Bluft Poetin?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Hier heeft vroeger zo'n oud boerke naar een helikopter geschoten, die ivm de markt toertjes maakte. Vroeger hé, toen was er geen internet. Ze hebben hem in't gevang gestoken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat me bijzonder opvalt is dat we ook steeds maar dezelfde Oekraïnse propaganda toegespeeld krijgen , nl. een oud vrouwtje dat uit het puin is gehaald of een kind dat overleed. Wat aan militaire infrastructuur in de fik ging krijgt het Westen nooit te zien. Kan het nog hypocrieter ? .
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Klinieken....scholen.....materniteiten......Fred1950 schreef: ↑28 sep 2025, 19:55Wat me bijzonder opvalt is dat we ook steeds maar dezelfde Oekraïnse propaganda toegespeeld krijgen , nl. een oud vrouwtje dat uit het puin is gehaald of een kind dat overleed. Wat aan militaire infrastructuur in de fik ging krijgt het Westen nooit te zien. Kan het nog hypocrieter ? .
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Enkel van de drones en de nieuwste kunt ge wat verwachten. Of krijgen de russen ook nieuwste toegestopt?
11.787 tegelijk is het record (in China https://industrievandaag.nl/droneshow-c ... lichtshow/ ) . Bezie het als een zwerm bijen die op je afkomt.
11.787 tegelijk is het record (in China https://industrievandaag.nl/droneshow-c ... lichtshow/ ) . Bezie het als een zwerm bijen die op je afkomt.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat lees ik “Wanneer ik tussen luchtalarmen door naar mijn kamer ging, zag ik hoe drones uit de lucht werden geschoten: Barend Leyts (54) was in Kiev tijdens Russische aanval”Fred schreef: 27 sep 2025, 17:29Wil. schreef: ↑27 sep 2025, 15:44
..... Ze zijn gestuurd door Rusland om .....
Hebt ge daar een bewijs van ?
(Bron: HLN - 28 september 2025, 18:57)
- Dus voor het Westen zijn het Russische drones maar ze zijn niet in de mogelijkheid deze neer te halen
- In het conflictgebied worden Oekraïnse drones uit de lucht gehaald door Russische drones en vice versa.
Dus:
- Ofwel zijn die drones er gewoon niet
- Ofwel bereidden ze een false flag voor omdat ze van geen hout nog pijlen weten te maken gezien de toestand in het conflictgebied en de NAVO per se in het bad willen trekken in dit conlict
- Ofwel weten ze verdomd goed vanwaar ze komen maar doen er niets tegen omdat:
de Europese bevolking in de angstmodus moet gehouden worden (je weet wel "De Russen komen") gezien de mensen meer en meer beginnen te prosteren tegen de uitgaven van de vele miljarden die naar het bodemloze vat Oekraïne vloeien en zij meer en meer moeten inleveren om dit alles te bekostigen. Europa dat de wapens voor Oekraine ook moet kopen in de VS en wegschenken aan Oekraïne, te betalen door de Europese bevolking
enz, enz.....
En als dit allemaal niet helpt dan zal Zelensky nog wel ergens een Russische drone in zijn magazijn hebben liggen die ze dan bij een of ander vliegveld kunnen leggen om aan te tonen dat het van Rusland komt.
Altijd kritisch blijven en niet meegaan in de propaganda van eender welke zijde.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Gisteren werden 595 drones naar Kiev gestuurd.Charlie Maru schreef: ↑28 sep 2025, 21:07Klinieken....scholen.....materniteiten......Fred1950 schreef: ↑28 sep 2025, 19:55Wat me bijzonder opvalt is dat we ook steeds maar dezelfde Oekraïnse propaganda toegespeeld krijgen , nl. een oud vrouwtje dat uit het puin is gehaald of een kind dat overleed. Wat aan militaire infrastructuur in de fik ging krijgt het Westen nooit te zien. Kan het nog hypocrieter ? .![]()
Daar moet nogal wat militaire infrastructuur aanwezig zijn, me dunkt

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Moldavië is een tegenvaller geworden voor Poetin. De bevolking heeft gekozen voor afgevaardigden die pro-Europees zijn, liever dan de stromannen van Poetin na te lopen.

