemen in Herstal installeren ? :mrgreen:
image.png
image.png (284.13 KiB) 584 keer bekeken

De man die de sleutels in handen heeft van een Armageddon. :lol:

Wil.

23 nov 2024, 12:16

Die sleutels zijn gloeiend heet en zoals je ziet in dat plaatje: hij draagt geen beschermende handschoenen. Dus laat hij die sleutels liggen.

Want anders ...

Dicksy

23 nov 2024, 12:46

London, Parijs, Brussel, Rome,....in ruil voor Moskou? :roll: Daar zal Poetin gerust mee kunnen leven.

Wil.

23 nov 2024, 15:16

Zonder Moskou als hoofdstad van het Groot Russisch Rijk verzinkt alles in het niet.

Zonder macht - geld - leven is Poetin een komma in de geschiedenis.

Wil.

23 nov 2024, 15:29

De dam breekt door

Afbeelding

Dicksy

23 nov 2024, 15:56

image.png
image.png (306.55 KiB) 534 keer bekeken

Rusland zal doorgaan met het testen van nieuwe raketten in gevechten, zegt Poetin
Moskou gebruikte de snelle ballistische raket bij een aanval op Dnipro terwijl de oorlog in Oekraïne escaleerde.

https://www.politico.eu/article/russia- ... ne-dnipro/
De vraag is waar de mensen in het Westen echt wakker van liggen.
Is dat de Russen een ei minder gaan kunnen eten, dat ze minder cake zullen kunnen bakken omdat de roebel zo hoog staat. Of is het wanneer Poetin zijn tijd rijp gekomen vindt, of denkt niet anders meer te kunnen, om het knopje in te drukken. :roll:
De vraag stellen is ze beantwoorden.

Wil.

23 nov 2024, 16:44

China en India hebben Poetin verteld dat hij niet moet proberen om op het knopje te drukken. Ze laten hem dan vallen als een baksteen.

Die landen willen gewoon olie en/of gas kunnen blijven tanken in tankstation Poetin.
Poetin gaat daarnaar luisteren, zoniet ... weg droom van het Groot Russisch Rijk dat alfamannetje Poetin weer heeft bijeen gebracht. Moeilijker is het niet.

tokkio

23 nov 2024, 16:54

Wil. schreef:
23 nov 2024, 16:44
China en India hebben Poetin verteld dat hij niet moet proberen om op het knopje te drukken. Ze laten hem dan vallen als een baksteen.

Die landen willen gewoon olie en/of gas kunnen blijven tanken in tankstation Poetin.
Poetin gaat daarnaar luisteren, zoniet ... weg droom van het Groot Russisch Rijk dat alfamannetje Poetin weer heeft bijeen gebracht. Moeilijker is het niet.
Ik hoop dat China en India hun woord houden, want als (gekke) Poetin groter wilt zijn dan Stalin zijn we nog niet aan "de nief patatten"
https://historiek.net/jozef-stalin-1878-1953/60611/
:evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

23 nov 2024, 17:49

door Wil. » 57 minuten geleden

Als Poetin denkt dat het niet anders meer kan dan zal hij op het knopje drukken wat China en India ook mogen beweren. Ze weten beiden dat als hij drukt dat dien baksteen zelfs de grond niet meer zal raken en meer gevolgen zal hebben ook voor hen dan dien olie alleen.

En zoals de Russen ook gezegd hebben zal niemand voor hen beslissen wanneer deze oorlog stopt.
En als het Westen niet wil onderhandelen en geen rekening wil houden met de wensen van Rusland doen ze gewoon verder. Moeilijker is het niet.

voorn

24 nov 2024, 13:47

Stuur eens vlug het Vreemdelingen Legioen

Dicksy

24 nov 2024, 16:33

Waarschuwing VK: Russische 'agressieve' cyberoorlog vormt bedreiging voor NAVO
(24 november 2024 14:39 uur CET)

Volgens een hoge Britse minister hebben Russische staatsgelieerde groeperingen het afgelopen jaar hun cyberaanvallen op NAVO-landen opgevoerd.
Volgens een hoge Britse minister is Moskou bereid een golf van cyberaanvallen uit te voeren op NAVO-bondgenoten, waardoor miljoenen mensen zonder stroom zouden kunnen komen te zitten.
Rusland is “ uitzonderlijk agressief en roekeloos op het gebied van cyberveiligheid”, zo zal minister Pat McFadden van het Kabinet, die onder meer nationale veiligheid in zijn portefeuille heeft, naar verwachting maandag aan de deelnemers van een NAVO-cyberveiligheidsconferentie in Londen vertellen.

Dat betekent dat Moskou nu klaar is om “ ongeprovoceerde aanvallen uit te voeren op onze kritieke nationale infrastructuur,” zal McFadden waarschuwen, inclusief elektriciteitsnetwerken, die “de lichten van miljoenen mensen kunnen uitschakelen.”
https://www.politico.eu/article/russias ... t-nato-uk/
Dus: Alle voorgaande cyberaanvallen (volgens wiki 2/3 wereldwijd van de cyberaanvallen in 2023 kwamen uit Rusland) waren een gevolg van geprovoceerde acties van het Westen als men de redenering volgt van dien Brit? :roll:

socrates

24 nov 2024, 16:39

Waar gaat dan al het geld van olie leveringen aan China, India, Smokkelinvoerders, naartoe?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus