In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

23 aug 2025, 08:54

Afbeelding

even in de rapte want ga er zo terug induiken voel me alles behalve.hier voor moment muggenpis.groetje

Muddy Maddy

23 aug 2025, 10:19

Goede morgen seizoentjes,

Het was een geslaagde dag gisteren. Zelfs Lilly liet zich zien. Ze had zeer veel intresse in de handtas van Martine. Na het eten zijn ze dan hier nog zeker anderhalf uur gebleven. Martine zei dat ze zenuwen had in het begin. Maar dat dit oploste naar mate we elkaar beter leerden kennen. Ikzelf was niet nerveus. Wat vreemd is. Was bijna mijn stok vergeten in het restaurant. Als ik me goed voel heb ik die nauwelijks nodig. Het was wel heel warm in het restaurant en er was ook veel volk.

Vanavond avondmarkt. Weer of geen weer ik ga. Overbuurvrouw van buurman is na de aanval bang om in het donker naar buiten te gaan. Onze overbuurvrouw vond dat onzin. Die begon gisteren te messenger over de glasscherven die al opgeruimd waren door wat vrienden. Na 9 uur begin je niet te messsenger zei ventje. Gelukkig stopte het rap want anders had hij de telefoon in de badkamer gaan leggen. Daar slaapt Lilly voor de moment. Ze had weer een bui en wilde bijna niets van eten. Waarschijnlijk voelde ze zich ook nerveus. Gimly was wel even beledigd dat ventje "zijn" zetel had afgepakt. Toen "haar" zetel weer vrij was is Lilly er ingesprongen en na een wasbeurt heeft ze geslapen.

Ben vanmorgen best laat wakker geworden. Ik wilde nog blijven liggen maar de plicht roepte. Haar oren zijn uitgespoten. Eindelijk. Nu moeten we haar overtuigen om naar de oogarts te gaan. Ach ja.
In september ben ik bijna een hele week volboekt met afspraken. Naar Frank, naar de dokter, naar de kapster en dan naar de luisterdokter. Viel mee. En de trap viel ook mee. Frank had het al gezegd overwin het.

Zo, mijn kranten zijn er.
Fijne dag seizoentjes

Ventje is op boodschap. De kranten bij den Adil en eten bij de beenhouwer. Ha, het begint zonnig te worden. De avondmarkt gaat kunnen rekenen op volk.
Cats Rule!

Bekske

24 aug 2025, 08:40

Afbeelding
even in de rapte maar van rusten zal er niet veel komen vandaag ondanks ik enorm rust nodig heb .Maar zal hier een hele dag druk worden door het wielrennen .Het komt op tv vandaag ze gaan hun laatste toer doe maar .Ze zullen het wel enorm zwaar krijgen met die bergen op enz .Nu eerst de amateurs dat voorbij komen en rond de middag de beroeps .Ben al klein blokske rond geweest alhoewel het tanden bijten was voor mij .Nog mijn ontbijt nu weer choclade broodje dat ik zelf gebakken heb met warme zelfgemaakte chocomelk.En dan in de zetel naar de mensen buiten kijken .Misschien dat ik even in de deur ga sta maar de beroeps zie ik straks toch op tv voorbij komen dus vanuit de zetel .Moet nu wel op letten voor de twee want die zijn ongedurig door die drukte hier .Dus eerst nog mijn ontbijt en daarna in de zetel of zittend op bed dat zal ook wel gaan .En de twee zoveel mogelijk bij mij houden en hen gerust stellen .groetje

Muddy Maddy

24 aug 2025, 09:11

Goede morgen seizoentjes

Avondmarkt dikke teleurstelling.
Gimly is weer in zijn "ik heb honger" periode.
Lilly slaapt nog altijd in de badkamer. Geen kaas en soep.
Nieuw recept ontdekt. Quesedilla. Ventje is er dol op. Je moet wel wraps in huis hebben.
Morgen moet ventje met z'n zus gaan opkuisen.
Alle sleutels moeten tegen donderdag verzameld worden want dan wordt de akte getekend.
Straks 2 eitjes koken want Lilly lust ook ei. Zijn door de Quesedilla erachter gekomen. Zachtgekookt lust ze ook. Likt dan van het lepeltje.
Gimly krijgt even een zoomie.
Vandaag kip aan het spit.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

