Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

22 nov 2025, 19:38

Dicksy schreef:
22 nov 2025, 18:34
https://t.me/RVvoenkor/104272

Zo arresteert men in het Rusland van Poetin crapuul.
Die foutparkeerders, ik heb er ook een grondige hekel aan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

22 nov 2025, 19:40

frits1955 schreef:
22 nov 2025, 16:52
Er zit één constante in de schrijfsels van Wil. (...)
Hij probeert bijna altijd argumenten aan te halen die zijn visie ondersteunen. Op een 'discussieforum' is dat eigenlijk de gepaste werkwijze, niet?

Dicksy

22 nov 2025, 20:42

Zweden vuurt waarschuwingsschot af op bondgenoten van Oekraïne vanwege steun aan Kiev
Zweden heeft de bondgenoten van Oekraïne gewaarschuwd dat het "niet houdbaar" is dat de Scandinavische landen het grootste deel van de financiële steun op zich nemen.
De minister van Buitenlandse Zaken van Stockholm zegt in een interview met Politico dat sommige landen een onevenredig groot deel van de kosten voor de steun aan Oekraïne dragen.
Maria Malmer Stenergard vertelt het blad: "Een paar landen nemen bijna alle lasten op zich. Dat is niet eerlijk en op de lange termijn niet houdbaar."
Ze voegt eraan toe: "Het feit dat de Scandinavische landen, met minder dan 30 miljoen inwoners, een derde van de militaire steun leveren die de NAVO-landen, met bijna een miljard inwoners, dit jaar leveren... dit is niet houdbaar. Het is op geen enkele manier redelijk. En het zegt veel over wat de Scandinavische landen doen, maar het zegt nog meer over wat de anderen niet doen."
De steun van de bondgenoten van Kiev is in retoriek vaak gelijkwaardig, maar als het gaat om het bijeenbrengen van geld en middelen, kan de steun ongelijkmatig zijn.

Bron: SkyNews - 22/11/2025 - 2020

https://www.politico.eu/article/nordic- ... tenergard/
Niet komen klagen, geef dan ook minder. Niemand verplicht u om de idioot uit te hangen.

sibarita

22 nov 2025, 23:06

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

23 nov 2025, 00:41

Het is al 8 jaar geleden dat de RU gezinnen zo weinig spaargeld hadden.

image.png
image.png (176.01 KiB) 233 keer bekeken

Wil.

23 nov 2025, 00:47

image.png
image.png (242.05 KiB) 233 keer bekeken

Het water staat Poetin aan de lippen. Het geld is op. Het goud wordt verkocht, werknemers krijgen geen loon meer, bedrijven in tal van sectoren zijn aan het failliet gaan en elke dag worden de raffinaderijen gebombardeerd.

Het is niet voor niks dat dat "vredesplan" onmiddellijk (tegen donderdag) moet getekend worden.

Wil.

23 nov 2025, 01:04

Nog eentje van de Moscow Times:

image.png
image.png (28.09 KiB) 232 keer bekeken
Plots stelt men vast dat er 10.000 miljard roebel te weinig is (124 miljard dollar).
Volgens de Centrale Bank heeft het totale volume van problemen in het banksysteem 24% van de omvang van de federale begroting (42,8 biljoen roebel) bereikt, twee keer de jaarlijkse begroting van Moskou.

Dit zijn meer dan 'haarscheurtjes in een kerncentrale'. Het water spuit door de barsten.

Wil.

23 nov 2025, 11:12

Politiek analiste, Jessica Berlin, schrijft over het vredesplan voor Oekraïne:

“Het plan van de VS en het Kremlin zal niet alleen Oekraïne vernietigen en Europa in gevaar brengen — elke dictator ter wereld zal het zien als een boodschap dat agressie loont.

Rusland moet verliezen – en hard verliezen. Als Europa er nu niet in slaagt om kracht te tonen en de overwinning veilig te stellen, opent het een ware doos van Pandora."

In Taiwan volgt men de ontwikkelingen op de voet. Ze weten wat ze van Trump kunnen verwachten.

