Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Intussen blijft het stinken aan de top van de politieke klasse in Moskou : een nieuw schandaal is boven water gekomen. Gerasimov, de generaal aan de top van het leger en rechterhand van Poetin, heeft zijn aanhoudster benoemd op een hoge positie en heeft miljoenen naar haar doorgesluisd.
De bronnen waaruit nog iets kan geput worden, zijn leeg aan het lopen. De dieven proberen nu nog de laatste middelen in handen te krijgen die er overblijven. Chaos.
De bronnen waaruit nog iets kan geput worden, zijn leeg aan het lopen. De dieven proberen nu nog de laatste middelen in handen te krijgen die er overblijven. Chaos.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
Niet alleen de Russische federale overheid zit diep in de rode cijfers, ook de Russische deelregio's raken steeds verder in de problemen.
Hoewel de officiële gegevens voor oktober nog achtergehouden worden, geeft september al een idee waarom.
Hoewel de officiële gegevens voor oktober nog achtergehouden worden, geeft september al een idee waarom.

Dit is wat de Russen elke nacht aanrichten: het gezin in de foto woont in een appartementsgebouw waar enkel burgers wonen. Poetin heeft opzettelijk dergelijke woonblokken in het vizier genomen om mensen te vermoorden.
Tetiana, haar moeder en haar vierjarige dochter Sophia liggen nog steeds ergens onder het puin. De jongen bevindt zich in het ziekenhuis.
Tetiana, haar moeder en haar vierjarige dochter Sophia liggen nog steeds ergens onder het puin. De jongen bevindt zich in het ziekenhuis.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
So What! De foto werd gebruikt om de bezorgdheid van de EU-top over het vredesplan van Trump te visualiseren, vooral gezien de serieuze lichaamstaal van de aanwezigen.
Het is visuele metafoor voor de bezorgdheid en de gespannen situatie die nu al speelt rond het plan, aangezien de EU-leiders vaak verdeeld reageren op dit soort kwesties.
En dit ondersteunt het gebruik van die foto.Starmer houdt dringend gesprek met Europese leiders over vredesplan
Bloomberg meldde zojuist dat de Duitse bondskanselier Friedrich Merz een "dringende vergadering" zal houden met zijn Europese ambtgenoten over het door de VS voorgestelde vredesplan.
Dit volgt op een stroom van reacties vanuit de EU, nu leiders en diplomaten in Johannesburg, Zuid-Afrika, arriveren voor een top van de G20.
Dit is wat er tot nu toe is gezegd:
Antonio Costa, de voorzitter van de Europese Raad , die de nationale leiders vertegenwoordigt, zei dat de EU het vredesplan nog niet heeft gezien;
Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie , bevestigde de steun van de EU aan Oekraïne, die volgens haar "sinds dag één" al bestond. Ze voegde eraan toe dat er contact zou worden opgenomen met Zelenskyy, terwijl de EU- en G20-leiders het plan ook zullen bespreken
Bron: SkyNews - 21/11/2025 - 11.03
-
Gee! Dat had ik zo niet begrepen. Dat ga ik dan maar direct dumpen in dat speciale kastje van jou, waar het thuishoort.Dicksy schreef: ↑21 nov 2025, 11:03image.png
So What! De foto werd gebruikt om de bezorgdheid van de EU-top over het vredesplan van Trump te visualiseren, vooral gezien de serieuze lichaamstaal van de aanwezigen.
Het is visuele metafoor voor de bezorgdheid en de gespannen situatie die nu al speelt rond het plan, aangezien de EU-leiders vaak verdeeld reageren op dit soort kwesties.
Sorry, hoor, ....

