Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

10 feb 2026, 10:43

Het gaat niet over gedode soldaten maar over uitgeschakelden
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... achtoffers
De verhouding blijkt militair gezien te kloppen. Daar de aanvaller tot 3 maal meer verliezen lijdt werd ons op de militaire school verteld.

Passant

19 feb 2026, 16:13

Hoe lang vertellen ze nu al dat Poetin wankelt, dat hij het niet langer dan x tijd kan uit houden? Drie maand (of toch niet veel later) na de start van zijn ' speciale operatie' niet anders dan berichten dat zijn geld snel zou op zijn om oorlog te voeren, zijn economie op instorten stond. Twee jaar later , alles opnieuw hetzelfde...Nog een jaar later van hetzelfde. We zijn 4 jaar verder op 22-2
Wil hem persoonlijk liefst morgen de hel in wensen mocht ik het kunnen, maar hij is er nog steeds...
Allemaal om de miljarden te blijven verdedigen die we aan Oekraïne geven werd dit geschreven ? De mensen geloven dat dan wel dat Poetin zijn oorlogsdagen zijn geteld, maar zeer waarschijnlijk zullen die miljarden voor 90 % verloren zijn ...Al is het niet de hoop dat het gebeurt, maar de realiteit is vandaag wel aan die kant ...
Arme Zelensky en arme 'wij' gelovigen dat hij het nog zal winnen. Al zeker niet als Trump voor de vrede gaat zorgen.

Charlie Maru

19 feb 2026, 18:20

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

19 feb 2026, 21:25

Een luxegebak dat onbetaalbaar wordt toont aan dat de Russische oorlogseconomie op instorten staat maar haar andere cafés houdt ze wel open :roll: :roll: :roll: :roll:
Een titel die sterk dramatiserend of sensationeel is geformuleerd om aandacht en kliks te trekken, terwijl de inhoud genuanceerder is dan de kop doet vermoeden. Sterk staaltje van dramaturgie dat hier ten toon gespreid wordt door HLN.

sibarita

22 feb 2026, 22:33

Uit Rusland krijg ik bericht dat morgen maandag een officiële feestdag is : Dag van de verdedigers van het vaderland, wordt alleen gevierd door de elite , niet door het gewone volk !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

23 feb 2026, 11:01

Morgen is het de 4e verjaardag van de onwettelijke militaire inval van Rusland in Oekraïne. Vanaf vandaag begint jaar 5. Maar laat ons niet vergeten dat de allereerste inval reeds in 2014 plaatsvond toen Poetin zijn 'groene mannetjes' op de Krim hun inval liet uitvoeren.

Wat heeft Putler op die vier jaar veroverd? Het rood-bruine deel op de kaart. Je merkt de omcirkelde plaatsen Zaporizhzhia, Kramatorsk en Mariupol.

image.png
image.png (533.1 KiB) 67 keer bekeken

En welke prijs is daarvoor betaald?

- 1.256.000 mannen werden gedood of zwaargewond afgevoerd.
- 11.682 tanks werden vernield
- 24.000 pantservoertuigen om zeep
- 37.300 artilleriestukken
- 435 vliegtuigen
- 347 helicopters
- 29 oorlogsbodems en vaartuigen
- 2 onderzeeërs
- 79.000 gewone vrachtwagens en brandstofwagens.
- 1649 lanceersystemen voor raketten
- 1302 luchtafweersystemen

en bovendien werd de economie van het land naar het rioolputje gevoerd en is de spaarpot (sovereign wealth fund) leeggehaald.
Laatst gewijzigd door Wil. op 23 feb 2026, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

23 feb 2026, 12:05

Ik heb uw kaart aangevuld met wat Poetin er nog bij wil , en dan is de kous af ( en dus "vrede" ) . Eventueel geeft hij wat terrein in het zuiden terug aan de Oekraïners.

Untitled591.png
Untitled591.png (530.58 KiB) 65 keer bekeken

Wil.

23 feb 2026, 14:20

Je houdt niet van kleurboeken, denk ik, want je bent al rap gestopt met lijntjes trekken.
Wat Poetin wil, is alles wat je op die kaart ziet. En nog meer want hij wil de Baltische Staten er zeker bij.

Fred1950

23 feb 2026, 14:25

Wil. schreef:
23 feb 2026, 14:20
Je houdt niet van kleurboeken, denk ik, want je bent al rap gestopt met lijntjes trekken.
Wat Poetin wil, is alles wat je op die kaart ziet. En nog meer want hij wil de Baltische Staten er zeker bij.
Heeft hij u dat persoonlijk en in alle vertrouwen verteld ? :lol: Poetin weet toch al lang dat NAVO artikel 5 bestaat en dat hij niet opgewassen is tegen die NAVO overmacht.

Wil.

23 feb 2026, 14:34

Op één en dezelfde regel staat het woord 'Poetin' en 'in alle vertrouwen'. Dat is direct een rode vlag: Poetin liegt altijd wanneer hij het heeft over vrede of over geen oorlog.

Weet je nog dat hij 4 jaar geleden zei dat hij Oekraïne niet zou binnenvallen? Dat het verzinsels van de CIA waren?

Zijn jullie, vatniks, verplicht om dat soort doorzichtige onzin uit te kramen? Net zoals die VS-ambassadeur het codewoord moet volgen dat Amerika zich in alle Europese staten moet laten gelden, los van de juridische regels van het land?

Charlie Maru

23 feb 2026, 15:07

Wil.

Gisteren, 11:09

Medvedev, voormalig president van Rusland en nauwe vriend van Poetin, zegt dit:

Helaas kunnen we het bestaan ​​van een staat die vijandig tegenover ons staat en bijvoorbeeld lid is van de NAVO, niet naast ons land tolereren. De dreiging zou permanent zijn en in het geval van territoriale geschillen zou het risico op oorlog systemisch worden.

Daarom is het doel van de speciale militaire operatie om deze mogelijkheden voor de toekomst voor eens en voor altijd uit te sluiten en het regime dat deze situatie heeft gecreëerd te demilitariseren.

Maar dromers durven schrijven dat Poetin alleen het 'ontbrekende deel' van Donetsk wil en dan kan er een vredesverdrag worden gesloten... :roll:

Fred1950

Gisteren, 12:22

Wil. schreef:
...
Maar dromers durven schrijven dat Poetin alleen het 'ontbrekende deel' van Donetsk wil en dan kan er een vredesverdrag worden gesloten... :roll:
Dat Oekraïne niet tot de NAVO mag toetreden is ook een voorwaarde. En blijkbaar is dat al een vastliggende zaak , gedogen door het Westen.

Charlie Maru

Gisteren, 13:57

Wil. schreef:
Medvedev, voormalig president van Rusland en nauwe vriend van Poetin, zegt dit:

Helaas kunnen we het bestaan ​​van een staat die vijandig tegenover ons staat en bijvoorbeeld lid is van de NAVO, niet naast ons land tolereren. De dreiging zou permanent zijn en in het geval van territoriale geschillen zou het risico op oorlog systemisch worden.
Ook de leukste van de klas....... :roll:

Noorwegen - Finland - Estland - Letland - Litouwen en Polen zijn allemaal NAVO-landen die grenzen aan Rusland......

.....en de vijandigheid van Ukraine t.o. Rusland was niet beter of slechter dan die van de andere NAVO-landen alvorens Putin zijn fameuze "operatie" begon.(die eigenlijk al startte in 2014......