Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

09 nov 2025, 19:01

Dicksy schreef:
09 nov 2025, 17:04
Daarom dat Rusland zich volledig moet afkeren van het Westen en het zich moet richten op het Oosten. Het Westen volledig laten voor wat het is en zijn toekomst in het Oosten zoeken. ....
Daar zijn ze met BRICS al goed op weg. Orban smeekt om Russisch gas , de rest zal wel volgen als Trump de schaliegas kraan naar Europa zou dichtdraaien. America first , weet je wel.

Wil.

09 nov 2025, 19:34

Cijfers van de Centrale Bank van Rusland

image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

09 nov 2025, 20:02

image.png
image.png (82.06 KiB) 342 keer bekeken

Dicksy

09 nov 2025, 20:19

image.png
image.png (237.15 KiB) 337 keer bekeken
"Een dakloze is ook een burger van Oekraïne!" - zo legde een vertegenwoordiger van het Regionaal Handels- en Cultuurcentrum van Kiev de mobilisatie van de daklozen uit.
"Of hij nu dakloos is of niet, hij is een burger. Het ontbreken van een vaste verblijfsvergunning is geen reden voor vrijstelling van dienstplicht. Laten we het woord 'dakloos' helemaal afschaffen. We hebben alleen Oekraïense burgers", verklaarde Baydalyuk, woordvoerder van het Centraal Comité van Kiev.
Wat moet men doen als men de jongeren naar het buitenland laat vluchten :roll: ? Men rekruteert dan daklozen, mannen onder de 60 die men te pakken krijgt door ze van straat te plukken en zieken toch maar gezond verklaren om ze naar de vleesmolen te sturen.
De vrijheid van het Westen mag de Oekraïners wat kosten. Het Westen keek toe en zag dat het goed was.

Dicksy

09 nov 2025, 20:35

door Fred1950 » Vandaag, 16:35
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 16:00

.... Het is de bedoeling om Rusland helemaal kapot te maken en dit werd reeds aangegeven door Kaja Kallas, de EU-havik bij uitstek.
Zet de Wil-met punt havik er maar naast. :lol:
Niet in de politieke zin zoals Kaja Kallas maar eerder in de zin van:
Dicksy 28 aug 2025, 14:56
Wil. schreef: ↑Vandaag, 13:24
O.a. van jou en van mij, hé, Fred. Ik betaal graag voor de veiligheid die de Oekraïners ons bieden.
Daar ligt het kalf dus gebonden. De Oekraïners interesseren mij geen lor zolang zij maar hun leven geven opdat de Russen morgen niet aan mijn voordeur zouden staan. En daar betaal ik graag voor.

Wil.

09 nov 2025, 21:30

Waren er maar mensen zoals jij en ik, die graag betalen voor onze vrijheid, dan was er geen gezeur van die zuurpruimen die al laten doorschemeren dat ze het er niet mee eens zijn dat we de Oekraïners steunen tot Poetin erbij neervalt.

Dicksy

09 nov 2025, 22:22

Vergis u niet Will.
Mij kunnen die Russen noch die Oekraïners een barst schelen en of die Russen nu komen of niet al helemaal niet. Maar dat er mensen zijn zoals u die anderen willen opofferen voor hun eigen vrijheid:
Ik betaal graag voor de veiligheid die de Oekraïners ons bieden.
zegt genoeg over uw houding in dit conflict in het algemeen. Uw eigen hachje hé, dat is wat telt.

Wil.

09 nov 2025, 22:47

De Oekraïners interesseren mij geen lor zolang zij maar hun leven geven opdat de Russen morgen niet aan mijn voordeur zouden staan. En daar betaal ik graag voor.
1. Het gaat over JOUW voordeur, lees ik.

