Rijk en Arm --- Ongelijkheid
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In de VS behoudt men een veel groter deel van het brutoloon. Wil je je verzekeren, dan moet je dat zelf beslissen en die verzekering nemen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
In de jaren eind 70 was dat 10% toen we Amerikanan hebben opgeleid.
Als ge zonder werk valt of gepensioneerd bent begint de miserie Flexijobben zoals hier is daar een noodzaak om deftig te kunnen leven.Veel Amerikzanen hebben een bijjob op oudere leeftijd
Als ge zonder werk valt of gepensioneerd bent begint de miserie Flexijobben zoals hier is daar een noodzaak om deftig te kunnen leven.Veel Amerikzanen hebben een bijjob op oudere leeftijd
-
5% tot 6% van de Amerikanen heeft een 2e job. Dat zijn ongeveer 9 miljoen mensen.
Van die 5% is 1 op 5 ouder dan 55 jaar; dat zijn 1,8 miljoen mensen in die leeftijdscategorie. Dat wil dus niet zeggen dat 1 of 5 van de 55-plussers een bijjob heeft.
De overigen - 4 op 5 - zitten in de leeftijdsgroep 16 - 55 jaar.

In de VS zijn er 103 miljoen mensen die ouder zijn dan 55 jaar, maar slechts 38 miljoen is nog aan het werk.
1,8 miljoen van hen hebben een tweede job.
Dat betekent dat 4,7% van de 55+ groep die nog werkt ook nog een tweede job heeft.
1,8 miljoen van hen hebben een tweede job.
Dat betekent dat 4,7% van de 55+ groep die nog werkt ook nog een tweede job heeft.

Waar zit je?
Dit is de piramide die de verdeling van de rijkdom in de wereld duidelijk maakt.
De linkerzijde van de driehoek geeft aan hoeveel volwassenen er in die laag zitten.
De rechterzijde geeft het percentage van de wereldrijkdom dat in handen is van de mensen uit die categorie.
Een voorbeeld:
- de onderste laag (1,55 miljard volwassenen of 40,7% van alle volwassenen) bezit minder dan $10.000. Samen hebben ze $2,71 Trillion (2710 miljard), wat slechts 0,6% is van de wereldrijkdom.
- het bovenste puntje van de driehoek: daarin zitten 'slechts' 60 miljoen volwassenen. Zij bezitten elk minsten $1 miljoen. Samen hebben ze 48% van de rijkdom in handen.
De gegevens hebben betrekking op een heel groot deel van de wereld, maar niet alle landen zijn erin opgenomen:

Dit is de piramide die de verdeling van de rijkdom in de wereld duidelijk maakt.
De linkerzijde van de driehoek geeft aan hoeveel volwassenen er in die laag zitten.
De rechterzijde geeft het percentage van de wereldrijkdom dat in handen is van de mensen uit die categorie.
Een voorbeeld:
- de onderste laag (1,55 miljard volwassenen of 40,7% van alle volwassenen) bezit minder dan $10.000. Samen hebben ze $2,71 Trillion (2710 miljard), wat slechts 0,6% is van de wereldrijkdom.
- het bovenste puntje van de driehoek: daarin zitten 'slechts' 60 miljoen volwassenen. Zij bezitten elk minsten $1 miljoen. Samen hebben ze 48% van de rijkdom in handen.
De gegevens hebben betrekking op een heel groot deel van de wereld, maar niet alle landen zijn erin opgenomen:

