Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Krim was Russisch , in 1954 werd het door Nikita Chroesjtsjov aan Oekraïne geschonken.
"Gegeven is gegeven, en teruggepakt is gestolen"
Vanaf 1991 - de onafhankelijkheid van UA - heeft de internationale gemeenschap de Krim ook erkend als Oekraïens gebied.
Net zoals de Duitstalige kantons vroeger belgisch gebied zijn geworden en ook aldus werden erkend door de int. gemeenschap.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... neemt niet weg dat er van nature uit Russen wonen ( die de Oekraïners niet goed gezind zijn ). De Krim had ook al een speciaal statuut gekregen.
-
Er wonen ook Russen in Moldavië, in Roemenië, in Bulgarije, in Hongarije, in Oostenrijk, in Polen en zelfs in belgië.
Er wonen Fransen in Duitsland, in Spanje, in belgië, in Luxemburg ...

-
In 'onze' Duitstalige kantons wel. Heel Wallonië is Franstalig, dus ...
In UA wonen geen 50% "Russen" . De Russen op de Krim werden grotendeels 'ingevoerd', d.w.z. dat de RU overheid hen aanspoorde - via spotgoedkope leningen - om grond of een huis te kopen op de Krim.
Hetzelfde is gebeurd in de Baltische staten. We kennen de strategie van de Sovjets en van ex-KGB-man Poetin.
In UA wonen geen 50% "Russen" . De Russen op de Krim werden grotendeels 'ingevoerd', d.w.z. dat de RU overheid hen aanspoorde - via spotgoedkope leningen - om grond of een huis te kopen op de Krim.
Hetzelfde is gebeurd in de Baltische staten. We kennen de strategie van de Sovjets en van ex-KGB-man Poetin.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Vrede? Totale nonsens als die "vrede" bestaat uit het eenzijdig inwilligen van zowat alle Russische eisen en het weggeven van delen van andermans land en ook nog een hoop grondstoffen binnenhalen. Zo kan ik het ook.Zullen we Texas ook maar weggeven aan Mexico?
-
-
In de buurt van Moskou - Balashika - hebben de Oekraïners een autobom tot ontploffing gebracht toen één van de hoogste generaals er voorbij liep. Deze bezetter dacht dat hij in Moskou veilig kon rondlopen. Dat was buiten de inlichtingendiensten van UA gerekend.
De man heeft wellicht nooit beseft wat hem overkomen is.
De man heeft wellicht nooit beseft wat hem overkomen is.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Laat ons vooral het doel van deze militaire operatie toch niet uit het oog verliezen, er zijn blijkbaar nog altijd te veel overlevende nazi"s in Oekraïne. Poetin moet het dus nog even volhouden !!!
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Tijdens de voorbije week moest de 2e grootste bank van Rusland gered worden door de overheid. De VTB-bank zou failliet gegaan zijn zonder hulp. Gisteren moesten nog eens 4 (kleinere) banken gered worden.
De economie van RU is een kaartenhuis.
De economie van RU is een kaartenhuis.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.