Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De oorzaak van gans de miserie is inderdaad de Oekraïnse staatsgreep van 2014Charlie Maru schreef: ↑Gisteren, 13:57....
.....en de vijandigheid van Ukraine t.o. Rusland was niet beter of slechter dan die van de andere NAVO-landen alvorens Putin zijn fameuze "operatie" begon.(die eigenlijk al startte in 2014......
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
22/2 : Twaalf jaar geleden, op deze dag, zette het Oekraïense parlement Viktor Janoekovitsj af als president en schreef het presidentsverkiezingen uit voor 25 mei 2014.
Al die jaren heeft de Russische propaganda het verhaal van een "ondemocratische staatsgreep" en de "onwettigheid" van de Oekraïense autoriteiten verspreid. Maar dit verhaal is heel gemakkelijk te ontkrachten:
1. Het parlement stemde met een constitutionele meerderheid - 328 (!) stemmen van de 450 (meer dan 72%). Een constitutionele meerderheid (meer dan 300 stemmen) geeft het volledige recht om de grondwet te wijzigen, vervroegde verkiezingen uit te schrijven en de president af te zetten.
2. Vertegenwoordigers van alle 5 parlementaire partijen (inclusief de eigen Partij van de Regio's van de president) en onafhankelijke leden stemden voor.
Het was een een volledig consensus van het hele parlement.. Parlementsleden van de oppositie zeiden dat ze de wil van het Oekraïense volk uitvoerden. Parlementsleden van de regeringscoalitie legden uit dat de president op het meest kritieke moment was gevlucht - terwijl Rusland al was begonnen met de annexatie van de Krim.
3. Er werden verkiezingen gehouden en de volgende president werd democratisch gekozen door de meerderheid van de Oekraïners.
Dit was de enige juiste beslissing in een situatie waarin Rusland agressie had gepleegd en de president het land had verraden door naar de agressor te vluchten.
De Russische propaganda zoekt naar controversiële juridische nuances. Maar de realiteit is simpel:
parlementaire consensus en democratische verkiezingen die duidelijk de wil van het volk weerspiegelden.
Laat ik u eraan herinneren: een staatsgreep is een ongrondwettelijke machtswisseling die geen steun heeft van de meerderheid van de bevolking.
Hoe kan een besluit van de constitutionele meerderheid van het parlement om verkiezingen te houden – die vervolgens door de meerderheid van de Oekraïners werden gewonnen – dan een "staatsgreep" worden genoemd?
Russen en hun aanhangers hebben de volgende verkozenen "onwettig" genoemd:
- Toerstjinov (waarnemend president volgens de Oekraïense grondwet),
- Porosjenko (democratisch gekozen door de meerderheid),
- en nu Zelenski (die een recordaantal stemmen kreeg).
Uiteindelijk zouden de Russen ELKE president van Oekraïne onwettig verklaren als hij weigert Rusland te geven wat het wil - of als hij weigert Oekraïne tot een marionet van het Kremlin te maken, zoals Wit-Rusland.
Bron --- en luister naar de spontane aanhef van het Oekraïens volkslied.
Al die jaren heeft de Russische propaganda het verhaal van een "ondemocratische staatsgreep" en de "onwettigheid" van de Oekraïense autoriteiten verspreid. Maar dit verhaal is heel gemakkelijk te ontkrachten:
1. Het parlement stemde met een constitutionele meerderheid - 328 (!) stemmen van de 450 (meer dan 72%). Een constitutionele meerderheid (meer dan 300 stemmen) geeft het volledige recht om de grondwet te wijzigen, vervroegde verkiezingen uit te schrijven en de president af te zetten.
2. Vertegenwoordigers van alle 5 parlementaire partijen (inclusief de eigen Partij van de Regio's van de president) en onafhankelijke leden stemden voor.
Het was een een volledig consensus van het hele parlement.. Parlementsleden van de oppositie zeiden dat ze de wil van het Oekraïense volk uitvoerden. Parlementsleden van de regeringscoalitie legden uit dat de president op het meest kritieke moment was gevlucht - terwijl Rusland al was begonnen met de annexatie van de Krim.
3. Er werden verkiezingen gehouden en de volgende president werd democratisch gekozen door de meerderheid van de Oekraïners.
Dit was de enige juiste beslissing in een situatie waarin Rusland agressie had gepleegd en de president het land had verraden door naar de agressor te vluchten.
De Russische propaganda zoekt naar controversiële juridische nuances. Maar de realiteit is simpel:
parlementaire consensus en democratische verkiezingen die duidelijk de wil van het volk weerspiegelden.
Laat ik u eraan herinneren: een staatsgreep is een ongrondwettelijke machtswisseling die geen steun heeft van de meerderheid van de bevolking.
Hoe kan een besluit van de constitutionele meerderheid van het parlement om verkiezingen te houden – die vervolgens door de meerderheid van de Oekraïners werden gewonnen – dan een "staatsgreep" worden genoemd?
Russen en hun aanhangers hebben de volgende verkozenen "onwettig" genoemd:
- Toerstjinov (waarnemend president volgens de Oekraïense grondwet),
- Porosjenko (democratisch gekozen door de meerderheid),
- en nu Zelenski (die een recordaantal stemmen kreeg).
Uiteindelijk zouden de Russen ELKE president van Oekraïne onwettig verklaren als hij weigert Rusland te geven wat het wil - of als hij weigert Oekraïne tot een marionet van het Kremlin te maken, zoals Wit-Rusland.
Bron --- en luister naar de spontane aanhef van het Oekraïens volkslied.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Pfffff ... gemanipuleerde waarheden. Het parlement bestond vooral uit overlopers vanuit de kleine ultra nationalistische partijen die niet eens in 2012 verkozen werden , naar de grotere partijen. De corruptie vierde in 2014 haar hoogtepunt.
Verkiezingen zijn NU in Oekraïne allerminst belachelijk als Zelensky al 11 partijen heeft verboden. Zoiets noem ik "een Hitlerke doen"
Verkiezingen zijn NU in Oekraïne allerminst belachelijk als Zelensky al 11 partijen heeft verboden. Zoiets noem ik "een Hitlerke doen"
-
Geef me jouw waarheid maar eens; of wacht: die kennen we al, nl. de versie van Putler die door de vatniks moet worden nagebouwd.
Dit is de visie van een Oekraïner uit Luhansk. Een man die aan het front heeft gestaan.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zeg liever: de mislukte Russische staatsgreep........Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 14:28De oorzaak van gans de miserie is inderdaad de Oekraïnse staatsgreep van 2014Charlie Maru schreef: ↑Gisteren, 13:57....
.....en de vijandigheid van Ukraine t.o. Rusland was niet beter of slechter dan die van de andere NAVO-landen alvorens Putin zijn fameuze "operatie" begon.(die eigenlijk al startte in 2014......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Oekraïne hoeft zich niet over te geven , en de Russen gaan Oekraïne niet bezetten , van waar haal je die onzin
Dit prentje spreekt boekdelen , wetende dat de "blauwe" partijen nu door Zelensky verboden zijn ...
-
Niet bezetten? Wat doen ze dan in die 4 provincies en op de Krim? Denk eens na voor je wat schrijft.
Die onzin komt uit de mond van Medvedev:
"Helaas kunnen we het bestaan van een staat die vijandig tegenover ons staat en bijvoorbeeld lid is van de NAVO, niet naast ons land tolereren. De dreiging zou permanent zijn en in het geval van territoriale geschillen zou het risico op oorlog systemisch worden.
Daarom is het doel van de speciale militaire operatie om deze mogelijkheden voor de toekomst voor eens en voor altijd uit te sluiten en het regime dat deze situatie heeft gecreëerd te demilitariseren."
De dronkaard beseft niet eens dat hij en zijn opperhoofd nu dubbel zoveel 'Navo-grens' hebben gecreëerd. Finland - een naaste buur - heeft zich aangesloten bij de NAVO.

Hoeveel procent is dat van Oekraïne ? Poetin interesseert zich geen moer om de rest van Oekraïne ( zolang ze maar braaf zijn en geen Russisch grondgebied binnendringen zoals Kursk en Belgorod ...) . In die 4 provincies leven Russisch gezinden , die gaan nooit overeenkomen met Kiev. Als Kiev die terug zou hebben ontstaan opnieuw moordpartijen en opstanden zoals in 2014.
Als die "dronkaard" het voor het zeggen zou krijgen vallen er atoomkoppen , dankzij Poetin is dat nog niet het geval.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Gisteren berichtte sennet dat de hinderlijke reklame weg zou zijn, nu is het er gewoon terug.
Nu heeft de EU de schuld dat er geen € naar UA gaan. Een paar leiders zouden het graag zelf willen denk ik.
Vaag is de term dan weer verspreid over een lange of korte periode.
Nu heeft de EU de schuld dat er geen € naar UA gaan. Een paar leiders zouden het graag zelf willen denk ik.
Vaag is de term dan weer verspreid over een lange of korte periode.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk