Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 dec 2024, 19:51

Dicksy schreef:
04 dec 2024, 16:31
....
Verlaging van de mobilisatieleeftijd in Oekraïne is al enige tijd een hot item. Momenteel is deze vastgesteld op 21 jaar maar de VS dringen er bij Zelensky op aan deze te verlagen tot 18 jaar. Zelensky houdt (voorlopig) de boot nog af maar hoe lang nog gezien de druk die de VS uitoefent.
....
...
Excellent ! En een zeer intelligente zet van de VS om de Oekraïners allemaal een afkeer voor het Westen te bezorgen en terug in de armen van de Russen te duwen. :twisted: :wink:

------

Den Roebel komt stilletjes aan terug op adem ... :D

Untitled480.png
Untitled480.png (34.44 KiB) 656 keer bekeken

Wil.

04 dec 2024, 23:20

Het innen van de belastingen loopt niet vlotjes in RU.

De inkomsten liggen 7% lager dan voordien. Nochtans is de inflatie (officieel) 8% toegenomen, wat voor gevolg zou moeten hebben dat de basis waarop bedrijven en gezinnen belast worden, ook 8% hoger moet zijn. Maar het resultaat is net omgekeerd: -7% ...

Het aantal faillissementen is in de eerste helft van 2024 gestegen met 40% tegenover dezelfde periode in 2023.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

05 dec 2024, 10:19

Je moet toch wel een halve gare of een slecht mens zijn,om je bevolking dat aan te doen door het voeren van een zinloze oorlog. RU was totaal niet bedreigd door UA en RU was op weg om zich op wereldvlak conform de internationae regels te gaan gedragen. Dictators zijn wel vaker kuddeleiders die hun gevolg in een val laten terechtkomen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

voorn

05 dec 2024, 10:27

Gelukig hebben veel Russen een tuintje voor groenten te kweken.Anders was het nog erger

Wil.

05 dec 2024, 11:15

socrates schreef:
Je moet toch wel een halve gare of een slecht mens zijn,om je bevolking dat aan te doen door het voeren van een zinloze oorlog.
Of iemand die zichzelf in de geschiedenisboeken wil zien staan naast Peter De Grote en Katharina De Grote.

Met zijn lengte zou hij beter moeten weten :wink:

voorn

05 dec 2024, 13:49

Door een verspreking in het Kremlin weten we nu dat al 41000 soldaten vermist zijn.
Hoeveel zijn er dan al gesneuveld

Dicksy

05 dec 2024, 17:37

Biden kreeg te horen dat het niet langer 'zijn plek' is om het Oekraïne-beleid te bepalen
Joe Bidens vertrekkende regering probeert zijn stempel te drukken op de oorlog in Oekraïne voordat het op 20 januari de macht overdraagt ​​aan het team van Donald Trump. Maar ambtenaren, zowel in Washington als in Kiev, lijken hem in het openbaar te negeren en niet bereid te zijn om plaats te maken voor de man die de consequenties van zijn laatste uitspraken niet hoeft te ondergaan.
De aftredende opperbevelhebber deed ook een voorstel om 24 miljard dollar (22,79 miljard euro) aan extra hulp voor Oekraïne goed te keuren tegen het einde van het jaar, maar dit werd afgewezen door de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, Mike Johnson, die zei dat "het niet aan Joe Biden is om die beslissing nu te nemen."

We hebben een nieuwe president gekozen en we gaan afwachten tot de nieuwe opperbevelhebber ons op dit gebied zal gedragen. Ik verwacht dan ook niet dat er nu geld naar Oekraïne gaat.

Johnson opperde dat het verkeerd was van Biden om op het laatste moment wijzigingen aan te brengen in het Amerikaanse standpunt over de oorlog in Oekraïne, aangezien de verkiezing van Trump “de dynamiek heeft veranderd.”
https://europeanconservative.com/articl ... ne-policy/
Biden, maak uw schuiven leeg, neem uw sokken mee en bol het af. Je hebt kans genoeg gehad met betrekking tot Oekraïne. Opzouten makker.

socrates

05 dec 2024, 20:00

Wil. schreef:
05 dec 2024, 11:15
socrates schreef:
Je moet toch wel een halve gare of een slecht mens zijn,om je bevolking dat aan te doen door het voeren van een zinloze oorlog.
Of iemand die zichzelf in de geschiedenisboeken wil zien staan naast Peter De Grote en Katharina De Grote.

