Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

frits1955

08 apr 2025, 15:13

Het is wit gespuis he- dat mag van de Ware Vlaam.

Fred1950

08 apr 2025, 18:32

De Russen gebruiken waarschijnlijk kompassen uit China :lol: en lezen die verkeerd af. In plaats van naar het zuiden op te rukken om al wat blauw is te omsingelen , rukken ze naar het noorden op "waar niets te beleven valt" :lol:
Untitled520.png
Untitled520.png (313.36 KiB) 657 keer bekeken
De blauwe rechthoek rechts is bezet gebied door Oekraïners tussen twee straten , en die kunnen amper bevoorraad worden. :o Die gebruiken dus de huizen van de bewoners als schuilplaats ( en plunderen hun voedselvoorraden ) ....

De Russen zijn eigelijk heel braaf. De Amerikanen zouden al lang het station van Kiev hebben platgelegd , Lviv met napalm bestookt , en ga zo maar door ... :? En de Israeli's hadden Zelensky al lang geliquideerd , ze zijn immers heel straf in het ombrengen van kopstukken.

Wil.

08 apr 2025, 19:50

De Russen durven met hun bommenwerpers niet boven UA komen. Dan 'dalen' ze plots rapper dan voorzien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

09 apr 2025, 16:54

Fred1950 schreef:
08 apr 2025, 18:32
De Russen gebruiken waarschijnlijk kompassen uit China :lol: en lezen die verkeerd af. In plaats van naar het zuiden op te rukken om al wat blauw is te omsingelen , rukken ze naar het noorden op "waar niets te beleven valt" :lol:
Untitled520.png
Untitled520.png (313.36 KiB) 583 keer bekeken
.....
Ze hebben blijkbaar nieuwe kompassen gekregen. Of hun GPS stond niet goed ingesteld , of de stafkaarten waren verkeerd. :lol:

Untitled521.png
Untitled521.png (357.8 KiB) 583 keer bekeken

Wil.

09 apr 2025, 18:47

Volgens de gegevens van het UA leger hebben de Russen tot nu toe 926.000 manschappen verloren: dood, gevangen of serieus zwaar gewond.

Volgens Amerikaanse bronnen zijn het er 790.000, maar Poetin laat het niet aan zijn hart komen: hij heeft 150.000 jonge mannen extra onder de wapens geroepen.

Volgens de Britse intelligence heeft RU niet minder dan 90.000 slachtoffers moeten evacueren sinds 1 januari. De verliezen zijn enorm en dit om hier en daar een veld of een bomenrij in te nemen. 90.000!
image.png

Het ISW stelt vast dat de Russen steeds minder grond kunnen veroveren:

image.png

Fred1950

09 apr 2025, 19:29

Wil. schreef:
09 apr 2025, 18:47
..... Poetin laat het niet aan zijn hart komen: hij heeft 150.000 jonge mannen extra onder de wapens geroepen.

....
Die gaan uitsluitend ingezet worden om Oekraïners buiten de grenzen van Rusland te houden ( Kursk , etc ... ) en niet om in Oekraïne zelf te vechten.

Waarom geef jij , Oekraïne , de VS , enz ... nooit het dodental aan Oekraïnse zijde ? Blijkbaar weten de Oekraïners steeds beter hoeveel Russen er sneuvelen , maar kennen ze hun eigen aantal gesneuvelden niet. Raar hé :) Cijfers zijn toch zo mainuleerbaar nietwaar ,,,

Wil.

09 apr 2025, 21:51

Als goede vatnik zou jij die gegevens al moeten doorgekregen hebben.
Wij gaan die niet rondbazuinen want de troepen worden daar niet vrolijker van. We willen het moreel hoog houden.

Wil.

10 apr 2025, 12:14

De RU economie is tegen de muur geknald. Dat leren we uit de tekst van Rosstat - het statistisch bureau van RU.

image.png
image.png (125.55 KiB) 540 keer bekeken

De industriële productie - die na energie de belangrijkste bijdrage aan het bbp levert - is in elkaar gezakt. Enkel de productie van oorlogsmateriaal stijgt nog, maar in het totaal is de krimp immens.
Elke bom die verschoten wordt, brengt 0% op voor de overheid. Idem voor tanks en camions die vernield gaan worden.

Intussen loopt de inflatie op, maar de economie stagneert of krimpt. Poetin zit tussen hamer en aambeeld.

En ondertussen loopt het tekort voor het budget op:

image.png
image.png (29.42 KiB) 540 keer bekeken

Nog een belangrijk punt: OPEC heeft aangekondigd om meer olie op te pompen. Resultaat: lagere prijzen.
En dit op een moment dat de wereldeconomie in een recessie dreigt te belanden. Gevolg: de inkomsten zullen nog sterker dalen voor Rusland.

We moeten gewoon UA blijven steunen. De beer zit met 2 van zijn klauwen in een klem maar het beest blijft gevaarlijk.

Fred1950

10 apr 2025, 15:53

Wil. schreef:
.....

