In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Is dat zusto Anjelier?
Zo ja zou ik het recept mogen hebben aub?
Op voorhand dank u wel.
Zo ja zou ik het recept mogen hebben aub?
Op voorhand dank u wel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren eindelijk dat plantje gaan halen. Niet alleen is het een bloemen en plantenzaak, ze hebben ook leuke interieur spullen. Bibi stond dus met ventje aan te schuiven toen mijn oog viel op borden. Een speciaal donkerblauw. De kleur dat de avondschemering kan hebben als het rode en oranje spectruum weg zijn. En -40%. Ze hadden er maar 2. En aangezien ik daar een klantenkaart heb en die nog niet vol, mischien nog een keer gaan snuisteren.
Het plantje is salie geworden. Als de voordeur eenmaal afgewassen is, plantje aan deur zetten. Foto nemen. Want ik ga als het pootjes krijgt....heb ik bewijs en dat gaat op de sociale media van de opex groep. Zeker weten! Enfin, In de namiddag een wandeling gemaakt tot aan de buurtwinkel. Een paar dingen gekocht en op de kop 20 euro.Als ge erop mikt, dan net niet! Zegt dat gast: Geen goesting om met de lotto te spelen? Neen, sorry juist dan winnen we net niet. Ook niet als we op random nummers spelen. ('n Quick pick heet dat geloof ik.) De win kans heeft eens iemand berekend. iets van 0;000005% kans dat met een QP ge de lotto wint.
Terug van de wandeling buurvrouw overkant. Die heeft 'n Whisky Mike. in schoon vlaams: "n wiede muile of in Nederland: Brulboei. ( Ze liet ooit Hans schrikken toen Ventje met Suus ging winkelen, de dag na die foute party/ nieuwjaarsdrink. Hij hoorde haar tot in de salon en ze kreeg de naam brulboei van mij omdat Hans de uitdrukkig whisky mike niet kende.) Stond met zoon ( zware autist) en dochter ( ook autistisch maar heel wat minder) op de bus te wachten maar busje kwam niet. Ze had 'n Taxi besteld en ventje vertelt over de aanstaande operatie. Hulp van haar zal niet gebeuren.
Enfin, mijne rug begon te verstijven, gelukkig kon ik op het kozijn van ex-schoonheids salon zitten, dus kon ventje verder kletsen. Zij 3 ging naar 't carnaval.
en daarna een pannekoek gaan eten. Iets wat ik gisteren ook wilde maken maar koos om eens tot de buurtwinkel te wandelen. Heb geen pannenkoekenpan meer.
Als ik volgende keer naar de dokter moet en redelijk vroeg buiten ben en de winkel in electro en huishouden is nog open, dan 'n pannekoekenpan gaan halen + 'n peper en zout vat voor op de eettafel. Want we aten gisteren hutsepot en de peper was weg.
Dus 2 dingen moeten gaan halen indien de winkel open is als ik daar in 't gebuurte moet zijn. Thuis pintje in de frigo wegens klutsen en verder gekeken naar Discovery. Wilde die schone dag niet doorbrengen in huis bingewatchen. En 't deed deugd. Douche en kleimasker uitgesteld. Aangezien ik in het tijdstip van douchen vandaag bij de kapster moet zitten, een gewoon wasje aan de wastafel en ik smeer de probleemplekken in met de dikke witte crème uit de bekende blauwe pot. Kijken of mijn satijnlook broek nog past want dat cijfer op de weegschaal....
Vandaag komen er 2 pakjes toe. Dat van de doemart en eentje van Suus. ( badsponzen)Ventje moet naar Tieneke omwille van zijn voet probleem, afspraak gaan maken. Die moet ook zelf bellen voor een doktersafspraak. Liefst ook vandaag voor dat het weer uit z'n gedachten gaat. Dus, gisteren meende ik dat Gimly zijn linkeronderhoektand miste, dat zou verklaren waarom hij weinig korrels eet. Maar vanmorgen: hoektand nog steeds present. Zal een illusie geweest zijn. Hij heeft nu 2 zakjes achter de kiezen. Lilly is nog boven. Moe poessie. En ik heb net een kopje koffie gemaakt. Na dat kopje eens gaan kijken naar mijn boerderij (zouden 3 de zijn) en foodstylist + iets van lang geleden. Daarna wastafelwasje en kleren + kapster. Ventje mag de pakjeswacht doen. Zo dames en heer, dat was mijn zondagverslag,
Fijne dag seizoentjes
Gisteren eindelijk dat plantje gaan halen. Niet alleen is het een bloemen en plantenzaak, ze hebben ook leuke interieur spullen. Bibi stond dus met ventje aan te schuiven toen mijn oog viel op borden. Een speciaal donkerblauw. De kleur dat de avondschemering kan hebben als het rode en oranje spectruum weg zijn. En -40%. Ze hadden er maar 2. En aangezien ik daar een klantenkaart heb en die nog niet vol, mischien nog een keer gaan snuisteren.