24 aug 2025, 12:23

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Zo, het zondags HH is achter de rug, nu kan ik doen wat ik wil. Denk aan kleuren en als mijn pols begint pijn te doen, alles van het kleurgerief netjes opruimen en in mijn knutselbox stoppen en dan doorlezen in mijn boek.
Moet wel nog mosseltjes schoonmaken, die staan op het menu als avondeten. Maar dat is vlug gedaan.
En er moet ook nog gewandeld worden met Matice natuurlijk.
Gisteren eindelijk overstag gegaan voor een dubbelwandige drinkfles, want tegenwoordig word je raar aangekeken als je gewoon uit een plastic flesje drinkt. Grappig detail, ik heb de mijne gekocht in de supermarkt en vandaag keek ik op B*L en daar is dezelfde fles meer dan het dubbel duurder. Dus ik heb goed gekocht. Het is een zachtroze geworden met allemaal hondjes erop. Ik moet altijd drinken bij me hebben, omdat ik uit het niets een opstoot kan doen en dan moet ik onmiddellijk mijn medicijnen kunnen nemen. En dat kan ik niet zonder water natuurlijk. Ik had er gisterenavond koud water ingedaan en deze ochtend was het water nog ijskoud. Dus, goede koop gedaan.
Ik had voor Matice een veelkleurige canvas bal gekocht, hij is er zo zot op dat ik gisteren even mijn hart vast hield toen hij er in de keuken en de living begon mee te spelen. Hij is gek op ballen. Maar deze is een binnenbal. Er wordt hier onderscheid gemaakt tussen buiten- en binnenspeelgoed.

MM, jouw idee is goed, maar hij moet alles vers / vers hebben, dus de tip die je geeft is goed, maar voor hier niet haalbaar. Maar ik had dat aan mijn overburen schuin/ schuin verteld. Die zij 75 en 76 jaar oud, maar nog maar nog goed wat stappen enz. betreft. Zij hebben mij een afspraak laten maken, dat als ik nog eens zo'n zware opstoot doe, ik ze bel. Zij hebben onze sleutel en kunnen dus binnen. Afspraak was hun te bellen en dat zij dan Matice zijn eten komen geven. Gisteren vlug een blad waar alles over zijn eten opstaat, uitgeprint zodat ze weten wat ze moeten geven aan Matice. En als ik toevallig geen macaroni nimmer heb, koken zij dat ook even voor mij. Ze zijn maar bang dat ik ooit ga vallen of ooit van de trappen ga vallen. Dus ik heb hen plechtig moeten beloven, dat ik dat de volgende keer ga doen. Het zijn echt wel lieve mensen . Bel hen ook zeker 2X per week op. Zo zie je maar, beter een lieve buur dan een verre vriend.

Oma-C, Bekse , HVT, van harte beterschap. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

anjelierken

24 aug 2025, 22:17

Afbeelding

Hallo iedereen,

Allereerst veel beterschap aan de zieken.

MM: inderdaad beter een goede buur dan een verre vriend. Goede buren hebben is goud waard. Wij hebben ook zo'n goede buren , waar we veel aan hebben , maar zij ook aan ons. Dat is wederzijds. Ze zijn een stuk ouder dan ons en weten als er iets is , ze altijd mogen bellen ook s' nachts. Heb dat al herhaaldelijk gezegd , wat hun wel geruststelt.

Deze week oudste kleindochter op logement. Heb al een paar ideetjes van wat we gaan doen deze week.
Had al gedacht om eens gourmet te doen dinsdag, dan voorspellen ze warm weer. Ze heeft dat nog nooit gedaan, en dat kunnen we buiten doen. Want binnen geeft dat veel rook. Hebben dat ooit eens binnen gedaan, nooit meer, ons huis stond vol rook ! Ik denk dat ze dat leuk zal vinden, zo je eigen vleesje bakken . Dochter komt dan ook. Daarna kunnen die 2 knutselen, dat doen ze beiden graag. Dochter brengt vaak knutselgerief mee, wat altijd een succes is bij de ukjes.

Tot morgen, iedereen.

Oma-C

25 aug 2025, 09:04

Afbeelding

Allen een fijne nieuwe week gewenst :wink:
Ik moet nog alles eens bijlezen, kan dus
nog niet volgen, en nog wat rustig aan doen
Groetjes allen en het allerbeste voor iedereen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

25 aug 2025, 09:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren een leuke namiddag gehad + dan nog een fikse wandeling gemaakt in het bos met Matice. Er staan veel houten bankjes in het bos, dus kun je altijd even rusten indien nodig. Manlief was erbij, dus daarom zijn we wat verder gelopen en hebben we eens een andere route genomen. Was toch blij dat ik terug thuis was.

Gisteren mosseltjes gegeten. Ik kruid die met foelie, oregano, peterselie, tijm, cayennepeper en met wat harissa.Op het einde doe ik er wat room bij. Ze waren klein maar lekker.

Matice is gek op zijn nieuwe bal, ik was gisteren ermee met hem aan het spelen en dat vond hij het einde. Gisteren zaten we op ons terras en had hij hem weer bij. Manlief zei tegen hem, dat het een binnenbal is en zijn woorden waren nog niet koud toen hij echt met opzet tegen zijn bal duwde zodat hij onder de balustrade doorging en hij in de tuin belandde. Matice meteen de buitentrap af om ermee in de tuin te spelen, maar deze keer kreeg hij niet zijn zin. Manlief is de bal gaan halen en deze ligt dus terug binnen. In de plaats heeft hij dan maar met zijn oranje buitenbal gespeeld.

Zo, ik ga doordoen met het HH en ook de was doen vandaag, heb 2 of 3 machines was, kan ik fijn buitenhangen.

