Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Gisteren, 10:37

Fred1950 schreef:
Gisteren, 09:48
Wil. schreef:
12 dec 2025, 23:24
Hoe gaat het met Pjotr met de pet?

Meer dan 40% van de ondervraagde werkende Russen heeft vóór de betaaldag nauwelijks of zelfs onvoldoende geld voor voedsel en essentiële goederen. (→Nezavisimaya Gazeta)
Ik vrees dat dat in België nu ook al een beetje het geval is ... :mrgreen:
Waarschijnlijk wel, want diezelfde krant schrijft dat slechts 6,5% van de mensen onder de armoedegrens leeft. Bij ons is dat meer.

Maar hoe berekent men die grens in Rusland?

Simpel. Volgens dezelfde krant: als je per persoon 17.000 roebels (€181 !) inkomen hebt per maand, dan zit je boven de armoedegrens.

De huur van een éénkamerappartement buiten het centrum van kleinere steden kost 10 000 tot 25 000 RUB per maand (≈ €100–€250). Driekamerappartementen kosten in kleinere steden rond 30 000 tot 60 000 RUB per maand (≈ €300–€600), afhankelijk van locatie en grootte.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

Gisteren, 12:11

Sibarita haar bijdrage (Putin-Panzer vernichtet Durchbruch-Versuch endet in Katastrophe) bekeken. Meeste opnamen zijn van de russische drones die ook UA soldaten volgen en doden. Hebben steunzenders die stukgemaakt worden met UA drones verbonden met glasvezel tegen het jammen.
Ons leger zou er wat van kunnen bijleren.
Gooi de Action hier buiten, die leveren materiaal aan de rus (sanctie).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

Gisteren, 15:49

image.png
image.png (215.17 KiB) 176 keer bekeken

De F Times wijst erop dat de drone aanvallen op de shadow fleet ook langetermijneffecten kunnen hebben.

Wil.

Vandaag, 15:33

Een vernedering voor Poetin.
Op 20/11 laat Poetin op TV zien dat zijn generaal hem zegt dat Kupiansk geheel veroverd is.

Op 2/12 nodigt Poetin de pers uit voor een 'geleide wandeling' door de veroverde stad.

Eergisteren maakt Zelensky een einde aan dat verhaal. Hij verschijnt zelf aan de invalsweg van Kupiansk om aan te tonen dat de Russen de zaak daar helemaal niet onder controle hebben. Dat is een president die het gevaar niet schuwt en die zich onder de manschappen begeeft die aan het front dagelijks de dood in de ogen kijken.

Een dikke middelvinger naar Putler.

image.png
image.png (491.58 KiB) 64 keer bekeken

Dicksy

Vandaag, 17:15

image.png
image.png (381.17 KiB) 39 keer bekeken
image.png
image.png (153.98 KiB) 39 keer bekeken

Zoek de zeven verschillen. Eentje krijgen jullie cadeau. :lol:

Wil.

Vandaag, 17:40

Zoek de verschillen ... :lol:

image.png
image.png (344.3 KiB) 27 keer bekeken

Wil.

Vandaag, 17:46

Nu is het wachten op een hoge Russische officier die struikelt en uit het venster valt ... 8)

Fred1950

Vandaag, 17:56

Wil. schreef:
Vandaag, 15:33
Een vernedering voor Poetin.
Op 20/11 laat Poetin op TV zien dat zijn generaal hem zegt dat Kupiansk geheel veroverd is.

Op 2/12 nodigt Poetin de pers uit voor een 'geleide wandeling' door de veroverde stad.

Eergisteren maakt Zelensky een einde aan dat verhaal. Hij verschijnt zelf aan de invalsweg van Kupiansk om aan te tonen dat de Russen de zaak daar helemaal niet onder controle hebben. Dat is een president die het gevaar niet schuwt en die zich onder de manschappen begeeft die aan het front dagelijks de dood in de ogen kijken.

....
Is dat allemaal wel waar ? Kupiansk ligt in de oblast Kharkiv , en dat is niet eens een veroveringsdoel ...

Dicksy

19 minuten geleden

image.png
image.png (419.86 KiB) 8 keer bekeken

Het mag niet te gemakkelijk zijn, de overige vier verschillen moeten jullie zelf zoeken. :lol:

Wil.

15 minuten geleden

Ik ben steeds opnieuw verrast over het fotoshopwerk van de Russen. 8)

Fred1950

12 minuten geleden

Dicksy schreef:
19 minuten geleden
....
Het mag niet te gemakkelijk zijn, de overige vier verschillen moeten jullie zelf zoeken. :lol:
Kupiansk zal wellicht onder vuur gezeten hebben , maar of daar nu recently Russen gezeten hebben ... dat geloof ik niet. De foto met Zelensky is dus duidelijk stokoud , en nog voor dat er iets kapot werd geschoten. Die Oekraïners , die maken ons nogal wat blaaskes wijs ... niets is nog geloofwaardig wat vanuit de UA hoek komt.

Wil.

5 minuten geleden

Fred1950 schreef:
Vandaag, 17:56
Is dat allemaal wel waar ? Kupiansk ligt in de oblast Kharkiv , en dat is niet eens een veroveringsdoel ...
Jongen toch ... De Russen hebben een jaar lang verwoede pogingen gedaan om Kupiansk te veroveren.
Dat het belangrijk was, blijkt uit het feit dat Poetin het breed etaleerde in zijn videoboodschappen voor de bevolking. Hij had dringend een trofee nodig om mee uit te pakken.

Het is hem echter niet goed bekomen. Dit is de tweede keer dat de Oekraïners de bezetters dat gebied uitjagen. De eerste keer in 2022 en dan eergisteren nogmaals.

Intussen stapelen de Russische lijken zich op: de Russen sturen de ene meat-wave na de andere het veld in. Aan een ritme van gemiddeld 1000 per dag worden ze uitgeschakeld: dood, verminkt, gewond.
En dat allemaal om de grote mythe in het hoofd van één man te proberen realiseren.

Wil.

1 minuut geleden

Het verlies van het recent veroverde gebied in Kupiansk is door sommige 'milbloggers' omschreven als een "schande" en een "ramp", vooral omdat het kort na de onderscheiding van commandanten door president Poetin voor de "bevrijding" van de stad plaatsvond.

Severniy Kanal en Dva Mayora (2 bekende videobloggers) hebben het Russische militaire commando fel bekritiseerd omdat het de voortgang van de opmars zonder enig bewijs meldde en omdat de bevrijding van de stad uitgeroepen werd voordat deze daadwerkelijk was veiliggesteld.

Ze bekritiseren nu de beweringen van stafchef Valery Gerasimov eind november 2025 over "totale bevrijding" die geen enkel visueel bewijs bevatten.

Leugens, leugens, leugens: het handelsmerk van Poetin en zijn trawanten.