Geweld tegen vrouwen // Onveiligheid

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

11 feb 2026, 23:13

Ik zie enkel maar bureau's opduiken van moslima's en hunne vakbond om mee te doen aan de samenleving.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

12 feb 2026, 07:05

Het is ongelooflijk dat verschillende forum gebruikers de cijfers en daden in twijfel trekken.
Nu er ook cijhers opduiken van VTM en HLN.
Het probleem blijkt hier ook te bestaan . Ongelooflijk :twisted:

Versaille

12 feb 2026, 10:03

Helaas ken ik niets van sociale media, ik kan er ook niet mee werken, maar iedere vrouw heeft toch een smartphone bij. Maak een foto of video van uw belager en post die op het internet en vraag of iemand die persoon kent. Stuur het ook door naar de politie. De gemeente kan een GASboete innen van 500€, kassa kassa. Het zal rap stoppen. De vrouwen zijn helemaal niet hulpeloos, ze hebben meer verdedigingsmiddelen dan vroeger. Ge moogt geen filmpjes op het net plaatsen, weet ik, maar als er elke dag honderden verschijnen zal men er onder druk van de media niets tegen beginnen. Iemand moet dit alleen coördineren, ik kan dat helaas niet, maar er zijn genoeg personen die dat wel kunnen, ook vrouwen natuurlijk. Begin er aan!!

Wil.

12 feb 2026, 11:43

voorn schreef:
Het is ongelooflijk dat verschillende forum gebruikers de cijfers en daden in twijfel trekken.
Wat ik schrijf, klopt helemaal. Die vrouw heeft in De Afspraak verkeerde cijfers vermeld. Dan moet je niet komen klagen dat je goed 'op je doos krijgt'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera

12 feb 2026, 12:32

voorn schreef:
Omdat de cijfers van de brulboei ook foutief zijn. Toch niet moeilijk?

Prima Vera

12 feb 2026, 12:32

voorn schreef:
Omdat de cijfers van de brulboei ook foutief zijn. Toch niet moeilijk?

voorn

12 feb 2026, 13:36

En zijn de cijfers van VTM en HLN dan ook verkeerd
Weinigen schijnen zich bewust bij het probleem
Ook het probleem t.o.v vrouwelijk leidend personeel en leeraressen

Wil.

12 feb 2026, 15:35

voorn schreef:
Allez, voor de dag ermee. Laat die cijfers maar eens zien.

Charlie Maru

12 feb 2026, 16:32

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Prima Vera

12 feb 2026, 16:52

voorn schreef:
Weinigen schijnen zich bewust bij het probleem
Ook het probleem t.o.v vrouwelijk leidend personeel en leeraressen
Er wordt gesproken over de cijfers die de brulboei voorlegde. Je moet wel het onderwerp blijven.

voorn

12 feb 2026, 18:17

Het heeft dan toch er voor gezorgd dat het probleem tot in het parlement gekomen is.

Wil.

12 feb 2026, 20:54

Ik vind het een interessante reeks gegevens, maar... het gaat over onveiligheidsgevoel en daar wil die Soundos echt niks meer van weten. Ze zegt: "Ik BEN onveilig". Daarmee bedoelt ze - zo kon ik uit haar stortbui van woorden opmaken - dat er statistische gegevens zijn, zoals het aantal femicidemoorden, die duidelijk maken dat elke vrouw te allen tijde kans maakt op iets ergs dat haar kan overkomen: een verkrachting, het bepotelen, het mentaal intimideren of bedreigen e.d.m. en dit zowel binnen- als buitenshuis.

Als HLN en VTM de dwaze cijfers van Soundos E A overnemen, dat zegt dan wel iets over die media: die zijn natuurlijk zo geil als boter omdat ze kijkcijfers ruiken.
Wie hier op dit forum meegaat in die verzonnen cijfers, is in hetzelfde bedje ziek.

Wil.

12 feb 2026, 22:59

voorn schreef:
12 feb 2026, 18:17
Het heeft dan toch er voor gezorgd dat het probleem tot in het parlement gekomen is.
Parlement >>>> Parler >>>> Parole, parole, parole

En nog twee weken verder is het van: 'Ze dronken een glas, ze deden en plas en alles bleef zoals 't was'

Heel veel hangt af van de relatie-opvoeding die jonge mensen krijgen, maar nu wil het toeval dat we in dit land ook nogal wat 'jongeren' hebben rondlopen die vanuit een andere cultuur naar hier zijn gekomen of die in die andere cultuur zijn opgegroeid en die het bestaande probleem nog eens flink helpen vergroten.

De ene 'cultuurverrijking' is duidelijk niet gelijk aan de andere.

Sommigen zullen zich nog herinneren hoe Marion van San een onderzoek deed, eerst in Nederland en daarna ook in ons land.

Zij kreeg van politici de opdracht om bepaalde vormen van criminaliteit bij jongeren te onderzoeken. In haar conclusies wees ze onder meer op de rol van cultuurgebonden opvoedingspatronen, eercultuur en schaamtecultuur, groepsdruk en gebrekkige integratie als mogelijke verklarende factoren.

Ze benadrukte dat sommige problemen niet alleen sociaal-economisch waren, maar ook samenhingen met normen en waarden binnen specifieke gemeenschappen.

Die bevindingen lagen politiek gevoelig. Sommige politici en opiniemakers vonden haar conclusies te “cultureel deterministisch” of vreesden dat ze stigmatiserend konden werken tegenover minderheidsgroepen.

kathuis

13 feb 2026, 01:31

Soundos ...wat een uitval... Of ze zo de zaak dient betwijfel ik.
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

voorn

13 feb 2026, 08:55

Kan het ook niet zijn dat de enquetes hogere cijfers geven dan de aangiften
omdat dit anoniem is.
Het zelfde voor pestgedrag op school en op het werk.