Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

17 dec 2024, 20:09

Afbeelding

Russische bedrijfsobligaties leveren nu een rendement van 27.8% !!!
Dat is meer dan 5% méér dan een staatsobligatie. Er is geen enkel bedrijf dat een lening wil aangaan aan deze rentevoeten tenzij het bedrijf oude leningen moet inwisselen voor nieuwe.

Die kloof van >5% tussen staatsobligaties en bedrijfsobligaties toont aan dat de markt van mening is dat het risico op faillissementen heel groot is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

18 dec 2024, 10:48

image.png
image.png (387.69 KiB) 435 keer bekeken

Fred1950

18 dec 2024, 12:08

Tja , Amerikanen denken nu eenmaal "binair" , J/N , 0/1 . Ik hoop dat de Europeanen nooit zo "simpel van geest" gaan worden. :(

Dicksy

18 dec 2024, 12:20

door Fred1950 » 8 minuten geleden

Tja , Amerikanen denken nu eenmaal "binair" , J/N , 0/1 . Ik hoop dat de Europeanen nooit zo "simpel van geest" gaan worden. :(
Als je (Europeanen) nu al denkt en handelt als de Amerikanen en ze slaafs volgt in hun doen en laten ben je dan al niet simpel van geest? :roll:

Wil.

18 dec 2024, 13:28

Twee tankers compleet verloren mét olieramp voor de hele Zwarte Zee en nu ook nog een derde tanker die noodsignalen uitzendt en die olie begint te lekken.

Heel symbolisch voor de Russische economie: de motor verliest serieus olie :lol:

Afbeelding

Fred1950

18 dec 2024, 14:58

Dicksy schreef:
18 dec 2024, 12:20

Als je (Europeanen) nu al denkt en handelt als de Amerikanen en ze slaafs volgt in hun doen en laten ben je dan al niet simpel van geest? :roll:
Gelukkig zijn jij en ik nog niet veramerikaniseerd , er is dus nog hoop . :lol:
Wil. schreef:
18 dec 2024, 13:28
Twee tankers compleet verloren mét olieramp voor de hele Zwarte Zee en nu ook nog een derde tanker die noodsignalen uitzendt en die olie begint te lekken.

Heel symbolisch voor de Russische economie: de motor verliest serieus olie :lol:
...
Zelenksy was er als de kippen bij om hierop ook nog eens zijn commentaar de wereld in te sturen. :roll: Van propaganda gesproken , heeft men u ook 100.000 dollar gegeven zoals aan die Oesbeekse huurmoordenaar om hier dagelijks 't één en 't ander anti-Rus te komen vertellen ? :lol:

Dicksy

18 dec 2024, 16:37

door Fred1950 » Vandaag, 14:58
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 12:20

Gelukkig zijn jij en ik nog niet veramerikaniseerd , er is dus nog hoop . :lol:
Het enige waar ik al altijd al een hevige afkeer aan gehad heb aan de VS is hun buitenlandbeleid. Voor de rest zal het wel een mooi land zijn betreffen natuur en misschien nog meer.
De dag dat de Russen komen, en komen zullen ze, dan weet ik waar naar toe. :lol:

Wil.

18 dec 2024, 17:40

De Russische Spoorwegen zien hun vervoerd tonnage dalen. (Hoe zou dat komen? Draait de economie niet zo best, misschien? ) De winst van de RU Spoorwegen zakt met bijna 90% tegenover het vooropgezet cijfer.

boeffer

18 dec 2024, 17:48

Nen Duits noemt dat nog anders: wie eerst daalt maalt.
Men vliegt erover of doet afstandelijk tov dat mss vijandig Syrie. De eerste die er een zaak start kan dan de centen oprapen. Heb je pech dan kan het je leven kosten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

18 dec 2024, 18:51

Mysterieuze Russische ‘zeppelins’ aan NAVO-grens veroorzaken onrust
Langs de NAVO-grens met Rusland zijn mysterieuze zeppelinachtige objecten gesignaleerd. De opmerkelijke waarnemingen roepen vragen op en veroorzaken onrust bij de bevolking. Wat is Moskou van plan?
https://www.hln.be/buitenland/mysterieu ... ~a62028f0/
Paniek alom. De Russen komen, ze zijn hun voorbereidingen aan het treffen. Estland heeft de primeur. :lol:

Fred1950

18 dec 2024, 19:40

Dicksy schreef:
18 dec 2024, 18:51
Mysterieuze Russische ‘zeppelins’ aan NAVO-grens veroorzaken onrust
Langs de NAVO-grens met Rusland zijn mysterieuze zeppelinachtige objecten gesignaleerd. De opmerkelijke waarnemingen roepen vragen op en veroorzaken onrust bij de bevolking. Wat is Moskou van plan?
https://www.hln.be/buitenland/mysterieu ... ~a62028f0/
Paniek alom. De Russen komen, ze zijn hun voorbereidingen aan het treffen. Estland heeft de primeur. :lol:
Zouden de Russen ook dergelijke vrees neerpennen als een US RC-135V/W Rivet Joint rondjes rond Kaliningrad toert ?