U probeert mij weer omhoog te trekken naar uw niveau maar zoals ik al eerder schreef: " uw niveau is te hoog gegrepen voor mij.in dat speciale kastje
Zo, weer een deukje in je 'intellectuele capaciteiten'.So What! De foto werd gebruikt om de bezorgdheid van de EU-top over het vredesplan van Trump te visualiseren, vooral gezien de serieuze lichaamstaal van de aanwezigen.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 nov 2025, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het is zover: de Nat. Bank in Moskou is begonnen met het verkopen van een deel van de goudreserve.
Wanneer een gezin zonder geld zit en dan maar de familiejuwelen begint te verkopen, dan is er iets aan de knikker.
Poetin zit bijna op de bodem van de liquide middelen en dus wordt ook de goudreserve aangesproken. Daarmee worden dan roebels gekocht om de hele oorlogseconomie te betalen, om de pensioenen van de bevolking te kunnen betalen en misschien zelfs om de roebel stabiel te houden.
Het goud dat Rusland zelf in eigen bezit heeft, is de laatste rots in de branding om de economie overeind te houden. De westerse sancties en de Oekraïense 'kinetische sancties' doen de reserves van Poetin snel slinken.
De druk hoog blijven houden, dat is wat wij moeten helpen doen.
Wanneer een gezin zonder geld zit en dan maar de familiejuwelen begint te verkopen, dan is er iets aan de knikker.
Poetin zit bijna op de bodem van de liquide middelen en dus wordt ook de goudreserve aangesproken. Daarmee worden dan roebels gekocht om de hele oorlogseconomie te betalen, om de pensioenen van de bevolking te kunnen betalen en misschien zelfs om de roebel stabiel te houden.
Het goud dat Rusland zelf in eigen bezit heeft, is de laatste rots in de branding om de economie overeind te houden. De westerse sancties en de Oekraïense 'kinetische sancties' doen de reserves van Poetin snel slinken.
De druk hoog blijven houden, dat is wat wij moeten helpen doen.

14. Bevroren tegoeden worden als volgt gebruikt:
— $100 miljard aan bevroren Russische tegoeden zal worden geïnvesteerd in door de VS geleide inspanningen om Oekraïne te herbouwen en er te investeren;
— De VS ontvangt 50% van de winst van deze onderneming. Europa zal $ 100 miljard bijdragen om de beschikbare investeringen voor de wederopbouw van Oekraïne te verhogen. Bevroren Europese fondsen worden vrijgegeven. De rest van de bevroren Russische fondsen zal worden geïnvesteerd in een apart Amerikaans-Russisch investeringsvehikel dat gezamenlijke projecten in specifieke gebieden zal uitvoeren. Dit fonds zal gericht zijn op het versterken van de relaties en het vergroten van gemeenschappelijke belangen om een sterke prikkel te creëren om niet terug te keren naar conflicten.
Bron: SkyNews 21/11/2025 - hedenmorgen 08.10door Dicksy » Vandaag, 10:30
Een paniekonderonsje over het voorgestelde vredesplan van Trump. Allemaal bedrukte gezichten behalve bij eentje.
Het paniekonderonsje is over geslagen naar woede nu blijkt dat in het vredesvoorstel de lusten voor de VS zijn en de lasten voor Europa (EU). Alle hens aan dek bij de EU.'Witkoff heeft een psychiater nodig': Europeanen woedend over Trumps plan om te profiteren van bevroren Russische tegoeden
https://www.politico.eu/article/steve-w ... an-assets/
(21 november 2025 18:43 uur )
"De Europeanen zwoegen zich uit de naad om een haalbare oplossing te vinden om de middelen te gebruiken ten gunste van de Oekraïners, en Trump wil daarvan profiteren", aldus de bron. "Dit voorstel zal waarschijnlijk door iedereen worden afgewezen."
Zoek een psychiater
Een hoge EU-functionaris in Brussel spotte met het idee en merkte op dat Trump, wat hij ook wil, niet de macht heeft om tegoeden in Europa vrij te geven. Een functionaris van een EU-regering uitte zijn ongenoegen met kleurrijke vloeken, terwijl een hoge EU-politicus zei: "Witkoff moet naar een psychiater."
-
Een stommiteit herhalen, doet ze niet verdwijnen. Ik heb je eerder al duidelijk gemaakt hoe je de lezers voor dommeriken aanziet.
- Bijlagen
-
- image.png (583.71 KiB) 101 keer bekeken

Terug naar de feiten:
Rusland voorziet dat het in 2026 niet minder dan 38% van het budget van de overheid zal besteden aan defensie.
En hier pruttelen we al over 3% en 5% is totaal onmogelijk, schijnt het. De geesten moeten hier nog een heel stuk rijpen. Het inzicht in wat er aan de hand is, komt niet voordat het water aan de lippen staat.
Rusland voorziet dat het in 2026 niet minder dan 38% van het budget van de overheid zal besteden aan defensie.
En hier pruttelen we al over 3% en 5% is totaal onmogelijk, schijnt het. De geesten moeten hier nog een heel stuk rijpen. Het inzicht in wat er aan de hand is, komt niet voordat het water aan de lippen staat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.