Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

19 dec 2024, 08:10

Zo bedreigend ziet dat Rusisch leger er niet uit tegen een modern leger als men al terug moet grijpen naar tanks van jaren geleden.zie je ons al ten strijde trekken met de eerste leopards of pattons uit het museum

Dicksy

19 dec 2024, 08:53

door voorn » 37 minuten geleden
Zo bedreigend ziet dat Rusisch leger er niet uit tegen een modern leger als men al terug moet grijpen naar tanks van jaren geleden.zie je ons al ten strijde trekken met de eerste leopards of pattons uit het museum
Zou het een verschil maken of je nu een granaat uit een moderne tank of uit een nog werkende tank uit een museum op je dak krijgt? Zou het een verschil maken of je nu een kogel uit een Lee Enfield-geweer, een geweer (karabijn) gebruikt door de soldaten van Napoleon of uit een M16-geweer door uwe tikker of kop gejaagd krijgt? :roll: :roll: :roll:

Dicksy

19 dec 2024, 09:59

image.png
image.png (27.1 KiB) 653 keer bekeken

:lol: :lol:

voorn

19 dec 2024, 11:59

Nieuwe wapens schieten veel verder dan de oudere

boeffer

19 dec 2024, 12:00

Ons moe en moemoe zijn vroeger naar Duitsland gevlucht om daar te schuilen. Voor hunne kost en inwoon, was dat in 't zwart of ondergedoken?
De boerenzonen waren mss opgeroepen en werd er mss gedoogd dat er werkvolk op de hoeve was?
(toen was ik er nog niet)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

19 dec 2024, 12:18

door voorn » 12 minuten geleden

Nieuwe wapens schieten veel verder dan de oudere
Als men dorp voor dorp heroverd op de Oekrainers door middel van straat tot straat, huis tot huis gevechten wat nu aan het gebeuren is dan is een oude T-34 tank of een geweer uit WO2 ruimschoots voldoende.
Als ze al deze wapens zouden gebruiken is het resultaat nochtans duidelijk te merken op het slagveld, de Russen met hun museumstukken tegen moderne westerse wapens. :roll:

Dicksy

19 dec 2024, 12:32

“Experiment”
Gevraagd naar de Oreshnik - de nieuwste hypersonische Russische raket - die in november tegen Oekraïne werd ingezet - houdt Poetin vol dat westerse technologie “geen schijn van kans maakt” om de raket te onderscheppen. Het tuig zou volgens hem tot 5.500 kilometer ver doelwitten kunnen raken. Waar de naam (Hazelaar in het Nederlands) vandaan komt, “weet ik eerlijk gezegd niet”, zei hij.
Laten we “een experiment of een duel” houden, gaat Poetin verder: kies een doelwit in Kiev, breng westerse luchtafweer daarheen en kijk of ze de raket kunnen onderscheppen. “Het zal interessant voor ons zijn”, zegt hij.
Voor de context: Poetin heeft eerder gezegd dat het wapen, toen het vorige maand op Oekraïne werd afgevuurd, “op geen enkele manier kan gestopt worden”.
https://www.hln.be/buitenland/poetin-sp ... ~a1661f54/

Poetin stelt 'hightech raketduel' met VS in Kiev voor
"Er is geen kans dat we deze raketten kunnen neerschieten", zegt Poetin.
"Laat westerse experts ons, en laat hen aan de mensen in het Westen en de VS die hen betalen voor hun analyses, voorstellen om een ​​soort technologisch experiment uit te voeren, zeg maar een hightechduel van de 21e eeuw.
"Laat ze een doelwit voor vernietiging bepalen, bijvoorbeeld Kiev, en concentreer daar al hun luchtafweer- en raketverdedigingstroepen, dan zullen wij daar met Oreshnik aanvallen en zien wat er gebeurt.
"Wij zijn klaar voor zo'n experiment, maar is de andere kant er ook klaar voor?"
(Bron: SkyNews 19/12/2024 - 11.33 uur)
Laten we zien of de titel van dit Topic Bluft Poetin? hier tot zijn recht komt. Waar wacht het Westen op om de handschoen op te nemen?
Misschien moet Rusland zelf een doel aanduiden in Oekraïne, het Westen hiervan in kennis stellen en de nodige tijd geven hun voorzorgen (plaatsen van afweerraketten of andere) te nemen en dan na het verstrijken van de tijd........
(David tegen Goliath. Ik ga alvast opzoeken welke gokkantoren hiervoor weddenschappen gaan aannemen :lol: :lol: )

Wil.

19 dec 2024, 13:57

Hoe denken de Amerikanen over Rusland: vriend of vijand? Ally or enemy?
Ongeveer 80% ziet Rusland als een vijand.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

19 dec 2024, 14:26

Oekraïense drones hebben vannacht de Novoshakhtyn-olieraffinaderij in de regio Rostov aangevallen. Dit is de grootste raffinaderij in Zuid-Rusland. Een stevige brand was het gevolg.

Dicksy

19 dec 2024, 15:12

door Wil. » 39 minuten geleden
Oekraïense drones hebben vannacht de Novoshakhtyn-olieraffinaderij in de regio Rostov aangevallen. Dit is de grootste raffinaderij in Zuid-Rusland. Een stevige brand was het gevolg.
image.png
image.png (222.08 KiB) 599 keer bekeken

TERUGLEZEN OEKRAÏNE. Brand in olieraffinaderij na nachtelijke droneaanval in Rusland
In Azov, in de Russische regio Rostov, is na een nachtelijke droneaanval brand uitgebroken in een olieraffinaderij. Volgens gouverneur Vasili Goloebev vlogen er olietanks in brand, maar zijn er voorlopig geen slachtoffers gemeld. Oekraïne, dat al meer dan twee jaar te lijden heeft onder een Russisch offensief, gaat regelmatig in de tegenaanval door drones te lanceren richting Russisch grondgebied. Kiev viseert daarbij onder andere energievoorzieningen. Lees de ontwikkelingen van dinsdag 18 juni hier terug.

Redactie 18-06-24, 23:55 Laatste update: 19-06-24, 00:55
https://www.hln.be/buitenland/terugleze ... ~a1eac818/

Tja..... :roll: :roll: :roll:

(De datum van het filmpje verwijst niet noodzakelijkerwijs naar de datum van de feiten maar naar de datum van plaatsing. Nergens maar dan ook nergens een bericht te vinden van deze aanval afgelopen nacht, zelfs niet in de Westerse media. Zij zijn er gewoonlijk als de kippen bij als zoiets heeft plaatsgevonden. We wachten af. )

Dicksy

19 dec 2024, 16:11

door Dicksy » Vandaag, 12:32
Laten we “een experiment of een duel” houden, gaat Poetin verder: kies een doelwit in Kiev, breng westerse luchtafweer daarheen en kijk of ze de raket kunnen onderscheppen. “Het zal interessant voor ons zijn”, zegt hij.
Zelensky heeft gereageerd op het voorstel van Poetin:
Zelenskyy reageert op Poetins oproep voor 'hightechduel' met de VS in Kiev

"Denk je dat hij een gezond persoon is? Klootzakken."

Dit was de reactie van Volodymyr Zelensky op het voorstel van Vladimir Poetin om de VS en Rusland een 'hightechduel' te laten houden in Kiev om te kijken of westerse technologie de nieuwe hypersonische raket van Moskou kon uitschakelen.

(Bron:SkyNews 19/12/2024 - 15.24 uur.
Zelensky is het voorstel van Poetin dus duidelijk niet genegen. :roll: :lol:

Fred1950

19 dec 2024, 17:21

Dicksy schreef:
19 dec 2024, 12:32
.....
....
Misschien moet Rusland zelf een doel aanduiden in Oekraïne, het Westen hiervan in kennis stellen en de nodige tijd geven hun voorzorgen (plaatsen van afweerraketten of andere) te nemen en dan na het verstrijken van de tijd........
....
Dat lijkt me een zeer billijk voorstel ... :lol: Ne keer peinzen wat het doelwit zou kunnen zijn ... mmm ... het paleis waar Zelensky regelmatig gasten ontvangt ? :mrgreen:

Fred1950

19 dec 2024, 17:29

Wil. schreef:
19 dec 2024, 13:57
Hoe denken de Amerikanen over Rusland: vriend of vijand? Ally or enemy?
Ongeveer 80% ziet Rusland als een vijand.
...
Uiteraard , daar zorgt brainwashing door hun media voor ( en hier toch ook ? ) ... 8)

Wil.

19 dec 2024, 19:46

Dicksy schreef:
19 dec 2024, 15:12
door Wil. » 39 minuten geleden

image.png

TERUGLEZEN OEKRAÏNE. Brand in olieraffinaderij na nachtelijke droneaanval in Rusland
In Azov, in de Russische regio Rostov, is na een nachtelijke droneaanval brand uitgebroken in een olieraffinaderij. Volgens gouverneur Vasili Goloebev vlogen er olietanks in brand, maar zijn er voorlopig geen slachtoffers gemeld. Oekraïne, dat al meer dan twee jaar te lijden heeft onder een Russisch offensief, gaat regelmatig in de tegenaanval door drones te lanceren richting Russisch grondgebied. Kiev viseert daarbij onder andere energievoorzieningen. Lees de ontwikkelingen van dinsdag 18 juni hier terug.

Redactie 18-06-24, 23:55 Laatste update: 19-06-24, 00:55
https://www.hln.be/buitenland/terugleze ... ~a1eac818/

Tja..... :roll: :roll: :roll:

(De datum van het filmpje verwijst niet noodzakelijkerwijs naar de datum van de feiten maar naar de datum van plaatsing. Nergens maar dan ook nergens een bericht te vinden van deze aanval afgelopen nacht, zelfs niet in de Westerse media. Zij zijn er gewoonlijk als de kippen bij als zoiets heeft plaatsgevonden. We wachten af. )
30 seconden zoeken was voldoende: https://www.msn.com/en-us/news/world/dr ... r-AA1w7ULI

of hier:

https://english.nv.ua/nation/ukrainian- ... 75417.html

of hier :

https://www.msn.com/en-us/news/world/ru ... r-AA1w9qx2

enz.. enz...

Dicksy

19 dec 2024, 20:06

Na grondige controle van recente nieuwsbronnen en officiële kanalen is er geen bevestiging gevonden van een aanval op de Novoshakhtyn-olieraffinaderij in Rostov in de afgelopen nacht. Eerdere incidenten, zoals de drone-aanval op 22 juni 2022 en de brand op 14 oktober 2022, zijn wel gedocumenteerd. Het ontbreken van recente meldingen suggereert dat het bericht op Twitter waarschijnlijk ongegrond is.

Het is belangrijk om informatie van sociale media kritisch te beoordelen en te verifiëren via betrouwbare nieuwsbronnen om de verspreiding van ongefundeerde geruchten te voorkomen.

Maar ik zal verder nazien.