Je begrijpt je eigen woorden wellicht niet. Een fobie is een irrationele angst.Roger Penrose schreef: ↑27 mar 2025, 20:29Klopt, nog steeds hetzelfde Russofobische gewauwel.Ik heb je die in oktober al gegeven. Er is niets veranderd.
De angst die velen voelen voor Poetin is rationeel te verklaren. Misschien niet voor jou, maar wel voor mensen die nadenken: een inval in Transnistrië, tanks die binnenrollen in Georgië, 'groene mannetjes' die de Krim annexeren voor Poetin, Grozny dat platgelegd wordt, de moordpartijen voor 'vriend' Assad in Syrië. Fobie, zei je?
Kun je de puntjes verbinden, of moet ik eerste een tekeningetje maken?
Ik heb het je uitgelegd, maar je blijkt niet in staat zelf te kunnen nadenken. Je herhaalt wat Poetin je voorkauwt.Ook niet. De aanleiding en toedracht van deze oorlog zijn bij een beetje onderzoek zo te achterhalen.Maar met Poetin wel; ik weet genoeg.
Je mist de essentie: een dictator valt andere landen binnen omdat hij het Grote Russi ... sorry, Duitse Rijk wil vestigen. Die landen verdedigen zich en er vallen miljoenen doden. Maar dat had kunnen gestopt worden door die landen niet langer te voorzien van oorlogsmateriaal? Trekt de mist in je bovenkamer nu een beetje op?Dus u wilt de huidige situatie vergelijken met Nazi Duitsland? Da's wel een hele foute analogie. Ik heb de Russen nog nooit horen praten over rassenwetten of Lebensraum.Dwaas gekakel; op welk moment moest men tijdens WO2 ophouden met wapens aanvoeren voor de geallieerden zodat miljoenen jonge mensen niet hoefden te sneuvelen? De winst was nog veel groter toen.
En er was in die tijd geen organisatie, de aartsvijand van de Duitsers met een enorm vernietigingspotentieel die in de jaren vóór WO2 steeds meer naar de grenzen van Duitsland opschoof. Laat staan dat de VS zich toen in Oostenrijk begon te bemoeien met het actief ondersteunen van de anti-Duitsland partijen van dat land, voor een staatsgreep zorgde en dat de Duitsers in Oostenrijk opeens aangeschoten wild waren. Tja, als Duitsland dan een oorlog gestart was, dan was dat nog te begrijpen, maar dit soort zaken speelden toentertijd helemaal niet
Daarom is het Rusland vergelijken met Nazi Duitsland propagandapraat en het blijkt wederom dat je er niets van begrepen hebt waarom Rusland Oekraine is binnengevallen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.