Terug van de wandeling buurvrouw overkant. Die heeft 'n Whisky Mike. in schoon vlaams: "n wiede muile of in Nederland: Brulboei. ( Ze liet ooit Hans schrikken toen Ventje met Suus ging winkelen, de dag na die foute party/ nieuwjaarsdrink. Hij hoorde haar tot in de salon en ze kreeg de naam brulboei van mij omdat Hans de uitdrukkig whisky mike niet kende.) Stond met zoon ( zware autist) en dochter ( ook autistisch maar heel wat minder) op de bus te wachten maar busje kwam niet. Ze had 'n Taxi besteld en ventje vertelt over de aanstaande operatie. Hulp van haar zal niet gebeuren.
Enfin, mijne rug begon te verstijven, gelukkig kon ik op het kozijn van ex-schoonheids salon zitten, dus kon ventje verder kletsen. Zij 3 ging naar 't carnaval.
Vandaag komen er 2 pakjes toe. Dat van de doemart en eentje van Suus. ( badsponzen)Ventje moet naar Tieneke omwille van zijn voet probleem, afspraak gaan maken. Die moet ook zelf bellen voor een doktersafspraak. Liefst ook vandaag voor dat het weer uit z'n gedachten gaat. Dus, gisteren meende ik dat Gimly zijn linkeronderhoektand miste, dat zou verklaren waarom hij weinig korrels eet. Maar vanmorgen: hoektand nog steeds present. Zal een illusie geweest zijn. Hij heeft nu 2 zakjes achter de kiezen. Lilly is nog boven. Moe poessie. En ik heb net een kopje koffie gemaakt. Na dat kopje eens gaan kijken naar mijn boerderij (zouden 3 de zijn) en foodstylist + iets van lang geleden. Daarna wastafelwasje en kleren + kapster. Ventje mag de pakjeswacht doen. Zo dames en heer, dat was mijn zondagverslag,
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede maandagmorgen,
een zonnige groet van hieruit..
Nevel was vroeg weg, alles ligt nog wel nat
maar het zal door het zonnetje rap opgedroogd zijn
Allen het allerbeste gewenst en succes met de goed plannen...
Beterschap en sterkte aan de zieken...
een zonnige groet van hieruit..
Nevel was vroeg weg, alles ligt nog wel nat
maar het zal door het zonnetje rap opgedroogd zijn
Allen het allerbeste gewenst en succes met de goed plannen...
Beterschap en sterkte aan de zieken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Dekbed hangt buiten te luchten.
Eindelijk kan dat nog eens.
Een deel beddengoed is ook al gewassen en hangt op.
De ruiten schieten er duidelijk weeral over.
Ik zal het zelf dan maar doen een van de dagen.
Nu las ik ergens dat de poets geen ruiten meer mag doen.
Reden: concurrentie aan de glazenwassers!
Zotter kan het niet worden.
Ik verneem dus dat de poets zelf geen rotte frank ziet van de opslag van de dienstencheques!
Die mensen moeten zich kapot werken voor een habbekrats.
Geen wonder dat die liever stempelen.
Ik ga deze namiddag een en ander in de tuin prullen.
Nu is het nog te koud.
Heb jas en muts aangedaan om de was op te hangen.
Hoe ouder hoe kouwelijker me dunkt.
Dames, heer en dieren pluk de dag!
Eindelijk kan dat nog eens.
Een deel beddengoed is ook al gewassen en hangt op.
De ruiten schieten er duidelijk weeral over.
Ik zal het zelf dan maar doen een van de dagen.
Nu las ik ergens dat de poets geen ruiten meer mag doen.
Reden: concurrentie aan de glazenwassers!
Zotter kan het niet worden.
Ik verneem dus dat de poets zelf geen rotte frank ziet van de opslag van de dienstencheques!
Die mensen moeten zich kapot werken voor een habbekrats.
Geen wonder dat die liever stempelen.
Ik ga deze namiddag een en ander in de tuin prullen.
Nu is het nog te koud.
Heb jas en muts aangedaan om de was op te hangen.
Hoe ouder hoe kouwelijker me dunkt.
Dames, heer en dieren pluk de dag!
-
Michieldvd

Een goede morgen allen. Vlug eventjes binnen en buiten om jullie een fijne dag te wensen.
