Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ja , en waarom ?
1. om mogelijks het "vijandig gezinde" regime in Kiev ten val te brengen. Daarom heeft men getracht Kiev te omsingelen , wat niet gelukt is. De staatsgreep van 2014 in Oekraïne zag Poetin als een gevaar voor een oprukkende NAVO.
2. om een onbelemmerde doorgang over land naar de Krim te krijgen , iets wat vroeger zonder probleem verliep omdat de Oekraïners er toen geen probleem van maakten , vanaf 2014 wel..
3. De Russisch gezinde Oekraïners in de Donbas werden bedreigd , kwamen in 2014 in opstand , en Poetin bood hulp.
Met communisme en de Koude Oorlog heeft dit allemaal niets meer te maken. Oekraïne werd voor de Russen een onbetrouwbare partner , en de moord in Spanje op een gevluchte Oekraïner bewijst dat de Oekraïners ook helemaal geen heiligen zijn.
------------------------------------
Grote terreinwinst door de Russen ( van onbenullige grond ) , maar Toretsk zelf krijgen ze blijkbaar maar niet onder controle ....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Grote terreinwinst, Fred? De Russen controleren nu een kleiner deel van UA dan 3 jaar geleden. En dat voor het op één na strafste leger van de wereld
Poetin had in UA niets te zoeken. Het is een soeverein land dat zijn eigen koers bepaalt, maar dat zint een dictator niet.
De problemen met wat er in het oosten van het land bezig was, waren niet zijn verantwoordelijkheid. Het was een intern Oekraïens conflict. Buiten blijven.
De machtsgreep in 2014 van Janoekovitsj (op aanstoken van Poetin) had inderdaad nooit mogen plaatsvinden. Janoekovitsj had de grondwet moeten respecteren en besluiten van het parlement ondertekenen, meer niet.
Poetin had in UA niets te zoeken. Het is een soeverein land dat zijn eigen koers bepaalt, maar dat zint een dictator niet.
De problemen met wat er in het oosten van het land bezig was, waren niet zijn verantwoordelijkheid. Het was een intern Oekraïens conflict. Buiten blijven.
De machtsgreep in 2014 van Janoekovitsj (op aanstoken van Poetin) had inderdaad nooit mogen plaatsvinden. Janoekovitsj had de grondwet moeten respecteren en besluiten van het parlement ondertekenen, meer niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
burgerdoelen ? Ben je daar zo zeker van ?
.....maar dat zint een dictator niet .....
Mij zint het ook niet dat extreem-rechtsen in Oekraïne sinds 2014 de plak zwaaien , en ik ben nochtans geen dictator
-
Kiev werd zwaar in het vizier genomen. Midden in de hoofdstad staan geen fabrieken die oorlogsmateriaal maken. Het aantal appartementsblokken dat reeds geraakt werd, is niet te tellen.
Poetin is een terrorist.
Wellicht omdat je geen centimeter macht hebt......maar dat zint een dictator niet .....
Mij zint het ook niet dat extreem-rechtsen in Oekraïne sinds 2014 de plak zwaaien , en ik ben nochtans geen dictator

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Bijgevolg ben jij dus zeker dat het militaire doelen waren.......
https://www.hln.be/buitenland/kremlin-n ... ~a4ba9be5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Den deze heeft gisteravond ook in den drank gehangen zekers....?
Stiekem in den Duvel gezeten......
HLN:
Russische oud-president Medvedev dreigt van bijna heel Oekraïne bufferzone te maken onder Russische controle
Voormalig Russische president en premier Dmitri Medvedev dreigt ermee dat Moskou bijna heel Oekraïne zal omvormen tot een bufferzone onder Russische controle, als het Westen niet stopt met het leveren van militaire hulp aan Kiev.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a7753431/
Stiekem in den Duvel gezeten......
HLN:
Russische oud-president Medvedev dreigt van bijna heel Oekraïne bufferzone te maken onder Russische controle
Voormalig Russische president en premier Dmitri Medvedev dreigt ermee dat Moskou bijna heel Oekraïne zal omvormen tot een bufferzone onder Russische controle, als het Westen niet stopt met het leveren van militaire hulp aan Kiev.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a7753431/
-
Neen , maar in het VRT nieuws werd al eens vermeld dat een afgeschoten drone in iets anders dan een militair doel terecht kwam. Dat heet dat corrateral damage.Charlie Maru schreef: ↑26 mei 2025, 14:03Bijgevolg ben jij dus zeker dat het militaire doelen waren.......![]()
.....
HLN:
Medvedev ? Die heeft al andere straffere uitspraken dan dat gedaan. Als de diene ooit in de plaats van Poetin zou komen ...
-
Die zet gewoon een grote mond op met goedkeuring van prutlin die boven hem staat........
Mocht hijzelf aan de macht zijn, zou hij heel wat minder noten op zijn zang hebben......
-
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Hij denkt voor mij veel te impulsief , en dat zijn gevaarlijke mensen die de consequenties van hun daden niet kunnen inschatten ( een soort Trump )Charlie Maru schreef: ↑26 mei 2025, 19:06....
Mocht hijzelf aan de macht zijn, zou hij heel wat minder noten op zijn zang hebben......
-
Niet voor gevoelige zielen: een voorbeeldje hoe de Russen één van hun soldaten een straf toebedelen. Nadat ze hem in zijn gezicht stampen, trekken ze hem - vastgebonden aan zijn voeten - met een truck vele honderden meters door een oneffen stuk grond dat half begroeid is.
De man smeekt om afgemaakt te worden zodat hij van de marteling verlost is.
Enig idee hoe ze Oekraïners zouden behandelen als ze erin slagen het land te onderwerpen?
De man smeekt om afgemaakt te worden zodat hij van de marteling verlost is.
Enig idee hoe ze Oekraïners zouden behandelen als ze erin slagen het land te onderwerpen?

Dat is nog het minste. In de Donbas staken Oekraïners Russisch gezinden gewoon in brand ...Wil. schreef: ↑26 mei 2025, 19:45Niet voor gevoelige zielen: een voorbeeldje hoe de Russen één van hun soldaten een straf toebedelen. .....
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat heet dat corrateral damage.
Sorry Fred - zulke blunders doen pijn aan mijn ogen
By the way: wisten jullie dat die oranje niemendal uit de VS op 4 maanden tijd al 10 keer Poetin bedreigde met " de strengste sancties ooit" en dat er telkens helemaal niks gebeurde? Behalve dan dat Poetin & co die niemendal in zijn gezicht uitlachten.