In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Michieldvd
Hallo seizoentjes,
wat een prachtige dag vandaag. Het was zowaar lente.
Anjelierken, even een tip.
- Klik op gebruikerspaneel
- Klik op profiel
- Klik op wijzigen account instellingen
- Nieuw wachtwoord: invullen van nieuw wachtwoord
- Bevestigen: nogmaals het nieuw wachtwoord invullen
- Bestaand wachtwoord: uw bestaand (oud) wachtwoord invullen
- Klik op verstuur.
Normaal gezien moet dit lukken.
Fijne avond allen, ik ga verder voetbal kijken.
wat een prachtige dag vandaag. Het was zowaar lente.
Anjelierken, even een tip.
- Klik op gebruikerspaneel
- Klik op profiel
- Klik op wijzigen account instellingen
- Nieuw wachtwoord: invullen van nieuw wachtwoord
- Bevestigen: nogmaals het nieuw wachtwoord invullen
- Bestaand wachtwoord: uw bestaand (oud) wachtwoord invullen
- Klik op verstuur.
Normaal gezien moet dit lukken.
Fijne avond allen, ik ga verder voetbal kijken.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Het huishouden kon blijven liggen gisteren. Wilde gaan wandelen. Moesten toch naar de beenhouwer en dus een route uitgestippeld waar hij in voor kwam. Moeder, waar we vandaag naartoe gaan heeft cash nodig en dus ook eens gaan kijken naar ons befaamd geldmachien. Het zijn maar de basis. Je kan geen kleine coupures krijgen en je kan geen cash gaan storten. Het machien werkte en dus aangezien ons moeder sukkelt met haar bankkaart wil ze nu cash. ( Ze wil het niet toegeven maar ze ziet de toetsen van 't betaalapparaat niet meer.)
Onze eerste stop was bij de electrozaak waar ze ook spullen hebben. Peper en zoutvat ( manueel) stonden op mijn lijst. Waren bijna allemaal van Peugot! Die maakten toch auto's? Blijkbaar ook electische zout & pepervaten.
Setje gevonden. Doorzichtig.Het volgende: 'n pannekoekenpan. En wie kwam tot de redding? Jeroen Smeus. Prijzige pan hoor! Dan nog info gevraagd over droogkasten omdat de onze op de sukkel is.
Volgende stop dat cashpoint. Is op straat! Niet ideaal vind ventje en ik ook niet. Van het cashoint naar de beenhouwer. heb nu eindelijk kennis gemaakt met Kristof. En omgekeerd. Sympathieke jongen. 't een en 't ander van vleeswaren gekocht en eens rondgekeken wat die allemaal verkoopt.Op het hoekje waar ooit de bakkerij was, zijn ze de gevel aan 't witten. Wat voor nut heeft da, hoorde ventje een van die mannen zeggen: die gevel zit vol kraken en scheuren. En een hoogtewerker? Niet nodig. Die mannen staan op een richel.
en werken met ladders. Hoogtewerker duur + vergunning. Ventje moest alles thuis afzetten en we zijn dan naar de bloemenzaak/decoratiezaak gegaan voor een vaas tulpen voor moeder. Rekening houdend met ventjes ogen gaan we daar rond pasen niet kunnen gaan want dan zitten we ook met ons dak.De vaas is gemaakt van rechtopstaande vissen. En als 't niet wel is, doe ik ze terug mee! Ook zelf een boeket met paars gekocht en nog 't een en 't ander voor het interieur. Zo'n spiraalgloeilamp vonden we beiden mooi en praktisch. Is wel warm wit.Maar 't is iets speciaal en gaat hopelijk langer mee dan deze van HN die voor binnen en buiten is. Staat ook chiquer. Opgeladen via usb. In gebruik genomen voor het voetbal.
Heb dus een aangename middag gehad en een beetje kleur in 't interieur gebracht.Kleur: 'n lilla kaars en fleur: dat paars boeket. Ventje heeft wel een plank moeten verwijderen op onze etagere of in 't schoon nederlands: kolomkast. Vandaag dus naar moeder en gaan naar de Ldl voor boodschappen die we enkel daar kunnen krijgen. Tijdens (t voetbal met de sims gespeeld. Er is een retro editie uitgebracht maar om dat aan te schaffen moeten wel enkele stappen genomen worden want hier is er geen klarna. En Paypall? Daar moet ik mijn account nog aan verbinden.Had mijn kaart niet bij dus gestopt en mss vandaag verder. Ventje moet nog de filters van de mulch terug betalen als ook die gloeilamp. In de bloemenzaak/decor verkochten ze die oorstekers van buurmeisje V. Redelijk prijzig. Niet alleen omdat het handgemaakt is maar ook de kaartjes waar dat op hangt met haar logo.
Geen clips, alleen op afspraak! Ja, dag Jan. Koop dan nog liever bij een on line winkel die clip on oorbellen verkoopt en die niet zo duur is. Koop voor zoveel en geen verzendkosten. Deze heeft een fysieke winkel in hartje Brussel. Geen haar op ventjes hoofd die denkt dat hij zo ver gaat rijden voor 'n paar oorbellen clip on.
Buurman en buurvrouw gaan een weekendje weg met hondjes en ik wacht nog altijd op die sticker.
Als ik dat weet hou ik een extra oogje in het zeil.Gisteren zelfgemaakte spaghetti gegeten en 't was een redelijk grote portie zei ventje die ze gemaakt heeft.
Zo, ik ga de folder verder doornemen en dan boerderijen.
Fijne dag seizoentjes.
Het huishouden kon blijven liggen gisteren. Wilde gaan wandelen. Moesten toch naar de beenhouwer en dus een route uitgestippeld waar hij in voor kwam. Moeder, waar we vandaag naartoe gaan heeft cash nodig en dus ook eens gaan kijken naar ons befaamd geldmachien. Het zijn maar de basis. Je kan geen kleine coupures krijgen en je kan geen cash gaan storten. Het machien werkte en dus aangezien ons moeder sukkelt met haar bankkaart wil ze nu cash. ( Ze wil het niet toegeven maar ze ziet de toetsen van 't betaalapparaat niet meer.)
Onze eerste stop was bij de electrozaak waar ze ook spullen hebben. Peper en zoutvat ( manueel) stonden op mijn lijst. Waren bijna allemaal van Peugot! Die maakten toch auto's? Blijkbaar ook electische zout & pepervaten.
Volgende stop dat cashpoint. Is op straat! Niet ideaal vind ventje en ik ook niet. Van het cashoint naar de beenhouwer. heb nu eindelijk kennis gemaakt met Kristof. En omgekeerd. Sympathieke jongen. 't een en 't ander van vleeswaren gekocht en eens rondgekeken wat die allemaal verkoopt.Op het hoekje waar ooit de bakkerij was, zijn ze de gevel aan 't witten. Wat voor nut heeft da, hoorde ventje een van die mannen zeggen: die gevel zit vol kraken en scheuren. En een hoogtewerker? Niet nodig. Die mannen staan op een richel.
Heb dus een aangename middag gehad en een beetje kleur in 't interieur gebracht.Kleur: 'n lilla kaars en fleur: dat paars boeket. Ventje heeft wel een plank moeten verwijderen op onze etagere of in 't schoon nederlands: kolomkast. Vandaag dus naar moeder en gaan naar de Ldl voor boodschappen die we enkel daar kunnen krijgen. Tijdens (t voetbal met de sims gespeeld. Er is een retro editie uitgebracht maar om dat aan te schaffen moeten wel enkele stappen genomen worden want hier is er geen klarna. En Paypall? Daar moet ik mijn account nog aan verbinden.Had mijn kaart niet bij dus gestopt en mss vandaag verder. Ventje moet nog de filters van de mulch terug betalen als ook die gloeilamp. In de bloemenzaak/decor verkochten ze die oorstekers van buurmeisje V. Redelijk prijzig. Niet alleen omdat het handgemaakt is maar ook de kaartjes waar dat op hangt met haar logo.
Buurman en buurvrouw gaan een weekendje weg met hondjes en ik wacht nog altijd op die sticker.
Zo, ik ga de folder verder doornemen en dan boerderijen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Michieldvd
Oeps, ik heb me vandaag verslapen. Geen wekker gehoord
Maar nu stilletjes aan aan het wakker worden.
Hier ook zonnig, maar toch nog een wit rijmlaagje te zien.

Maar nu stilletjes aan aan het wakker worden.
Hier ook zonnig, maar toch nog een wit rijmlaagje te zien.

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Michiel je kan er maar deugd van gehad hebben.
Hier wordt weer de tol betaalt voor een dagje tuinieren.
Nochtans gisteren geen ziertje last.
Owee vanmorgen.
En ik die vandaag nog zoveel dingen wou doen.
Misschien is het deze namiddag beter.
Misschien is de zon warm genoeg om gewoon erin te zitten zonder werken.
Of dat gaat lukken?
Nu ga ik nog even genieten van het zonnetje in de living en de propere tuin.
Morgen naar de kapper en ineens brood meebrengen van daar.
Vrijdag op trot met schoolvriendin.
Hof van Busleyden:"Eeuwige lente"
Namiddag de vernieuwde Kruidtuin verkennen.
Een fijne dag nog aan allen.
Hier wordt weer de tol betaalt voor een dagje tuinieren.
Nochtans gisteren geen ziertje last.
Owee vanmorgen.
En ik die vandaag nog zoveel dingen wou doen.
Misschien is het deze namiddag beter.
Misschien is de zon warm genoeg om gewoon erin te zitten zonder werken.
Of dat gaat lukken?
Nu ga ik nog even genieten van het zonnetje in de living en de propere tuin.
Morgen naar de kapper en ineens brood meebrengen van daar.
Vrijdag op trot met schoolvriendin.
Hof van Busleyden:"Eeuwige lente"
Namiddag de vernieuwde Kruidtuin verkennen.
Een fijne dag nog aan allen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Het was een fijne , zonnige dag vandaag.
Zou toch iets beter zijn voor de pijnlijke gewrichten
// Zoals Hvt ook schrijft : en dan de tol betalen omdat we dachten dat we een beetje werk konden verzetten .. straf ...
Hoe zou het zijn met Clive ??? Hopelijk ergens aan het genieten zonder pijn ..
Heel veel groeten aan alle seizoentjes .
Hoe zou het zijn met Clive ??? Hopelijk ergens aan het genieten zonder pijn ..
Heel veel groeten aan alle seizoentjes .
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Was een mooi zeer zonnige en warme! dag. Zulke mogen ze nog geven behalve dat ik nu zo stijf ben! Nie moeilijk
ben al sinds zondag op trot. Nie pleujen nu , hè! Deurre doen! Gisteren dus naar moeder en ze hielden open deur, twee deuren verder in de natuurwinkel. Aangezien mijn siroop ver op is, eens 'n keer 'n natuurlijk laxatiefke proberen. Why not? Ventje had nadat ik hem erop wees, zout zuil lampen gezien en was die aan het bewonderen. Eerst 'n zak chocolate chip cookies gemaakt van speciaal meel. Tot we helemaal achteraan biologische whisky vonden! Ventje had het niet direct gezien maar bibi wel. Hij had goesting om die te proeven maar ja, buiten vitamine gummies, niks hè! Zeg, dan koop ik die fles wel zeg ik waarop hij zei dat hij dan zo'n zoutzuillamp wil kopen in ruil maar ik mag de vorm kiezen. Een aangesproken die aan 't aanvullen was en doorverwezen naar de rayon voor natuurlijke laxatieven. 't zijn ook gummies. Vond ik ook nog iets voor mijn opgeblazen maag maar in pil. Aan de kassa gevraagd voor een draagtas. Maar als we klant werden kwam er na veel haperen uit (meisje was dat niet gewent uit te leggen) kregen we die gratis. En zo zijn we dus klant van de natuurwinkel. De volgende keer gaan we de rayon kaas en charcuterie uit proberen en dat is maandag als ik naar Frank moet voor behandeling.
Omdat ventje met bio whisky afkwam zei moeder ga eens naar boven: Pa ( ze zei altijd Pa tegen hem) heeft er waarschijnlijk nog staan. Ja ,Zo'n kwart fleske met een bodempje in. In haar barkast beneden ook nog een volle fles ongeopende baileys gevonden. En nog van heel vroeger toen de tante nog leefde: Haigh whisky. Dat was toen voor 't bezoek. Zit daar ook niet veel meer in en dat is dus voor 'n whisky in onze koffie/cola. Volgende keer die fles remy martel cognac meedoen. Goed voor in de scampi diabolique.Of als er kreeftensoep op de menu staat. 's Avonds een liquide dinner er van gemaakt
altijd als we van Brugge komen, we kunnen precies niet meer tegen die stad.
Enfin, Ventje alleszins niet, ik alleen na een bezoek aan Frank omwille van diverse reden.
Wilde gisteren mijn lang glitter beige kleed aandoen maar wat die spiegel mij toonde, stond me niet aan. Wilde dan mijn veterlaarsjes dragen maar mijn voeten waren gezwollen. ( vast en zeker van die chips met zilveruitjes smaak.) Dan maar gewone schoenen want ik was gewoon gekleed en best dat ik nog in die satijnen broek kan. Die komen nog van H&C dus ook daar weer eens online bestellen want die zitten echt lekker.
Enfin, weer schoon weer aan het aankomen maar ietsjes kouder. Buurman, buurvrouw en buurdochter + hondjes waren gisteren de karavan van zijn vader aan het klaarmaken voor dit weekend. Muffe kussen opfrissen want dat heeft daar ergens lang gestaan. Ventje is al binnen geweest en 't is daar sjiek. Je zou spontaan 'n moderne nomade worden. Heeft zelfs zonnepanelen! Sateliet Tv.Je kan TV-DVD bekijken in uw bed. Zalig zei ventje omdat hij dat niet meer mag van Lilly. Die ging daar gaan opliggen. Ge moet met mij bezig zijn: niet met die bewegende beelden op 'n klein schermpke was haar redenering.
Gimly is gevoedered voor de tweede keer en Lilly kwam toen ik opstond van achter de lattoflex. Aan 't genieten van de zonsopkomst denk ik.
En nu ga ik voortdoen.
Fijne dag seizoentjes
Was een mooi zeer zonnige en warme! dag. Zulke mogen ze nog geven behalve dat ik nu zo stijf ben! Nie moeilijk
Omdat ventje met bio whisky afkwam zei moeder ga eens naar boven: Pa ( ze zei altijd Pa tegen hem) heeft er waarschijnlijk nog staan. Ja ,Zo'n kwart fleske met een bodempje in. In haar barkast beneden ook nog een volle fles ongeopende baileys gevonden. En nog van heel vroeger toen de tante nog leefde: Haigh whisky. Dat was toen voor 't bezoek. Zit daar ook niet veel meer in en dat is dus voor 'n whisky in onze koffie/cola. Volgende keer die fles remy martel cognac meedoen. Goed voor in de scampi diabolique.Of als er kreeftensoep op de menu staat. 's Avonds een liquide dinner er van gemaakt
Enfin, weer schoon weer aan het aankomen maar ietsjes kouder. Buurman, buurvrouw en buurdochter + hondjes waren gisteren de karavan van zijn vader aan het klaarmaken voor dit weekend. Muffe kussen opfrissen want dat heeft daar ergens lang gestaan. Ventje is al binnen geweest en 't is daar sjiek. Je zou spontaan 'n moderne nomade worden. Heeft zelfs zonnepanelen! Sateliet Tv.Je kan TV-DVD bekijken in uw bed. Zalig zei ventje omdat hij dat niet meer mag van Lilly. Die ging daar gaan opliggen. Ge moet met mij bezig zijn: niet met die bewegende beelden op 'n klein schermpke was haar redenering.
Gimly is gevoedered voor de tweede keer en Lilly kwam toen ik opstond van achter de lattoflex. Aan 't genieten van de zonsopkomst denk ik.
En nu ga ik voortdoen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen allemaal, zo vergeet ik niemand,
een zonnige groet van hieruit
Hier was alles wit vanmorgen
maar de zon heeft al veel weggebrand
alleen de schaduwkant is nog wit gevroren
Fijne donderdag allen, en sterkte aan de zieken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Michieldvd: bedankt voor de raad, ga dat straks eens proberen.
Manlief is de terras met de hogedrukreiniger aan het afspuiten, een jaarlijks wederkerig werkje. Na de winter ziet het steeds groen, alhoewel het afgeraden wordt om het met de hogedrukreiniger te doen. Met een borstel en scherp zand ga ik niet beginnen.
Spaanse woef liep buiten , maar moest dringend binnen, al dat lawaai en water is niks voor hem. Dus nu in de veranda in de zetel in de zon , da's veel beter
Ik was deze ochtend vroeg uit de veren want moest naar het gemeentehuis op afspraak voor de afhaling van nieuw rijbewijs. Ik kan terug verder voor 10 jaar. Daarna richting supermarkt.
Hoop dat het met Clive oké is. Ze had wel veel doktersafspraken, schreef ze eens.
Tot morgen, iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Mijn pluisjes zijn weer wat gefatsoeneerd.
Het was wel avontuur om heen en terug te geraken.
De chauffeurs waren wel heel hoffelijk bij het oversteken elke keer.
Och arme de mensen weten echt niet meer langs waar ze ergens moeten geraken hier. Het stad vond dat alle korte wegenwerken tijdens het krokusverlof moesten uitgevoerd worden.
We gaan alsnog met een drone ons boodschappen moeten laten brengen vrees ik.
Of zelf met de helikopter op stap.
Weeral een nieuw stukje van de buurt verder ontdekt.
Als een mens zijn rug keert is er een nieuwe wijk gebouwd.
Ben onbewust door het rood gereden.
Rare verkeerssituatie en ik kom daar meestal van een andere kant aangereden.
Rugpijn is over. Perskindol en Dafalgan en goed geslapen dat geeft veel.
Dames, heer en dieren geniet verder van het goede weer vandaag!
Het was wel avontuur om heen en terug te geraken.
De chauffeurs waren wel heel hoffelijk bij het oversteken elke keer.
Och arme de mensen weten echt niet meer langs waar ze ergens moeten geraken hier. Het stad vond dat alle korte wegenwerken tijdens het krokusverlof moesten uitgevoerd worden.
We gaan alsnog met een drone ons boodschappen moeten laten brengen vrees ik.
Of zelf met de helikopter op stap.
Weeral een nieuw stukje van de buurt verder ontdekt.
Als een mens zijn rug keert is er een nieuwe wijk gebouwd.
Ben onbewust door het rood gereden.
Rare verkeerssituatie en ik kom daar meestal van een andere kant aangereden.
Rugpijn is over. Perskindol en Dafalgan en goed geslapen dat geeft veel.
Dames, heer en dieren geniet verder van het goede weer vandaag!