We moeten gewoon UA blijven steunen. De beer zit met 2 van zijn klauwen in een klem maar het beest blijft gevaarlijk.
Remember mijn uitspraak : "If you want us dead , you will die with us ..."

----------------------------------------

Wat zijn de Russen nu van plan ??? 8O

Untitled522.png
Untitled522.png (254.44 KiB) 528 keer bekeken

Toch wat teveel wodka gezopen als ge het mijn vraagt :mrgreen:

Wil.

10 apr 2025, 16:06

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
.....

En dat geldt ook omgekeerd: 926.000 jonge (en minder jonge) Russen van het front. 8)

Fred1950

10 apr 2025, 18:27

Wil. schreef:
10 apr 2025, 16:06
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
.....

En dat geldt ook omgekeerd: 926.000 jonge (en minder jonge) Russen van het front. 8)
Ik denk dat ge mij niet begrijpt. Als er geen soldaten meer zijn en Rusland + bevolking zit economisch volledig aan de grond met honger en tegenspoed , dan rest nog "kamikaze" . Ge moet niet veel personeel hebben om atoombommen met supersnelle raketten op Londen , Parijs en ( misschien vooral ) Brussel , enz ... te doen neerkomen. De minst krachtige zijn nu kleiner en krachtiger dan wat ooit op Hiroshima terecht kwam.

Die 926.000 is een Oekraïnse telling , en dus waardeloos.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 apr 2025, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

10 apr 2025, 19:29

Fred1950 schreef:
10 apr 2025, 18:27

Die 926.000 is een Oekraïnse telling , en dus waardeloos.
Dat zal dan wel zijn , zeker? Kijk ook eens naar wat andere bronnen zeggen.

Maar die 926.000 zijn intussen echt waardeloos. De meesten bevinden zich in horizontale toestand.

Wil.

10 apr 2025, 19:34

Als er geen soldaten meer zijn en Rusland + bevolking zit economisch volledig aan de grond met honger en tegenspoed , dan rest nog "kamikaze"
Kamikaze vraagt om een grote overtuiging, geloof en ontzag voor de opperste leider. Die elementen zijn nauwelijks aanwezig en vooral niet bij degenen die de mogelijkheid hebben om Putler een duwtje te geven zodat hij door een open raam valt.

Een 10-tal dagen geleden is nog een luxelimo ontploft door een autobom. Hij zal wel 3 keer rond een auto gaan eer hij er weer instapt. :lol:

Fred1950

10 apr 2025, 19:54

Wil. schreef:
Als er geen soldaten meer zijn en Rusland + bevolking zit economisch volledig aan de grond met honger en tegenspoed , dan rest nog "kamikaze"
Kamikaze vraagt om een grote overtuiging, geloof en ontzag voor de opperste leider. Die elementen zijn nauwelijks aanwezig en vooral niet bij degenen die de mogelijkheid hebben om Putler een duwtje te geven zodat hij door een open raam valt.
De bommen komen er zonder raadpleging , ook niet met instemming van de bevolking met een al dan niet aanbeden opperste leider. Een leider die zijn volk ziet lijden gaat offers brengen ...
Een 10-tal dagen geleden is nog een luxelimo ontploft door een autobom. Hij zal wel 3 keer rond een auto gaan eer hij er weer instapt. :lol:
Juist ja , en heel "toevallig" is daar steeds een camera in de buurt , zelfs heel dicht bij , die dat allemaal kan filmen. Niet echt geloofwaardig , hé , al jouw "betrouwbare" informatie .... :lol: Als Poetin ooit geliquideerd zou worden komen de duivels ( de haviken ) te voorschijn. Verwacht u dan maar voor het ergste.

Wil.

10 apr 2025, 20:13

Fred1950 schreef:
10 apr 2025, 19:54

De bommen komen er zonder raadpleging , ook niet met instemming van de bevolking met een al dan niet aanbeden opperste leider. Een leider die zijn volk ziet lijden gaat offers brengen ...
Wil. schreef:

Een bom of raket is geen kamikaze, Fred. Als er iets is waar Putler zeker niet om geeft, dan is het de ellende van de gewone Rus. Laat staan van de 100.000en dode Russen.
Hitler kon het lijden van het Duitse volk ook niet meer aanzien :lol: :roll:
Juist ja , en heel "toevallig" is daar steeds een camera in de buurt , zelfs heel dicht bij , die dat allemaal kan filmen. Niet echt geloofwaardig , hé , al jouw "betrouwbare" informatie .... :lol: Als Poetin ooit geliquideerd zou worden komen de duivels ( de haviken ) te voorschijn. Verwacht u dan maar voor het ergste.
Net zoals er constant toeristen staan foto's te maken bij Buckingham Palace, zo doen de Russen dat ook wanneer er een kolonne limo's voorbijkomt in de buurt van Poetins ambtswoning.

Al eens bedacht dat degene die de bom geplaatst heeft, er belang bij heeft om te filmen wat er vervolgens gebeurt? Neen, hé?

Maar toch goed geprobeerd, vatnik.