Aan Oma-C, Bekske en HVT, van harte beterschap.
Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Bekske

25 aug 2025, 09:27

Afbeelding

even in de rapte want ik moet weer gaan rusten .Gisteren hebben er mensen die ik niet ken even gesproken en me gewoon gezegd dat ik niet goed bezig ben door die ademnood .Heb hen gezegd ik weet het maar ik ben zo al twee jaar bezig afijn ja ik ben op zoek .en voel ook duidelijk genoeg dat er van alles niet goed is maar dat zijn mijn problemen .De buren zeggen ook regelmatig iets erover Ben daarjuist met hen nog even buiten geweest .Maar ik heb even angst gehad er was een grote hond dat ze los lieten lopen mag niet .Maar toch was het zo en ik moest de mijne stevig vasthouden om te passeren .Kreeg te horen hij doet niks maar toch vertrouw ik een vreemde hond niet .Ze kunnen zoveel zeggen en natuurlijk waren de mij aan het beven en trekken om verder te gaan .Ze liggen hier nog een beetje te beven .Dus gaan we samen rusten nu na dit gepost is groetje clive bedankt

Muddy Maddy

25 aug 2025, 10:31

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is voor de laatste keer naar zijn ouderlijk huis. Het schoonmaken van het huis. Donderdag is het eindelijk na bijna 2 jaar voorbij. Nog een geluk dat z'n zus rap bij haar verstand kwam toen ze de leegstandtax in de bus kregen. Ze had echt gedacht dat het nooit zou opgemerkt worden. Hun moeder kwam daar voor haar dood nog zelden.

Wij hadden uitstel gekregen voor dit pand hier omdat we ons door de speciale omstandigheid (opdracht buitenland) ons konden domicileren. Ik moet er niet aan denken hoeveel de leegstandtax na 5 jaar zou geweest zijn.

Gisteren was er op het kerkplein een crea beurs. Zijn niet geweest. Je kan zo dingen blijven kopen zei ventje. We hebben wat DVD's bekeken zoals elke zondag en deze keer wilde Lilly ook kip van mijn portie. Ze zat op de zetel en Gimly op de grond. Ik heb ze zoveel gegeven dat ze net als ik geen avondmaal nodig hadden. Scheelt in de kilo's en Lilly moet toch nog wat bijkomen. Ze kreeg voor de kip een liquid stick en het eierdopje was leeg. Normaal laat ze nog wat achter en dan likt Gimly dat uit. Ik was dan ook verbaasd dat ze ook kip wilde. Misschien was de liquid stick ook met kipsmaak?

Anjelier: deze zomer had buurvrouw een fondue buiten gedaan. Ze hebben hun zonnezeil naar de wasserette op de hoek moeten doen. Wij moeten de luster boven de antiek eettafel elke keer met ontvetter afnemen nadat we fondue gedaan hebben. Wij hebben hier 2 gourmet-stels staan. Iemand intresse? Ik doe deze met een fonduepot erbij van de hand. Johan, de beenhouwer van vroeger verhuurde dat.

Ventje is toegekomen ginder en er staat nog een rek klaar. Als hij die in z'n auto krijgt dan moeten we een plaatsje vinden. Dat doet me denken aan die vergeten vogelkooi op zolder. We waren die glad vergeten! Die stond heel boven en de mannen hebben dat gevonden. Kan er moeilijk gebruik van maken. Gimly had weer een "zoomie" en miauwde luidkeels helemaal boven. Het is nog geen volle maan anders verdacht ik hem ervan een weerkat te zijn.

Fijne dag seizoentjes; sterkte, beterschap.
Cats Rule!

clive

26 aug 2025, 08:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Er komt een klein pakje voor me aan, zijnde diepvriesstickers , 500 stuks voor een paar € en fijne elastiekjes voor als ik mijn haar in een speld doe, hier 100 stuks voor 1€. Voor 5 van deze elastiekjes betaal ik in de supermarkt 2,50€ tot 2,95€. Dus dat is wel een verschil in prijs. Zal ook maar de brievenbus in het oog houden of ze daar het pakje niet induwen

Ik zie dat het al 08:44H is en ik heb nog niets gedaan. Dus ga ik nu meteen starten. Vandaag alles op het bovenste verdiep poetsen en natuurlijk nieuwe dekbedden leggen zoals elke week.

Heel veel beterschap voor de zieken en een dikke knuffel voor elkeen. Liefs.

Bekske

26 aug 2025, 09:40

Afbeelding

Oma-C

26 aug 2025, 09:42

Afbeelding

Dag Bekske en clive en alle anderen :wink:
Een aangename zonnige dag :)

Helena van Troje

26 aug 2025, 12:27

Goede middag.
Voorlopig heb ik het nog koud.
Beter geslapen deze nacht.
Rond de middag kwam de hersteller voor de wasmachine.
Ik heb honger.
Je zal zien als ik begin te eten is die man daar.
Ik hoop dat ik hem niet gemist heb.
Was even aan de praat met buurvrouw.

Prettige dag nog iedereen.

Oma-C

26 aug 2025, 20:16

Afbeelding

Een fijne avond en een rustige nacht
Veel sterkte voor wie het kan gebruiken :?