2. Je past een drogredenering toe, wat wellicht heel wat lezers hebben opgemerkt: het vals dilemma, van het type "als je niet vóór ons bent, dan ben je tegen ons"

Dicksy

09 nov 2025, 23:14

Dicksy 28 aug 2025, 14:56
O.a. van jou en van mij, hé, Fred. Ik betaal graag voor de veiligheid die de Oekraïners ons bieden.
Daar ligt het kalf dus gebonden. De Oekraïners interesseren mij geen lor zolang zij maar hun leven geven opdat de Russen morgen niet aan mijn voordeur zouden staan. En daar betaal ik graag voor.
Erg hé als men u met de neus op de feiten drukt en aantoont wat uw werkelijke sympathie voor die Oekraïners inhoud, maar zo kennen we u:
zegt genoeg over uw houding in dit conflict in het algemeen. Uw eigen hachje hé, dat is wat telt.
Uw eigen hachje eerst is de ware reden voor uw sympathie voor Oekraïne en voor deze houding bestaat een omschrijving.... geveinsde empathie.
Dus verdraai mijn woorden zoveel u wil, zo kennen we u.

Wil.

09 nov 2025, 23:27

Daar gaan we weer .... :roll:

Je hebt geen inzicht in je eigen drogredenering.

Ik ga er niet verder op ingaan, Dixie want jij gaat me naar beneden trekken naar jouw niveau en dáár heb jij veel meer ervaring dan ik.

Dicksy

10 nov 2025, 09:27

door Wil. » Gisteren, 23:27
Ik ga er niet verder op ingaan, Dixie want jij gaat me naar beneden trekken naar jouw niveau en dáár heb jij veel meer ervaring dan ik.
Ik treed u hierin volledig in bij. Wat uw niveau is wordt hier duidelijk (rood geaccentueerd) aangetoond door uzelf en dat is inderdaad te hoog gegrepen voor mij.
Ik ga er dus ook niet verder op in.

Wil.

10 nov 2025, 16:41

image.png

Wil.

10 nov 2025, 16:59

image.png
image.png (411.39 KiB) 219 keer bekeken

Een voorbeeld van de diepste slechtheid die de Russen aan de dag leggen: deze knul gaat er prat op dat hij explosieven in kinderspeeltjes en in kinderboeken stopt zodat ook Oekraïense kinderen gedood of verminkt worden.

Het 'broedervolk' in actie.

Wil.

10 nov 2025, 20:18

"Vrede op Russische voorwaarden is geen vrede; het is capitulatie," — Zaluzhnyi

Zaluzhnyi schrijft dat elke ontmoeting met Russische vertegenwoordigers een voorspelbaar patroon volgt:

"Eerst overspoelen ze de onderhandelingstafel met leugens en irrelevante details, waardoor hun gesprekspartners urenlang bezig zijn met het corrigeren van onwaarheden.

Vervolgens beroepen ze zich op moreel relativisme en beschuldigen ze hun tegenstanders van precies wat ze zelf doen: kolonialisme, hypocrisie of dubbele standaarden.

Ten slotte presenteren ze agressie als een reactie, bezetting als bescherming en genocide als zelfverdediging."

Wat het beëindigen van de oorlog betreft, benadrukt de diplomaat de noodzaak om de territoriale integriteit van Oekraïne te herstellen, Rusland ter verantwoording te roepen voor oorlogsmisdaden en garanties te verkrijgen dat geen enkele agressor ooit nog vanuit Moskou Europa zal bedreigen.

"Alles wat minder is, zou verraad zijn – niet alleen aan de Oekraïners, maar ook aan de principes die de veiligheid en vrijheid van de vrije wereld waarborgen."

Wil.

10 nov 2025, 20:55

Van Hongarije, Polen, Letland, Litouwen en Estland was Hongarije het land met het hoogste BBP per hoofd van de bevolking dat zich in 1990 uit Moskou wist te bevrijden.

Het door Rusland gesteunde regime van Orban heeft het land sindsdien zo geplunderd dat het nu op het laagste peil staat.

image.png
image.png (183.01 KiB) 202 keer bekeken