In 1985 kostte een gemiddeld huis 3,6 keer het mediaan inkomen in de VS.
Vandaag is dat 5,3 keer het inkomen waardoor het moeilijker wordt voor heel veel mensen om een huis te kopen en af te betalen.
Vandaag is dat 5,3 keer het inkomen waardoor het moeilijker wordt voor heel veel mensen om een huis te kopen en af te betalen.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat komt omdat de politiekers geen flauw benul hebben wat een gepensioneerde moet doen om rond te komen, en als die door omstandigheden naar een rusthuis moet is het helemaal een ramp.
Daartegen hebben criminele gedetineerden geen zorgen,omdat hun verblijf gratis is.
men zou beter de criminelen voor hun verblijf in een gevangenis moeten laten betalen,of hun familie,en met dat geld (BV 100 euro per dag) een verblijf in een van de gepensioneerde zijn rusthuis betalen.
dit bekomt een crimineel.....allemaal gratis....
Het leven in een Nederlandse of Belgische gevangenis is gestructureerd en sober, en hoewel basisvoorzieningen zoals een bed, eten en daglicht verplicht zijn, is het zeker geen 'luxe' verblijf. Het beeld dat u schetst bevat enkele kernmerken, maar de realiteit is vaak anders door overbevolking en strikte regels.
Hier is hoe de omstandigheden in de praktijk eruitzien:
Cel met TV: Veel cellen hebben inderdaad een televisie, maar dit is vaak een kleine basis-tv, soms met een beperkt aantal zenders. In sommige gevallen (vooral bij overbevolking) moeten cellen met twee of meer mensen gedeeld worden.
3x per dag eten: Gedetineerden krijgen driemaal daags eten. Dit is vergelijkbaar met ziekenhuisvoeding: ontbijt (brood), 's middags een warme maaltijd en 's avonds brood. Vanwege bezuinigingen of kwaliteitsproblemen klagen gedetineerden soms over de kwaliteit en de hoeveelheid. Gevangenen kunnen wel extra producten kopen via een kantinelijst.
Wandeling in de buitenlucht: Gedetineerden hebben recht op minimaal 1 uur per dag 'luchten' in de buitenlucht.
Goed matras: Gedetineerden hebben recht op een bed en matras, maar door ernstige overbevolking in sommige inrichtingen (zoals in Gent en Antwerpen) slapen gevangenen regelmatig op een matras op de grond.
Andere "voordelen" en het dagelijks leven:
Werk: Gevangenen werken vaak ongeveer 20 uur per week, bijvoorbeeld in de wasserij of houtbewerking, en verdienen daarmee een klein bedrag.
Cel-tijd: Gedetineerden brengen ongeveer 16 uur per dag door in hun cel.
Regime: Het leven is erg gestructureerd. Om 06:00/07:00 uur opstaan en rond 21:00 uur gaat de deur vast.
Bezoek: Er is recht op minimaal 1 uur bezoek per week.
wanneer worden de politiekers eens wakker?????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
België staat er niet bij,wij zijn het land dat misdadigers belonen en gepensioneerden maar moeten zien dat ze rondkomen, met wat hulp van de familie, of via het OCMW.
https://www.hbvl.be/binnenland/moeten-g ... 41423.html
Gepensioneerden: Gepensioneerden ontvangen een pensioen. Het probleem is dat de gemiddelde rusthuiskosten (ca. 2.294 euro/maand in 2025) vaak hoger zijn dan het gemiddelde pensioen (ca. 1.701 euro/maand).
https://www.facebook.com/groups/vlaamse ... 693787878/Kern van de discussie
De vergelijking wordt vaak gemaakt vanuit een gevoel van onrechtvaardigheid: "brave burgers" die hun leven lang gewerkt hebben, moeten hun spaargeld opdoen, terwijl criminelen "gratis" opvang krijgen. Het debat gaat daarom niet zozeer over het "gratis" zijn van de gevangenis, maar over de betaalbaarheid van de ouderenzorg in verhouding tot het pensioen.
https://www.hbvl.be/binnenland/moeten-g ... 41423.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
"De Franstalige liberale partij MR wil dat gevangenen voortaan zelf betalen voor hun verblijf in de gevangenis."
En als ze niet kunnen betalen? Dan gooien we ze buiten. De gevangenis uit en de straat op met die armoezaaiers!
En als ze niet kunnen betalen? Dan gooien we ze buiten. De gevangenis uit en de straat op met die armoezaaiers!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.