In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

10 jan 2026, 13:34

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het blijft vriezen buiten, onze luiken zijn dicht gevroren, en waarschijnlijk morgen ook.
Ons hek dichtgevroren, ik giet daar dan een emmer water op en dan is het ontdooit.
Op de baan goed om te rijden.

Water van de kippen was niet bevroren, ik neem nu een emmertje water mee voor het geval het ijs is.
Ze hadden zelfs nog eitjes gelegd.

Denk dat Spaanse woef erdoor , daarstraks in volle vaart achter vogels gerend, zo kennen we hem :D .
Zelfs als er vogels in de lucht vliegen, rent hij ze achterna :) .

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

10 jan 2026, 14:44

Goede namiddag aan iedereen, :wink:
Alles is hier wit, het had gesneeuwd vannacht
de wegen zijn vrij.... daar is geen sneeuw blijven liggen
al goed want het was een ijspiste zonder het strooien
Nu vriest het nog, en er komt nog raar weer
maar een warmere ° met regen zo is het altijd wel iets :roll:
Fijne zaterdag allemaal, ik heb een kleerkast uitgekuist
sommige dingen gaan weg en andere zijn nagekeken
en teruggehangen, zo blijf ik bezig, maar wel heel rustig aan :?
en op tijd even rusten bij een kruiswoordpuzzeltje :oops:
Allen een gezellig warm weekend :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

10 jan 2026, 16:00

bij opstaan alles weer wit; mooi om te zien,
wandelaars kunnen genieten van een witte sneeuwtapijt,
dit is beter als die regen, deze winter al veel sneeuw gevallen,
en de winter is nog maar een maand bezig,
mijn verwarming ketel staat op punt om uit te vallen, is versleten,
dus zal een andere moeten plaatsen, de versteller vandaag komen
repareren, zodat we nog beetje kunnen verwarmen,
dus aanvraag doen aan de gemeenten om een nieuwe te mogen plaatsen,
dat ging hij doen, omdat hier geen gasleiding ligt voor mijn huis,
hopen dat we de winter nog door geraken zonder uitvallen van verwarming,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive

11 jan 2026, 08:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het is ijzig koud buiten voelde ik, ( nog in dikke pyjama gehuld), toen ik Matice zijn hoody had aangedaan en hem in de tuin liet. Hij vond het precies ook want hij was relatief vlug terug binnen. Heb hem even zijn jas laten aanhouden want als manlief opstaat, moet hij gegarandeerd terug naar buiten.

Anjelier, blij te lezen dat het beter gaat met Spaanse Woef. Is ook niet niks natuurlijk, zo maar even 4 tanden moeten laten trekken, arme Woef. Gelukkig heeft hij een super baasje en een super vrouwke.

Manlief die normaal in een losse boxershort met aangepast shirt slaapt, heb ik deze nacht horen opstaan. Ik hoorde dat hij naar de dressing ging en daarna naar de badkamer. Blijkbaar had hij het koud, want zijn gewone slaaptenue was vervangen door een dikkere pyjama. Hij is onmiddellijk terug in slaap gevallen, bij mij heeft het nog een tijdje geduurd eerdat ik terug in slaap viel.

Vandaag dan ook de kerstboom en de rest van de versiering afbreken. Wij zijn niet de laatsten, want de mensen in de wijk, die een echte staan hebben, laten hem nog een dagje staan, want de kerstboomafhaling door de gemeente is pas overmorgen.
Zal blij zijn als alles terug in de juiste boxen zit. Dan alles grondig stofzuigen en steamen. Echt dweilen doe ik dan morgen wel. Had vrijdag ook geen stof afgedaan :oops: , want wou dat vandaag doen omdat ook de versiering van de kasten af moet. En dan kan ik dat beter vandaag doen en alle gewone prullaria terugzetten.
Die zitten in bubbelplastic ingepakt in een andere doos.

Zo, ik ga badje nemen en meteen boven al alles doen.

Beterschap aan zij die het nodig hebben en een dikke knuffel voor iedereen. Liefs.

Muddy Maddy

11 jan 2026, 09:55

Goede morgen seizoentjes,

Het is koud buiten. We zijn dat niet gewoon. Lilly heeft geen zin om buiten te gaan. Gimly heeft nog steeds reuzenhonger. Het zal wel met het weer te maken hebben. Meer brandstof om warm te blijven. Gisteren vroeg de gordijnen toe getrokken. We hebben chinees gehaald. Op 17 januari zijn ze voor het laatst open. Ventje denkt dat het gebouw tegen de vlakte gaat. Er komen steeds meer nieuwe appartementen.

Verder is er geen nieuws. De zon is er. En ze gaan weer massaal naar de Ardennen. Ik begrijp die mensen niet. De beenhouwer had pannenkoeken gebakken. Ze lachten naar hem zei Ventje.
We eten entrecote burgers. Ik heb daar niet veel zin in. Ik eet niet graag rood vlees.

Morgen weer naar Brugge.
Mijn moeder heeft haar vriendin mee uit eten gevraagd. Ventje betaalt het. Dat is zijn kadoo. We moeten ze gaan ophalen. Ik moet dan nog een boeket bloemen zien te vinden, die naar haar gedacht is.
We gaan eens de bonussen gaan ophalen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

11 jan 2026, 10:37

Afbeelding
het is toch raar hoe iedereen over het weer klaagt .Waarom noemt dit seizoen winter denk je niet om 25 graden of meer te hebben .Goed aangekleed met een winterjas ,muts,handschoenen en stevige schoenen .Is het genieten van deze koude .Als het de volgende dagen ga regenen .Dan gaat er weer een ander geklaag zijn .Kortom ieder seizoen heeft zijn charme

Helena van Troje

11 jan 2026, 12:33

Het is inderdaad winter en koud.
Ik klaag niet, maar vind het wel jammer dat ik niet kan/durf gaan wandelen.
Ben al te dikwijls gevallen de laatste tijd.
Als ik iets breek ben ik mijn vrijheid kwijt.
Ik heb geen zin in een WZC en dat is het gevolg van iets breken.

Het is hier grijs: vaststelling.

Daarnet zag ik een reiger heel voorzichtig van het hellend dak van het tuinhuis stappen.
Ik dacht: "Allez jong vliegt dan, dat is toch simpeler?"
Hij heeft heel lang op het dakje van het terras bij het tuinhuis gezeten.
Ik wou hem fotograferen, maar hij had mij toch gehoord en vloog weg.

Dames een prettige zondag gewenst.

krakje

11 jan 2026, 15:03

de sneeuw ligt er nog, koud buiten,
wandelen niet meer voor mij,
schrik om te vallen, heb broze beenderen,
heb al te veel over gehad, dus ben ik voorzichtig en blijf binnen,
die wel kunnen zeg ik gaan het is zelden dat er sneeuw ligt,
grtjs van krakje,

wel Helena van Troje daar had ik verleden jaar chance in,
ik heb nog 2 zonen bij mij wonen, had arm uit kom en arm over,
andere arm gekneusd en pijn, dus als ik alleen was zat ik in WZC
zeker als je 83 jaar bent, en daar blijf ik liever eruit,

Afbeelding

clive

11 jan 2026, 19:08

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Ik begrijp toch wel dat sommige mensen bang zijn voor een valpartij hoor, cfr; mijn buurvrouw die samen met haar man schuin tegenover woont. Ze is al vaak gevallen, maar de laatste keer was het een valpartij met serieuze gevolgen. Vanaf toen is ze ook haar zelfvertrouwen kwijt, alhoewel dat de laatste maand terug wat beter begint te gaan. Door de week ga ik zoveel als mogelijk samen met haar wandelen als ik kan. Ze heeft dan haar kruk mee en mij, dus ze voelt zich dubbel gesteund. Ze wil dat wandeltochtje ook niet opgeven omdat ze vol artrose zit en niet bewegen haar meer pijn doet dan in beweging blijven. Ik moet eerlijk zijn, dat als ik een uitschuiver maak met Matice erbij, ik ook eventjes van de kaart ben. Zeker als ik niet weet hoe het gebeurd is. Gelukkig blijven die kleine uitschuivers beperkt en heb me daar nog nooit echt pijn mee gedaan.
Maar bij dit weer is het natuurlijk super gevaarlijk ergens uit te glijden, hetzij te voet , hetzij met de fiets.
Fietsen doe ik echt niet bij dit weer, met mijn evenwicht of gebrek daaraan, zou ik vlug de grond een kus durven geven. Dus dat laat ik dus maar, beter voorkomen dan genezen. En na de winter komt de lente alweer.

De kerstboom is afgebroken en alle kerstversiering zit ook in de boxen. Het ging verbazend vlot met zijn tweetjes. Ben nu blij dat alles opgeruimd is van Kerst. De sneeuwmannen die het tuinhuis sierden, liggen nu in het tuinhuis, die moeten goed droog zijn eerdat ze terug in hun doos gaan. Dat is een werkje voor morgen.

Zo, ik wens ieder nog een fijne zondagavond en voor later vandaag een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allemaal.

clive

12 jan 2026, 06:41

Afbeelding

Aan manlief van Anjelier. Wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van deze dag en drink er een lekkere campari fruitsap :D op. Nogmaals van harte gefeliciteerd.

Bekske

12 jan 2026, 08:05

Afbeelding

Afbeelding
dit zal je nodig moeten hebben want hier zo rond de middag tot de late avond regen vallen .Dus zal er weer rondjes rond tafel moeten gedaan worden .En een viervoeter zal weer moeilijk doen als ze binnen moet blijven .Want in de regen gaat ze niet geef haar maar sneeuw dan leeft ze zich uit ..er is ook wind

Muddy Maddy

12 jan 2026, 08:56

Goede morgen seizoentjes,

Slecht geslapen. E-reader gepakt en gelezen. Dan tegen de morgen toch geprobeerd en een paar uur, ik denk 2 geslapen.
Ik ben ook bang om te vallen. En dat mijn knieën het begeven als ik de trap opklim. :oops: Optie is dat we ons inschrijven in een serviceflat. Maar dan zitten we nog met probleem moeder. Dat zou echt belachelijk zijn, wij twee in een serviceflat en zij daar alleen. :? Want haar overhalen? Er zal nog veel water naar de zee vloeien.

Een refund is aangevraagd. Die artikelen moest ik verleden jaar al gekregen hebben. Ze stonden nog onder bestelling geplaatst. Nu ga je geloof ik 3 euro bijbetalen voor een pakje uit China.
Gisteren had overbuurvrouw wafels gebakken. Ze had er teveel. Wij hadden pannenkoeken en buurvrouw had juist een taartje gegeten met buurman. Ze is ze ten slotte kwijt geraakt aan haar eigen buurvrouw. Ik kreeg ook een bericht van Suus. Waar we wonen in België? Ze is er zich niet van bewust dat wij geen contact meer willen.
Er is teveel gebeurd. Ze heeft gelukkig nog geen bericht aan ventje gestuurd om te weten waar haar financiële steun blijft want die is stopgezet. Ze zoekt het maar uit. Die info kan ze ook via het net vinden. Ze moet het maar googlen.

Gimly had weer reuzenhonger maar nu is die stil. Vandaag naar moeder en dan naar Frank. Me weer laten losmaken. Heb er vannacht in die korte periode over gedroomd. Nu zaterdag komt hij. Er moeten wat dingen naar het containerpark. En in een i10 heb je niet veel plaats.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

12 jan 2026, 11:02

Goedemorgen of voormiddag is beter.
Hulp komt namiddag.
Nog de takenlijst organiseren en de boodschappenlijst nakijken.
In elk geval de kerstboom naar boven brengen en het kerstgerief.
Taxi naar huisarts is geregeld.
Op dat uur is het al aan het duisteren plus de regen dat is geen optie met de fiets.
Op dat uur zitten de zonen nog op hun werk of in het verkeer.
Dan moeten er ook kinderen opgehaald worden.
Onze plan trekken.
Taxi voor de kapper is ook geregeld woensdag.
Geen auto meer maakt budget vrij voor hulp.
Dames maak het beste van de dag.
Ik ga er aan beginnen.

Proficiat aan de jarige echtgenoot!

krakje

12 jan 2026, 11:49

alle sneeuw hier weg, maar in plaats is er regen,
dus weeral nat, de zon laat haar niet zien,
hier zijn het appelbollen te eten voor verloren maandag,
worstenbrood lusten ze niet graag, voor mij te vettig,
dus ik neem een gewone koffiekoek, ieder zijn ding,
de kleindochter komt vandaag terug voor de hele week,
kleinzoon woont hier wegens zijn werk,
plus 2 zonen dus 5 man deze avond voor appelbollen en koffiekoeken ,
grtjs van krakje,

Afbeelding

anjelierken

12 jan 2026, 11:52

Afbeelding

Hallo iedereen,

Dank jullie wel voor de verjaardagswensen voor manlief.
Een jaartje ouder. Beste vriendin zegt: je moet dat anders zeggen, een jaartje minder jong , ( dat klinkt beter) :D

Al naar de kapper geweest, daarna naar apotheker en bakker, alles in 1 rit.
Bij apotheker kreeg ik voor mijn nieuwjaar een tube douchegel. Dat gebeurt niet veel meer dat je iets krijgt voor je nieuwjaar. Vroeger was dat veel meer . Toen ik kind was , gaf elke zelfstandige iets.

Verder binnen blijven als je zo naar het weer kijkt. Buiten kun je ook niks doen.

Tot morgen, allemaal.