Goede morgen seizoentjes,
Gisteren eindelijk dat plantje gaan halen. Niet alleen is het een bloemen en plantenzaak, ze hebben ook leuke interieur spullen. Bibi stond dus met ventje aan te schuiven toen mijn oog viel op borden. Een speciaal donkerblauw. De kleur dat de avondschemering kan hebben als het rode en oranje spectruum weg zijn. En -40%. Ze hadden er maar 2. En aangezien ik daar een klantenkaart heb en die nog niet vol, mischien nog een keer gaan snuisteren.

Het plantje is salie geworden. Als de voordeur eenmaal afgewassen is, plantje aan deur zetten. Foto nemen. Want ik ga als het pootjes krijgt....heb ik bewijs en dat gaat op de sociale media van de opex groep. Zeker weten! Enfin, In de namiddag een wandeling gemaakt tot aan de buurtwinkel. Een paar dingen gekocht en op de kop 20 euro.Als ge erop mikt, dan net niet! Zegt dat gast: Geen goesting om met de lotto te spelen? Neen, sorry juist dan winnen we net niet. Ook niet als we op random nummers spelen. ('n Quick pick heet dat geloof ik.) De win kans heeft eens iemand berekend. iets van 0;000005% kans dat met een QP ge de lotto wint.
Terug van de wandeling buurvrouw overkant. Die heeft 'n Whisky Mike. in schoon vlaams: "n wiede muile of in Nederland: Brulboei. ( Ze liet ooit Hans schrikken toen Ventje met Suus ging winkelen, de dag na die foute party/ nieuwjaarsdrink. Hij hoorde haar tot in de salon en ze kreeg de naam brulboei van mij omdat Hans de uitdrukkig whisky mike niet kende.) Stond met zoon ( zware autist) en dochter ( ook autistisch maar heel wat minder) op de bus te wachten maar busje kwam niet. Ze had 'n Taxi besteld en ventje vertelt over de aanstaande operatie. Hulp van haar zal niet gebeuren.
Enfin, mijne rug begon te verstijven, gelukkig kon ik op het kozijn van ex-schoonheids salon zitten, dus kon ventje verder kletsen. Zij 3 ging naar 't carnaval.

en daarna een pannekoek gaan eten. Iets wat ik gisteren ook wilde maken maar koos om eens tot de buurtwinkel te wandelen. Heb geen pannenkoekenpan meer.

Als ik volgende keer naar de dokter moet en redelijk vroeg buiten ben en de winkel in electro en huishouden is nog open, dan 'n pannekoekenpan gaan halen + 'n peper en zout vat voor op de eettafel. Want we aten gisteren hutsepot en de peper was weg.

Dus 2 dingen moeten gaan halen indien de winkel open is als ik daar in 't gebuurte moet zijn. Thuis pintje in de frigo wegens klutsen en verder gekeken naar Discovery. Wilde die schone dag niet doorbrengen in huis bingewatchen. En 't deed deugd. Douche en kleimasker uitgesteld. Aangezien ik in het tijdstip van douchen vandaag bij de kapster moet zitten, een gewoon wasje aan de wastafel en ik smeer de probleemplekken in met de dikke witte crème uit de bekende blauwe pot. Kijken of mijn satijnlook broek nog past want dat cijfer op de weegschaal....
Vandaag komen er 2 pakjes toe. Dat van de doemart en eentje van Suus. ( badsponzen)Ventje moet naar Tieneke omwille van zijn voet probleem, afspraak gaan maken. Die moet ook zelf bellen voor een doktersafspraak. Liefst ook vandaag voor dat het weer uit z'n gedachten gaat. Dus, gisteren meende ik dat Gimly zijn linkeronderhoektand miste, dat zou verklaren waarom hij weinig korrels eet. Maar vanmorgen: hoektand nog steeds present. Zal een illusie geweest zijn. Hij heeft nu 2 zakjes achter de kiezen. Lilly is nog boven. Moe poessie. En ik heb net een kopje koffie gemaakt. Na dat kopje eens gaan kijken naar mijn boerderij (zouden 3 de zijn) en foodstylist + iets van lang geleden. Daarna wastafelwasje en kleren + kapster. Ventje mag de pakjeswacht doen. Zo dames en heer, dat was mijn zondagverslag,
Fijne dag seizoentjes