Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

twistenopdemaan

Gisteren, 19:15

Heel simpel, Navo valt Kaliningrad binnen en daar den boel bezetten. Gebruiken als pasmunt voor volledig door Rusland bezet deel van Oekraïne terug aan de Oekraïners te geven.Trouwens, als men Poetins filosofie zelf volgt, is Kaliningrad niet eens Rusland, maar behoort dit rechtmatig toe aan Duitsland, en aan niemand anders.
Spinnst du oder was

Wil.

Gisteren, 19:39

Goed nieuws: volgens het Ministerie van Energie in RU, draait 75% van de steenkoolfabrieken met verlies.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

Gisteren, 21:43

Hoe zou Poetin reageren als zylensky de Donbas toch toestaat.
Volgens mij begint hij een uitvlucht te zoeken en meer te eisen.

boeffer

Gisteren, 22:57

https://nos.nl/collectie/13985/artikel/ ... eal-met-vs .8 Maand oud maar wellicht al 4 jaar gaande. Grondstoffen voor de VS of voor de Rus of EU, Zelensky en zijn volk worden met hun voeten gerammeld. Donbas goed voor beryllium, Kherson kobalt, Krim koolstof. De rest is lithium.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

benq

Vandaag, 08:36

Dicksy schreef:
Gisteren, 17:04
De jacht is geopend :roll:

Binnenkort:
“We got him”

Bougieke uitgeblazen :lol: :lol: :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

Vandaag, 09:44

voorn schreef:
Gisteren, 21:43
Hoe zou Poetin reageren als zylensky de Donbas toch toestaat.
Volgens mij begint hij een uitvlucht te zoeken en meer te eisen.
Dan is er "vrede".

boeffer schreef:
Gisteren, 22:57
https://nos.nl/collectie/13985/artikel/ ... eal-met-vs .8 Maand oud maar wellicht al 4 jaar gaande. Grondstoffen voor de VS of voor de Rus of EU, Zelensky en zijn volk worden met hun voeten gerammeld. Donbas goed voor beryllium, Kherson kobalt, Krim koolstof. De rest is lithium.
In de Donbas zelf die Poetin opeist is er echt niet zoveel te vinden , behalve ijzererts ...

Fred1950

Vandaag, 10:01

Fred1950 schreef:
Gisteren, 10:23
"Vooruitgang" in de buurt van Pokrovsk :roll:

Untitled582.png
Untitled582.png (544.29 KiB) 88 keer bekeken
De Russen blijken toch nog steeds op paard en kar en op krukken terrein te veroveren , nietwaar Wil-punt 8) :)

Untitled583.png
Untitled583.png (472.49 KiB) 88 keer bekeken

Wil.

Vandaag, 10:06

Fred1950 schreef:
Vandaag, 10:01
De Russen blijken toch nog steeds op paard en kar en op krukken terrein te veroveren , nietwaar Wil-punt 8) :)
Ja, op 3 jaar tijd zelfs bijna 1% van het Oekraïens grondgebied.
Als je vanaf 24/2/22 rekent, zijn ze zelfs achteruit gegaan met hun veroveringstocht. En intussen 1.200.000 slachtoffers.

Zuig daar nog maar eens een puntje aan, Freddie.

Wil.

Vandaag, 10:15

Gisteren liet ik al zien hoe het gesteld is met de industriële basis van Rusland.

Ik voeg er de volgende gegevens aan toe. Ze zijn medegedeeld door Rostat, het statistisch bureau van RU.

Eerst de bouwsector:

Afbeelding

Bij ons zegt men 'als de bouw goed draait, gaat alles goed', en daar zit waarheid in. Als mensen vertrouwen hebben om grote uitgaven te doen zoals een huis kopen/bouwen, dan moeten ze ervan uitgaan dat ze inkomenszekerheid hebben, zodat alles kan betaald worden. Hoe zouden de Russen daarover denken?