Untitled69.png

En wat moeten de Russen dan hiervan denken , B52's die efkens langs hun grens komen "oefenen"

https://www.reuters.com/world/us-bomber ... 024-11-26/

----- onnozele bedoening "wij mogen ons alles permitteren want wij doen geen kwaad , maar de Russen , ojee , dat zijn gevaarlijke mannen" :lol:

---------------------------------------
Dicksy schreef:
18 dec 2024, 16:37
.....Voor de rest zal het wel een mooi land zijn betreffen natuur en misschien nog meer.
De dag dat de Russen komen, en komen zullen ze, dan weet ik waar naar toe. :lol:
Dat denkt ge maar. Bijna gans het vasteland ziet eruit zoals in de oude en moderne cow-boy films. Ik ben ooit in Milpitas ( noord - oosten van San Jose - Californie ) geweest en het ziet er daar evenzeer woestijnachtig uit. De beelden die ons van Californie voorgeschoteld krijgen zijn "oases" . Vanuit de vlieger tijdens het landen zie je zoutvlaktes - opgedroogde plassen .... liggen.

Wil.

18 dec 2024, 19:51

In 2022 maakte Gazprom - hét kroonjuweel van de RU olie- en gasindustrie - 16 miljard dollar winst.
In 2023 keerde de wind: er was een verlies van 6,5 miljard dollar en de eerst 3 kwartalen van 2024 is het verlies verder toegenomen met 3,5 miljard.

Van +16 miljard naar -10 miljard: een verschil van 26 miljard. Een gewoon bedrijf zou wellicht failliet zijn, maar de RU spaarpot werd aangesproken door de overheid om het privébedrijf overeind te houden. Dat zijn vele miljarden die niet meer kunnen worden gebruikt voor de oorlog.

Gezien de prijzen van olie en gas op de wereldmarkt gaat er de eerstvolgende maanden niet veel veranderen. Bovendien heeft UA de gasleidingen afgesloten naar Oostenrijk en een paar andere landen in de omgeving.

Rusland leeft van de inkomsten uit gas en olie. De Chinezen en Indiërs nemen weliswaar een deel van de verloren Europese markt over, maar de eindcijfers liegen niet: $16 miljard dollar winst is omgezet in $5 a 6 miljard verlies per jaar.

Rusland kraakt in al zijn voegen. Poetin móet absoluut scoren op het slagveld als hij nog even wil overleven. Op de langere termijn is het land veroordeeld om weer in 19e eeuwse armoede verzeild te geraken.

Dicksy

18 dec 2024, 20:28

Fred1950 40 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 16:37
.....Voor de rest zal het wel een mooi land zijn betreffen natuur en misschien nog meer.
Dat denkt ge maar. Bijna gans het vasteland ziet eruit zoals in de oude en moderne cow-boy films. Ik ben ooit in Milpitas ( noord - oosten van San Jose - Californie ) geweest en het ziet er daar evenzeer woestijnachtig uit. De beelden die ons van Californie voorgeschoteld krijgen zijn "oases" . Vanuit de vlieger tijdens het landen zie je zoutvlaktes - opgedroogde plassen .... liggen.
Een vriend van mij ging elke 2 jaar naar de States voor te toeren. Als je hem hoorde vertellen over het land moet het toch een mooi land zijn zoals al die natuurparken.

Fred1950

19 dec 2024, 00:00

Dicksy schreef:
18 dec 2024, 20:28
....
Een vriend van mij ging elke 2 jaar naar de States voor te toeren. Als je hem hoorde vertellen over het land moet het toch een mooi land zijn zoals al die natuurparken.
Ok , maar hoeveel van die natuurparken zijn er en hoe groot zijn die ? Canada is op zich één en al natuurpark , maar niet de VS. De "grand canyon" hoef ik ook maar één keer te zien , en vele anderen gelijken er ook al op. :D

---------------------------------------------

Zelensky is "weeral" aan 't zagen over luchtafweer :mrgreen: Hij stelt ook voor dat Europese troepen zich in het niet bezette gedeelte van Oekraïne zouden stationeren als het ooit tot een wapenstilstand/oorlogseinde zou komen. NAVO troepen in een niet NAVO land dus , dat zullen de Russen niet pikken , en dat is dus op zich NAVO inmenging in een conflict. Ik hoop dat onze "simpele geesten volgens Amerikaans model" niet in zijn val lopen. 8O Als Zelensky dan toch bescherming wil , dan moet een VN vredesmacht ( bvb. Indiers ) als waarnemer dat maar doen.

Dicksy

19 dec 2024, 07:32

door Fred1950 » Vandaag, 00:00
Hij stelt ook voor dat Europese troepen zich in het niet bezette gedeelte van Oekraïne zouden stationeren als het ooit tot een wapenstilstand/oorlogseinde zou komen. NAVO troepen in een niet NAVO land dus , dat zullen de Russen niet pikken , en dat is dus op zich NAVO inmenging in een conflict. 8O Als Zelensky dan toch bescherming wil , dan moet een VN vredesmacht ( bvb. Indiers ) als waarnemer dat maar doen.
Dat hebben de Russen al duidelijk laten verstaan dat ze hier niet mee akkoord zullen gaan. Als er al vredestroepen zullen gestationeerd worden zullen het geen troepen zijn van landen die rechtstreeks bij het conflict betrokken zijn zoals deze van NAVO-landen. Het zal in overleg zijn met de VN welke landen wel en welke niet. Zoniet zal het conflict blijven duren als het van hen afhangt.
Ze gaan dan verder om heel Europa in te nemen want komen doen ze :lol: .