Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je hebt geen enkel argument. Ik wist het.
Rusland is Rusland. Oekraïne is Oekraïne. Twee soevereine landen die geen enkel recht hebben om bij elkaar militair binnen te vallen. Dat gebazel van jou is leegte, meer niet.
Rusland is Rusland. Oekraïne is Oekraïne. Twee soevereine landen die geen enkel recht hebben om bij elkaar militair binnen te vallen. Dat gebazel van jou is leegte, meer niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ook niet als het land hulp vraagt om zijn onderdrukker weerstand te bieden ? Wat deden de partisanen en later de geallieerden dan hier in in de jaren veertig ? Het gaat hier zelfs niet over een "verovering" van Oekraïne , wel om een deel ervan los te maken van Kiev.
-
Op 1 december 1991 trok Oekraïne zich terug uit de USSR. Maar een gebied waar de Russen het ooit voor het zeggen hebben gehad, blijft Russisch, zo heeft Poetin gezegd.
In St.Petersburg zei hij: Tijdens een toespraak op het St. Petersburg International Economic Forum (SPIEF) in juni 2025 zei hij letterlijk: “Wherever the foot of a Russian soldier sets foot — that is ours.”
Volgens Poetin is dat geen “spreekwoord of parabel”, maar “een oude regel”.
Ook voor Letland is 1 december een belangrijke dag in hun strijd tegen de USSR. Kort nadat Letland op 18 november 1918 zijn onafhankelijkheid van het Russische Rijk had uitgeroepen, viel Sovjet-Rusland op 1 december van datzelfde jaar de nieuwe republiek binnen.
(begrijpelijk hé: er woonden daar veel verdrukte Russen
)
In St.Petersburg zei hij: Tijdens een toespraak op het St. Petersburg International Economic Forum (SPIEF) in juni 2025 zei hij letterlijk: “Wherever the foot of a Russian soldier sets foot — that is ours.”
Volgens Poetin is dat geen “spreekwoord of parabel”, maar “een oude regel”.
Ook voor Letland is 1 december een belangrijke dag in hun strijd tegen de USSR. Kort nadat Letland op 18 november 1918 zijn onafhankelijkheid van het Russische Rijk had uitgeroepen, viel Sovjet-Rusland op 1 december van datzelfde jaar de nieuwe republiek binnen.
(begrijpelijk hé: er woonden daar veel verdrukte Russen

Wat een hilarisch-dwaze argumentatie!Fred1950 schreef: ↑01 dec 2025, 19:26Ook niet als het land hulp vraagt om zijn onderdrukker weerstand te bieden ? Wat deden de partisanen en later de geallieerden dan hier in in de jaren veertig ? Het gaat hier zelfs niet over een "verovering" van Oekraïne , wel om een deel ervan los te maken van Kiev.
Er was helemaal geen "land" dat hulp vroeg. Er was ook geen "land" dat werd binnengevallen of bezet door Oekraïne. Het was een interne aangelegenheid.
Het gaat absoluut over een verovering van UA. Het eerste doel van Poetin was om van UA een marionettenstaat te maken waar een type zoals Lukashenko in Wit-Rusland doet wat Poetin beveelt. Net zoals het Kremlin bijna 50 jaar lang alle Oostbloklanden onder de knoet heeft gehouden via zo'n mannetje dat deed wat Moskou hen oplegde.
Ik herneem de uitspraak van Poetin die ik in mijn vorige posting heb geschreven: "Wherever the foot of a Russian soldier sets foot — that is ours."

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik heb het gewist omdat ik mij voorgenomen had om niet meer te reageren op u. Het schoot mij te laat terug binnen. Om 21.07 - 01/12/2025 ga ik er mij terug op toeleggen.
PS: Staat er al een datum vast met betrekking tot de terugtrekking van de Russische troepen uit Oekraïne want ik volg de toestand op het slagveld niet meer zo op de voet? Soit, ik lees het wel van u hier op het forum als ze zich terugtrekken of teruggetrokken hebben.
PS: Staat er al een datum vast met betrekking tot de terugtrekking van de Russische troepen uit Oekraïne want ik volg de toestand op het slagveld niet meer zo op de voet? Soit, ik lees het wel van u hier op het forum als ze zich terugtrekken of teruggetrokken hebben.
-
Het ziet ernaar uit dat er op de Zwarte Zee nog weinig olietankers zullen varen de eerstvolgende maanden of jaren. Door het vernielen van twee (lege) tankers, is de boodschap duidelijk aangekomen bij de 'shadow fleet' : blijf hier weg of je verliest het schip.
De volgende route die moet afgesloten worden is die langs de Baltische Zee. Langs die kant wordt 3 keer zoveel olie verscheept vanuit Rusland. Er zijn een paar voor de hand liggende manieren om dat te doen:
1. bombardeer de haveninfrastructuur in St Petersburg zodat er geen mogelijkheid meer bestaat om de schepen te laden
2. pas dezelfde werkwijze als wat er gebeurd is in de Zwarte Zee toe op een paar lege tankers in de Baltische Zee: stuur er een zeedrone op af.
Op die manier wordt de geldkraan drastisch dichtgeknepen voor Poetin.
De volgende route die moet afgesloten worden is die langs de Baltische Zee. Langs die kant wordt 3 keer zoveel olie verscheept vanuit Rusland. Er zijn een paar voor de hand liggende manieren om dat te doen:
1. bombardeer de haveninfrastructuur in St Petersburg zodat er geen mogelijkheid meer bestaat om de schepen te laden
2. pas dezelfde werkwijze als wat er gebeurd is in de Zwarte Zee toe op een paar lege tankers in de Baltische Zee: stuur er een zeedrone op af.
Op die manier wordt de geldkraan drastisch dichtgeknepen voor Poetin.