Fred1950

23 nov 2025, 11:23

Wil. schreef:
23 nov 2025, 11:12
Politiek analiste, Jessica Berlin, schrijft over het vredesplan voor Oekraïne:

“Het plan van de VS en het Kremlin zal niet alleen Oekraïne vernietigen en Europa in gevaar brengen — elke dictator ter wereld zal het zien als een boodschap dat agressie loont.

Rusland moet verliezen – en hard verliezen. Als Europa er nu niet in slaagt om kracht te tonen en de overwinning veilig te stellen, opent het een ware doos van Pandora."

In Taiwan volgt men de ontwikkelingen op de voet. Ze weten wat ze van Trump kunnen verwachten.
"she is a board member at the German-Ukrainian Society and at the fintech company Bridge Technologies. "

Had je iets anders van haar verwacht ?

Wil.

23 nov 2025, 11:42

Een dictator die agressie pleegt en daarvoor beloond wordt, die gaat verder op zijn overwinnaarspad.

Het is dus een teken van gezond verstand om een dictator te stoppen, ook al kost dat veel moeite, geld, mensenlevens. Alle oorlogen die werden gewonnen tegen dictators, dragen dat kenmerk.
Bijvoorbeeld : de strijd tegen Pol Pot, tegen Napoleon, de Nederlanders tegen Filips II van Spanje, tegen de Japanse keizer Hirohito enz.

De verloren oorlogen kosten ook moeite, geld en mensenlevens, maar dan heeft men tenminste geprobeerd om niet als een slaaf te moeten leven. Er zijn natuurlijk altijd kruiperige lieden die meeheulen met de dictator in de hoop dat ze in de slavenrangen een hogere positie zullen mogen bekleden. Ze blijven echter slaven.

Fred1950

23 nov 2025, 13:56

Wil. schreef:
Een dictator die agressie pleegt en daarvoor beloond wordt, die gaat verder op zijn overwinnaarspad.

....
Zever in pakjes. Bedenk wat er in 2014 is gebeurd. Poetin wil alleen maar de Russisch gezinde oblasten "bevrijden" van de fascistische nationalisten in Kiev. En Trump zal dat nu ook al stilletjeaan beseffen. De EU leiders ( sommige ) die zo gevlast waren om Rusland op de knieën te krijgen zullen straks met hun broek omlaag moeten toegeven dat al hun inspanningen ( en geld ) tevergeefs waren. Hun hoogheidswaanzin kent zijn grenzen.

Wil.

23 nov 2025, 15:29

Fred1950 schreef:
23 nov 2025, 13:56
Wil. schreef:

....
Zever in pakjes. Bedenk wat er in 2014 is gebeurd. Poetin wil alleen maar de Russisch gezinde oblasten "bevrijden" van de fascistische nationalisten in Kiev.
Poetin had daar niks te zoeken. UA is een soeverein land met interne problemen. Die moet het zelf oplossen. Poetin zal ook de onderdrukte Russen in Estland, Letland, Litouwen gaan bevrijden.

Fred1950

23 nov 2025, 16:26

Wil. schreef:
23 nov 2025, 15:29
....Poetin had daar niks te zoeken. UA is een soeverein land met interne problemen. Die moet het zelf oplossen. ....
Juist , door de Russisch gezinden het leven zuur te maken en te liquideren , correct ?

Putin kan er ook voor zorgen dat Russen in Estland , Letland en Litouwen de grens oversteken en zich in Rusland vestigen. Oh ja , kan al niet meer , daar is onlangs een ijzeren gordijn opgetrokken.

Wil.

23 nov 2025, 16:52

Het was een intern conflict in UA. In een soeverein land.

Elke Rus in de Baltische staten mag nog altijd vertrekken naar het moederland. Maar dat willen ze niet. Tiens ...

Fred1950

23 nov 2025, 17:16

Wil. schreef:
23 nov 2025, 16:52
Het was een intern conflict in UA. In een soeverein land.
Inderdaad , de Russen hebben zich nergens mee te bemoeien , de Amerikanen daarentegen ... ( Nicaragua ? ) en ik ben nu te lui om andere landen aan te halen ....
Elke Rus in de Baltische staten mag nog altijd vertrekken naar het moederland. Maar dat willen ze niet. Tiens ...
Dat beweer jij ... Al een enquête weest gaan houden ?