Besparen en nog eens besparen .
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En gij vertrouwt dat allemaal ? Wacht maar tot je verbinding of phone zelf "gehackt" wordt.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik betaal nogal veel met mijn Smartphone, maar minstens evenveel met mijn bankkaart. Sommige winkeliers hebben zelfs geen betaalterminal. Dus moet je het op een andere manier doen. En btw, aan elke bankverrichting is een risico verbonden. Maar je moet hoe dan ook toch maar kunnen betalen nietwaar. Als je dat allemaal niet vertrouwt, dan moet je verdorie toch veel cash op zak hebben. En ook daar zijn risico's aan verbonden.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Het moet natuurlijk een DORO smartphone zijn endus geen odo .Het schijnt dat je via de post ook een betalings-dienst kunt krijgen , maar jij bepaalt wel het bedrag dat erop staat . Erg veilig en in gevallen waar de andere niet aanvaard worden .
werewoef
werewoef
AMEN en AUM
-
Ik kan ten allen tijde mijn bankfiliaal binnenstappen tijdens de openingsuren en daar cash geld opvragen ( VDK ). Ik haal er dan meestal 1000 Euro af in briefjes van 50 , maar zelf heb ik doorgaans slechts 200 Euro op zak.Fazal schreef: ↑12 okt 2025, 19:10Ik betaal nogal veel met mijn Smartphone, maar minstens evenveel met mijn bankkaart. Sommige winkeliers hebben zelfs geen betaalterminal. Dus moet je het op een andere manier doen. En btw, aan elke bankverrichting is een risico verbonden. Maar je moet hoe dan ook toch maar kunnen betalen nietwaar. Als je dat allemaal niet vertrouwt, dan moet je verdorie toch veel cash op zak hebben. En ook daar zijn risico's aan verbonden.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Indien al het geld digitaal zou zijn, dan heeft de overheid volledige controle over je geld. Ze kan dan beslissen dat iedereen die meer dan €10.000 op een spaarboekje heeft staan, jaarlijks 5 of 6 of 7% verliest. Dat zal velen dan wel aansporen om geld uit te geven en zo de economie te steunen.
De overheid kan ook beslissen dat wie 'haat spraak' schrijft op het internet, niet meer aan zijn banktegoed kan. Of indien je een tweet 'geliket' hebt die dwars ingaat tegen 'blijf in je kot' of 'laat je vaccineren', dan kan je geld geblokkeerd worden.
Blijf daarom cash gebruiken.
De overheid kan ook beslissen dat wie 'haat spraak' schrijft op het internet, niet meer aan zijn banktegoed kan. Of indien je een tweet 'geliket' hebt die dwars ingaat tegen 'blijf in je kot' of 'laat je vaccineren', dan kan je geld geblokkeerd worden.
Blijf daarom cash gebruiken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Indien al het geld digitaal zou zijn, dan heeft de overheid volledige controle over je geld.
En daar zal dat met 'cash blijven betalen' niets aan veranderen.
(Zo zou het bijvoorbeeld kunnen gaan.Mededeling van de regering:
' Vanaf 01/01/2027 worden alle cash betalingen niet meer aanvaardt en zal alles digitaal verlopen. Het cashgeld wordt uit omloop genomen in strijd tegen fraude, zwart werk en witwassen om te voldoen aan de Europese regels. Cash geld kan nog tot 01/01/2027 op de persoonlijke rekening gezet worden via de Nationale bank of financiële instelling, na die datum vervalt de waarde van dit geld.'
Daar sta je dan met het vasthouden aan cashbetalingen of cashgeld achter de hand houden.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
En tussen haakjes, de overheid weet al lang wat er op uw spaarrekening(en) staat.Voor de overheid in België is er al jaren geen bankgeheim meer.
In Europa hebben enkel nog landen als Zwitserland, Liechtenstein, Andorra, Monaco en San Marino een traditioneler bankgeheim, en ook daar is het bankgeheim in de klassieke vorm afgebouwd.
In Europa hebben enkel nog landen als Zwitserland, Liechtenstein, Andorra, Monaco en San Marino een traditioneler bankgeheim, en ook daar is het bankgeheim in de klassieke vorm afgebouwd.
-
Als iedereen zoals ik 20 jaar oude PC's gebruikt en met old-timers blijft rondrijden zal dat de economie weinig steunen,Wil. schreef: ↑13 okt 2025, 10:34Indien al het geld digitaal zou zijn, dan heeft de overheid volledige controle over je geld. Ze kan dan beslissen dat iedereen die meer dan €10.000 op een spaarboekje heeft staan, jaarlijks 5 of 6 of 7% verliest. Dat zal velen dan wel aansporen om geld uit te geven en zo de economie te steunen.
.....
( p.s. het blijkt statistisch nu vast te staan dat procentueel EV's minder in de fik gaan dan fossieltjes en hybrides )
-
Maar voorlopig kunnen ze daar nog geen blokkering opzetten. Cash blijft nog altijd een frequent gebruikt betaalmiddel.
Het alternatief: overstappen op Bitcoin. Dat ontsnapt aan de controle van banken en staten. Het is person-to-person digitaal geld dat bovendien niet kan bijgedrukt worden naar believen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Geen probleem , ik kan dergelijke grapjes wel smaken.
-
Een 'hoog opgeleide' die 1000 euro een flinke hap uit zijn boterham noemt ...
Ik ken nog mensen die nu klagen over de prijs van koffie die 10% duurder is dan vorig jaar terwijl ze met woorden laten uitschijnen dat ze kwaliteiten bezitten die in de moderne maatschappij heel erg financieel gewaardeerd worden.
Ik heb daar mijn gedacht over.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.