Ook Frankrijk en het VK hebben al openlijk laten laten weten niet happig te zijn om mee garant te staan voor deze lening. Oekraïne zit zonder geld maar dat wisten we al, en nu de EU die financieel aan de grond zitten in hun hulp aan Oekraïne.ECB weigert garant te staan voor lening van 140 miljard euro aan Oekraïne met Russische tegoeden in België
De Europese Centrale Bank (ECB) weigert volgens ‘Financial Times’ garant te staan voor een betaling van 140 miljard euro aan Oekraïne. Hiermee wordt het EU-plan voor een ‘herstellening’, die gedekt zou worden door de bevroren Russische tegoeden in ons land, ondermijnd.
Eerder liet Noorwegen weten dat het niet bereid is om zijn staatsinvesteringsfonds als enige garantie in te zetten om het plan van de Europese Unie te steunen.
https://www.hln.be/buitenland/ecb-weige ... ~a4e8cd73/
Daar is maar één oplossing: de Europese bevolking moet het heft in eigen handen nemen en massaal stoppentrekkers kopen voor/van Oekraïne om de financiële nood te lichten.
-
Enkele titels die SkyNews publiceert op haar website de afgelopen twee uur:
Daar beweegt duidelijk iets in Pokrovsk.- Poetin bespreekt inname Pokrovsk - 08.05 uur
- Bekijk: Soldaten zwaaien met de Russische vlag in Pokrovsk terwijl Moskou de overwinning claimt - 08.24 uur.
- Analyse: Russische Pokrovsk-claims zijn een boodschap aan Amerika - 08.44 uur.
- Rusland boekte in november 'grootste vooruitgang van het jaar', aldus onderzoek - 09.00 uur
- Oekraïense troepen houden nog steeds het noordelijke deel van Pokrovsk in handen, zegt het leger - 09.28 uur
- Uitgelegd: waarom Pokrovsk belangrijk is - 09.43
-
In de marge van dit artikel:EU-landen weigeren 'blanco cheque'-garantie aan België voor Russische activalening
De Belgische premier Bart De Wever vraagt de EU-landen om de risico's van het plan voor een onbepaalde tijd te garanderen.
Hoewel Europese regeringen openstaan voor het garanderen van een vooraf overeengekomen bedrag, aarzelen ze om in te stemmen met wat zij omschrijven als een 'blanco cheque'. Vier EU-diplomaten vertelden POLITICO dat ze De Wevers verzoek niet kunnen accepteren, omdat het de financiële levensvatbaarheid van hun land afhankelijk zou maken van een rechterlijke uitspraak – wat hen mogelijk blootstelt aan miljarden euro's aan terugbetalingen, jaren nadat de oorlog in Oekraïne is afgelopen.
"Als [de garanties] oneindig en grenzeloos zijn, waar beginnen we dan aan?", zei een EU-diplomaat die, net als anderen die in dit artikel worden aangehaald, anoniem mocht spreken. De vraag hoe uitgebreid de nationale garanties moeten zijn, wordt een van de lastigste in de onderhandelingen.
https://www.politico.eu/article/eu-belg ... s-finance/
En in datzelfde Pools straatje zal België terechtkomen.Pools-Duitse spanningen over herstelbetalingen Tweede Wereldoorlog verstoren leiderstop
Onder politieke druk van de nationalistische oppositie bekritiseerde de Poolse premier Donald Tusk Duitsland omdat het land weigerde oorlogsschade te betalen.
https://www.politico.eu/article/poland- ... ne-russia/
-
Een reactie die te verwachten was. Maar als Oekraïne denkt het zonder zijn havens Odessa, en de naburige havens Chornomorsk en Pivdennyi, te kunnen doen voor de in- en uitvoer van hun goederen moeten ze zeker verder doen. Ze kunnen hun goederen nog altijd in- en uitvoeren met paard en kar.Poetin: Als Europa oorlog wil voeren, zijn we er nu klaar voor
Vladimir Poetin zegt dat als Europa oorlog wil voeren, Rusland er nu klaar voor is.
Tijdens een toespraak na een investeringsforum in Moskou zei de Russische president dat de Europeanen geen vreedzame agenda hebben en de kant van de oorlog kiezen. Ook stelt hij eisen aan de oorlog in Oekraïne, die voor Rusland niet acceptabel zijn.
Europeanen hinderen ook de Amerikaanse regering en Donald Trump in hun pogingen om via gesprekken een vredesakkoord te bereiken, zegt Poetin.
Hij beweert dat de stad Pokrovsk nu volledig onder controle is van het Russische leger, nadat het ministerie van Defensie in Moskou beelden vrijgaf waarop te zien zou zijn dat Russische soldaten met vlaggen zwaaien in de stad aan het front.
Recente aanvallen op Russische tankers zijn 'piraterij' en Rusland zal als reactie hierop de aanvallen op Oekraïense havens en schepen uitbreiden, aldus Poetin.
Bron: SkyNews: 02/12/2025 - 16.08
M.a.w. Het heeft geen nut die schaduwvloot aan te vallen als het gevolg is dat uw eigen havens plat gebombardeerd worden en onbruikbaar gemaakt worden voor de eigen bevoorrading. Misschien eens 5 minuten nadenken of de kosten opwegen tegen de baten, het kan nooit kwaad.