Met zijn lengte zou hij beter moeten weten :wink:
Hij zou om wat op niveau te blijven toch ook naast Mussolini of Hitler of Trump kunnen staan ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

05 dec 2024, 21:43

socrates schreef:
Je moet toch wel een halve gare of een slecht mens zijn,om je bevolking dat aan te doen door het voeren van een zinloze oorlog. RU was totaal niet bedreigd door UA en RU was op weg om zich op wereldvlak conform de internationae regels te gaan gedragen. Dictators zijn wel vaker kuddeleiders die hun gevolg in een val laten terechtkomen.
Dat is misschien wat het lijkt. De miserie is begonnen in 2014 met een staatgreep waarbij nationalisten zich volledig tegen Rusland keerden. Waarom greep Poetin pas 8 jaar nadien in ? Het fijne ervan zullen wij nooit meer vernemen , we zijn nu al zo doordrongen van wat algemeen de "agressie" van Putin heet.
Vergeet niet dat Oekraïne zich sinds 2014 flink begon te herbewapenen. Waarom ? En dat ten koste van eigen economie , werkgelegenheid , de staatsschuld....

Uit Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne

Untitled481.png
Untitled481.png (51.38 KiB) 501 keer bekeken

Wil.

05 dec 2024, 22:38

Absolute vatnikpraat van een pré-schooler die met een vogelpikpijltje naar een aantal tabellen gooit.

Oh, Heer, laat dit lijden aan ons voorbijgaan :roll: :roll:

Fred1950

06 dec 2024, 16:35

:lol: ge kunt het niet laten hé :)

En à-propos , "den Roebel" kruipt terug recht , doe er wat aan Wil-punteke ... :twisted: :mrgreen:

Untitled482.png
Untitled482.png (35.89 KiB) 448 keer bekeken

boeffer

06 dec 2024, 18:15

1 Man tegen de ganse wereld gaat niet lukken denk ik.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

06 dec 2024, 18:28

boeffer schreef:
06 dec 2024, 18:15
1 Man tegen de ganse wereld gaat niet lukken denk ik.
Bedoelt ge Putin met die ene man ? Alle BRICS landen zijn de "vrienden". Lang geleden heb ik hier al geschreven dat de VS eerst de Russen zullen klein trachten te krijgen , en als dat voorbij is , is China aan de beurt. Nu begin ik er toch ferm aan te twijfel of de VS zelf niet eerder ten onder zal gaan door haar eigen agressieve paranoiale grootheidswaanzin.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 dec 2024, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

06 dec 2024, 19:56

Iedereen zal tariffs moeten betalen, toch?

MAGA

Poetin krijgt de Krim en de "bezette" gebieden ...

Valt "de Bom" in 't midden Oosten ???

Dicksy

06 dec 2024, 21:21

De ineenstorting van Syrië laat zien dat Rusland niet op twee fronten kan vechten, zegt Oekraïne
Een van de belangrijkste internationale verhalen buiten Oekraïne is momenteel de ontwikkeling in Syrië, waar rebellen zijn uitgebarsten en de snelste opmars van beide partijen op het slagveld hebben ingezet sinds de opstand tegen president Bashar al-Assad 13 jaar geleden ontaardde in een burgeroorlog.
Het regime van Assad wordt over het algemeen in stand gehouden dankzij aanzienlijke militaire steun van Rusland.
Het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken heeft gezegd dat de schijnbare capitulatie van de Russische bondgenoot aantoont dat Moskou niet in staat is om zijn betrokkenheid bij meerdere conflicten vol te houden.
"We zien dat Rusland niet op twee fronten kan vechten. Dat blijkt wel uit de gebeurtenissen in Syrië", vertelde Heorhii Tykhyi, woordvoerder van het ministerie, aan verslaggevers tijdens een wekelijkse persconferenti
(Bron: SkyNews - 06/12/2024)
Maar dat Oekraïne met zijn (140?) bondgenoten niet in staat is om zelfs maar op 1 front te vechten ontgaat hem blijkbaar. :roll: