Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

27 mar 2025, 09:16

Wil. schreef:
26 mar 2025, 20:59
De RU economie komt in meltdown modus.
Wie ter wereld heeft baat bij die "meltdown" ... :roll: Zelensky ?

Wil.

27 mar 2025, 12:08

Daar heeft de hele wereld baat bij. In de eerste plaats UA en Europa. Voor heel de wereld ontstaat er na die initiële schok weer een rustige omgeving waarin de economie van alle landen stabieler kan worden. Dat komt iedereen ten goede. Uiteindelijk komt het ook de gewone Rus ten goede wanneer Poetin het Kremlin wordt uitgejaagd en samen met hem iedereen die het Grote Russische Rijk wil herstellen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

27 mar 2025, 13:08

Wil. schreef:
Daar heeft de hele wereld baat bij. In de eerste plaats UA en Europa. Voor heel de wereld ontstaat er na die initiële schok weer een rustige omgeving waarin de economie van alle landen stabieler kan worden. Dat komt iedereen ten goede. Uiteindelijk komt het ook de gewone Rus ten goede wanneer Poetin het Kremlin wordt uitgejaagd en samen met hem iedereen die het Grote Russische Rijk wil herstellen.
Kunt ge nog meer van dergelijke fantasierijke lulkoek neerpennen ?

---------

Lukt het niet om het Kursk veroverde gebied te behouden , dan beginnen de Oekraîners maar een eindje verder aan de grens te peuteren. Wie wil de oorlog beëindigen , zeg je ?

Untitled516.png
Untitled516.png (189.05 KiB) 556 keer bekeken

Wil.

27 mar 2025, 13:21

De Oekraïners hebben al 2 weken geleden een staakt het vuren voorgesteld, maar al 2 weken lang blijft Rusland excuses verzinnen om er niet te moeten op ingaan omdat de Russen geen vrede willen.

Intussen bombardeert Poetin nog dagelijks doelbewust meerdere appartementsgebouwen. Doet UA dat in Rusland?

Roger Penrose

27 mar 2025, 14:13

Wil. schreef:
En gij gleuft nog steeds in die onzin dat een kleine dictator een groot Russisch rijk wil. Het is jammer dat zovelen zijn gevallen voor deze kinderachtige propaganda, want daar gaat het helemaal niet over. Oekraine neutraal (dus geen militaire aanwezigheid van Westerse mogendheden/cq Navo lid) en autonomie voor de Donbas en Krim.
Vwb de uitbreiding van de Navo roept Rusland dat al 20 jaar en het Oost Oekraine verhaal is daar na de coup van 2014 bijgekomen.

Het lijkt erop dat hoe gevoeliger men is voor propaganda, des te minder kennis van de historische context, aanleiding en toedracht van dit conflict.

Wil.

27 mar 2025, 15:31

Verbazingwekkend hoe jouw versie overeenkomt met die van Poetin.
Prettig gezelschap, zeker?

We hebben je argumenten in oktober '24 al eens gehoord. Ik heb er toen op geantwoord. Begin dus maar terug te lezen vanaf daar.

Roger Penrose

27 mar 2025, 16:04

Wil. schreef:
27 mar 2025, 15:31
Verbazingwekkend hoe jouw versie overeenkomt met die van Poetin.
Prettig gezelschap, zeker?

We hebben je argumenten in oktober '24 al eens gehoord. Ik heb er toen op geantwoord. Begin dus maar terug te lezen vanaf daar.
Klopt, maar je hebt mij toen niet kunnen overtuigen.
Misschien heb je het al gezien, maar kijk eens naar de lezing die Jeffrey Sachs een maand geleden in de EU gaf over dit onderwerp. Deze professor is al 40 jaar nauw verbonden met geopolitieke verhoudingen en vraagstukken tussen oost en west.
Uiteraard is er in de msm totaal geen aandacht aan besteed en ik weet wel waarom. Dat is gelijk ook de reden dat alle toegang tot Russische media kanalen al 3 jaar geblokkeerd is.

https://www.youtube.com/watch?v=_RNE3X41IvM&t=3283s

Fred1950

27 mar 2025, 16:33

Wil. schreef:
....
Intussen bombardeert Poetin nog dagelijks doelbewust meerdere appartementsgebouwen. Doet UA dat in Rusland?
Ja , in Moskou.

Heb je gezien hoe de Israelis heel doeltreffend de ziekenkamer van een Hamas leider konden bombarderen en hem daar doden ? Denk je echt dat de Russen zomaar lukraak de zoveelste appartementsverdieping aan flarden schieten ? Dat gebeurt ook niet zomaar , tenzij dat de raket door afweer tot brokstukken werd herleid.

Wil.

27 mar 2025, 17:12

Rusland kiest doelbewust scholen, ziekenhuizen en appartementen uit om terreur te zaaien. Dagelijks worden een honderdtal Shaheed drones van Iraanse makelij afgevuurd op de bevolking. Rusland gebruikt daarbij ook nog eens thermobarische bommen die de zuurstof wegzuigen om zodoende meer mensen te vernietigen en uit te roeien.

De oorlogsmisdaden stapelen zich op. Den Haag kan misschien de tel nog bijhouden.

Roger Penrose

27 mar 2025, 17:20

Fred1950 schreef:
27 mar 2025, 16:33
Wil. schreef:
....
Ja , in Moskou.

Heb je gezien hoe de Israelis heel doeltreffend de ziekenkamer van een Hamas leider konden bombarderen en hem daar doden ? Denk je echt dat de Russen zomaar lukraak de zoveelste appartementsverdieping aan flarden schieten ? Dat gebeurt ook niet zomaar , tenzij dat de raket door afweer tot brokstukken werd herleid.
De Russen vallen militaire doelen aan en uiteraard zullen ze de objecten aanvallen die te maken hebben met het transport, opslag en distributie van de aan Oekraine geleverde wapens, inclusief de infrastructuur. Dat is les 1 oorlogsvoering: vernietiging toelevering van wapentuig. En Oekraine is wat dat betreft voor de Russen een sitting duck, want zij zijn volledig afhankelijk van die toelevering.
Het propagandaverhaaltje dat Rusland slechts burgerdoelen aanvallen is kul, want als ze echt erop uit waren om zoveel mogelijk burgerdoden te genereren, dan zou er een heel andere strategie ingezet worden op maximale vernietiging van woonoorden, etc met bijv. een flink aantal Oreshniks.
In Oekraine zijn in 3 jaar bij lange na niet zoveel burgerdoden gevallen als bijv. in Gaza in een paar maanden. En zelfs Israel claimt niet uit te zijn om maximale burgerdoden, dus het is weer het zoveelste uit zn verband getrokken verhaal; De Russen zijn slecht en we zullen alles uit de kast halen om toe te werken naar dat onwrikbare aspect. Dat is helaas een groot deel van onze msm die daar een zeer dubieuze rol in spelen.
Toen ik aan het begin van de oorlog zag dat Oekraine opzettelijk zaken in scene zette en vervalste om maximale steun bij het Westen te verkrijgen ben ik afgehaakt.

Wil.

27 mar 2025, 17:31

Dat is dan de tweede keer op een paar uur tijd dat je de handpop van Poetin bent. We kennen de praat van de dictator ondertussen wel.

Ik verwacht dat je binnenkort ook de dwazernijen van Trump gaat herhalen? "Rusland heeft Oekraïne niet aangevallen. Het is omgekeerd!" en ook deze: "Zelenski is een dictator" .
We zijn er klaar voor.

Ken je de uitdrukking 'God moet zijn getal hebben'? Hij heeft je meegeteld.

Roger Penrose

27 mar 2025, 17:49

Wil. schreef:
Dat is dan de tweede keer op een paar uur tijd dat je de handpop van Poetin bent. We kennen de praat van de dictator ondertussen wel.

Ik verwacht dat je binnenkort ook de dwazernijen van Trump gaat herhalen? "Rusland heeft Oekraïne niet aangevallen. Het is omgekeerd!" en ook deze: "Zelenski is een dictator" .
We zijn er klaar voor.

Kom nou maar eerst eens met feiten, ipv op de man spelen.
Trump heb ik helemaal niets mee, dus dat is een verkeerde aanname.
Het enige wat ik wel toejuich is dat de diplomatieke kanalen tussen Rusland en de VS weer opengezet zijn.
Want als het aan de warmongers van de EU ligt, gaan we nog jaren door met wapens naar Oekraine sturen met nog meer honderdduizenden doden tot gevolg. Tel uit je winst.
Als de EU echt zo stoer is, dan sturen ze von der Leyen naar Poetin, want dan kunnen ze meepraten want dat willen ze toch zo graag?

Wil.

27 mar 2025, 18:35

Roger Penrose schreef:
27 mar 2025, 17:49
Wil. schreef:

We zijn er klaar voor.

Kom nou maar eerst eens met feiten, ipv op de man spelen.
Ik heb je die in oktober al gegeven. Er is niets veranderd.
Trump heb ik helemaal niets mee, dus dat is een verkeerde aanname.
Maar met Poetin wel; ik weet genoeg.
Want als het aan de warmongers van de EU ligt, gaan we nog jaren door met wapens naar Oekraine sturen met nog meer honderdduizenden doden tot gevolg. Tel uit je winst.
Dwaas gekakel; op welk moment moest men tijdens WO2 ophouden met wapens aanvoeren voor de geallieerden zodat miljoenen jonge mensen niet hoefden te sneuvelen? De winst was nog veel groter toen. :roll:

Fred1950

27 mar 2025, 18:47

Wil. schreef:
27 mar 2025, 18:35
....
Dwaas gekakel; op welk moment moest men tijdens WO2 ophouden met wapens aanvoeren voor de geallieerden zodat miljoenen jonge mensen niet hoefden te sneuvelen? De winst was nog veel groter toen. :roll:
Ook dwaas gekakel. De verhouding klopt niet , Putin wil alleen maar dat die 4 oblasten + Krim onafhankelijk worden. De overwinning op de Duitsers hebben we zelfs voor het grootste deel te danken aan de Russen , niet aan de Amerikanen of Engelsen en Canadezen.

Roger Penrose

27 mar 2025, 20:29

Ik heb je die in oktober al gegeven. Er is niets veranderd.
Klopt, nog steeds hetzelfde Russofobische gewauwel.
Maar met Poetin wel; ik weet genoeg.
Ook niet. De aanleiding en toedracht van deze oorlog zijn bij een beetje onderzoek zo te achterhalen.
Dus u wilt de huidige situatie vergelijken met Nazi Duitsland? Da's wel een hele foute analogie. Ik heb de Russen nog nooit horen praten over rassenwetten of Lebensraum.
En er was in die tijd geen organisatie, de aartsvijand van de Duitsers met een enorm vernietigingspotentieel die in de jaren vóór WO2 steeds meer naar de grenzen van Duitsland opschoof. Laat staan dat de VS zich toen in Oostenrijk begon te bemoeien met het actief ondersteunen van de anti-Duitsland partijen van dat land, voor een staatsgreep zorgde en dat de Duitsers in Oostenrijk opeens aangeschoten wild waren. Tja, als Duitsland dan een oorlog gestart was, dan was dat nog te begrijpen, maar dit soort zaken speelden toentertijd helemaal niet

Daarom is het Rusland vergelijken met Nazi Duitsland propagandapraat en het blijkt wederom dat je er niets van begrepen hebt waarom Rusland Oekraine is binnengevallen.