Goedemiddag Seizoentjes,
Zo, het zondags HH is achter de rug, nu kan ik doen wat ik wil. Denk aan kleuren en als mijn pols begint pijn te doen, alles van het kleurgerief netjes opruimen en in mijn knutselbox stoppen en dan doorlezen in mijn boek.
Moet wel nog mosseltjes schoonmaken, die staan op het menu als avondeten. Maar dat is vlug gedaan.
En er moet ook nog gewandeld worden met Matice natuurlijk.
Gisteren eindelijk overstag gegaan voor een dubbelwandige drinkfles, want tegenwoordig word je raar aangekeken als je gewoon uit een plastic flesje drinkt. Grappig detail, ik heb de mijne gekocht in de supermarkt en vandaag keek ik op B*L en daar is dezelfde fles meer dan het dubbel duurder. Dus ik heb goed gekocht. Het is een zachtroze geworden met allemaal hondjes erop. Ik moet altijd drinken bij me hebben, omdat ik uit het niets een opstoot kan doen en dan moet ik onmiddellijk mijn medicijnen kunnen nemen. En dat kan ik niet zonder water natuurlijk. Ik had er gisterenavond koud water ingedaan en deze ochtend was het water nog ijskoud. Dus, goede koop gedaan.
Ik had voor Matice een veelkleurige canvas bal gekocht, hij is er zo zot op dat ik gisteren even mijn hart vast hield toen hij er in de keuken en de living begon mee te spelen. Hij is gek op ballen. Maar deze is een binnenbal. Er wordt hier onderscheid gemaakt tussen buiten- en binnenspeelgoed.
MM, jouw idee is goed, maar hij moet alles vers / vers hebben, dus de tip die je geeft is goed, maar voor hier niet haalbaar. Maar ik had dat aan mijn overburen schuin/ schuin verteld. Die zij 75 en 76 jaar oud, maar nog maar nog goed wat stappen enz. betreft. Zij hebben mij een afspraak laten maken, dat als ik nog eens zo'n zware opstoot doe, ik ze bel. Zij hebben onze sleutel en kunnen dus binnen. Afspraak was hun te bellen en dat zij dan Matice zijn eten komen geven. Gisteren vlug een blad waar alles over zijn eten opstaat, uitgeprint zodat ze weten wat ze moeten geven aan Matice. En als ik toevallig geen macaroni nimmer heb, koken zij dat ook even voor mij. Ze zijn maar bang dat ik ooit ga vallen of ooit van de trappen ga vallen. Dus ik heb hen plechtig moeten beloven, dat ik dat de volgende keer ga doen. Het zijn echt wel lieve mensen . Bel hen ook zeker 2X per week op. Zo zie je maar, beter een lieve buur dan een verre vriend.
Oma-C, Bekse , HVT, van harte beterschap. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.