Vervolgens de chemiesector:

Afbeelding

Stel je voor dat dit de toestand was van belgië of Europa. Hoe zou je de toekomst tegemoet zien?

En ondertussen krijgt UA van Europa een interestvrije lening van 90 miljard die enkel moet terugbetaald worden, als de Russen herstelbetalingen beginnen doen voor de aangerichte schade.

Charlie Maru

Vandaag, 10:21

HLN:
Russische verliezen in Oekraïne stijgen “sneller dan ooit” volgens nieuwe cijfers

De Russische verliezen in de oorlog tegen Oekraïne zijn de afgelopen tien maanden sterk toegenomen. Dat blijkt uit onderzoek van de BBC, dat sinds februari 2022 samen met het onafhankelijke medium Mediazona en vrijwilligers het aantal gesneuvelde Russische militairen bijhoudt. Volgens die cijfers zijn de Russische verliezen dit jaar sneller toegenomen dan op enig moment sinds het begin van de invasie van Oekraïne in 2022

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a53a8172/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

Vandaag, 11:47

Charlie Maru schreef:
Vandaag, 10:21
HLN:
Russische verliezen in Oekraïne stijgen “sneller dan ooit” volgens nieuwe cijfers
.....
Telt UA de lijken ? Dan moeten ze de gebieden met lijken ook nog eerst "heroveren". Cijfers met het natte UA fingertje genomen geloof je maar best niet ....

Wil.

Vandaag, 14:37

RU verliest 1000 manschappen per dag. Ze rekruteren 30.000 soldaten per maand. Daardoor blijft het aantal aan het front constant. Dat bewijst dat de cijfers van UA vrij correct zijn.

Rusland heeft in deze 'korte speciale militaire operatie' al meer soldaten moeten afvoeren dan de Britten, de Fransen en de Amerikanen in de hele 2e W.O.

Fred1950

Vandaag, 15:01

Wil. schreef:
RU verliest 1000 manschappen per dag. Ze rekruteren 30.000 soldaten per maand. Daardoor blijft het aantal aan het front constant. Dat bewijst dat de cijfers van UA vrij correct zijn.
....
1000 manschappen per dag op die kleine lapjes grond die de Russen innemen ? Al eens berekent hoeveel lijken er dan al per are moeten liggen ? De Russen hebben dus dagelijks meer werk om die lijken weg te halen dan dat ze kunnen schieten .... Dat ze hierbij 30.000 soldaten per maand rekruteren ( ALS dat al zo is ) bewijst niets , die houden ze paraat voor een Ardennenoffensief :lol: :lol:

Fred1950

Vandaag, 15:06

twistenopdemaan schreef:
Gisteren, 19:15
Heel simpel, Navo valt Kaliningrad binnen en daar den boel bezetten. Gebruiken als pasmunt voor volledig door Rusland bezet deel van Oekraïne terug aan de Oekraïners te geven.Trouwens, als men Poetins filosofie zelf volgt, is Kaliningrad niet eens Rusland, maar behoort dit rechtmatig toe aan Duitsland, en aan niemand anders.
Pasmunt ? Nee hoor , niet te optimistisch. Dan is het WOIII en regent het hier raketten met kernkoppen ....

Wil.

Vandaag, 15:19

Fred1950 schreef:
Vandaag, 15:01
Wil. schreef:
....
1000 manschappen per dag op die kleine lapjes grond die de Russen innemen ? Al eens berekent hoeveel lijken er dan al per are moeten liggen ? De Russen hebben dus dagelijks meer werk om die lijken weg te halen dan dat ze kunnen schieten .... Dat ze hierbij 30.000 soldaten per maand rekruteren ( ALS dat al zo is ) bewijst niets , die houden ze paraat voor een Ardennenoffensief :lol: :lol:
Het gaat niet over 1000 doden per dag, maar wel 1000 mannen die ofwel dood ofwel gewond zijn.
De Russen geven zelf aan hoeveel nieuwe rekruten ze aanvoeren: 30.000 per maand.