Het was weeral een frisse nacht, maar het zal warmer worden. (als de verwarming hoger staat
Nu moet ik de deur uit want er liggen nog wat klusjes te wachten bij de kinderen.
Tschüss
-
Michieldvd

Het was een leuke dag vandaag. Genoten van de aandacht die ik kreeg van mijn dochters bij het afhandelen van een paar klusjes.
Slaapwel allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: welke suiker het is, weet ik niet, maar zusto is het niet. Ze heeft het al gezegd, maar ben het vergeten. Ze bestelt het via internet. Zal het haar eens vragen .
Dat recept voor chocoladetaart is mijn recept dat ze gebruikt.
Eerst bak je een biscuittaart van 5 eieren, 200 gr. suiker en 200 gr. bloem.
Na het afkoelen snij je de taart horizontaal door en besmeer je met citroencrème.
Citroenvulling: 40 gr. boter / 40 gr. suiker/ 1dooier/ sap van 1 citroen.
Smelt de boter en roer er de suiker, het sap van citroen en eierdooier erdoor. Laat afkoelen tot het smeerbaar wordt.
Als laatste giet je over de taart de chocolade.
Chocoladesaus: 150 gr. fondant/ 1/4 l slagroom met 35%-40% vetgehalte/ klontje boter/ 2 el bloemsuiker ( gezeefd).
De slagroom in de kookpot doen, samen met de stukjes chocolade , klontje boter , en bloemsuiker.
Deze kookpot in een warm waterbad zetten. De chocolade gaat smelten ( niet roeren).Pas op het einde als de chocolade volledig gesmolten is, goed roeren. Deze saus over de taart gieten.
Wat een mooie dag vandaag, manlief heeft de serre al gebruiksklaar gemaakt. Ik heb ondertussen de spinazie in de diepvries gestoken.
In de namiddag wandeling met vrouwengroepje, was fijn.
Tot morgen, iedereen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren weer een mooie dag. Nieuws van ons dak: April! En dan maar hopen dat die gasten geen paasvakantie doen!
Praatje gemaakt met buurvrouw die de garage aan het uitkuisen was. Kom ik thuis zegt ventje dat we bezoek krijgen. Z'n vriend uit het leger, mede hard rocker èn lid van the Old Skool Rockers wilde met ventje praten over diens aankomende operatie. En nog een hele boel andere dingen. Lilly moest hem uitgebreid besnuffelen en Gimly? Die bleef liggen! Stefaan is dus goedgekeurd. Daarmee kon ventje die m'n pakje had gekregen nog niet gaan douchen want er moest drinken zonder alcohol in huis gehaald worden, alsook beleg en brood.Frituur rotzooi dan maar omdat ventje weer niets uit de diepvries had gehaald. Vandaag is het spaghetti, zelf gemaakte. Ook alles wat gisteren moest gebeuren is voor vandaag. Ventje moet dringende afspraken maken. Van 't schoon weer profiteren om weer eens te gaan wandelen. Deze keer richting ? We zullen wel zien.
Bij de kapster was er een vertaging en de volgende keer is het bij de stagaire. Mist nog een beetje techniek. Mijn haar hield het minder lang vol dan als Stefanie het behandeld. Enfin.Vanmorgen kom ik naar beneden en staat Gimly al in de keuken van : ik wil eten. Yes Master, Yess... Die kreeg dan 2 zotte minuten na de bak gebruikt te hebben. Nu is die tevreden en de juffrouw is buiten. Er komt vandaag nog een pakje toe. En de sticker van red mijn huisdier moet in de brievenbus zitten. Tijd dus om de voordeur te kuisen nu het schoon weer is. Lilly blijkt dan toch niet zo happig op augurkenkaas te zijn. Geef dan maar abdijkaas aan haar. Heeft ze 'n voorkeur voor. Deze en jong belegen genieten haar voorkeur.
Verder niets te vertellen nu we weten dat het dak maar in april is. Ouderlijk huis nog steeds een groot vraagteken en deze week moeder nog eens bezoeken om een rekening te betalen.
Wij gaan verder doen met waar we gisteren mee bezig waren.
Fijne dag seizoentjes
Gisteren weer een mooie dag. Nieuws van ons dak: April! En dan maar hopen dat die gasten geen paasvakantie doen!
