Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

02 mar 2025, 15:02

Bravo Fred, het woord psychologie van de eerste keer juist geschreven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

02 mar 2025, 22:40

Daarstraks gekeken op tv over UA. Boeren rijden daar met een soort pletwals over het veld om mijnen te doen ontploffen. Zo kan men terug wat centen verdienen op het veld.
Geld dat ergens verdwijnt, ook die donaties. Wat systeem is dat ginds?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

03 mar 2025, 11:00

boeffer schreef:
02 mar 2025, 22:40
....
Geld dat ergens verdwijnt, ook die donaties. Wat systeem is dat ginds?
Een corrupt systeem , al van oudsher ...

Zelensky heeft zo gezaagd naar F16's , en nu wil hij ze niet meer. België ging er twee leveren , maar ... die vliegen niet meer en gingen uitsluitend dienen voor de reserve onderdelen. Men heeft nu beslist om die ook niet meer te schenken maar zelf voor de reserveonderdelen te houden. :D Lollig ! :D

Wil.

03 mar 2025, 11:26

Corruptie is inderdaad een probleem dat heel erg aanwezig was in UA. Dat is begrijpbaar aangezien UA jarenlang in het communistische Sovjetsysteem heeft moeten overleven.

O.i.v. de banden en verplichtingen die de EU met het land heeft aangegaan, is daar enorme verbetering in merkbaar. Dit in tegenstelling tot de Sovjet U... euh, Rusland bedoel ik, waar corruptie vanaf de laagste trap tot helemaal boven bij Poetin zelf, nog de norm is.

tokkio

03 mar 2025, 17:06

Corruptie is inderdaad een probleem dat heel erg aanwezig was in UA. Dat is begrijpbaar aangezien UA jarenlang in het communistische Sovjetsysteem heeft moeten overleven.
Niet alleen in het communistische Sovjetsysteem is er corruptie, en verdwijnt er geld, ook in ons België gebeurd dat , er zijn er zelfs (VDB) die het laten verbranden,ook in het Europees parlement zijn ze er niet "vies" van, wie aan de pot zit....
Al eeuwen lang hebben machtswellustelingen, voor grondstoffen en land ,mensen laten vermoorden,ook wat nu Amerika is hebben ze bloed aan hun handen, ze hebben er de Indiaanse bevolking voor uitgemoord,wie de macht heeft wilt altijd maar meer,het heeft altijd al zo geweest,en nu zitten ook een paar Europese landen die ook via slinkse methoden,te snakken naar een oorlog, omdat ze denken daardoor een deel van de grondstoffen van Oekraïne te kunnen bemachtigen,en hoeveel mensen er daardoor sterven interesseert hun niet, ze zorgen wel dat ze op een veilige plaats zitten,neem nu Zelensky, die zit niet in Oekraïne,die vliegt de wereld rond ,en wilt zoveel mogelijk geld,en in welke zakken gaat dat naartoe??????
Geef iemand de macht en men kent zijn karakter, en het zijn zij met een slecht karakter de de macht krijgen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

03 mar 2025, 17:42

,neem nu Zelensky, die zit niet in Oekraïne,die vliegt de wereld rond ,en wilt zoveel mogelijk geld
Ik zie duidelijk wie hier jaloers is. Het is tokkio die graag zoveel mogelijk geld zou te pakken krijgen om dan de wereld rond te kunnen vliegen.

Het is niet de eerste keer dat tokkio ongegronde stommiteiten uit zijn nek slaat over Zelensky. Maar goed, iedereen mag een mening hebben, hé?

tokkio

03 mar 2025, 18:23

U noemde Zelensky zelf een "Dictator Wil,en wat wilt een Dictator die wilt geld en macht, en nu zet u die op een gouden stoel, maar door Zelensky is de oorlog wel ontstaan,want de deet een aanval op de Krim....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/16 ... annexatie/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

03 mar 2025, 19:43

tokkio schreef:
03 mar 2025, 18:23
U noemde Zelensky zelf een "Dictator Wil
Ik denk dat we hier met een mini-Trump te maken hebben. Die verzint zo'n zaken ook waar je bij staat.
Wijs me dat eens aan, waar ik dat gezegd heb?