Het zijn net de drones die WEL werden neerghaald die hun doel missen en lukraak dan in woonblokken terecht komen ( tenzij daar een hoge piet woornde , dan is het een bewust doel ).
Terug van héél lang weg geweest ?
-
Spectaculair , en dat allemaal dicht bij elkaar. Ik vraag me af of hun positie met GPS wordt bepaald , zo ja , dan zijn dat heel precieze dingen als die als wapen zouden worden ingezet.boeffer schreef: ↑28 sep 2025, 21:36Enkel van de drones en de nieuwste kunt ge wat verwachten. Of krijgen de russen ook nieuwste toegestopt?
Blij dat je terug bent. Sta er nu niet alleen meer voor om al die pro-Oekraïne propaganda & Zelensky gemekker een plaats te geven.
-----------------------
Wat AI Copilot van Microsoft erover denkt ....
Mijn vraag : "who will win the Russian Oekrain war"
###
- **Ukraine** has shown remarkable resilience, bolstered by international support—particularly from the European Union and the United States. Former President Trump recently stated that Ukraine is “in a position to fight and WIN all of Ukraine back in its original form,” citing Russia’s economic troubles.
- **Russia**, meanwhile, maintains a significant advantage in manpower and domestic weapons production. The Kremlin insists it has “no alternative” but to continue the war to secure its long-term interests.
###
- **International Support**: Ukraine’s ability to sustain its defense depends heavily on continued military and financial aid from allies.
- **Economic Pressure**: Russia faces economic headwinds, but it still has access to resources and support from countries like Iran and North Korea.
- **Manpower and Morale**: Russia is undergoing massive conscription efforts, while Ukraine relies on a smaller, more agile force.
- **Diplomacy**: Peace talks have stalled, and the war’s trajectory may hinge on future negotiations or shifts in global leadership.
Ultimately, the war’s outcome may not be a clear-cut “win” or “loss” but rather a negotiated settlement—or a prolonged stalemate. If you're curious about how public opinion or military strategy is evolving, I can dive deeper into that too.
Nieuwe vraag : "what is the goal that Russia want to achieve with its war with Oekrain."
Russia’s goals in its war against Ukraine are multifaceted and have evolved over time, but several core objectives remain consistent across expert analyses and Kremlin statements:
###
- **Prevent NATO Expansion**: One of Russia’s primary concerns is Ukraine’s growing ties with NATO. President Putin has long viewed NATO’s eastward expansion as a threat to Russian security and influence.
- **Control Over Ukraine’s Foreign Policy**: Russia seeks to limit Ukraine’s sovereignty, especially its ability to align with Western institutions like the EU and NATO. This includes undermining Ukrainian nationalism and promoting pro-Russian sentiment.
- **Territorial Expansion**: Russia has aimed to annex or control parts of eastern and southern Ukraine, including Donetsk, Luhansk, and Crimea. These areas are seen as strategically valuable and culturally significant to Russia.
- **Regime Change or Delegitimization**: The Kremlin has repeatedly questioned the legitimacy of Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy, portraying him as a Western puppet. Some analysts believe Russia initially hoped to install a more compliant government in Kyiv.
- **Long-Term Influence**: Kremlin spokesperson Dmitry Peskov stated that Russia is pursuing this war “for both the present and the future of our country. For many generations to come,” suggesting a broader ambition to reshape regional power dynamics.
###
- **Shape Global Perception**: Russia has exaggerated its battlefield gains to project strength and inevitability of victory, aiming to demoralize Ukraine and influence Western public opinion.
- **Force Negotiations on Russian Terms**: Putin reportedly believes that military escalation will eventually compel Ukraine and its allies to accept a peace deal favorable to Russia.
In short, Russia’s war aims go far beyond battlefield victories—they’re about reshaping Ukraine’s identity, limiting Western influence, and asserting Russia’s role as a dominant power in the region. If you want to explore how these goals compare to Ukraine’s objectives or how global powers are responding, I can dig into that too.
Al bij al niet slecht , vooral toch vrij "onpartijdig" , geen Wil-puntse zever ...
-
Ik heb ook een vraag gesteld aan de AI:
Mijn vraag : "Who will win the lotto this week?"
Het antwoord: " Predicting the outcome of the lotto draw is deeply uncertain" .
Ja, zeg, wie had dát gedacht?
Mijn vraag : "Who will win the lotto this week?"
Het antwoord: " Predicting the outcome of the lotto draw is deeply uncertain" .
Ja, zeg, wie had dát gedacht?

Dat Moldavië ligt nogal dicht bij die Krim, nu is het geen snoepje meer om even in te palmen.
En die kassa geraakt niet leeg van de rus of betaalt die zijn werkvolk niet (communisme).
Trump zult ge alleen maar zien als er iets te rapen valt.
En die kassa geraakt niet leeg van de rus of betaalt die zijn werkvolk niet (communisme).
Trump zult ge alleen maar zien als er iets te rapen valt.
-
Volgens kolonel R. Housen krijgen Russische soldaten tienduizenden Dollars ( in Roebel uieraard ) als ze terrein veroveren en nog meer als ze een dorp kunnen innemen. Een doorsnee Rus verdient +- 1000 Dollar per maand.