tokkio schreef: ↑13 dec 2025, 18:20
Bron van inkomsten:
Juridische entiteit geregistreerd in Oekraïne
Code in het eengemaakte staatsregister van juridische entiteiten, individuele ondernemers en overheidsverenigingen: 00037256
Naam: OPENBARE ADMINISTRATIE
Lonen (geldelijke beveiliging)
336000
Naam: ZELENSKY
Naam: VLADIMIR
Patroniem (indien aanwezig): ALEXANDROVICH
Dit is de link die u doorgaf, maar er staat niets in over het loon als president,die 336000 UAH is voor de beveiliging.
https://public.nazk.gov.ua/documents/fe ... 16fcf4324b
Hier kunt u verklaringen en rapporten vinden van belangrijke veranderingen in de eigendomsstatus , handels merk,Staatsobligaties ezv van Zelensky,en ambtenaren, naast degenen die worden verwijderd van de open toegang van het publieke deel voor de periode van de krijgswet in Oekraïne.
Op die website moet je scrollen naar het woord 'salaris'. Dan zie je dit en het getal is uitgedrukt in UAH, dat is de Oekraïense munteenheid.
Wat staat daar? 336.000 en ik heb voordien uitgerekend hoeveel dat is in Euro.
image.png
Ja, die zijn verkeerd! Ze schrijven nl. "Het salaris dat Zelensky als president van Oekraïne ontvangt is 306 duizend Dollar. "
Die '306 duizend dollar' is aangeduid als een link. Als je erop klikt dan zie je dit:
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy on Friday declared his income for 2022 rose to 12.42 million hryvnias ($306,000) from 3.7 million hryvnias the previous year, with the increase attributable to improved rent collection and sale of some government bonds.
A statement on the president's website said most of the income of the president and his family came from his salary, bank interest and rent payable from his properties.
Ik vertaal dat laatste stukje:
Op de website van de president stond een verklaring waarin werd vermeld dat het grootste deel van het
inkomen van de president en zijn familie afkomstig was van zijn
salaris,
bankrente en huurinkomsten uit zijn onroerend goed.
Je moet goed het verschil begrijpen tussen inkomen en salaris.
Mijn buurman verhuurt 3 huizen voor een totale huur per jaar van €36000 en hij heeft obligaties ter waarde van 1 miljoen waaruit hij 6% interest krijgt, dus €60.000. Hij werkt ook nog en heeft een salaris van 6000 bruto per maand, ofwel €72.000 per jaar.
Zijn inkomen bedraagt 36.000 + 60.000 + 72.000 = €168.000
Zijn salaris is niet eens de helft daarvan.
Terug naar die 'juristen' : ze vergissen zich tussen de woorden salaris en inkomen.
Jij zou nu beter moeten weten.
Het staat ook op Wikihttps://en.wikipedia.org/wiki/President_of_Ukraine#/media/File:%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%97%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_(31-12-2023).jpg
Hier staat het juist. Je hebt blijkbaar niet goed gekeken.
Het salaris van Zelensky in zijn functie als president, is 36.000 UAH, wat overeenkomt met €726 .
Waar u dit gevonden hebt weet ik niet ,maar er zijn vele geruchten,en niemand weet echt wat zijn loon is,
Niemand weet dat? Iedereen die verstand in zijn hoofd heeft, kan dat weten, maar je moet willen zoeken en zelfs als het je op een presenteerblaadje wordt aangeboden, moet je het willen lezen en begrijpen.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
en wat er met al die miljarden die al naar Oekraïne zijn gegaan gebeurd, België heeft tot eind 2025 al ruim
3,3 miljard euro (ongeveer 3,349 miljard) aan steun aan Oekraïne verleend sinds de Russische invasie in februari 2022, België zit zelf al + 500 miljard in de schuld , en toch blijven ze ST Niklaas spelen, en dat gaat onze begroting nog zuurder maken.
Ga je nu weer beginnen kakelen over het geld dat belgië heeft gegeven? Dat is verdorie toch
geen salaris van Zelensky, hé!
Ik heb gereageerd op je domme posting over het salaris van Zelenski. Het zou je sieren als je nu zou zeggen:
'Ja, dat was stom van mij. Zelensky heeft een salaris waar hier in belgië de meesten nog niet voor uit hun bed komen'.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.