,en wat wilt een Dictator die wilt geld en macht, en nu zet u die op een gouden stoel, maar door Zelensky is de oorlog wel ontstaan,want de deet een aanval op de Krim....
Inderdaad: Trump is aan het woord; die beschuldigde Zelensky er ook van dat hij de oorlog begonnen was.
Haal me eens één betrouwbare bron aan waarin te lezen staat dat Z. met zijn tanks de oorlog is begonnen door het eigen land aan te vallen. (à propos: Fred is geen betrouwbare bron :lol: )

Denk er efkes aan dat Z. pas in 2019 president is geworden, hé. Toen was de Krim al 5 jaar eerder ingenomen door 'groene mannetjes' , d.w.z. troepen van Poetin. Nu gij weer.

Fred1950

03 mar 2025, 19:58

De https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375 kaart vertoont nu ook een aantal gekleurde vlekken , en al je er op klikt worden de grondstoffen getoond die er ontgonnen worden. De door de Russen nu bezette gebieden bevatten maar een heel klein part van waar Trump zo op aast. Zelensky zou geen Roebel of Euro armer worden moest hij die 4 oblasten afstaan ... erg nuchter denkt hij blijkbaar niet.

-------------------

De toestand in Toretsk is nog steeds belabberd. In Kurks blijken de Russen via Oekraïns grondgebied de toevoer af te snijden ( mijn idee ).

Wil.

04 mar 2025, 14:38

Poetin knikt goedkeurend. Dus vatnikpraat.

Fred1950

04 mar 2025, 16:54

Zonet op de radio : Kolonel Roger Housen heeft mijn bewering 8) hier op dit forum ook al gelezen , nl. dat de Russen militair niet in staat zijn om West Europa binnen te vallen. Dat heeft Poetin zelf ook al beweerd , en dus is al de bangmakerij door Zelensky er ferm over.

Waarom Ursulake van de EU dat Oekraïne nog steeds militair wil steunen is gewoon onbegrijplijk , tenzij dat ze een sadistisch genoegen ondervindt als soldaten bij busjes sneuvelen ...... Ik heb geen probleem met steun voor de wederopbouw , maar dan moeten de wapens wel eerst zwijgen.

Wil.

04 mar 2025, 17:21

Fred1950 schreef:
04 mar 2025, 16:54
Zonet op de radio : Kolonel Roger Housen heeft mijn bewering 8) hier op dit forum ook al gelezen , nl. dat de Russen militair niet in staat zijn om West Europa binnen te vallen. Dat heeft Poetin zelf ook al beweerd
Is er buiten mij nog iemand die de drogredenering herkent? :roll:

Ooit gehoord van 'Als de vos de passie preekt ...' ? De vos is hier Poetin.
Ik heb geen probleem met steun voor de wederopbouw , maar dan moeten de wapens wel eerst zwijgen.
Niet moeilijk: laat de bezetter terug naar huis gaan en we kunnen beginnen.

Fred1950

04 mar 2025, 17:26

Wil. schreef:
.....
Ik heb geen probleem met steun voor de wederopbouw , maar dan moeten de wapens wel eerst zwijgen.
Hebben de opstandige provincies dan geen recht op zelfbestuur ? Die mogen dat dus volgens u niet , maar Vlaanderen ( of bvb. Catalonie ) heeft wel dat recht en MOET zich afscheuren. Jouw logica !

socrates

04 mar 2025, 20:25

Poetin beoordelend vanuit zijn daden, vind ik hem veeleer een koele, berekenende strateeg. Trump is een pathologische leugenaar, een misleider, een geweldenaar, kortom een prototype van een narcist.Het is een obessionele machtwellusteling. Poetin is een koele kikker wellicht een goeie schaker die geduldig toekijkt hoe D.T zichzelf in een "mat" positie zet. Al die ongewone eigenschappen van Trump kennen wij enkel omdat hij ze als deugden aan de wereld wil verkopen.
Donald Duck wordt bijna uitsluitend gestuurd door rauwe, primitieve emoties. Op die manier een grootmacht leiden kan hij wellicht nooit 4 jaar volhouden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

04 mar 2025, 23:27

Fred1950 schreef:
04 mar 2025, 17:26
Wil. schreef:
.....
Hebben de opstandige provincies dan geen recht op zelfbestuur ? Die mogen dat dus volgens u niet , maar Vlaanderen ( of bvb. Catalonie ) heeft wel dat recht en MOET zich afscheuren. Jouw logica !
Oh, ja, die hebben dat wél. Het is wel een intern Oekraïense zaak waar Rusland geen enkele vinger in de pap moet willen houden. Dát is het hele probleem. Laat de Oekraïners dat zelf oplossen zoals wij onze communautaire problemen ook zelf moeten oplossen. Het zijn niet de Fransen die hier de wet moeten komen stellen.