Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

14 mar 2025, 11:31

Men probeert of ontwijkt de waarheid. Alles automatisch, hun post verlaten of de invaller is er niet(wil niet) en dan gaan ze bij chefkok aan zijn verse soep proeven of met de kaarten spelen.
Zou er een camera op de brug staan?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

14 mar 2025, 11:33

Wil. schreef:
14 mar 2025, 10:45
....
Een zware massa die via bandenfrictie tot staan moet worden gebracht en wat dat voor effect heeft....
Slijten de banden van een 50-tonner vrachtwagen vlugger dan van een personenwagen ? Op mijn Kangoo ZE staken oorspronkelijk dure Michelin banden met een lage rolweerstand tot vandalen en dat amper na een maand alle vier hadden doorgestoken. Ik moest de tractiebanden van mijn ( lichte ) oldtimer R5 zo goed als om de 25.000 km vervangen , de banden op de voorwielen ( tractiebanden ) van mijn Kangoo ZE zijn vorige maand zonder probleem door de keuring geraakt , ondanks de verscherpte controle ervan ( zoals je wel weet ). Die heeft nu ook 25.000 km ( peanuts ) gebold.

-----------------------------------------------------------------

Oh ja , en Putin blijft maar bluffen ... :lol:

Kursk is zo goed als bevrijd van de "terroristen" zoals Putin die noemt. En terroristen worden niet gevangen genomen , die doodt men ....
Untitled513.png
Untitled513.png (452.89 KiB) 1119 keer bekeken

In Toretsk is het tij ook aan het keren. Kleine "pockets" van Oekraïners geraken er omsingeld , ondanks dat het de bedoeling was dat die troepen de Russen wilden omsingelen.

Wil.

14 mar 2025, 13:34

De hoeveelheid geld die in omloop is in Rusland, is sinds 2022 verdubbeld. Dat betekent inflatie.

Rostat - het instituut dat statistieken produceert - zegt dat de inflatie in februari '25 gestegen in met 10,06% vergeleken bij een jaar daarvoor.
De realiteit is echter hoger dan wat de overheid toegeeft.

Om de inflatie onder controle te krijgen, verhoogt de centrale bank de interestvoet. Die staat nu op 21 %, maar bankleningen gaan in de richting van 30%. Geen enkel bedrijf leent geld aan die voorwaarden maar sommigen hebben geen keuze: ze moeten oudere leningen vernieuwen, maar dan gelden de recentste interestvoeten.

Faillissementen dreigen alom.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

16 mar 2025, 18:53

Volgorad kreeg een nachtelijk bezoekje vanuit UA met als gevolg een vreugdevuur in de raffinaderij.

socrates

16 mar 2025, 20:14

Wil. schreef:
14 mar 2025, 13:34
De hoeveelheid geld die in omloop is in Rusland, is sinds 2022 verdubbeld. Dat betekent inflatie.

Rostat - het instituut dat statistieken produceert - zegt dat de inflatie in februari '25 gestegen in met 10,06% vergeleken bij een jaar daarvoor.
De realiteit is echter hoger dan wat de overheid toegeeft.

Om de inflatie onder controle te krijgen, verhoogt de centrale bank de interestvoet. Die staat nu op 21 %, maar bankleningen gaan in de richting van 30%. Geen enkel bedrijf leent geld aan die voorwaarden maar sommigen hebben geen keuze: ze moeten oudere leningen vernieuwen, maar dan gelden de recentste interestvoeten.

Faillissementen dreigen alom.
De implosie van de Sovjet Unie was ook hoofdzakelijk te wijten aan de eonomische en financiële situatie. Als het Westen en vooral Trump nu nog even doorzet met de sancties, dan zit deze beer straks ook op zijn knieën.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

16 mar 2025, 21:32

Inderdaad, en dat is ook het belangrijkste (enige?) drukkingsmiddel dat Trump heeft om Poetin in te tomen en om hem te dwingen te onderhandelen.

Poetin wil op dit moment misschien wel doorvechten, maar hij kan dit waarschijnlijk niet volhouden tot het einde van het jaar. Het geld is op en nu is het erop of eronder voor hem.

Het komt er nu op aan om alle sancties vol te houden en/of te verzwaren.

Wil.

16 mar 2025, 21:54

Tuapse, olieraffinaderij, gisteren.

Fred1950

18 mar 2025, 13:48

Wil. schreef:
16 mar 2025, 21:54
Tuapse, olieraffinaderij, gisteren.
Jawel , met hun eigen gefabriceerde "Neptune" ....

Forbes : https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2 ... e-missile/

Long Neptune is an important weapon. Striking harder than do-it-yourself attack drones, some of which are modified sport planes, the new missile helps free Ukraine from its partial dependency on the United States and Europe for its best deep-strike munitions. The U.S. under President Donald Trump is, at best, an unreliable ally. And Europe lacks the capacity to produce the large numbers of modern cruise missiles Ukraine needs.

Other made-in-Ukraine munitions are coming, including air-launched glide bombs and ground-launched ballistic missiles. Even as Trump leans on Ukraine to accept a possible U.S.-brokered ceasefire that would favor Russia, Zelensky’s government is preparing for the war to grind on—and for attacks deep inside Russia to continue … if not escalate.

Laatste alinea vertaald met Google translate :

Er komen nog meer in Oekraïne gemaakte munitie, waaronder luchtgelanceerde glijbommen en vanaf de grond gelanceerde ballistische raketten. Zelfs terwijl Trump Oekraïne onder druk zet om een ​​mogelijk door de VS bemiddeld staakt-het-vuren te accepteren dat Rusland zou bevoordelen, bereidt de regering van Zelensky zich voor op een voortzetting van de oorlog – en op aanvallen diep in Rusland die doorgaan … of zelfs escaleren.

Wie wil er vrede , zeg je ?

Wil.

18 mar 2025, 14:26

UA en de VS zijn het al eens over een tijdelijk staakt het vuren. Wie heeft nog niet positief gereageerd? De Rus.

Zo lang Poetin geen stap vooruit zet richting vrede, blijft UA zich verdedigen tegen de dagelijkse aanvallen op woonblokken, op ziekenhuizen, op musea en kerken.

Het is niet Zelensky die met zijn tanks RU is binnengereden, of wel?

Fred1950

18 mar 2025, 16:14

Wil. schreef:
....
In Kursk wel ! Wat zou Poetin moeten doen denk je ? Alle Kiev haters op de Krim en in de Donbas laten uitmoorden ? Oekraïners zijn even stoute beesten als de Russen zelf , en Zelensky is ook voor geen zier te vertrouwen ....

Of wil je dat Oekraïners mettertijd onze grootste wapenleverancier wordt en hierdoor hier de plak gaan zwaaien ? Begin maar alvast hun taal en hun alfabet te leren.

Een wapenstilstand van één of een paar maanden is toch compleet idioot , die moet definitief worden. Zo'n wapensstilstand geeft beide partijen alleen maar de kans om zich te herbewapenen , te hergroeperen , strategieën uit te denken die de oorlog achteraf alleen maar verschrikkelijker kunnen maken. Uiteraard ben jij als anti-Rus en fervente voorstander van de Oekraïnse extreem rechtse nationalisten daar helemaal voor te vinden. Waarom ga je er ook niet vechten "voor de goede zaak" ( en neem de rest van de Oekraïners in Belgie ook maar mee ) ?

And remember , if you want us dead , you will die with us ....

Wil.

18 mar 2025, 17:10

Fred1950 schreef:
18 mar 2025, 16:14
Wil. schreef:
....
In Kursk wel !
Zo is die oorlog niet begonnen, hé, slimmeke :roll:
De geallieerden zijn ook Duitsland binnengereden, nietwaar? :roll:
Wat zou Poetin moeten doen denk je ? Alle Kiev haters op de Krim en in de Donbas laten uitmoorden ?
Hij moet zijn poten van UA afhouden, zo simpel is dat. UA is een soeverein land. Begrijp je überhaupt dat woord? Wellicht niet.

Of wil je dat Oekraïners mettertijd onze grootste wapenleverancier wordt en hierdoor hier de plak gaan zwaaien ? Begin maar alvast hun taal en hun alfabet te leren.
Volkomen naast de kwestie. Waarom sleur je dat erbij? Leer eens logisch te denken, gabber.

Een wapenstilstand van één of een paar maanden is toch compleet idioot , die moet definitief worden.
Je hebt geen benul van oorlogvoering.

Uiteraard ben jij als anti-Rus en fervente voorstander van de Oekraïnse extreem rechtse nationalisten daar helemaal voor te vinden. Waarom ga je er ook niet vechten "voor de goede zaak" ( en neem de rest van de Oekraïners in Belgie ook maar mee ) ?
Hupla, hier komt de zoveelste drogredenering. Kleuterdenken :roll:
And remember , if you want us dead , you will die with us ....
Een echte vatnik aan het woord. Die schaart zich achter zijn opdrachtgevers: "us"

Fred1950

18 mar 2025, 17:23

Wil. schreef:
18 mar 2025, 17:10
...
Een wapenstilstand van één of een paar maanden is toch compleet idioot , die moet definitief worden.
Je hebt geen benul van oorlogvoering.

....
Dat kan jij niet weten. Ik heb een militaire opleiding gekregen , jij bent niet eens in het leger geweest ( afgekeurd wegens ... een afwijking ? ) .

Wil.

18 mar 2025, 17:40

Op wacht staan leert je niks bij over moderne oorlogvoering. Je leeft in je eigen droomwereld.

Fred1950

18 mar 2025, 17:55

Wil. schreef:
Op wacht staan leert je niks bij over moderne oorlogvoering. Je leeft in je eigen droomwereld.
Ik heb 4 maanden opleiding gevolgd , wapens , NBC , tactiek , communicatie ... En jij ?

Wil.

18 mar 2025, 18:47

Fred1950 schreef:
18 mar 2025, 17:55
Wil. schreef:
Ik heb 4 maanden opleiding gevolgd , wapens , NBC , tactiek , communicatie ... En jij ?
Dit is een ad hominem drogredenering.
Ik leg het je uit: of iemand al dan niet in het leger is geweest, is geen bewijs van resp. wel of niet te kunnen begrijpen hoe oorlogsvoering gebeurt.

De meerderheid der soldaten snapt niet waarom een generaal hun groep opoffert om een groter voordeel te bereiken dat de overwinning kan opleveren.

Jeanne D'arc was ook nooit in het leger geweest maar begreep wel hoe oorlog werd gevoerd.