Praatje gemaakt met buurvrouw die de garage aan het uitkuisen was. Kom ik thuis zegt ventje dat we bezoek krijgen. Z'n vriend uit het leger, mede hard rocker èn lid van the Old Skool Rockers wilde met ventje praten over diens aankomende operatie. En nog een hele boel andere dingen. Lilly moest hem uitgebreid besnuffelen en Gimly? Die bleef liggen! Stefaan is dus goedgekeurd. Daarmee kon ventje die m'n pakje had gekregen nog niet gaan douchen want er moest drinken zonder alcohol in huis gehaald worden, alsook beleg en brood.Frituur rotzooi dan maar omdat ventje weer niets uit de diepvries had gehaald. Vandaag is het spaghetti, zelf gemaakte. Ook alles wat gisteren moest gebeuren is voor vandaag. Ventje moet dringende afspraken maken. Van 't schoon weer profiteren om weer eens te gaan wandelen. Deze keer richting ? We zullen wel zien.
Bij de kapster was er een vertaging en de volgende keer is het bij de stagaire. Mist nog een beetje techniek. Mijn haar hield het minder lang vol dan als Stefanie het behandeld. Enfin.Vanmorgen kom ik naar beneden en staat Gimly al in de keuken van : ik wil eten. Yes Master, Yess... Die kreeg dan 2 zotte minuten na de bak gebruikt te hebben. Nu is die tevreden en de juffrouw is buiten. Er komt vandaag nog een pakje toe. En de sticker van red mijn huisdier moet in de brievenbus zitten. Tijd dus om de voordeur te kuisen nu het schoon weer is. Lilly blijkt dan toch niet zo happig op augurkenkaas te zijn. Geef dan maar abdijkaas aan haar. Heeft ze 'n voorkeur voor. Deze en jong belegen genieten haar voorkeur.
Verder niets te vertellen nu we weten dat het dak maar in april is. Ouderlijk huis nog steeds een groot vraagteken en deze week moeder nog eens bezoeken om een rekening te betalen.
Wij gaan verder doen met waar we gisteren mee bezig waren.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Goede middag aan allen,
Heerlijk zonnig weertje na de mist van deze morgen
Zalig in de zon, mijn dekbed hangt te zonnen buiten
Deze voormiddag naar het labo geweest voor
de 3maandelijkse bloedafname en urineonderzoek
Volgende week naar de diabetoloog en die heeft de
uitslag van de onderzoeken nodig.....we blijven bezig!
Voor allen een fijne dinsdag en tot later
Sterkte aan de zieken...
Heerlijk zonnig weertje na de mist van deze morgen
Zalig in de zon, mijn dekbed hangt te zonnen buiten
Deze voormiddag naar het labo geweest voor
de 3maandelijkse bloedafname en urineonderzoek
Volgende week naar de diabetoloog en die heeft de
uitslag van de onderzoeken nodig.....we blijven bezig!
Voor allen een fijne dinsdag en tot later
Sterkte aan de zieken...
-
Goede middag.
Nog één struik kortwieken en de voortuin kan er even tjes tegen.
De ongewenste grote indringers zijn verwijderd door de kleinzoon.
Fors dat die mannen hebben!
Oma-C ik hoop dat het weer geen beenhouwerij was met de bloedname.
Meestal zijn laboranten daar toch handig in.
Ook de anesthesisten zijn meestal goed in bloed prikken.
Seffens een boke eten.
Straks na gedane arbeid naar de ex buurvrouw voor een tasje thee.
Mensen geniet van de prachtige dag!
Nog één struik kortwieken en de voortuin kan er even tjes tegen.
De ongewenste grote indringers zijn verwijderd door de kleinzoon.
Fors dat die mannen hebben!
Oma-C ik hoop dat het weer geen beenhouwerij was met de bloedname.
Meestal zijn laboranten daar toch handig in.
Ook de anesthesisten zijn meestal goed in bloed prikken.
Seffens een boke eten.
Straks na gedane arbeid naar de ex buurvrouw voor een tasje thee.
Mensen geniet van de prachtige dag!
-
@ Helena, nee, deze keer had ik en dame
die heel goed voelde waar ze kon prikken
ik heb er nu zelfs geen blauwe plek aan overgehouden
dat is meestal anders
Fijne theevisite straks
die heel goed voelde waar ze kon prikken
ik heb er nu zelfs geen blauwe plek aan overgehouden
dat is meestal anders
Fijne theevisite straks
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Wat een heerlijke dag , dat doet een mens echt deugd.
Heb in de voortuin de border gedaan, ik doe stuk per stuk, zo geraken we er ook.
Manlief keek ondertussen naar de koers.
Spaanse woef had deze ochtend een lichte epilepsieaanval, ik zag het direct, heb hem dan gerust gesteld en dat helpt wel bij een lichte aanval. Af en toe heeft hij dat.
Ik probeer mijn wachtwoord te veranderen bij seniorennet , maar dat lukt niet. Weten jullie raad?
Tot morgen, iedereen.