Artificiële Intelligentie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

Gisteren, 17:02

Uit de krant:
Een overleg in het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie, tussen defensieminister Pete Hegseth en Dario Amodei, de CEO van AI-bedrijf Anthropic, is helemaal ontspoord in een machtsstrijd. Hegseth wil dat het Amerikaanse leger de AI-technologie gewoon kan inzetten zoals het zelf wil, maar Anthropic, dat zich profileert als een ethisch techbedrijf, weigert daar in mee te gaan.

Wil.

Gisteren, 21:50

Er is nog nooit zoveel onzekerheid geweest over de economische toestand van de wereld. Dat heeft met meerdere factoren te maken: - Trump - de schulden van alle landen - maar ook met wat AI zal teweegbrengen.

De 'uncertainty index' wordt gedefinieerd aan de hand van de frequentie van het woord 'onzekerheid' in de driemaandelijkse landenrapporten van de Economist Intelligence Unit. Wereldwijd piekt de index rond de aanslagen van 9/11, de SARS-uitbraak, de Tweede Golfoorlog, de Europese schuldencrisis, El Niño, de Europese grenscrisis, de Brexit-stemming in het VK en de Amerikaanse verkiezingen van 2016.

image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef

Gisteren, 22:02

Tav Twistenopdemaan,

Als amateurastronoom hoef je het dit jaar niet ver gaan zoeken . In augustus is er in Spanje een volledige zonne eclips te bewonderen .

aub - werewoef
AMEN en AUM

Wil.

Vandaag, 10:21

Uit intern onderzoek van Anthropic blijkt dat ingenieurs Claude voor 60 procent van hun werk gebruiken. Dat is niet zomaar af en toe hulp bij het opsporen van bugs. Dat is meer dan de helft van al hun werk.

Claude Opus 4.5 presteerde ook beter dan elke menselijke kandidaat in Anthropic's interne test voor het aannemen van ingenieurs, een strenge test van twee uur. Niet de meeste kandidaten, maar werkelijk iedereen in de geschiedenis van het bedrijf.

Als AI 60 procent van het werk van top software ingenieurs bij een AI-bedrijf kan doen, en het steeds beter wordt in professionele programmeertaken dan welke mens dan ook die daar heeft gesolliciteerd, welke definitie van 'menselijke' intelligentie ontbreekt er dan nog?

twistenopdemaan

Vandaag, 10:39

werewoef schreef:
Gisteren, 22:02
Tav Twistenopdemaan,

Als amateurastronoom hoef je het dit jaar niet ver gaan zoeken . In augustus is er in Spanje een volledige zonne eclips te bewonderen .

aub - werewoef

Ja dat is interessant overmorgen na zonsondergang kan men 6 planeten en de maan zien aan de hemel Mercurius en Venus zullen vlug ondergaan in het westen Saturnus kan met het blote oog worden opgemerkt maar voor Uranus en neptunus is een verrekijker nodig
Spinnst du oder was

Wil.

Vandaag, 13:45

En Jupiter? Die vergeet je blijkbaar, maar Chatgpt ziet hem niet over het hoofd want die is heel duidelijk te zien, hoger aan de hemel, zo meldt deze AI.

twistenopdemaan

Vandaag, 14:37

Wil. schreef:
Vandaag, 13:45
En Jupiter? Die vergeet je blijkbaar, maar Chatgpt ziet hem niet over het hoofd want die is heel duidelijk te zien, hoger aan de hemel, zo meldt deze AI.
Nee ik weet het wel hoor maar Jupiter is altijd duidelijk te zien hè vandaag is het trouwens een maan Jupiter conjunctie aan de hemel. Kan jij met je verrekijker de 4 belangrijke manen van Jupiter zien in het zuiden , bij mij gaat dat moeilijk in de hof staat er een boom voor. Het is wel zo dat men een statief nodig heeft voor de verrekijker maar ik los dat op door in de veranda met mijn armen de kijker te blokkeren achter het raam
Spinnst du oder was

werewoef

Vandaag, 21:37

Tav Twistenopdemaan

Zeer leerrijk . Heb gezien dat erop sennet nog geen topic is over astronomie . Misschien kan jij een draadje daarover opstarten ? :idea:

mvg-werewoef
AMEN en AUM

boeffer

Vandaag, 21:54

In Lint ben ik eens gaan zien naar Venus en die rode vlek. Ver weg maar zeer vijandig tov een mens, ik ga daar niet op reis gaan.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk