In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

29 jan 2025, 18:14

Remie schreef:
29 jan 2025, 15:38
jadi schreef:
29 jan 2025, 11:27
Remie Alles oké , weet je al wat meer van de scan ?
Alles gaat op ’n sukkeldrafje op ’t ogenblik bij mij Jadi..!

De scan gaf weinig of geen veranderingen sinds de vorige. De longarts bestempelde de situatie op dit ogenblik als stabiel. Ook heeft zij goede hoop, mede door de behandelingen die ik nu krijg, het samen misschien nog een tijdje op dit niveau weten te houden.

Morgen ga ik weer voor zo’n behandeling, die ze bij mij voorlopig op de 3 weken houden..! Is wel geprobeerd met tussenpozen van 6 weken (wat bij veel patiënten wel gebruikt kan worden in een situaties als de mijne) maar dat liep faliekant mis bij mij..!

En zo sukkelen we maar verder hè..! Maar niet te vergeten… wel met goeie moed..!

Bedankt. :)
Afbeelding
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

29 jan 2025, 20:49

een goeie avond alweer iedereen

deze voormiddag naar de kiné geweest en daarna nog naar de Colruyt om de wekelijkse boodschappen te doen , en na het middageten was het hoogtijd dat ik mij in mijn zetel kon placeren

Remie heel veel succes morgen in het ziekenhuis met de behandeling en hopelijk loopt alles zoals gepland , veel sterkte en nog veel goeie moed
en weeral een interessant weetje over die giraffen

jadi ja mijn ventje draagt niet graag een vest en zelfs niet in de winter
voordat we verhuisd zijn hebben we 11 vesten van hem naar de kringwinkel gebracht en er waren er zelfs nog nieuwe bij en nu hangen er nog enkele in de kast die hij ook niet aandoet want hij heeft altijd warm genoeg zegt hij

An oei oei weeral ziek , vlug weer beterschap en hopelijk is het niet te erg

inge veel plezier op de hondentraining

Bekske ook voor jou een fijne vond

allé ik wil nog een beetje tv kijken

voor alle leutertjes nog een gezellige avond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

30 jan 2025, 06:19

Afbeelding

Afbeelding

Goeiemorgen Iedereen. Afbeelding

Wist u dat: Olifanten zijn bang voor bijen!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

30 jan 2025, 06:50

Goedemorgen en een fijne dag
Gisteren op de hondenschool een parcours gelopen
We zijn bezig met het verkennen van de hondensporten
Erg leuk, al vond kruimel het wel spannend allemaal, maar ze heeft het toch maar even gedaan
Afbeelding

Straks de dorpskrantjes weg brengen en verder nog niet veel in de planning
Beetje rommelen in huis, want jongste zoon is vandaag ook thuis

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

30 jan 2025, 08:00

Afbeelding

An-W

30 jan 2025, 08:21

Morgen allen ,

Remie allereerst succes met de behandeling vandaag .
Z'bloemeke , jouw ventje altijd warm , mijn ventje altijd koud haha .
Hij zou niet zonder vest kunnen hoor .
Inge naar de hondenschool , leuke foto.
Jadi weer een gezellig middagje gehad bij vrienden Z'bloemeke en Picske.
Bekske mooi plaatje geplaatst.

Hier verkoudheid al weer wat minder .
Oppasdag vandaag , fijne donderdag allen .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

30 jan 2025, 12:55

Afbeelding
Vol goede moed heb ik het weer getrotseerd om op boodschappen te gaan .
Onderweg was er weinig volk , dus ook niet veel volk in de winkels.. Even gewoon , zomaar binnen gestapt in Bel&Bo en daar een cardigan op de kop kunnen tikken voor 9,...€ was - 70% zoiets kan je dan niet laten liggen , vind ik .
Alles is intussen in de kasten, frigo, berging .. Maar nu moet ik nog eten ..Zal er vlug aan beginnen
@ Zonnebloemetje , ik weet het van Picske* die geeft nooit koud, maar telkens ik hem zie krijg ik brrr . . het koud .. Maar jij hebt ook niet vlug koud heb ik al ondervonden .
@An hopelijk al wat beter, want een terugval kan soms erger zijn dan de eerste keer, maar ook omgekeerd . Ja gisteren was het weer een fijne dag samen , we hebben altijd tijd te kort . We geraken nooit uitgepraat.
@Remie nog het deurtje open gedaan voor hij vertrok naar Rottedam oeps sorry Rotterdam . Ik duim dat alles naar wens mag verlopen.
@Inge die kruimel van je, is een pittig dier zeg .. Zo te zien heel nieuwsgierig.
Aan iedereen een fijne donderdag
toedeloe
menu: varkensgebraad met wortels/erwtjes en een natuurpatatje

zonnebloemetje

30 jan 2025, 17:49

een goeie namiddag en avond samen allemaal

ventje is de vuilzak en het groenzakje buiten gaan zetten tegen morgenochtend
en terwijl mijn droogkast een machine badhanddoeken droog aan 't draaien is kom ik vlug eens langs
deze voormiddag samen met de hulp van ventje wat kuiswerkjes gedaan , want op een ladder of een bankje staan kan ik niet meer en ik heb graag dat alles die te hoog is zonder bankje of laddertje ook regelmatig word afgekuist , en kort na de middag is de ruitenwasser ook langs geweest en dus zijn die ook alweer proper , want ik ben een proper meiske hoor :wink: :lol: :lol:
en de lakens van ons bed zijn deze voormiddag ook al er af gehaald , gewassen en terug gelegd , want ik heb graag dat de lakens iedere week gewassen worden

jadi amai wat een hippe coiffure heb jij vandaag :P :P
ja een mens moet met zijn tijd meegaan hé :lol:
en je hebt gelijk dat ik ook niet rap koud heb , de vensters achteraan staan hier al gans de dag open en we hebben de verwarming maar na 15u aangelegd in de living en keuken , want ik had inderdaad veel te warm van aan het middageten bezig te zijn en wat andere kleine werkjes en nu heb ik die alweer uitgedaan voor enkele uren tot vanavond omdat ik alweer te warm had na de koffie en ventje ook , want die is nu naar buiten in zijn Tschirt zoals gewoonlijk

inge een leuke foto hoor van jou en kruimeltje

An gelukkig ben je al wat beter nu

Remie hopelijk gaat alles goed met je behandeling in het ziekenhuis , succes en veel sterkte

Bekske altijd mooie plaatjes die jij maakt

en nu mijn droogkast leegmaken zodat onze handdoeken weer proper in de kast kunnen

tot later

Afbeelding

zonnebloemetje

30 jan 2025, 20:34

Afbeelding

Bekske

31 jan 2025, 02:41

Afbeelding

mama-inge

31 jan 2025, 02:45

Goedemorgen Betske, jij bent vroeg op.
Ik ga zo werken en daarna nog wat slapen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

31 jan 2025, 09:41

Afbeelding
Goede morgen deze morgen, ik ben paraat om de laatste dag van Januari mee te maken . Met mijn beide benen uit het bed gestapt, en op een duimspijker getrapt . Die ene die ik gisteren niet vond, en heel lang naar gezocht .. En ja hoor Bibi was direct klaarwakker. En of het niet genoeg was liep ik tegen de stoel in living .. <<<< Miljard de dju ... godv. . .>> mank mank , de indianen dans rond de tafel was het gevolg .. Man mijn kleine teen , waarom loop ik toch altijd op blote voeten grrr . . Intussen is die scene ook al opgenomen in de dag , en toch . . .al bij al zal ik van de dag genieten. . Ik moet zeggen ik heb nog niet veel gedaan in mijn HH .. Inspectie in de living en zag dat het ok was. Ik was ook detective in de badkamer, en zag dat het apotheekkastje eens hoognodig moet onder handen genomen worden.. Hercule Poirot deed de rest .. Zo nog even mijn "plumeau" uitkloppen en straks nog even de race met de swiffer .. zoef . . zoefff . .
Even naar de garage om de vuilbakcontainer bij te vullen .. en pmd zak krijgt ook zijn deel . .
Alhoewel ik niet weet wat mijn dag nog in petto heeft, zit ik kant en klaar om op elk minuut van de dag te vertrekken .. We zien wel . .
Intussen is mijn dampend , lekker geurend zwarte mokka koffietje leeg . .En moet ik er weer invliegen . .
O ja 't weer in de Westhoek hier ter plaatse, is : droog- een licht grijze lucht-windstil- en het gras heel heel groen net als mijn houten terras..
Ik ga het voor nu even zo laten en wens iedereen lezers en schrijvers een super dagje toe . En onthou die dag komt nooit meer terug . Geniet van het moment
*voet en teen zijn ok hoor .. laat ons zeggen het was een momentopname
toedeloe
menu: portie hutsepot uit de diepvries en het filet koteletje moet ik nog bakken .. njam njam ..

An-W

31 jan 2025, 10:44

jadi schreef:
Met mijn beide benen uit het bed gestapt, en op een duimspijker getrapt . Die ene die ik gisteren niet vond, en heel lang naar gezocht .. En ja hoor Bibi was direct klaarwakker. En of het niet genoeg was liep ik tegen de stoel in living .. <<<< Miljard de dju ... godv. . .>> mank mank , de indianen dans rond de tafel was het gevolg .. Man mijn kleine teen , waarom loop ik toch altijd op blote voeten grrr . .
Haha Jadi , geen leedvermaak hoor , maar ik moest wel lachen om beeldend verslag van jouw morgen :lol:
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

31 jan 2025, 10:46

Goedemorgen ,
Eindelijk weekend .
Geen yoga vandaag , ik snotter en hoest nog en wil de club niet aansteken daar :wink:
Vandaag rustig aan doen dus .

Fijne weekend allemaal .

Afbeelding

jadi

31 jan 2025, 12:20

An-W schreef:
31 jan 2025, 10:44
jadi schreef:
Met mijn beide benen uit het bed gestapt, en op een duimspijker getrapt . Die ene die ik gisteren niet vond, en heel lang naar gezocht .. En ja hoor Bibi was direct klaarwakker. En of het niet genoeg was liep ik tegen de stoel in living .. <<<< Miljard de dju ... godv. . .>> mank mank , de indianen dans rond de tafel was het gevolg .. Man mijn kleine teen , waarom loop ik toch altijd op blote voeten grrr . .
Haha Jadi , geen leedvermaak hoor , maar ik moest wel lachen om beeldend verslag van jouw morgen :lol:
Soms heb ik van die momenten . . :lol: moest er zelf mee lachen achteraf .. Precies een stomme film dacht ik
Mooie beeldige woorden, zijn de zalf van de ziel.. Fijntjes uitstrijken en laten intrekken .. Staat er op de gebruiksaanwijzing.
Dan krijg je min of meer een gladde gedachtengang.. Waar je u dan nog eens kan aan warmen ..
En we weten met zijn allen dat ieder vogel fluit zoals het gebekt is .. Bitterheid , moet men proberen te vermijden want dit is allemaal verspilde energie . .
Hoe zeggen ze dat ook al weer in de volksmond : o ja azijnpissers .. prachtig woord trouwens
Zo begon mijn dag prachtige dag vandaag , met uitzondering van de duimspijker = punaise. .
En nu ga ik hutsepot eten